Woon jij niet in Duitsland?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Kraanwater heeft geen koolzuur
* Rollende Boer laat*
Ja inderdaad. Mensen die geloven dat dat 'bronwater' echt uit romantische kabbelende bergbeekjes komtquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef dagdag het volgende:
er was een keer stukje op tv
Aan ene kant van de weg werd kraanwater opgepompt en aan de andere kant bronwater
zelfde bron
Niet overal, maar waar ik in Duitsland woon wel, zet zelfs thee met flessenwater.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Woon jij niet in Duitsland?
Daar is kraanwater vies.
Nee, mineraalwater heet niet zo omdat het mineralen bevat, maar mineraal is, itt bronwater of tafelwaterquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:41 schreef IHVK het volgende:
Mineraalwater bevat wel meer mineralen, maar die schijn je met gezonde voeding gewoon binnen te krijgen.
prachtig idd, Bar le Duc komt in de omgeving van Utrecht ook gewoon uit de kraanquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:41 schreef Saaaaab het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Mensen die geloven dat dat 'bronwater' echt uit romantische kabbelende bergbeekjes komt
Ja ik las het ook maar net hier.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, mineraalwater heet niet zo omdat het mineralen bevat, maar mineraal is, itt bronwater of tafelwater
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, mineraalwater heet niet zo omdat het mineralen bevat, maar mineraal is, itt bronwater of tafelwater
quote:Mineraalwater is water dat mineralen bevat die de smaak veranderen of het water een therapeutische waarde geven.
bronquote:Mineraalwater versus bronwater
De Europese Unie maakt een technisch onderscheid tussen "natuurlijk mineraalwater" en bronwater. Natuurlijk mineraalwater is bacteriologisch gezond water dat gewonnen wordt uit een bron. Natuurlijk mineraalwater onderscheidt zich duidelijk van gewoon drinkwater door de natuurlijke samenstelling en de natuurlijke zuiverheid, waarbij deze kenmerken intact gebleven zijn dankzij de onderaardse oorsprong van dit water dat van ieder gevaar voor verontreiniging gevrijwaard is gebleven. De term bronwater is voorbehouden aan voor menselijke consumptie bestemd water dat in zijn natuurlijke staat is gebotteld.
De voornaamste verschillen tussen natuurlijk mineraalwater en bronwater zijn:De geologische en hydrologische kenmerken van de bron, de chemische, fysiche en microbiologische samenstelling en de klinische en farmacologische eigenschappen van natuurlijk mineraalwater moeten gekarateriseerd worden; Voor bronwater hoeft dat onderzoek niet te worden uitgevoerd. De samenstelling, de temperatuur en andere essentiële kenmerken van natuurlijk mineraalwater moeten constant blijven binnen natuurlijke schommelingen en niet door het debiet van de bron beïnvloed worden; bronwater stelt daar geen eisen aan. Natuurlijk mineraalwater dient bij de bron te worden gebotteld, bronwater mag ook elders worden gebotteld.
Mineraalwater, dat door een van de EU landen is erkend, mag overal in de EU worden verkocht. Bronwater mag in andere EU landen dan het land van erkenning worden tegengehouden totdat het is gekeurd en in orde bevonden.
Bij mij stroomt er geen Marie-Henriette uit de kraan anders, beetje jammerquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:43 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die het kopen zijn van die idioten die zich te goed voelen voor kraanwater en alleen Perrier willen drinken.
Zeker in zuidelijke landen is het aan te raden. Maar in Nederland is het echt bullshit.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef RacerDKB het volgende:
In Nederland is het inderdaad onzin, maar in het buitenland neig ik meestal wel meer naar water uit een fles.
Aangezien in bijvoorbeeld België het water naar bleek smaakt, en in Frankrijk naar kanker.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef RacerDKB het volgende:
In Nederland is het inderdaad onzin, maar in het buitenland neig ik meestal wel meer naar water uit een fles.
Aangezien in bijvoorbeeld België het water naar bleek smaakt, en in Frankrijk naar kanker.
Ik blijf erbij: in Nederland is het echt gelul om geen kraanwater te willen drinken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:47 schreef Saaaaab het volgende:
"Kraanwater wordt 57 keer getest voordat u het drinkt. Bron- en tafelwaters worden veel minder getest.
In heel Europa zijn de zuiverheidsnormen voor flessenwater lager dan die voor kraanwater."
Bar-le-duc, m'n kont
Hoe smaakt dat dan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef RacerDKB het volgende:
quote:
Vind het ook altijd wat chloor-achtig smaken in Frankrijk. Waar wij dan altijd heengaan iig.quote:
Je hebt gelijk. Maar ik wil wel af en toe eens water met bubbelssss.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik blijf erbij: in Nederland is het echt gelul om geen kraanwater te willen drinken.
Kroatiequote:Op donderdag 18 juni 2009 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
In Koatie drink ik bij mijn zus liever water uit de Cysterne dan het mineraalwater, dat smaakt daar namelijk nogal zout en krijg je alleen maar meer dorst van. Het water uit de Cysterne is regenwater
Dan kan je gewoon zo'n fles scoren. Maar spa blauw drinken ipv kraanwater is echt gelul.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:54 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar ik wil wel af en toe eens water met bubbelssss.
Neuh, het kraanwater is daar prima, maar waar mijn zus woont hebben ze geen waterleiding.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:54 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Kroatie! Ga ik heen deze zomer
. Beter dus gewoon een paar honderd liter water uit nederland mee te nemen?
Soit, heb altijd een paar sixpacks in de auto liggen, ga geen flesjes met water vullen, koopt gewoon van die traytjes bij de aldi en flikker die in de kofferbak.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan kan je gewoon zo'n fles scoren. Maar spa blauw drinken ipv kraanwater is echt gelul.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:05 schreef EdAtTheBar het volgende:
*Zit nu aan een koud mineraalwatertje met citroen*
Nee.. en ik zit echt mineraalwater met citroen te drinken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog een flauwe bonusgrap dan:
Zit je aan de bar?
Ja, dat geloof ik ook wel. Ik vraag alleen of je aan de bar zit.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:10 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Nee.. en ik zit echt mineraalwater met citroen te drinken.
Nog een flauwe grapquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog een flauwe bonusgrap dan:
Zit je aan de bar?
Jezus, jouw gay-vriendje heeft zeker in je ogen gespoten?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog een flauwe grap
Komt een geit bij het arbeidsbureau, en zegt tegen die vent achter het loket, in perfect nederlands: Hoi, Ik ben net ontslagen en zoek een nieuwe baan, ben ik dan hier goed?
De man achter het loket kijkt de geit over zijn bril aan en zegt: Als ik jou was, zou ik het circus eens proberen
Zegt die geit: Het circus? WTF Wat moeten ze daar nu met een metselaar???
oh kut, sorry verkeerd begrepen...... ja ik ze echt aan de barquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook wel. Ik vraag alleen of je aan de bar zit.
Hahaha!!!11!!!!111!!!EINZ!!!1!!! En je heet ook zoquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
oh kut, sorry verkeerd begrepen...... ja ik ze echt aan de bar...
Ik moest lachenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog een flauwe grap
Komt een geit bij het arbeidsbureau, en zegt tegen die vent achter het loket, in perfect nederlands: Hoi, Ik ben net ontslagen en zoek een nieuwe baan, ben ik dan hier goed?
De man achter het loket kijkt de geit over zijn bril aan en zegt: Als ik jou was, zou ik het circus eens proberen
Zegt die geit: Het circus? WTF Wat moeten ze daar nu met een metselaar???
Er zit een banaan in je oorquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jezus, jouw gay-vriendje heeft zeker in je ogen gespoten? [ afbeelding ]
Die gast heet Ed At The Bar, en hij drinkt een Spa met citroen. Hoe vreemd is het dan als ik vraag of hij aan de bar zit?
Meneer heeft wel eens aan een tumor gesabbeld?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef RacerDKB het volgende:
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef RacerDKB het volgende:
quote:
Nog een flauwe grapquote:
Jij niet dan? Is bitter.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Meneer heeft wel eens aan een tumor gesabbeld?
Boh gek, lekker elke zomer 2 weken lang heel die toiletgebouwen op de camping onderschijtenquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:52 schreef PeZu het volgende:
[..]
tis wel goed vies en je gaat van schijten als een malle
Zo ken ik ook nog een klassieker.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog een flauwe grap
Zitten 2 olifanten in de bioscoop, komt er een flatgebouw binnen. Een van die olifanten zegt: Goedenavond.
Flatgebouw zegt niets en gaat zitten
Zegt die andere olifant: die zegt nooit wat
gewoon lekker de hele plee onder schijten, zal ze leren die fransen om zulk vies water aan je gasten te gevenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:20 schreef dubidub het volgende:
[..]
Boh gek, lekker elke zomer 2 weken lang heel die toiletgebouwen op de camping onderschijten
Ik dacht "Mag ik in het midden lopen"quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:23 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Zo ken ik ook nog een klassieker.
Lopen twee katten in de woestijn, zegt de ene tegen de andere: grote kattenbak he.
En dan gebruiken ze voortaan mineraalwater om de toiletten schoon te maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
gewoon lekker de hele plee onder schijten, zal ze leren die fransen om zulk vies water aan je gasten te geven
Die laatste zin is een mooi voorbeeld van een grap te ver uitleggenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:28 schreef Saaaaab het volgende:
Oh dan weet ik er ook nog een.
Komt een man bij de bakker.
Bakker: "Zegt u het maar"
Man: "Een grof volkoren alstublieft"
Bakker pakt het brood, legt het op de toonbank en zegt: "Hier heb je je kutbrood, vuile teringlijer."
Man: "Dat is wel heel grof, bakker."
Dan sterf je op je 40 aan darmkanker, maar wél met weerstand tegen verkoudheidquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:29 schreef Muzz_ het volgende:
Ik drink ook in het buitenland (zelfs in Azië en Afrika!) uit de kraan, is toch alleen maar goed voor je weerstand, mensen met smetvrees
We hebben het dan niet over een beerput oid maar een gewoon fatsoenlijk hotel of een nette gebouw met kraanwater, vaak niets mis mee. Zie je altijd al die westerlingen met hun zielige flesjes.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Dan sterf je op je 40 aan darmkanker, maar wél met weerstand tegen verkoudheid
ik heb spastiche darmen en begin daar dus echt niet aan, ik heb geen smetvrees maar ben wel erg gevoelig voor onbekende bacterieen en daar helpt vaker drinken niks tegenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:29 schreef Muzz_ het volgende:
Ik drink ook in het buitenland (zelfs in Azië en Afrika!) uit de kraan, is toch alleen maar goed voor je weerstand, mensen met smetvrees
Muzz_ spreekt hier ware woorden. Een net gebouw staat garant voor lekker, schoon kraanwater.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:35 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
We hebben het dan niet over een beerput oid maar een gewoon fatsoenlijk hotel of een nette gebouw met kraanwater, vaak niets mis mee. Zie je altijd al die westerlingen met hun zielige flesjes.
Veel plezier met je Hepatitisquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:29 schreef Muzz_ het volgende:
Ik heb in Zuid-Europa in nette gebouwen gezeten waar het kraanwater verre van lekker was en ken genoeg mensen die er goed ziek van zijn gewordenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Muzz_ spreekt hier ware woorden. Een net gebouw staat garant voor lekker, schoon kraanwater.
Vooral in Afrika.
Op ons kantoor in de UK hingen sticker naast de kranen dat je het water niet kon drinken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik heb in Zuid-Europa in nette gebouwen gezeten waar het kraanwater verre van lekker was en ken genoeg mensen die er goed ziek van zijn gewordenHet zal wel van persoon tot persoon verschillen, maar ik ga in zulke landen geen risico nemen.
Zes maanden in de Golfstaten (Midden Oosten) gewerkt, nooit last gehadquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Muzz_ spreekt hier ware woorden. Een net gebouw staat garant voor lekker, schoon kraanwater.
Vooral in Afrika.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op ons kantoor in de UK hingen sticker naast de kranen dat je het water niet kon drinken.
Ik moet vaker PI's gebruiken. Het zou een moeilijke keuze zijn bij mijn vorige post:quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik heb in Zuid-Europa in nette gebouwen gezeten waar het kraanwater verre van lekker was en ken genoeg mensen die er goed ziek van zijn gewordenHet zal wel van persoon tot persoon verschillen, maar ik ga in zulke landen geen risico nemen.
All rightquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik moet vaker PI's gebruiken. Het zou een moeilijke keuze zijn bij mijn vorige post:of
In de golfstaten is het water uit de kraan gewoon drinkbaarquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:41 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Zes maanden in de Golfstaten (Midden Oosten) gewerkt, nooit last gehad
Aantal weken in Kenia gewerkt, nooit last van iets gehad...
Bangeschijters
Ja had daar genoeg westerlingen die het niet eens durfden aan te raken alsof het zwaar radioactief afval was.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
In de golfstaten is het water uit de kraan gewoon drinkbaar. Of het net zo 'lekker' is als het Nederlandse is een andere vraag.
vies water met teveel calcium erinquote:
Jup, en tegen de juiste varianten.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:54 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Als hij naar zulke landen gaat mag ik toch hopen dat hij ingeend is
Better safe then sorry inderdaadquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jup, en tegen de juiste varianten.
Voorkomen is nog altijd beter.
Klinkt wel lekker stoer zijn verhaal, maar het is gewoon dom. Leidingwater in dat soort landen kan verschrikkelijk fout zijn. Cholera, Hepatitus, noem maar op. Nee dank je, heb veel in derde wereld landen gezeten, maar ik drink geen leidingwater, neem nooit ijs.
Fuck, doet me denken uit de tijd dat in frankrijk zatquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet overal, maar waar ik in Duitsland woon wel, zet zelfs thee met flessenwater.
Nog afgezien van de parasieten.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:08 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Better safe then sorry inderdaad
1862 belde, de slaven willen hun bananen terug.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
1925 belde; ze wilden hun grap terug.
En daarna belde 1875 voor hun grap
ik was een keer 3 weken goed ziek van zo;n parasiet, en ik maar denken hoe kan dat toch, ik heb geen rare dingen gegeten, al het water uit gesealde flesjes gedronken, maar ik was vergeten dat ik een schaafijsje had gegeten in het hotelquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog afgezien van de parasieten.
[ ] Geschiktquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik was een keer 3 weken goed ziek van zo;n parasiet, en ik maar denken hoe kan dat toch, ik heb geen rare dingen gegeten, al het water uit gesealde flesjes gedronken, maar ik was vergeten dat ik een schaafijsje had gegeten in het hotel
ja ik werd afgekeurd voor het leger ja, so whatquote:
Een schaafijsjequote:Op donderdag 18 juni 2009 13:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik was een keer 3 weken goed ziek van zo;n parasiet, en ik maar denken hoe kan dat toch, ik heb geen rare dingen gegeten, al het water uit gesealde flesjes gedronken, maar ik was vergeten dat ik een schaafijsje had gegeten in het hotel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |