Ik kan me niet voorstellen dat op het 2e plaatje geruisloos is. Het water valt van hoog en wordt ook niet echt opgevangen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:06 schreef Sabelhout het volgende:
De truc is dat het water als een "gladde" straal je vijver in moet stromen.
Niet zo:
[ afbeelding ]
Maar zo:
[ afbeelding ]
Onze eerste vijverpomp had niet genoeg capaciteit (3000l/uur) om een mooie waterval te genereren, dus dan krijg je allemaal losse straaltjes water je vijver in. Dat maakt meer geluid dan een enkele straal. Onze tweede pomp met verdubbelde capaciteit maakt wel een mooie waterval en toen werd het ook een stuk stiller in de tuin.
Het is inderdaad niet geheel geruisloos, het is zeg maar hetzelfde geluid als dat je je bad vol laat stromen. Voor een helemaal geruisloze waterval moet je inderdaad gewoon je pomp uitzettenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:21 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat op het 2e plaatje geruisloos is. Het water valt van hoog en wordt ook niet echt opgevangen.
Welke materialen zijn het beste te gebruiken voor de beekloop? Gewoon het soort zeil voor vijvers?
Een heel klein beetje geluid is niet erg. Maar ik kan zelf ook slecht slapen bij geluid. Bovendien irriteert het me als ik in de tuin zit en het maakt teveel herrie, een beetje geluid maakt natuurlijk niet uit.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:02 schreef Gripper het volgende:
Waarom zou je een waterval eigenlijk geruisloos willen maken, vraag ik me af? Mn ouders hebben een waterval in de tuin die wel geluid maakt, en toen ik nog thuis woonde vond ik het geluid van kabbelend water, kwakende kikkers (en af en toe een krolse kat) heerlijk rustgevend. Bang dat je onweerstaanbare plasdrang krijgt van je eigen beekje ofzo?
Maar waarom dan een waterval?!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:21 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Een heel klein beetje geluid is niet erg. Maar ik kan zelf ook slecht slapen bij geluid. Bovendien irriteert het me als ik in de tuin zit en het maakt teveel herrie, een beetje geluid maakt natuurlijk niet uit.
Bang dat je elkaar door de herrie van de waterval niet meer kunt verstaan?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:21 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Een heel klein beetje geluid is niet erg. Maar ik kan zelf ook slecht slapen bij geluid. Bovendien irriteert het me als ik in de tuin zit en het maakt teveel herrie, een beetje geluid maakt natuurlijk niet uit.
Omdat we een nieuwe pomp hebben die het water af moet voeren. En nog een slang in het water vind ik niet echt mooi.quote:
Misschien wel, heb je een foto van zoiets?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:30 schreef Ender_W het volgende:
En een (natuur)stenen plaat schuin onder je waterval zetten? Zodat je het water opvangt en het je vijver in loopt ipv valt? Zou dat geen optie zijn?
Leg uit?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:25 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
Dan gaat je water koken smartass.
Ah vmbo, vandaar dat je zo'n bullshit vertelt. Het klopt namelijk niet wat je zegt.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:44 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
Ga je natuurkundeles van 2VMBO maar over doen.
quote:Op maandag 22 juni 2009 20:45 schreef Finch het volgende:
Je kan het water ook laten vallen op een plek vol met kleine kiezelsteentjes, dat breekt het water en maakt het minder geluid... Misschien in een korf net boven het water oid..
Maak inderdaad een beekje. Maak aan het begin een kleine poel waar je de slang op de boedem legt (camoufleren met stenen ofzo). Vanuit die peol laat je het water je beekje inlopen (een geul die je graaft of krijgt door twee wallen te leggen) zo laat je het water de vijver weer in lopen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:37 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
die slag is u.
Inderdaad meer een beekval. We moeten het water van onze pomp kwijt zonder dat het zo veel geluid maakt. Toen dacht ik aan een mooie stille beekval ofzo.
Het gaat maar om een bescheiden waterval/beekloop. En het was noodzaak omdat we anders weer een lelijke slang nodig hadden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:56 schreef FP128 het volgende:
Ik wil niet echt lomp overkomen maar a: waarom wil iemand een waterval in zijn huis of tuin hebben behalve om de buren de ogen uit te steken zovan: " ej,kijk's...wij kunnen ons een Niagara waterval veroorloven "
Leg dan een leuke mini-zwembad aan waar je tenminste in kunt zwemmen met dit warme weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |