Mijn broertje liep te janken dat zijn schijf te klein was, te traag was, en er teveel bende op stond en de hele zooi zo vol met virussen zat dat hij eigenlijk wel een nieuwe wou.
Klacht1: Zeikerig broertjeDus ik ben de slechtste niet, en ga naar de mycom om een schijfje te halen (500gb Sata2 16mb cache voor 54 euro

Ze zijn er goedkoper, maar incl verzendkosten en mij kennende dat ik die shit toch niet bestel, haalde ik et toch maar gewoon af.). Komt die vent met alleen de schijf aan lopen, welke natuurlijk wel geseald was in een anti statische zak. Ik vroeg om een doos, want ik moet het immers kunnen vervoeren zonder schade aan te richten.
Klacht2: Verkoper komt met een HDD in een zakje aanlopen, vervolgens krijg ik een doos van 10 bij 15 bij 25. Weet ik et, ding was uber en onnodig groot
. Maargoed, better safe than sorry. Uiteraard krijgt TS zijn oude schijf (200gb) welke toch zonde is om weg te pleuren. Ik kan et gebruiken voor game-images, films, etc. Dus voor slechts 10 euro haalde ik een casing bij Computerland.
Casing kwam ook in een grote doos, maar goed, dat ding is ook groter als een 3,5 inch HDD dus ik nam het voor lief. Ik liep naar de halte, en terwijl ik er naar toe liep, zag ik 3 bussen voorbij rijden die ik moest hebben. Gewoon rustig doorlopen, want er komt er zo vast nog wel een..
Klacht3: 20 minuten later... Er stoppen godverdomme wel 6 bussen!! 
Eenmaal thuis, trap ik de sata schijf in zijn computer, en pleur er Windows XP op (later komt er Windows 7 op, dat draait nog degelijk). Nu kreeg ik het gekanker dat de SATA schijf alleen bootte als ie alleen was. Zodra ik de 200gb er in kakte begon die 200gb te booten. En nee, ik keek al in de bios en er is niks te veranderen

Ik heb de jumper van Master naar Slave gezet (van die 200GB schijf), of welk standje dan ook, maar dan was ie onzichtbaar. Tenzij je em weer op Master zet, dan ziet ie em wel weer
Klacht4: Gekanker met Master Slave met IDE en eSATAJa, verdomme. Dus ik boot maar met de oude schijf en trap zoveel mogelijk meuk op de nieuwe schijf. Want ik moet het niet hebben. Eindelijk die 2 uur voorbij, en doe de oude schijf in de casing om de rest er af te gooien. God wat duurt dat lang

En windows zeuren dat de schijf op een snellere USB poort moet (ja welke?). Eindelijk na nog een uur was ik bijna klaar. En toen kreeg ik sommige documenten niet open omdat het NTFS is

. Dan heb ik het over "Mijn Documenten" en dergelijke. Ja hoe kan ik die rotschijf nou formatteren? Wil et wel behouden

Of sommige programma's die moeilijk doen over het verwijderen van een exe bestand of een dll

Dus nog 30 gig aan meuk over op de schijf.
Klacht5: In XP heb je als admin geen override over het NTFS bestandssysteem.Steek ik dat ding in mn laptop, Wat dingen overgezet, draait tussen de 10 en 20mb/s, wat redelijk netjes is. En hier wilt ie wel alles verwijderen, en overal toegang voor geven (met een enorme omweg, want je moet jezelf elk mapje de bevoegdheid geven om er in te kijken en dingen te mogen wijzigen

).
Klacht6: XP doet moeilijk.
Antiklacht: Vista niet, dus toch in mijn bestanden gekomenDus ik verwijderde wat meuk, overzetten etc. En formatteer een partitie.
Ik heb die partitie wel 2x geformatteerd. Maar hij blijft aangeven dat er nog 100mb op staat
Klacht7: Geformatteerde schijf die nog steeds 100mb in beslag heeft
.Vergeten te zeggen dat die nieuwe casing 4 schroeven mist. Vraag me niet hoe, dat ding was gewoon gesealed

. Op de foto zie ik de schroeven zitten, maar ik kreeg ze er niet bij. Dus ik heb mijn HDD wel in mn casing, maar die casing valt zelf uit elkaar en flikkert al bij een paar meter lopen mijn HDD uit zn casing

Die adapter is ook huge

Maargoed, niks te janken, het is maar 10 euro.
Klacht8: FaalFabrikant die 4 schroeven vergeet
(Samsung
___! )Anti-Klacht: TS heeft 200gb meer ruimte, en als de ouders de kosten van die schijf overnemen heb ik mezelf een gratis 200gb geregeld 
BONUSKLACHT: Die casing wordt door de HDD superheet, en raad eens wat er nog meer heet wordt behalve de casing.. juist, de HDD
Misschien even wat gaten boren
[ Bericht 1% gewijzigd door Sjibble op 18-06-2009 02:19:39 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img]
Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]