abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:55:15 #201
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70282835
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:47 schreef paddy het volgende:
Atheïstisch in de vorm anti-geloof? Volgens mij is Noord-Korea daar wel een voorbeeld van toch?

Is anti-geloof kenmerkend voor een atheïstische levensstijl? Waarom ik het zeg is dat het m.i. een beetje een onzinopmerking lijkt die met name ongewenst (in de ogen van de religieuze kant) gedrag projecteert op een groep waar ze niet veel mee hebben: atheïsten. Money, bitches, drugs en bling-bling worden als voorbeeld genoemd.

Het is echt onzin. Kijk naar de oliestaatjes en je ziet genoeg money en bling-bling bij de rijke moslim-sheiks. Kijk naar Islamatische landen, het is niet alsof daar geen prostitutie plaat heeft, ook al is het clandestien. Verder, kijk naar atheïsten, je hebt ze in alle vormen en maten, flink drinkend, geheelonthouders, vegetariërs, niet-vegetariërs, fanatiek sportend, niet-sportend, en ga zo maar door. Volgens mij is er hooguit één kenmerk te noemen, en dat is: ze geloven niet in God. Maar om dat nu een levensstijl te noemen? Voor Joden en Moslims zijn er veel meer tradities en gebruik gecodificeerd, voor Christenen ook, zij het wat minder. Dat zijn levensstijlen. Vegetarisme kan ook een levensstijl zijn. Maar atheïsme?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70283654
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, ik moet het eens natrekken, maar volgens mij zijn er nu in totaal pakweg 10 % allochtonen, waarvan de helft niet-westers.
Die vetgemaakte zin zou ik zelf beslist ander formuleren: met een punt na de 5 miljoen.
Ze zijn wakker geworden, het is inmiddels veranderd:

http://www.telegraaf.nl/b(...)in_2050__.html?p=8,2

Eerst stond er dus dat er 5 miljoen niet-westerse allochtonen zouden zijn in 2050.
pi_70284993
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Is anti-geloof kenmerkend voor een atheïstische levensstijl? Waarom ik het zeg is dat het m.i. een beetje een onzinopmerking lijkt die met name ongewenst (in de ogen van de religieuze kant) gedrag projecteert op een groep waar ze niet veel mee hebben: atheïsten. Money, bitches, drugs en bling-bling worden als voorbeeld genoemd.

Het is echt onzin. Kijk naar de oliestaatjes en je ziet genoeg money en bling-bling bij de rijke moslim-sheiks. Kijk naar Islamatische landen, het is niet alsof daar geen prostitutie plaat heeft, ook al is het clandestien
Ik heb het wel over een land en zijn regime. Tenminste het regime wat het uit wil dragen. In Noord-Korea is dat anti-geloof/niet-geloof. Ook daar zijn er gelovigen, maar ook niet gedoogd qua profeteren. Net als in islamitische landen prostitutie, homo clandestien , maar wel aanwezig is . Ik heb het dus niet over hoe een Atheïst persoonlijk is of denkt, want die zijn er in alle maten en soorten...net als gelovigen. Net als ik niet heb over alle burgers in dat land. De regering van dat land beweert in ieder geval geloof als onwenselijk te zien.
.
quote:
Verder, kijk naar atheïsten, je hebt ze in alle vormen en maten, flink drinkend, geheelonthouders, vegetariërs, niet-vegetariërs, fanatiek sportend, niet-sportend, en ga zo maar door.
Mja, die heb je ook onder christenen, moslims etc etc dus is voor mij ook niet echt een punt.
quote:
Volgens mij is er hooguit één kenmerk te noemen, en dat is: ze geloven niet in God. Maar om dat nu een levensstijl te noemen?
Misschien klinkt het je wat vreemd in de oren, maar het is wel iets wat een levensstijl kan worden ....het gezamenlijk niet willen geloven en ook niet accepteren dat mede niet gelovigen worden bekeerd. (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
quote:
Voor Joden en Moslims zijn er veel meer tradities en gebruik gecodificeerd, voor Christenen ook, zij het wat minder. Dat zijn levensstijlen. Vegetarisme kan ook een levensstijl zijn. Maar atheïsme?
Snap wel dat je het nu over de kleine dingen van het leven hebt. Ik denk weer iets verder daarin. Zie hoe ook op FOK! men gelovigen de zee in wil drijven, terwijl andere niet-gelovigen juist opkomen voor de vrijheid van het geloof. Denk dus niet dat er verschil zit in het christelijk/moslim zijn. Veel dingen die gelovigen worden aangerekend heeft trouwens ook met cultuur te maken.

Oh ja, deze vond ik wel interessant
quote:
In 1967 riep het communistische regime van Albanië onder leiding van dictator Enver Hoxha, het land uit tot 'atheïstische staat'. Atheïsme zelf is niet politiek van aard.
En denk dus dat ook de regering van Noord-Korea Atheïstisch is. Humanistisch is ook een afvloeiing van Atheïsme trouwens (als ik het goed lees)
Ook las ik deze
quote:
s het actief bestrijden van theïsme. Antitheïsten zijn van mening dat theïsme schadelijk is voor de theïst zelf, de maatschappij, de politiek, enzovoort en dat theïsme bestreden moet worden om deze schade te beperken.

Antitheïsme wordt ook wel militant atheïsme of atheïstisch evangelisme genoemd, zowel door theïsten als atheïsten.[1]

Hoewel antitheïsme in de praktijk nauw verbonden is met atheïsme, is atheïsme geen noodzakelijke voorwaarde voor antitheïsme. Waar atheïsme een standpunt is inzake de waarheid van theïsme, is antitheïsme een standpunt inzake de schadelijkheid van theïsme. Een theïst die van mening is dat het geloof in God, hoewel terecht, schadelijk is is een antitheïst.[2]

Het concept biedt een bruikbaar onderscheid tussen het filosofisch verwerpen van theïsme, en een militante houding ten opzichte van zulke geloven
Jawel we worden allemaal in hokjes gedrukt. Daar ontkom je als niet -gelovige (atheïst) echt niet aan. En ook de Atheïst is er dus in vele stromingen. Net als een gelovige.

Ik moest wel grinniken om het onderstreepte gedeelte. Hoe neutraal geschreven....not!
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:06:45 #204
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_70301334
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:06 schreef thewishmaster het volgende:
Ook volgens het CBS zijn er in 2050 3 miljoen niet-westerse allochtonen.

Bron: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71876NED&D1=1,5-9&D2=0&D3=0&D4=0-2&D5=1,11,21,31,l&HD=090120-1324&HDR=G1,G2,T&STB=G3,G4
Ook?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:37:42 #206
144262 thewishmaster
pi_70301397
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ook?
In jouw artikel uit de Telegraaf stond hetzelfde.
pi_70301491
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:06 schreef thewishmaster het volgende:
Ook volgens het CBS zijn er in 2050 3 miljoen niet-westerse allochtonen.

Bron: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71876NED&D1=1,5-9&D2=0&D3=0&D4=0-2&D5=1,11,21,31,l&HD=090120-1324&HDR=G1,G2,T&STB=G3,G4
Meer niet-westerse allochtonen dan ik dacht.
Maar lang niet alle niet-westerse allochtonen zijn moslim. Vorig jaar is dat het aantal moslims door het CBS nog naar beneden bijgesteld van 1 miljoen naar 850 duizend. Dat was ruim 5 % van de totale bevolking.

Een beetje doorrekenen aan die CBS-cijfers: in 2010 is ongeveer 17 % moslims niet in die tabel opgenomen, dus de Marokkanen en Turken (die trouwens ook niet allemaal echte moslim zijn!) maken ongeveer 83 % uit van de moslimpopulatie. Laten we aannemen dat het geboortecijfer onder alle moslims even hoog ligt, dan komen we voor 2050 uit op rond 1.130.000 moslims.
Lijkt me niet voldoende om langs democratische weg hier de sharia in te stellen, zoals de TT suggereert.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kees22 op 23-06-2009 20:46:50 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70301498
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:37 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

In jouw artikel uit de Telegraaf stond hetzelfde.
Daar stond ook in dat ze zich baseerden op cijfers van het CBS.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:42:25 #209
144262 thewishmaster
pi_70301608
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:39 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daar stond ook in dat ze zich baseerden op cijfers van het CBS.
Je moet de "feiten" die in de Telegraaf staan altijd even checken zal ik maar zeggen .
pi_70301675
Veel aanhangers van Enait in dit topic.
Nederland lijkt verloren..
pi_70301699
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:42 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Je moet de "feiten" die in de Telegraaf staan altijd even checken zal ik maar zeggen .
Dat zei ik gisteren ook al tegen Harde_Kip.
pi_70307944
is deze bullshit nog niet voorbij?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:24:28 #213
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_70308554
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:
Er was een eerste generatie Hongaar die belangrijk politicus was (ik ben zijn naam vergeten).
Dzsingisz Gabor. In 1956 uit Hongarije gevlucht. Was o.a. staatssecretaris van Landbouw (1990-1994) en Tweede-Kamerlid (1994-1998) voor het CDA.
pi_70308718
Dit lijkt me nogal onwaarschijnlijk, dit betekend namelijk gewoon burgeroorlog in Nederland.
Er is geen enkele weldenkende niet gelovige (allochtoon of autochtoon) die die wetgeving zou goedkeuren en accepteren.

Ikzelf zou er ook nooit onder leven, als ik moet kiezen tussen zo'n religie-driven regime of de dood is de dood wel een erg aantrekkelijk alternatief.
pi_70309273
Er wonen al meer dan 30 jaar moslims in Nederland, maar de politieke Islam bestaat hier gewoon niet. Nu niet, en over 25 jaar nog niet.
pi_70311410
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:24 schreef freako het volgende:

[..]

Dzsingisz Gabor. In 1956 uit Hongarije gevlucht. Was o.a. staatssecretaris van Landbouw (1990-1994) en Tweede-Kamerlid (1994-1998) voor het CDA.
Dank.
Q.E.D., zou ik haast zeggen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70311764
Als je daar werkelijk bang voor bent dan verdien je eigenlijk wel een sharia straf.
If you speak about the evil that the government does. The Patriot Act'll track you to the type of your blood.
pi_70317098
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 03:17 schreef Creepy_Bastard het volgende:
Als je daar werkelijk bang voor bent dan verdien je eigenlijk wel een sharia straf.
Ja want paranoia dat los je op door het keihard af te straffen.
pi_70318862
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:14 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja want paranoia dat los je op door het keihard af te straffen.
Koude baden en elektrische schokken, en als dat niet helpt een lobotomie
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')