abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84887323
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:38 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat de F5 afstammelingen waren van de 13th colonie, en niet dat zij cylons waren die juist door de 13th colonie werden vernietigd? Het lijkt me 'logischer' dat zij als kunstmatige levensvormen ressurection-technologie kunnen ontwerpen en niet de humans?

Was de 13th colonie overigens niet de oer-Cylon bevolkingsgroep die zich afsplitste.
Omdat de final 5 flashbacks kregen van de aanval op hun eigen stad. Tyrol herkent op de muur een silhouet die hij daar zelf tijdens de aanval heeft gemaakt (hij stond tijdens de explosies met zijn rug tegen de muur).

Ook herinneren ze zich dat ze van Kobol af zijn gekomen en hun weg naar earth hadden gevonden.

Probleem is dat ze in de serie altijd als cylons zijn bestempeld en ik vind dat ze dat verkeerd hebben aangepakt. Dat hele deuntje in hun hoofd zonder doel is maar raar. Het zou iig realistischer geweest zijn wanneer ze langzaam hun geheugen terug zouden krijgen. (dit gebeurd wel bij Anders, dat stuk is dus wel aanwezig maar cavil heeft het geblokkeerd).

Dit was ook voor mij 1 van de redenen dat ik seizoen 4 zwakker vond dan de andere seizoenen, het voelde alsof ze vlug wat verhaaltjes af moesten maken en dat we ineens met 4 extra cylons werden geconfronteerd (mocht je het nog herinneren, in de pilot vond Adama een notitie met de text: there are 12 models). Dit is in feite nooit echt uitgewerkt en aan het einde van seizoen 3 ineens 4 models uit het niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')