Woon jij niet in Duitsland?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Kraanwater heeft geen koolzuur
* Rollende Boer laat*
Ja inderdaad. Mensen die geloven dat dat 'bronwater' echt uit romantische kabbelende bergbeekjes komtquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef dagdag het volgende:
er was een keer stukje op tv
Aan ene kant van de weg werd kraanwater opgepompt en aan de andere kant bronwater
zelfde bron
Niet overal, maar waar ik in Duitsland woon wel, zet zelfs thee met flessenwater.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Woon jij niet in Duitsland?
Daar is kraanwater vies.
Nee, mineraalwater heet niet zo omdat het mineralen bevat, maar mineraal is, itt bronwater of tafelwaterquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:41 schreef IHVK het volgende:
Mineraalwater bevat wel meer mineralen, maar die schijn je met gezonde voeding gewoon binnen te krijgen.
prachtig idd, Bar le Duc komt in de omgeving van Utrecht ook gewoon uit de kraanquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:41 schreef Saaaaab het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Mensen die geloven dat dat 'bronwater' echt uit romantische kabbelende bergbeekjes komt
Ja ik las het ook maar net hier.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, mineraalwater heet niet zo omdat het mineralen bevat, maar mineraal is, itt bronwater of tafelwater
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, mineraalwater heet niet zo omdat het mineralen bevat, maar mineraal is, itt bronwater of tafelwater
quote:Mineraalwater is water dat mineralen bevat die de smaak veranderen of het water een therapeutische waarde geven.
bronquote:Mineraalwater versus bronwater
De Europese Unie maakt een technisch onderscheid tussen "natuurlijk mineraalwater" en bronwater. Natuurlijk mineraalwater is bacteriologisch gezond water dat gewonnen wordt uit een bron. Natuurlijk mineraalwater onderscheidt zich duidelijk van gewoon drinkwater door de natuurlijke samenstelling en de natuurlijke zuiverheid, waarbij deze kenmerken intact gebleven zijn dankzij de onderaardse oorsprong van dit water dat van ieder gevaar voor verontreiniging gevrijwaard is gebleven. De term bronwater is voorbehouden aan voor menselijke consumptie bestemd water dat in zijn natuurlijke staat is gebotteld.
De voornaamste verschillen tussen natuurlijk mineraalwater en bronwater zijn:De geologische en hydrologische kenmerken van de bron, de chemische, fysiche en microbiologische samenstelling en de klinische en farmacologische eigenschappen van natuurlijk mineraalwater moeten gekarateriseerd worden; Voor bronwater hoeft dat onderzoek niet te worden uitgevoerd. De samenstelling, de temperatuur en andere essentiële kenmerken van natuurlijk mineraalwater moeten constant blijven binnen natuurlijke schommelingen en niet door het debiet van de bron beïnvloed worden; bronwater stelt daar geen eisen aan. Natuurlijk mineraalwater dient bij de bron te worden gebotteld, bronwater mag ook elders worden gebotteld.
Mineraalwater, dat door een van de EU landen is erkend, mag overal in de EU worden verkocht. Bronwater mag in andere EU landen dan het land van erkenning worden tegengehouden totdat het is gekeurd en in orde bevonden.
Bij mij stroomt er geen Marie-Henriette uit de kraan anders, beetje jammerquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:43 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die het kopen zijn van die idioten die zich te goed voelen voor kraanwater en alleen Perrier willen drinken.
Zeker in zuidelijke landen is het aan te raden. Maar in Nederland is het echt bullshit.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef RacerDKB het volgende:
In Nederland is het inderdaad onzin, maar in het buitenland neig ik meestal wel meer naar water uit een fles.
Aangezien in bijvoorbeeld België het water naar bleek smaakt, en in Frankrijk naar kanker.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef RacerDKB het volgende:
In Nederland is het inderdaad onzin, maar in het buitenland neig ik meestal wel meer naar water uit een fles.
Aangezien in bijvoorbeeld België het water naar bleek smaakt, en in Frankrijk naar kanker.
Ik blijf erbij: in Nederland is het echt gelul om geen kraanwater te willen drinken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:47 schreef Saaaaab het volgende:
"Kraanwater wordt 57 keer getest voordat u het drinkt. Bron- en tafelwaters worden veel minder getest.
In heel Europa zijn de zuiverheidsnormen voor flessenwater lager dan die voor kraanwater."
Bar-le-duc, m'n kont
Hoe smaakt dat dan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef RacerDKB het volgende:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |