Zit je in je kamer een beetje cool jezelf te wezen; loopt er plompverloren opeens een dikke spin over de muur. Nu ben ik niet al te angstig voor dingen, maar zo'n harig kreng dat bij je bed loopt moet gewoon weg.
Dierenvriend als ik ben pak ik een plastic bakje om de spin gevangen te nemen tegen de muur, om vervolgens zo'n A4tje er onder te schuiven. Werkt meestal wel. Ik had het raam alvast van de knip gedaan zodat ik voor de verandering eens niet het slotje met mijn tenen hoef open te maken. Plots kronkelt het A4tje waarop het magnifieke schepsel op mijn kussen dondert. Direct mijn kussensloop in natuurlijk.
Gevolg: Chaos!
Na heel wat mentaal en fysiek leed is de spin nergens meer te bekennen. Ik geef mij over aan de machten van het onbekende. Zo'n spin doet toch geen vlieg kwaad (spreekwoordelijk)?
Volgende dag zie ik weer datzelfde kreng op de muur lopen. Ik bedenk me geen moment en prop het A4tje van de dag er voor op om de spin te pletten. Ook ik heb mijn limiet wat betreft geduld. Met een flitsende beweging schiet mijn hand + prop A4 op het doel af! BAM! Hebbes! of toch... als een volleerd acrobaat manoevreert de spin zich uit mijn greep om zich net achter mijn matras te begeven. Verdwenen.. Alsof hij er nooit is geweest.
Maar hij is er wel! Slechts onvindbaar.. Onze 'Osama' blijkt een meester in dit soort situaties. Enkel zijn vieze face laten zien wanneer ik het niet verwacht.
Klacht: Spinnen die je niet te pakken kan krijgen en die op ieder onverwacht moment overal in kunnen kruipen.