Dat doet fruity loops dusquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:41 schreef wapwip het volgende:
midi naar mp3 convertor? Daar moet dan toch eerst een sequencer tussen zitten? Midi is immers geen geluid maar data
Gewoon met cd writertje erop tekenen,quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:45 schreef metallicattim het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens eigen plectrums laten maken?
Ik zou graag mn bandlogo erop willen zetten en het liefst ook nog de vorm iets aanpassen, maar ik wil er geen 10.000 kopen, dat word me te duur
Iemand misschien een tip?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:50 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat doet fruity loops dus
[..]
Gewoon met cd writertje erop tekenen,
blijk 4 a 5 gigs zitten
Daarom vraag ik dus of daar niet een programmaatje is wat die sequenzer nabootst met goede samplesquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:41 schreef wapwip het volgende:
midi naar mp3 convertor? Daar moet dan toch eerst een sequencer tussen zitten? Midi is immers geen geluid maar data
Voor zover ik je probeer te snappen, en ik doe me best, échtquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Daarom vraag ik dus of daar niet een programmaatje is wat die sequenzer nabootst met goede samplesWant met die onboard geluidskaart die mijn vader in zijn PC heeft zitten klinkt het toch voor geen meter. Misschien wel als hij het af laat spelen via het keyboard, en dan weer opnemen, maar dan moet ik hem dat weer allemaal gaan uitleggen en dan word ik weer 100x gebeld dat het niet werkt...
Als hij zijn midi-output niet mooi vind, is het niet echt zinnig om die naar wav om te gaan zetten me dunktquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:31 schreef allsystemshalt het volgende:
Porbeer eerst de Midi naar WAV om te zetten en dan met b.v. Audacity weer omzetten naar mp3
Ik begrijp er geen snars meer vanquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:35 schreef wapwip het volgende:
[..]
Als hij zijn midi-output niet mooi vind, is het niet echt zinnig om die naar wav om te gaan zetten me dunkt![]()
That is, als ik hem helemaal goed begrijp
Ik ook niet helemaalquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:38 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik begrijp er geen snars meer van![]()
Volgens mij heeft hij het over pure GM midi sound, dus de midi die in de geluidskaart zit. Iedere geluidskaart heeft een midi-compatibility (wat een kut woord) en afhankelijk van de kwaliteit van de geluidskaart klinkt die midi dus beter. Wanneer je samples gaat gebruiken, of vst, is inderdaad heel die GM midi niet meer belangrijk. Alleen zul je dan met een slechtere geluidskaart last van latency krijgen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:46 schreef Cynic het volgende:
Hoe het klinkt hangt meer af van de kwaliteit van de samples dan de kwaliteit van je geluidskaart volgens mij...
Ja, maar daar zit dus het probleem, een standaard geluidskaart gebruikt via een normale player gewoon die ingebouwde Windows directsound samples of de MIDI-samples die in je geluidskaart zitten, maar die zijn dus bij een goedkope geluidskaart bar slecht. Bij een fatsoenlijke geluidskaart kun je soundfonts inladen en die afspelen. Ik wil gewoon vanuit een MIDI-file een goed klinkende MP3 hebben, meer nietquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:46 schreef Cynic het volgende:
Hoe het klinkt hangt meer af van de kwaliteit van de samples dan de kwaliteit van je geluidskaart volgens mij...
Maar het hoeft niet realtime afgespeeld te worden, dan heb je toch geen latency problemen, of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:52 schreef wapwip het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij het over pure GM midi sound, dus de midi die in de geluidskaart zit. Iedere geluidskaart heeft een midi-compatibility (wat een kut woord) en afhankelijk van de kwaliteit van de geluidskaart klinkt die midi dus beter. Wanneer je samples gaat gebruiken, of vst, is inderdaad heel die GM midi niet meer belangrijk. Alleen zul je dan met een slechtere geluidskaart last van latency krijgen.
Dan heb je inderdaad "geen" latency, maar ik snap niet echt hoe je bijvoorbeeld je drums (een drum vst dus) wilt gaan inspelen met een piano sound...quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar het hoeft niet realtime afgespeeld te worden, dan heb je toch geen latency problemen, of zie ik dat verkeerd?
Je hebt ook genoeg all in one vst programma's, ik gebruik zelf KONTAKT van Native Instruments, kost wel een bak met geld maar dan heb je ook wat. Denk dat je die ook wel ergens moet kunnen "kopen" zonder geld. Een ander voorbeeld is Hypersonicquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:55 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, maar daar zit dus het probleem, een standaard geluidskaart gebruikt via een normale player gewoon die ingebouwde Windows directsound samples of de MIDI-samples die in je geluidskaart zitten, maar die zijn dus bij een goedkope geluidskaart bar slecht. Bij een fatsoenlijke geluidskaart kun je soundfonts inladen en die afspelen. Ik wil gewoon vanuit een MIDI-file een goed klinkende MP3 hebben, meer niet
Met VST-plugins moet je toch voor elk instrument een aparte plugin hebben? Gaat ook niet lekker werken dus en ik snap daar eerlijk gezegd geen bal van, laat staan dat mijn vader dat gaat snappen... Het is mij bijvoorbeeld nog nooit gelukt om kanaal 10 van een MIDI-file (drumtrack dus) af te laten spelen via de Addicitive Drums VSTi... Bij op internet "gekochte" versies zit nooit een handleiding...
Nee, dat was ff een ander voorbeeld, waarbij ik een kant en klare MIDI-file had en daarvan wilde ik dus kanaal 10 (waarin dus al alle drums staan) laten afspelen door een drum-VSTi die veel beter klinkt dan de GM Midi drums.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:00 schreef wapwip het volgende:
[..]
Dan heb je inderdaad "geen" latency, maar ik snap niet echt hoe je bijvoorbeeld je drums (een drum vst dus) wilt gaan inspelen met een piano sound...
Hmm, Kontakt heb ik volgens mij nog wel een gedeelte van, maar kan me iets herinneren van dat dat belachelijk veel DVD's waren...quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:03 schreef wapwip het volgende:
[..]
Je hebt ook genoeg all in one vst programma's, ik gebruik zelf KONTAKT van Native Instruments, kost wel een bak met geld maar dan heb je ook wat. Denk dat je die ook wel ergens moet kunnen "kopen" zonder geld. Een ander voorbeeld is Hypersonic
Damn, hoe lang is jou vader?quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:22 schreef Metalfreak het volgende:
Hmmm, mijn vader loopt hier toevallig net langs het balkon en vraagt me nog een keer of ik niet toevallig een goed MIDI naar MP3 convertorprogrammaatje weet. Ik kan het wel gewoon afspelen en dan opnemen wat je hoort, maar zijn er ook goede programma's voor die dit rechtstreeks doen met fatsoenlijke samples of zo?
Ik woon op de 1e verdieping en m'n ouders liepen op de begane grondquote:
Je drums staan niet per definitie in kanaal 10, is maar net waar je je drums heenbrengt in je sequencer. Je kunt ze routen naar kanaal 8 (meestal word 8 gebruikt hiervoor) Maar als je wilt kan je ze ook op 1 zetten hoor, no problem. Waarschijnlijk heeft het dus niet gewerkt met die drums omdat je je VST als insert op het midi/vst kanaal van je sequencer moet zetten, en dan dus moet linken naar het respectievelijke kanaal van je midi. Dus als je insert 1 (je drum in dit geval) wilt linken met kanaal 4, zul je de output van kanaal 4 met de drum vst moeten linken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, dat was ff een ander voorbeeld, waarbij ik een kant en klare MIDI-file had en daarvan wilde ik dus kanaal 10 (waarin dus al alle drums staan) laten afspelen door een drum-VSTi die veel beter klinkt dan de GM Midi drums.
[..]
Hmm, Kontakt heb ik volgens mij nog wel een gedeelte van, maar kan me iets herinneren van dat dat belachelijk veel DVD's waren...
Ik had dus nog nooit van deze gozer gehoord tot vanavond. De toetsenist had een CD'tje meegenomen, voor de andere gitarist, van Neil Zaza. Hij zou ook bijv het Titanic lied gespeeld hebben ...quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:04 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik zie geen UI bij jou
ontopic;
dinsdag deze spelen met toelating
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |