Ik voorzie weer een plan waarbij het Palestina bestaat uit 4 thuislanden volledig geisoleerd, geen zeggenschap over het luchtruim en de grenzen, en geen terugkeer van de vluchtelingen... kijken hoe lang het rustig blijft (ik voorspel niet echt lang)
quote:Zolang israel wint is er niks aan de hand.
Op maandag 15 april 2002 23:57 schreef Re het volgende:
Bush moet populair blijven onder zijn bevolking, daar draait het om. Een grote Joodse gemeenschap in de VS moet je dan niet op de teentjes trappen.Ik voorzie weer een plan waarbij het Palestina bestaat uit 4 thuislanden volledig geisoleerd, geen zeggenschap over het luchtruim en de grenzen, en geen terugkeer van de vluchtelingen... kijken hoe lang het rustig blijft (ik voorspel niet echt lang)
Ik bedoel, tis tenslotte altijd al een explosieve boel daar geweest, Israel zou daar als een soort van poortwachter kunnen fungeren en de boel een beetje in de gaten houden.
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 16-04-2002 00:13]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 16-04-2002 02:57]
quote:http://sg.news.yahoo.com/020415/1/2o1mk.html
Al-Qaeda claims attack on Tunisia synagogue: paper
Suspected terror mastermind Osama bin Laden's Al-Qaeda network claimed responsibility for the blast near a synagogue which killed 15 including ten German tourists last week in Tunisia, the Al-Qods Al-Arabi newspaper said.The London-based Arab daily, which did not say how it obtained the claim, said "the Al-Qaeda netowrk of Sheikh Osama bin Laden claims the operation against the Djerba synagogue."
"This suicide operation is a response to the Israeli crimes against the Palestinian people in the West Bank and Gaza Strip," said a document, which the newspaper claimed was a genuine Al-Qaeda statement.
The statement said Tunisian Nizar bin Mohammed Nawar, aka Saif al-Din al-Tunsi carried out the operation, masterminded by the "the command of the Islamic army for the liberation of holy places."
"This suicide operation is also a reprisal for (Arab) governments' refusal to allow their peoples to launch jihad (holy war) against the Jews," said the text carried by the newspaper.
The daily also published the testament of the alleged kamizake, calling on members of his family do die as "martyrs".
Authorities in Tunisia maintain that the blast was an accident caused when a truck carrying natural gas went out of control and crashed into the wall surrounding the Griba synagogue on the island of Djerba, bursting into flames as a group of German tourists visited the site.
Dus toch een aanslag...
quote:Er is ook een gast opgepakt in Germany die verdacht wordt geholpen te hebben..
Op dinsdag 16 april 2002 01:37 schreef BAZZA het volgende:[..]
http://sg.news.yahoo.com/020415/1/2o1mk.html
Dus toch een aanslag...
quote:Schop ze maar lekker naar palestina, kunnen ze daar gaan vechten met hun grote bek!
Vrijheid van meningsuiting
Hakenkruisen op het Nationaal Monument op de Dam. Stenen naar het 'joodse' Krasnapolsky-hotel. En even verderop een Arabisch jongetje met een Palestijnse sjaal om zijn hoofd en een imitatie-kalasjnikov in de hand. De omstanders - zijn vader, zijn ooms? - kijken lachend toe.
'Amsterdam niet meer van de joden', kopt het Algemeen Dagblad vanochtend over de demonstratie tegen het Israëlische optreden jegens de Palestijnen, alsof Amsterdam ooit wel 'van de joden' was.Maar honderd tot tweehonderd jonge Marokkanen - die tegenwoordig anders schijnen te heten - hebben zaterdag wel duidelijk gemaakt dat de geruststellende woorden van de Arabische gemeenschap in Amsterdam na 11 september, vooral veel verhulden. Is het dan toch waar dat de stad een slang aan de borst koestert? Dat is - niet alleen vanwege de drama's in het Midden-Oosten maar vooral ook door het steeds manifestere isolement van de islamitische gemeenschap - angstwekkend.
Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.
De massaal aanwezige politie deed wat zij kon, daarbij geholpen door de moedige ordedienst van de organisatie. Uit begrip voor de woede over het optreden van Israël in de Palestijnse gebieden was veel toegestaan - optreden maakt de zaak vaak erger. Van de relschoppers werden er evenwel slechts twintig gearresteerd, maar dat had evengoed een veelvoud kunnen zijn.
Burgemeester Job Cohen wist direct te melden dat de jongeren uit Amsterdam-Oost en West kwamen. ''We kennen ze.'' Als dat zo is, rest maar één conclusie: keihard aanpakken. Maar belangrijker nog is de vraag hoe de groeiende kloof tussen de autochtone en een deel van de allochtone gemeenschap kan worden gedicht. Zonder te vervallen in de xenofobie van Fortuyn, is nu wel zonneklaar dat een vriendschapsbezoek aan de moskee niet langer toereikend is.
Zondag is er weer een demonstratie. Joodse jongerenorganisaties willen dan hun steun betuigen aan Israël. De middenstand ziet de bui al hangen. Nu al klinkt de roep om een verbod. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen demonstratie. En de relschoppers zouden de lachende derde zijn.
Bron: Parool
quote:Ah daar hebben we onze 'overdrijver' weer
Op dinsdag 16 april 2002 11:11 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Schop ze maar lekker naar palestina, kunnen ze daar gaan vechten met hun grote bek!
