abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70431145
Futures en indexopties zijn ook voor mensen die over voorkennis beschikken, het is namelijk gewoon gokken. De beste manier blijft gewoon met veel geld in aandelen zitten.
pi_70431840
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Futures en indexopties zijn ook voor mensen die over voorkennis beschikken, het is namelijk gewoon gokken. De beste manier blijft gewoon met veel geld in aandelen zitten.
Dit is echt klinkklare onzin.
x
pi_70432597
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik verwacht voor de rest van het jaar ook een zijwaartse beweging, tussen de 195 en de 305 . Mits er geopolitiek niet al te gekke dingen gebeuren natuurlijk.
ik verwacht al ruim 15 jaar een zijwaartse bewing, zo tussen de 195 en de 700. Ik ben goed, he
pi_70432634
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:29 schreef richbitch het volgende:

[..]

Dit is echt klinkklare onzin.
inderdaad, ook aandelen is gokken tegenwoordig.
pi_70433440
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Niet waar. Misschien moet ik een blog starten oid om mensen daarvan te overtuigen.. maar ben nogal lui. Als je een plan hebt, en dit volgt dan moet je kun je zeker wel profitable zijn.
x
pi_70433750
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:36 schreef richbitch het volgende:

[..]

Niet waar. Misschien moet ik een blog starten oid om mensen daarvan te overtuigen.. maar ben nogal lui. Als je een plan hebt, en dit volgt dan moet je kun je zeker wel profitable zijn.
wel waar. Misschien moet ik ook een blog starten waarnaar ik verwijs, anders is het natuurlijk niet waar. Maar ik heb hetzelfde probleem: ik ben nogal lui. Ach, dan is het maar niet waar
pi_70434501
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wel waar. Misschien moet ik ook een blog starten waarnaar ik verwijs, anders is het natuurlijk niet waar. Maar ik heb hetzelfde probleem: ik ben nogal lui. Ach, dan is het maar niet waar
Ik zou zeggen kom eens langs (PM dan), dan kun je zien hoe ik trade.. kun je ook direct m'n statements zien.
x
pi_70435704
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:19 schreef pberends het volgende:

[..]

We zijn al 8 maanden zijwaarts.
Ja, leuk! Zo ken ik er nog wel meer, volgens mij stonden wij op 3 juli in 1996 op 254,26, en zijn we in die 13 jaar niet veel opgeschoten, fuck man al 13 jaar zijwaarts! Je weet zelf ook wel dat ik de stijging bedoel van maart en dat we daarna niet echt richting zoeken.
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Wat betreft gokken en beleggen is een verhaal waar je duizenden boeken over kunt schrijven. Ik denk alleen wel dat het belangrijkste verschil het risico profiel is. Risico op futures/indexopties is hoger, en daardoor eerder gezien als gokken dan beleggen in aandelen. Just my 2 cents
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70435945
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja, leuk! Zo ken ik er nog wel meer, volgens mij stonden wij op 3 juli in 1996 op 254,26, en zijn we in die 13 jaar niet veel opgeschoten, fuck man al 13 jaar zijwaarts! Je weet zelf ook wel dat ik de stijging bedoel van maart en dat we daarna niet echt richting zoeken.
[..]

Wat betreft gokken en beleggen is een verhaal waar je duizenden boeken over kunt schrijven. Ik denk alleen wel dat het belangrijkste verschil het risico profiel is. Risico op futures/indexopties is hoger, en daardoor eerder gezien als gokken dan beleggen in aandelen. Just my 2 cents
Ach ik schreef dat ook alleen maar uit frustratie door negatieve ervaringen met opties. Ik slaap wel een stuk beter sinds ik alleen equity long/short doe ipv. derivaten. Opties zijn er sowieso ook alleen maar om de marketmakers rijk te maken (als een aandeel flink stijgt is het natuurlijk wel leuk om even wat opties te schrijven! En met effectenkrediet heb je altijd een hefboom van 3,3, ook al is er voor het betreffende aandeel geen turbo/sprinter
pi_70436021
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 22:30 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ach ik schreef dat ook alleen maar uit frustratie door negatieve ervaringen met opties. Ik slaap wel een stuk beter sinds ik alleen equity long/short doe ipv. derivaten. Opties zijn er sowieso ook alleen maar om de marketmakers rijk te maken (als een aandeel flink stijgt is het natuurlijk wel leuk om even wat opties te schrijven! En met effectenkrediet heb je altijd een hefboom van 3,3, ook al is er voor het betreffende aandeel geen turbo/sprinter
Hehe, dat had je me inderdaad wel eens verteld die frustraties mbt. opties. Ik doe zelf zoals je weet helemaal niks met opties, wil zelf eerst een aantal boeken doorwerken voordat ik ga 'klooien' met opties want heb voldoende verhalen gehoord dat je binnen 1-2-3 je geld ziet wegvliegen op je pc met opties. Al moet ik wel zeggen dat opties nog steeds wel mn interesse hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70441348
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Oja?

Klein voorbeeldje:

Er komen jaarlijks tientallen miljoenen mensen bij en de middenklasse in China groeit. Gevolg: minder consumptie van rijst, meer van vlees, minder van traditionele Chinese geneeskunde, meer Westerse medicijnen. Eerste geschikte groep aandelen: farma - zeer grote cashvoorraden, zwaar afgestraft. Pfizer bijvoorbeeld ga ik om deze reden zeker oppikken. Zij zien m.i. terecht groei in China.

Wat betreft landbouw: door de crisis en bijhorende besparingen heeft men het afgelopen jaar weinig meststoffen gebruikt op basis van kaliumchloride, daar deze het duurst van allemaal zijn. Men kan dit één jaar doen, maar vanaf jaar twee begint 't rendement serieus te zakken.
KCl-bedrijven (Potash Corp., K+S, Rosier,...) hadden een recordjaar in 2007 gevolgd door de ene winstwaarschuwing na de andere, waardoor ze ook laag gewaardeerd worden. Momenteel houdt de markt er nog geen rekening mee dat de vraag tegen de volgende oogst serieus zal boomen...

Echt gokken vind ik dit niet... Vind beleggen in indexen en blue chips véél riskanter...
Maargoed, ik steek wel veel tijd in research. Aan de ene kant brengt dat wel op, aan de andere kant gaat de lol eraf...
  zondag 28 juni 2009 @ 10:27:51 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_70442191
Zo is het wachten op de volgende kredietcrisis
quote:
Om kredietverstrekking vlot te trekken hebben banken nu een gevaarlijk trucje bedacht: een lagere marktwaardering vanwege de crisis hoeft niet in de boeken verwerkt te worden. Daardoor lijken banken rijker en mogen zij meer geld uitlenen. Maar het werkt eerder een nieuwe kredietcrisis in de hand.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 29 juni 2009 @ 09:14:53 #288
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70469166
goedermogen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70469562
Ook goeie morgen iedereen

Die van mij valt al goed mee alvast. Ik kreeg van de bank een mail dat PNE3 (aannemersbedrijf voor windmolenparken) een kapitaalverhoging doorvoert aan een korting van 15% t.o.v. de huidige koers.
Iemand enige commentaar hierop? Ik geloof in het kortetermijnpotentieel (zie hieronder), endus is verwateren misschien niet echt slim. Enige andere opmerkingen?

Argumentatie: dat aandeel stond lange tijd rond de 2.80, is teruggevallen naar 1,70 door het faillissement van een partner waardoor ze geld misliepen. De terugval was ruim 70% dieper dan de waarde daarvan, dus onderweg gekocht. Nu herstelt het zich en kondigde de Duitse overheid aan een park te hernieuwen (rendabelere turbines installeren) dat PNE gezet heeft, dus hoogstwaarschijnlijk krijgen zij dat contract.

En nog niet uit de miserie die de banken gecreeërd hebben

[ Bericht 3% gewijzigd door tony_clifton- op 29-06-2009 10:20:19 ]
pi_70469855
Shit man, las net ff een pagina in het beleggerstopic van tweakers, daar heeft iemand 93.000 euro verdiend op een week tijd met TOM2... Die kerel moet ballen gehad hebben...
pi_70470155
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Shit man, las net ff een pagina in het beleggerstopic van tweakers, daar heeft iemand 93.000 euro verdiend op een week tijd met TOM2... Die kerel moet ballen gehad hebben...
Hoeveel heeft hij er wel niet in gepompt dan? ¤ 500.000?
pi_70470207
ING gaat lekker trouwens, ik heb er sinds vrijdag positie in.
pi_70470411
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:08 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Hoeveel heeft hij er wel niet in gepompt dan? ¤ 500.000?
Geen idee, stond er niet bij... Ik gok op iets met een hefboom, maar dan nog... misschien is 't gewoon geblaat. In ieder geval, als't klopt vind ik 't enorm onverantwoord gebruik van perfect goeie fondsen .
pi_70470579
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:18 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Geen idee, stond er niet bij... Ik gok op iets met een hefboom, maar dan nog... misschien is 't gewoon geblaat. In ieder geval, als't klopt vind ik 't enorm onverantwoord gebruik van perfect goeie fondsen .
Want? zelfs met 1 miljoen is de koersuitslag heel klein

ING trouwens gedumpt en ING turbo shorts gekocht.
pi_70470819
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:24 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Want? zelfs met 1 miljoen is de koersuitslag heel klein

ING trouwens gedumpt en ING turbo shorts gekocht.
Goh, ik weet niet precies waarom. Ik weet alleen dat als ik een aandeel heb dat serieus (50% en meer) stijgt dat ik dan hoogstens een winst heb tussen de 1000 en 2000... Spreiding... Ben veel voorzichtiger sinds de crisis... Heb tamelijk wat leergeld betaald...

Bij Turbo's enz is het anders, maar daar ben je mits beetje verkeerde gok direct je inleg kwijt... En 93k is een shitload aan winst...
pi_70471370
claim emissie Heijmans, tegen een uitgifteprijs van 0.70 ! Dus de banken wilden alleen garanderen bij een discount van circa 80%!!!! PS: en dus een verzevenvoudiging van het aantal uitstaande aandelen..... hoezo verwatering.....

http://www.fd.nl/artikel/(...)imemissie-eur101-mln

De koers stijgt er wel op. Jeej, die fundamentals toch

[ Bericht 14% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 29-06-2009 11:41:11 ]
pi_70472822
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:32 schreef tony_clifton- het volgende:

Bij Turbo's enz is het anders, maar daar ben je mits beetje verkeerde gok direct je inleg kwijt... En 93k is een shitload aan winst...
93k verlies lees je niet zo vaak, nee

(korreltje zout, lijkt me)
pi_70474541
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

93k verlies lees je niet zo vaak, nee

(korreltje zout, lijkt me)
Zoutvat ja

(speel jij bas trouwens, gezien je sig? - Eens ik terug serieus in't groen sta ga ik denk ik voor een upgrade van mijn stom line6 kubusding. Ik dacht zelf aan de Orange AD200B mk3 (iets meer dirty), de Hiwatt 200, of ms gewoon als mr. unadventurous de SVT CL, kan je toch niet mis mee gaan. Cab wordt zo goed als zeker de SVT 115, heel misschien de 410, maar hou wel van trage reactietijden van grote speakers)
pi_70474644
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:32 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Zoutvat ja

(speel jij bas trouwens, gezien je sig? - Eens ik terug serieus in't groen sta ga ik denk ik voor de Orange AD200B mk3, de Hiwatt 200, of ms gewoon als mr. unadventurous de SVT CL. Cab zo goed als zeker de SVT 115, heel misschien de 410, maar hou wel van trage reactietijden van grote speakers)
offtopic, nee speel geen bas, maar sinds Motorpsycho eens in de Effenaar speelde, en de dag ervoor de bassist zijn Ampeg's had opgeblazen (niet zo verwonderlijk ), en doodleuk via VPRO's wilde wereld vroeg of iemand een Ampeg kast voor 'm te leen had voor in de Effenaar, is het al helemaal een held voor me Motorpsycho heeft helemaal een eigenwijze houding, en een prachtig mooi dreunend laag geluid, niet in de laatste plaats door de troep die ze gebruiken. Helden zijn het, eigenwijzige Noren Hi-Watt en Ampeg zijn voor mij synoniemen daarvoor
  maandag 29 juni 2009 @ 16:13:50 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70482375
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
claim emissie Heijmans, tegen een uitgifteprijs van 0.70 ! Dus de banken wilden alleen garanderen bij een discount van circa 80%!!!! PS: en dus een verzevenvoudiging van het aantal uitstaande aandelen..... hoezo verwatering.....

http://www.fd.nl/artikel/(...)imemissie-eur101-mln

De koers stijgt er wel op. Jeej, die fundamentals toch
Dat is geen claimemissie meer, dat is een doorstart! Wel verklaarbaar met de kleine marktcap die resteerde.

Wat wel vreemd is dat de koers niet zakt bij een verwatering van 600%. De balans is natuurlijk versterkt, maar wat verwachten ze dat er van de WPA overblijft?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')