abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70037959
Maar eens een oud topic opnieuw laten herleven:

quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:47 schreef SoltaiiCon het volgende:
Wie van jullie kunnen nog meer de geweldige J-Rock band.
Ze zijn echt super goed.
De emotie in de nummers is zo fantastisch gewoon, vooral in de ballads, je voelt gewoon wat de zanger zingt.. Ijzersterk gewoon.
Jammer genoeg zijn ze in '97 uit elkaar gegaan.
Hier wat nummers.
Silent Jealousy
Kurenai
X
Drain
Art of Life
Blue Blood
Orgasm

Ballads:
Tears
Crusify My Love
Forever Love
Endless Rain

Geef je mening over deze fantastische band!
quote:
X Japan (エックス ジャパン, Ekkusu Japan?) is a Japanese band founded in 1982 by Toshimitsu "Toshi" Deyama and Yoshiki Hayashi. Originally named X (エックス​), the group achieved its breakthrough success in 1989 with the release of their second album Blue Blood. They started out as a power/speed metal band and later gravitated towards a progressive sound, at all times retaining an emphasis on ballads. After three more albums, X Japan disbanded in 1997.

Besides being one of the first Japanese acts to achieve mainstream success while on an independent label, the group is widely credited for pioneering the visual kei movement, though most of the group's members toned down their on-stage attire in later years. They were formerly known for their excessively large hairstyles resembling fountains. As of 2007, the band has sold over twenty million records and over two million home videos.

On 4 June 2007 it was announced the band would reunite with a new song released via digital download in January 2008 and live performances scheduled for March and May.
http://en.wikipedia.org/wiki/X-Japan

Zijn er toevallig mensen die naar deze j-rock/heavy metal band luisteren? Zelf ben ik het via via tegen gekomen, er staan flink wat videos op youtube wat het luisteren wat makkelijker maakt. Graag je mening!

Mijn favoriet:
X-Japan - Kurenai (Last Live 1997)
pi_70038866

Mijn helden.

En eigenlijk moet X Japan zonder streepje hè.. maar dat is mierenneukerij
pi_70039328
quote:
Maar geen hide
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:56 schreef Desunoto het volgende:
En eigenlijk moet X Japan zonder streepje hè.. maar dat is mierenneukerij
Groot gelijk, kan het alleen niet aanpassen.
pi_70039720
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:06 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Maar geen hide
Klopt, maar ik vind dat mensen zich er maar eens overheen moeten zetten dat hide er niet meer is. Ja, hij is geweldig en X is niet meer hetzelfde zonder hem maar toch, hij is er niet meer. En constant concerten spelen zonder echte live gitaarsolo's is ook niet geweldig. Elke keer opnieuw dezelfde beelden van hide van The Last Live of Art of Life uit '93. Ik vind het fantastisch dat ze nu Sugizo hebben die met ze meespeelt. Én ook nog eens prachtige vioolsolo's toevoegt aan de live optredens. Bijvoorbeeld bij Dahlia, Silent Jealousy en Kurenai heeft ie dat al gedaan. Ze hadden echt geen betere "vervanger" kunnen uitkiezen.

Ik wacht nog steeds op meer details van hun aankomende best-of album en een Europese Tour. Maar er komt zo weinig nieuws.

En de TT kan je nog aan laten passen door een mod trouwens. MUZ FB topic of zo.
pi_70039888
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:13 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind dat mensen zich er maar eens overheen moeten zetten dat hide er niet meer is. Ja, hij is geweldig en X is niet meer hetzelfde zonder hem maar toch, hij is er niet meer. En constant concerten spelen zonder echte live gitaarsolo's is ook niet geweldig. Elke keer opnieuw dezelfde beelden van hide van The Last Live of Art of Life uit '93. Ik vind het fantastisch dat ze nu Sugizo hebben die met ze meespeelt. Én ook nog eens prachtige vioolsolo's toevoegt aan de live optredens. Bijvoorbeeld bij Dahlia, Silent Jealousy en Kurenai heeft ie dat al gedaan. Ze hadden echt geen betere "vervanger" kunnen uitkiezen.

Ik wacht nog steeds op meer details van hun aankomende best-of album en een Europese Tour. Maar er komt zo weinig nieuws.
Je hebt gelijk, maar het blijft jammer. Ik denk zelf ook dat die mensen daar het gewoon fijn vinden om een beetje op de emoties in te spelen, maar wat meer solos kunnen ze bij de nieuwere shows wel gebruiken.
pi_70040549
Mensen zeggen wel dat X Japan nog zoveel gebruikt maakt van oude beelden en opgenomen solo's van hide omdat er nog zo ontzettend veel mensen "fan" zijn van hide en die het prachtig vinden om hem weer terug te halen en mee te laten spelen. Daar kan ik me ook wel in vinden hoor, maar niet te veel. En langzaam maar zeker zien we minder hide en steeds meer Sugizo. En Sugizo is ook sinds kort officieel lid van X Japan dus dat verklaart het wel. Ik vind het een goede ontwikkeling.

De band kent wel veel tegenslagen dit jaar alleen al.
Shows die worden gecancelled, verplaatst en Heath's probleem met z'n management (gelukkig weer over) en gezeik van concert organisatoren omdat de locatie de "X jump" niet aan zou kunnen.

maandag 15 juni 2009 @ 21:40:07 #7
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_70040803
Art Of Life!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_70045661
oe oud topic schoppen heerlijk XD

heerlijk X was een van de eerste bands die mij in aanraking bracht met het Jpop/jrock gebeuren *naast diru*
ben 10 juni dan ook voor een 2de keer naar diru geweest.
maar hoop ooit nog eens de mogelijk te hebben X live te zien simpel weg omdat ze (ondanks dat hide er niet meer is) gewoon legendarich zijn en steen goed

X makes me Sad lifts me up and hypers my day
so i say

We Are X!

ik wil ze gewoon een keer dol graag zien ik kijk zoveel mogelijk conserten via internet als ze er zijn maar nothing beats live
pi_70058637
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Art Of Life!

Een nummer dat iedereen gewoon een keer gehoord moet hebben.
pi_70102706
Dit is idd wel een beetje overdreven,
pi_70106023
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:48 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Een nummer dat iedereen gewoon een keer gehoord moet hebben.
Enige nummer dat ik ook nog wel tof vind
pi_71328233
quote:
X JAPAN live in Paris - confirmed by X JAPAN's French OHP
Jul. 23rd 2009

X JAPAN's Official French website has confirmed that X JAPAN will perform live in Paris on October 10th, with more details to come on August 3rd.

While waiting for those details, we are also waiting for confirmation on X JAPAN's Official Japanese website
http://www.xjapan-france.com/

Het lijkt eindelijk te gaan gebeuren. X in Parijs. Dit keer een paar maanden van tevoren aangekondigd. Lijkt me een geweldig concert als het doorgaat. Prachtig voor de fans ook daar in de buurt en ik hoop op mooi beeldmateriaal en dat ze straks ook met concerten komen elders in Europa (Duitsland? )

En lees ik het goed dat er staat meer informatie volgt op 3 augustus?

En er staat ook gewoon groot WORLD TOUR bij.. een tour waar tot nu toe niks van terecht gekomen is.. op wat concerten in Azië na. Hopelijk wordt dit écht een begin van een reeks...
  zondag 26 juli 2009 @ 01:13:03 #13
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_71331399
TT aangepast en topic toegevoegd aant overzicht
Wat je vindt, ...
pi_71336082
quote:
Op zondag 26 juli 2009 01:13 schreef Da_Ripper het volgende:
TT aangepast en topic toegevoegd aant overzicht
Bedankt
pi_72124664
Nou, mooi is dat.

Yoshiki was dus geopereerd aan z'n nek, hij had al langer last.. en sinds kort ook aan z'n arm... en het was dus best serieus. En nu dit:
quote:
Today (23 aug), at X Japan Film Gig in Suzuka, Yoshiki and Toshi announced the postponement of two shows planned for this year - Paris and Osaka. They intend to release a new album with some old and some new songs as soon as possible and then restart the world tour.

Yoshiki wore a neck brace, but otherwise looked well.

UPDATE: According to JapanToday, Yoshiki revealed that "he has prepared his will given the risks involved with his spinal injuries, and that nearly one quarter of his assets will be used for the benefit of his long-term fans."

The article also talked about his health condition, stating that "... he revealed that he would have to get the disc replaced within the next three years, and that if nerve damage in his arm did not heal in the next two years, then it would be permanent. He said doctors cautioned him on his drumming practice which will resume next month, telling him not to raise his arms too high, not to twist his body left and right, and not to use anything heavier than one kilogram."

Sources: Various newspapers and webpages, including Sanspo and JapanToday
Als hij maar herstelt.

Hier trouwens een heel report van die speciale "Film Gig" bij de hoofdtribune van het circuit van Suzuka.
X (of alleen Yoshiki?) sponsort ook een team in de autosport namelijk. Foto's en zo daar ook.

En er staat ook, waar ik wel blij van werd:
Set list:
JADE (Only sound, no film, studio recorded version)

Kan niet wachten om de studio versie te horen.
pi_76006080
Kick

Mensen van de X Japan fanclub kregen een e-mail:
quote:
En het lijkt erop dat ze een straat gaan afzetten
http://navigatehollywood.com/node/534
quote:
"X-Japan" Filming
Type of impact:
Full street closures
Date/time of impact:
Saturday, January 9, 2010 10:00 p.m. - Sunday, January 10, 2010 7:00 a.m.

All lanes of Hollywood Blvd., between Highland Ave. and Orange Dr., will be closed.
Wat? Video voor Jade of zo? Of Without You? Of.. iets?
Ze doen iets!

Maar geen countdown concert dit jaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Desunoto op 24-12-2009 15:47:28 ]
pi_76046251

Met Sugizo erbij?
Jade?
Without You?
Een Violet UK nummer?
En.. wat?

Zoveel vragen.
pi_76199375
Ik ben niet zo'n groot fan van X Japan maar ik heb deze maand toevallig wel Sugizo live gezien..
Hij trad op met Juno Reactor in Hengelo (of all places) en dat was echt heel goed.

Ik heb nog wat foto's gemaakt..

Na afloop nog een praatje gemaakt.. echt een aardige vent.
Sit back, relax.
pi_76199489
What the...
Waarom wist ik dat niet?

Sugizo
Hem had ik ook wel eens willen zien spelen.

Ik ben jaloers op jou nu!
pi_76199725
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:25 schreef Desunoto het volgende:
What the...
Waarom wist ik dat niet?

Sugizo
Hem had ik ook wel eens willen zien spelen.

Ik ben jaloers op jou nu!
Haha ik had het ook niet geweten hoor maar een vriendinnetje van mij is echt überfan van X Japan en Sugizo dus zij vroeg of ik mee ging..
Blijkbaar speelde Sugizo mee tijdens de eerste 5 concerten van Juno Reactor..
De show in Hengelo was de allereerste van die 5!

. (Mijn camera is niet zo dol op harde muziek).
Sit back, relax.
pi_76200462
Hmm.. oké misschien vond ik dat Juno Reactor helemaal niet zo leuk.
En wat danst 'ie raar.
Maar wel een geweldige gitarist.

En dat je hem persoonlijk heb gesproken ! Daar zou ik het alleen al voor doen denk ik. Toch wel.
pi_76202315
Het was ook best wel rustig.. Klein zaaltje en de meeste mensen waren er voor Laibach (teringherrie vond ik het maar goed.. die band was eerst er daarna pas laat Juno Reactor).

Sugizo was echt heel aardig. Vriendinnetje van mij was helemaal in de gloria.
Sit back, relax.
pi_76619314

Exclusive Behind-the-Scenes Peek of X Japan's Video Shoot for "Jade"
quote:
The videos for songs "Rusty Nail," "Endless Rain," "I.V." and "Jade" will be epic. We're talking "November Rain" epic. There are multiple shoots going on at once, with multiple crews, hailing both from the U.S. and Japan, working through the night, every night, for days. On Friday, we were invited to tour one of the sets and talk to X Japan founder and drummer Yoshiki (like most Japanese rock musicians, the members of X Japan are on a first-name basis with the public).
Nieuwe video voor... Endless Rain? Nieuw versie? Hoe dan ook... ik kan niet wachten om hem te zien... en de anderen ook. Studio versie van Jade eindelijk...
quote:
Set construction at Hollywood & Highland has been in progress all week and, from what we've seen both through photos of the construction site and our own experience at Los Angeles Theatre, it will encompass all of the over-the-top theatrics that have been sorely missing from the U.S. music world (Lady Gaga excluded) for far too long.
Zouden ze nu dan eindelijk echt naam gaan maken in Amerika?

Sugizo met Juno Reactor wordt ook even genoemd:
quote:
We arrived right before guitarists Sugizo and Pata were to perform a sequence for "Jade," the newest of the four songs. Sugizo, the only current member of X Japan who joined after their 2007 reformation, walked into the room first. The guitarist, who entered the fold to fill the void left by deceased member hide (intentionally all lower case), is no stranger to J-rock stardom either. He was a member of the influential visual kei group Luna Sea and, more recently, has played in Juno Reactor and collaborated with Yoshiki in the supergroup S.K.I.N.
Hele artikel hier van LA Weekly: http://blogs.laweekly.com(...)behind-the-scenes-x/
pi_80073791
ZE HEBBEN EEN NIEUW ALBUM AANGEKONDIGD!!

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20100407-00000969-bark-musi

Samenvatting: opnames begonnen in maart, zijn verwacht te worden afgerond in juni en het album komt deze zomer uit.

Geruchten gaan dat het album volledig Engelstalig wordt. En dat er ook oude nummers op komen, maar dan in het Engels.
pi_81689052
quote:
X JAPAN new song, information about upcoming concerts

Monday, 17 May 2010 02:52
According to various Japanese newspapers X JAPAN will play at the Lollapalooza festival on the last day, which is the 8th of August. In his interview at the ACen festival on the 15th YOSHIKI also mentioned that they'll play on one of the main stages as the next to the last act. There will be a totally new song performed at the festival, named "Born to be Free", for which they'll start shooting a music video abroad (outside of Japan, presumably in the US) next month.

The Yokohama Nissan stadium concerts that were announced earlier this month are scheduled for 14th and 15th of August, the weekend after the Lollapalooza performance.
Bron

Ze hebben in ieder geval een mooi plaatsje op dat festival geregeld in de VS. Hopelijk doen ze het daar gewoon goed en krijgen ze wat extra publiciteit. En het Nissan stadion in Japan is groot (capaciteit: 72327 mensen) maar goed, nooit te groot voor X... die concerten krijgen ze vast wel uitverkocht.

Maar wtf, ze kondigen nu een nieuw nummer aan, maar de video voor Jade en de studio versie daarvan hebben we nu nog steeds niet gezien/gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')