- er A niet bij,
- B als we jou moeten geloven lopen alle moslims hier
zwaar bewapend en al verkrachtend over straat
- C overdrijven is een kunst.
Het Parool maakt hier een grote blunder door het geheel totaal uit proportie te trekken.
Je verhaal is wel humoristisch *toegeef*
GLG
quote:Jij was er
Op dinsdag 16 april 2002 13:19 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Ah daar hebben we onze 'overdrijver' weer
Man, je was :- er A niet bij,
- C overdrijven is een kunst.Het Parool maakt hier een grote blunder door het geheel totaal uit proportie te trekken.
Je verhaal is wel humoristisch *toegeef*GLG
A wel bij
B zag je duizenden dingen over het hoofd die door camera's geregistreerd zijn
C Lieg je over Strolie's vermeende islamofobie
quote:duizende dingen?
Op dinsdag 16 april 2002 15:06 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Jij was er
A wel bij
B zag je duizenden dingen over het hoofd die door camera's geregistreerd zijn
C Lieg je over Strolie's vermeende islamofobie
Islamofobie is een geest-dodende ziekte daar moet je niet mee spotten.
GLG
quote:Als jij mag overdrijven, mag ik het ook.
Op dinsdag 16 april 2002 15:17 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
duizende dingen?
Je bedoelt enkele.Islamofobie is een geest-dodende ziekte daar moet je niet mee spotten.
GLG
En was dat een grap?
quote:Als dat waar is zou het pas echt ziek zijn.
"This suicide operation is also a reprisal for (Arab) governments' refusal to allow their peoples to launch jihad (holy war) against the Jews," said the text carried by the newspaper.
quote:Jij hebt :
Op dinsdag 16 april 2002 13:19 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ah daar hebben we onze 'overdrijver' weer
Man, je was :- er A niet bij,
- C overdrijven is een kunst.Het Parool maakt hier een grote blunder door het geheel totaal uit proportie te trekken.
Je verhaal is wel humoristisch *toegeef*GLG
A. Blijkbaar rondgelopen met oogkleppen op.
B. Ik heb intussen in genoeg verschillende media over deze demonstratie gelezen om een oordeel te kunnen vormen. Let wel, het jongetje op die foto was geen relschopper maar een "normale" demonstrant.
C. Alles maar goedpraten blijkt een nog grotere kunst te zijn.
quote:Opvang in de regio, precies Fortuyns ideaal.
Op dinsdag 16 april 2002 16:49 schreef Youssef het volgende:
Wel grappig dat het rijke land als Nederland altijd zeurt om de vele asielzoekers, terwijl er miljoenen palestijnen in omringende landen van Palestina verblijven.. en je hoort ze er geen woord over zeggen die landen.
quote:Dus dat vind jij logisch? Wat is het voordeel van opvang in de regio?
Op dinsdag 16 april 2002 16:55 schreef Festen het volgende:[..]
Opvang in de regio, precies Fortuyns ideaal.
Langzaam maar zeker begint door te sijpelen dat hij toch wel gelijk heeft.
quote:Dat ze hier niet {ver}blijven.
Op dinsdag 16 april 2002 17:03 schreef Youssef het volgende:
Dus dat vind jij logisch? Wat is het voordeel van opvang in de regio?
quote:En die Palestijnen worden ook helemaal niet met de nek aangekeken, en de arabische broeders staan te springen om ze een stuk land te geven
Op dinsdag 16 april 2002 16:49 schreef Youssef het volgende:
Wel grappig dat het rijke land als Nederland altijd zeurt om de vele asielzoekers, terwijl er miljoenen palestijnen in omringende landen van Palestina verblijven.. en je hoort ze er geen woord over zeggen die landen.
quote:Dan heb ik oogkleppen op want ik zag inderdaad niemand met geweren rondlopen...
Op dinsdag 16 april 2002 16:55 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Jij hebt :
A. Blijkbaar rondgelopen met oogkleppen op.
B. Ik heb intussen in genoeg verschillende media over deze demonstratie gelezen om een oordeel te kunnen vormen. Let wel, het jongetje op die foto was geen relschopper maar een "normale" demonstrant.
C. Alles maar goedpraten blijkt een nog grotere kunst te zijn.
GLG
quote:yeah right aldus de deskundige. Ben je er ooit geweest? Heb je ooit met Palestijnen gesproken?
Op dinsdag 16 april 2002 18:48 schreef gelly het volgende:[..]
En die Palestijnen worden ook helemaal niet met de nek aangekeken, en de arabische broeders staan te springen om ze een stuk land te geven
Just asking.
GLG
quote:Ik denk niet dat de palestijnen ooit kans krijgen terug te keren.
Op dinsdag 16 april 2002 18:46 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat ze hier niet {ver}blijven.
quote:Als we ze hier opvangen willen ze niet eens meer terug.
Op dinsdag 16 april 2002 19:16 schreef Youssef het volgende:
Ik denk niet dat de palestijnen ooit kans krijgen terug te keren.
quote:Die fotograaf van het Parool blijkbaar wel.
Op dinsdag 16 april 2002 19:14 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Dan heb ik oogkleppen op want ik zag inderdaad niemand met geweren rondlopen...GLG
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |