Onderwerping aan God is ook geen onchristelijke gedachte. God wordt namelijk vaak Heer genoemd. Verder Jak 4:7: Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten.. Een ander typisch idee is dat van de Christus Pantocrator, of de rijksappel: Een bol met een kruis erop dat Christus' macht over de gehele wereld aanduidt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:55 schreef ExTec het volgende:
Maar het is wel begrijpelijk, 'vrede' is zoveel beter dan 'onderwerping'
Nee, want dat is amper de insteek.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat is het zeker wel, omdat het makkelijk vinger wijzen is naar wat ver van je bed gebeurt, en tegelijkertijd niet willen zien wat er in je eigen huis, eigen familie, eigen omgeving, eigen land gebeurt. Het is namelijk veel gemakkelijker om te oordelen over anderen, dan verantwoordelijkheid te moeten nemen voor de eigen zaken.
Hey doe me een lol man, ik geloof niet.quote:
Scheid toch uit, je bent zelf een jankebalk en een dreindrammer bovendien. Dit topic gaat over seksueel geweld, het komt overal voor. Ook in ZA, maar niet te vergeten ook in ons eigen land.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want dat is amper de insteek.
De insteek is: voortgaande desintegratie van het land ZA. Rape capital of the world zijn is slechts een sympthoom daarvan.
En voor de rest is je post een beetje huilerig
Deze topic gaat nu eenmaal over de situatie in ZA. Onzin als dat we daar 'zogenaamd niks over mogen zeggen totdat het bij ons heulemaal nooit meer mis gaat!', wat natuurlijk een utopie is, is precies dat, onzin.
Als je het boeiend vind, open er een topic over. Deze gaat ergens anders over.
Dus? Een beetje verdieping in beide godsdiensten en de gelijke gedachten die in beide voorkomen kan geen kwaad. De medeklinkers van het woord iSLaM, SLM zijn namelijk ook die van SaLaaM, vrede. Christus betekent uiteindelijk vooral gezalfde, maar de rol die die gezalfde speelt in de beleving van de Christen is natuurlijk een verhaal apart. Een zekere overgave hoort daar ook bij.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:13 schreef ExTec het volgende:
Hey doe me een lol man, ik geloof niet.
En het is niet relevant. Islam betekent onderwerping, christendom betekent dat niet.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Scheid toch uit, je bent zelf een jankebalk en een dreindrammer bovendien.
Nope, dit topic gaat over het feit dat klaarblijkelijk een kwart van allen mannen in ZA dader is van verkrachting. Als je daar over twijfeld, moet je even naar boven scrollen.quote:Dit topic gaat over seksueel geweld, het komt overal voor.
Sexueel geweld komt overal voor. In alle culturen, binnen alle geloofsovertuigingen, en in alle lagen van de maatschappelijke bevolking. In Nederland is het niet veel beter gesteld, en als je dat toch wilt denken... so be it.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Nope, dit topic gaat over het feit dat klaarblijkelijk een kwart van allen mannen in ZA dader is van verkrachting. Als je daar over twijfeld, moet je even naar boven scrollen.
Het ligt er maar aan wat je interresant vind, vriend. Smaken verschillen, bekend met dat concept?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:18 schreef Iblis het volgende:
En nee, het zal je niet interesseren, je blijft waarschijnlijk liever in oppervlakkige vooroordelen wentelen. Maar dat is dan pech voor jou.
Gelieve je projectie voor je te houden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Sexueel geweld komt overal voor. In alle culturen, binnen alle geloofsovertuigingen, en in alle lagen van de maatschappelijke bevolking. In Nederland is het niet veel beter gesteld, en als je dat toch wilt denken... so be it.
Ik heb wel een idee van hoe jij kijkt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gelieve je projectie voor je te houden.
Jij hebt geen idee wat ik denk
Briljant!quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Even tijd voor een fait divers:
ان دي كُوْنِڠْ سْكَپْ اس بِيْدِيْ هُوْكَ الله تعالا ان ڨَارْلِكْ اللـه تعالَا اِسْ بَاس فِـَرْ اَلْدِيْ اِتْسْ
En die konungskap is by die hoege Allah ta`ālā en waarlik Allah ta`ālā is baas vir al die iets!
Aldus, in het Arabisch Afrikaans. Geschreven in Arabisch schrift. Thans uitgestorven echter.
Uh huh.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee van hoe jij kijkt.
Hij geeft enkel aan dat het topic over Zuid- Afrika gaat. Helaas gaan de ontwikkeling op het gebied van criminaliteit daar niet de goede kant op. Voor vrouwen in het bijzonder niet omdat zij een groot risico lopen om verkracht te worden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee van hoe jij kijkt.
Alhoewel de huidige principes van de Afrikaanse spelling veel sterker beïnvloed zijn door Kollewijn dan de Nedelandse spelling. Ik denk dat het Arabisch iets meer aansluit bij wat jij hoort als je Afrikaans hoort, maar op zich is Afrikaans heel fonetisch (foneties).quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Briljant!Dat wist ik echt niet. Dank voor deze terzijde.
Jammer dat ik geen Arabisch schrift kan lezen.
Ik vind het stukje archaïsch Afrikaans ook tof. Veel fonetischer spelling dan huidige spelling, die heel erg "Nederlands" is:
Maar wat vind je dan van, want dat vond ik zelf zo mooi:quote:
Daar zie ik de ONZ-topics al over!quote:Allah is baas
Klopt. Wat me vooral opvalt in dat oude stukje, is de spelling van typisch Afrikaanse diftongen:quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Alhoewel de huidige principes van de Afrikaanse spelling veel sterker beïnvloed zijn door Kollewijn dan de Nedelandse spelling. Ik denk dat het Arabisch iets meer aansluit bij wat jij hoort als je Afrikaans hoort, maar op zich is Afrikaans heel fonetisch (foneties).
Die is heel mooi inderdaad.quote:Maar wat vind je dan van, want dat vond ik zelf zo mooi:
[..]
Daar zie ik de ONZ-topics al over!
Dat is nu net mijn punt: Vrouwen overal ter wereld lopen dat niet denkbeeldige riscico. Het komt veel voor, niet alleen in ZA, maar overal, en dus ook in NL. De cijfers verschillen niet eens zoveel van elkaar.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:32 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hij geeft enkel aan dat het topic over Zuid- Afrika gaat. Helaas gaan de ontwikkeling op het gebied van criminaliteit daar niet de goede kant op. Voor vrouwen in het bijzonder niet omdat zij een groot risico lopen om verkracht te worden.
Eén ding: die cijfers verschillen wél veel van elkaar.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is nu net mijn punt: Vrouwen overal ter wereld lopen dat niet denkbeeldige riscico. Het komt veel voor, niet alleen in ZA, maar overal, en dus ook in NL. De cijfers verschillen niet eens zoveel van elkaar.
Welke cijfers precies?quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
De cijfers verschillen niet eens zoveel van elkaar.
Die hier genoemd worden: http://www.seksueelgeweld(...)linkinformatie_id=27quote:
a) Er is een verschil tussen misbruik en verkrachting, niet alle misbruik is verkrachting;quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar ik hoef vast niet uit te leggen dat vrouwen ook ná hun 16e levensjaar worden misbruikt, en dat het echt niet een handjevol mannen is die al die meisjes en vrouwen op die manier heeft benaderd.
Nee, geen handjevol, maar ook geen astronomisch 1 op 4.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar ik hoef vast niet uit te leggen dat vrouwen ook ná hun 16e levensjaar worden misbruikt, en dat het echt niet een handjevol mannen is die al die meisjes en vrouwen op die manier heeft benaderd.
Er wordt in deze berichtgeving geen onderscheid gemaakt tussen aanranding en verkrachting, Dat doet voor de slachtoffers ook weinig ter zake, omdat de gevolgen van aanranding en verkrachting in de beleving nagenoeg hetzelfde zijn (hoewel iedere ervaring op zichzelf staat en aan geen enkele andere gemeten kan worden dan enkel aan de eigen perceptie).quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
a) Er is een verschil tussen misbruik en verkrachting, niet alle misbruik is verkrachting;
b) Er worden geen cijfers gegeven;
c) Elke conclusie op bovenstaande is dus ongefundeerd;
d) Dat maakt niet dat het niet óók erg is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |