Volkskrantquote:Kunstredacteur Peter van Brummelen van Het Parool was er vorige week gloeiend bij. In het Amsterdamse Oosterpark werd hij slapend aangetroffen op een bankje. Twee agenten maakten hem wakker en schreven een bekeuring uit. ‘Slapen op of aan de weg’, zo staat de overtreding op de bon omschreven. Transactiebedrag: 75 euro.
Paroolquote:De officier van justitie vindt de bekeuring ook overdreven, zij het om andere redenen. Ik heb mij wel schuldig gemaakt aan 'slapen op of aan de openbare weg', maar van overlast was daarbij volgens haar geen sprake. Ze adviseert daarom af te zien van de bekeuring. Dat gaat goed. Nu de rechter. Hij windt er geen doekjes: van hemzelf mag je in een park best wegdommelen. Maar in de APV staat dus dat het niet mag. ('Als u het daar niet mee eens bent, moet u niet bij mij, maar bij de politiek zijn.') Het vonnis daarom: meneer Van Brummelen is wel schuldig, maar hoeft niet te betalen.
quote:Op maandag 15 juni 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volkskrant
Edoch:
[..]
Parool
Die argumentatie van de OvJ zou je kunnen overnemen, dat je geen last veroorzaakte. Echter, aangezien je aangeeft dat het een uitgaanssituatie betrof, en het dus wel eens in een binnenstad geweest zou kunnen zijn, kan ik me voorstellen dat je wel wat zwakker staat dan iemand die op een parkbankje ligt.
Je mag best slapen in de trein, hoor. Zolang je je schoenen niet op een bankje legt zonder een krant eronder en een geldig vervoersbewijs hebt.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:58 schreef Trannellius het volgende:
Nooit geweten dat je daar een boete voor kunt krijgen, hoewel het met die uitleg nog enigszins te rechtvaardigen valt ook. Volgende keer dat ik weer eens in de trein in slaap dreig te vallen maar ff iets beter opletten
Jij snapt het principe van een openbare weg niet?quote:Op maandag 15 juni 2009 16:58 schreef Trannellius het volgende:
Nooit geweten dat je daar een boete voor kunt krijgen, hoewel het met die uitleg nog enigszins te rechtvaardigen valt ook. Volgende keer dat ik weer eens in de trein in slaap dreig te vallen maar ff iets beter opletten
Met een notebook op schootquote:
Tja, het is natuurlijk vooral om landloperij tegen te gaan, maar ook wel tegen mensen die lekker op straat hun roes uitslapen. En dat laatste was natuurlijk wel een beetje het geval, alhoewel de politie hier naar mijn mening beter gewoon even die persoon wakker had kunnen maken.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:58 schreef Trannellius het volgende:
Eerst wakker maken, en dan bekeuren voor openbare dronkenschap.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk vooral om landloperij tegen te gaan, maar ook wel tegen mensen die lekker op straat hun roes uitslapen. En dat laatste was natuurlijk wel een beetje het geval, alhoewel de politie hier naar mijn mening beter gewoon even die persoon wakker had kunnen maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |