Ascendancy | donderdag 18 juni 2009 @ 12:19 |
Wtf, sinds wanneer zijn bijna alle n-termen onder de 1. Maak dan gewoon een examen moeilijker. Geschiedenis heeft een n-term van 0.3. Als je dus een 5.5 hebt, wordt dat een 4.9 ![]() Gelukkig heb ik geen geschiedenis en krijg ik zo telefoontje dat ik geslaagd ben ![]() Klacht: n-termen zijn heel laag dit jaar SPOILER | |
jitzzzze | donderdag 18 juni 2009 @ 12:20 |
Oh, en nu? | |
Xandrar | donderdag 18 juni 2009 @ 12:22 |
Ik vind dat ze te erg zijn doorgeschoten met die n-termen. Handig voor als een examen echt verkeerd uitvalt, maar niet voor welk willekeurig examen mee gaan lopen kloten. | |
Lakitu | donderdag 18 juni 2009 @ 12:23 |
quote:Die zin klopt niet. ![]() | |
RowanF1 | donderdag 18 juni 2009 @ 12:23 |
Ok. | |
SwJ | donderdag 18 juni 2009 @ 12:25 |
quote:Of het nu gewoon een moeilijk examen is, of dat er een lage n-term is ... in beide situaties heb je in dit geval uiteindelijk een 4,9. Dus wat is nu het probleem? | |
minkuukel | donderdag 18 juni 2009 @ 12:25 |
Biertijd ![]() | |
Desunoto | donderdag 18 juni 2009 @ 12:26 |
"n-term" wtf? Noem het dan gewoon de norm of normering. | |
Desunoto | donderdag 18 juni 2009 @ 12:27 |
quote:En dat dus. ![]() | |
Rumille | donderdag 18 juni 2009 @ 12:27 |
Eensch met klacht. Na1,2 0,4 ![]() | |
Heathen. | donderdag 18 juni 2009 @ 12:30 |
Ze zouden het af moeten schaffen. | |
Ascendancy | donderdag 18 juni 2009 @ 12:30 |
quote:Dat is natuurlijk niet waar. Een examen moet je liggen of niet. Geschiedenis met een n-term van 0.3, dan moet er toch al eerder een signaal zijn geweest dat het examen niet goed was. Daarnaast gaan n-termen uit van een bepaald percentage wat een vak mag halen. Dan wordt automatisch veronderstelt, dat ieder examenjaar de zelfde resultaten zal behalen op hetzelfde examen. Wat een belachelijke veronderstelling is in het steeds veranderende onderwijs van tegenwoordig. | |
raaavi | donderdag 18 juni 2009 @ 12:31 |
quote:Nee, makkelijkste manier om achteraf fouten te corrigeren. | |
Ascendancy | donderdag 18 juni 2009 @ 12:32 |
quote:Dat is ook zoiets. Natuurkunde 1,2 leerlingen zijn gemiddeld gezien slimmer en de steekproef zal dus ook hoger uitvallen. Maar dat is dan toch niet eerlijk, want natuurkunde 1,2'ers kunnen ook op een natuurkunde 1 onderwerp falen. | |
Ascendancy | donderdag 18 juni 2009 @ 12:34 |
quote:Maar fouten in het examen doen ze nooit iets aan. Biologie had een verkeerde notatie, zo'n vraag moet vervallen. | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2009 @ 12:34 |
Waarom denken scholieren dat je een diploma automatisch moet krijgen? Je mag er wel wat voor doen hoor... | |
Ascendancy | donderdag 18 juni 2009 @ 12:35 |
quote:Ik ben ook vrijwel zeker geslaagd, ik zit overal ruim genoeg voor. Het systeem is alleen verrot imo. | |
zquing | donderdag 18 juni 2009 @ 12:36 |
Mensen die slagen aan de hand van de normering ![]() | |
Heathen. | donderdag 18 juni 2009 @ 12:38 |
quote:Nee, de makkelijkste manier om je diploma te halen. | |
Schatgraver | donderdag 18 juni 2009 @ 12:46 |
Ik vind ze wel hoog | |
Matthijs- | donderdag 18 juni 2009 @ 12:53 |
Oe, ik kijk al uit naar volgend jaar, wanneer ik inmiddels ook een oude rot en verbeten ex-middelbare scholier ben die destijds stiekem best wel op goede normeringen hoopte. Ik ga tegen iedereen roepen dat vroeger alles beter was, dat het in mijn tijd veel moeilijker was en dat de leerlingen van tegenwoordig maar een stelletje zeikerds zijn. ![]() | |
Id_do_her | donderdag 18 juni 2009 @ 12:56 |
quote: | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2009 @ 12:58 |
quote:Dat dus. Als het goed is haal je het gewoon bijna ongeacht wat ze met de normering doen. | |
Rumille | donderdag 18 juni 2009 @ 12:59 |
quote:Dat dus, moet ik wel slagen. | |
Maisnon | donderdag 18 juni 2009 @ 13:02 |
quote:Precies, toen ik examen deed was dit echt niet zo'n issue allemaal ![]() Gewoon goed leren, veel fijner om zo aan je punten te komen ![]() | |
Matthijs- | donderdag 18 juni 2009 @ 13:03 |
quote:Als je zakt kan je later ook nog roepen dat dat kwam omdat de examens toen tenminste nog iets voorstelden. ![]() |