Koop iets bij AH, vind het ergens anders goedkoper, vraag je geld terug EN krijg een appeltaart!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Koop een appeltaart. Misschien zit er een vijl in.
Dat zegt Yngwie ook. Dat hij een luit zag en toen z'n eerste gitaar zelf bewerkte.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ritchie Blackmore ook. Als Blackmore het niet gedaan had was Yngwie er nooit aan begonnen. Blackmore kwam op het idee omdat luiten dit ook hebben. Het schijnt voordelen en nadelen te hebben.
We hebben hier op school een blauwe Ibanez hangen..quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:02 schreef KaMo het volgende:
[..]
We hebben een Stagg op school,
en een Fender
Wat een contrast![]()
Ik neem aan dat je de snaar niet meer helemaal tegen het hout aan drukt. Hierdoor kan je dan makkelijker benden. Leuk concept. (Niet de hele hals is zo bewerkt)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:36 schreef Jorikjet het volgende:
wat is het voordeel van zulke frets? je maakt de gitaar dan toch meteen vals lijkt me? de snaar wordt dan nog verder ingedrukt namelijk... dus dan beetje het idee van een bend
Het idee is dus dat je het hout niet aanraakt. De voordelen zul je denk ik moeten ervaren. Het schijnt best heel fijn te spelen als je er aan gewend bent. Je krijgt er meer controle over de snaar van.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:36 schreef Jorikjet het volgende:
wat is het voordeel van zulke frets? je maakt de gitaar dan toch meteen vals lijkt me? de snaar wordt dan nog verder ingedrukt namelijk... dus dan beetje het idee van een bend
tof!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:41 schreef Cynic het volgende:
Nou, zo ziet het er nu dus uit:
[ afbeelding ]
Met spuitbussen. 1 bus grondverf, 2 bussen metallic lak en 1 bus hoogglans lakquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:30 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe heb jij het ook alweer geverfd Cynic? Met de hand, gespoten, beschermlak eroverheen?.
Waarom van de kam af? Kan je hem niet op een andere manier stellen?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:42 schreef Cynic het volgende:
Ik ben nu aan het vijlen, wil 1mm van de kam af hebben, er is nu nog geen tiende mm af
Als de kam te hoog is kan je afstellen wat je wil maar dan krijg je die lage actie toch nietquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:48 schreef Goover het volgende:
[..]
Waarom van de kam af? Kan je hem niet op een andere manier stellen?
Ah nicequote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:41 schreef Cynic het volgende:
[..]
Met spuitbussen. 1 bus grondverf, 2 bussen metallic lak en 1 bus hoogglans lak
Wat Dribbel zegt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:48 schreef Goover het volgende:
[..]
Waarom van de kam af? Kan je hem niet op een andere manier stellen?
Dat is ook één van de redenen waarom bij ontfrette bassen men er een laag epoxy of Glitsa over de toets heen aanbrengt. Dit vermindert de slijtage van de toets, maakt de toets harder wat de sustain en het maken van slides beter doet gaan (en dit is toch wel de lol van fretloosquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:28 schreef Cynic het volgende:
Behoorlijk anders in ieder geval!Heb al wel een paar grappige stukjes bedacht. Snaren opdrukken is trouwens heel moeilijk opeens....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |