abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70023923
Omdat ik waarschijnlijk econometrie wil gaan doen, maar slechts in het bezit ben van wiskunde A1,2 ,
moet ik dus een cursus wiskunde b1 gaan volgen. Als eerste kwam ik uit op het james boswell instituut,
maar die bleek wel erg duur en ver weg.
Daarna kwam ik uit bij de nha.

Deze is goedkoper en is een thuisstudie. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft
en me kan vertellen hoe het hem of haar beviel?
  maandag 15 juni 2009 @ 14:04:27 #2
256934 GR
Cash is fact,profit an opinion
pi_70024225
In plaats van een complete cursus kun je ook gewoon een paar goede wiskundeboeken kopen.
Hierbij valt te denken aan 'basisboek wiskunde' en 'wiskunde voor het hoger onderwijs'. Leer de stof goed en maak de toelatingstoets van de universiteit. Het is kortste en makkelijkste weg.
pi_70025224
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:04 schreef GR het volgende:
In plaats van een complete cursus kun je ook gewoon een paar goede wiskundeboeken kopen.
Hierbij valt te denken aan 'basisboek wiskunde' en 'wiskunde voor het hoger onderwijs'. Leer de stof goed en maak de toelatingstoets van de universiteit. Het is kortste en makkelijkste weg.
Het gaat mij om het papiertje én een hoger niveau in wiskunde te krijgen. Natuurlijk kan ik
gewoon zelf boeken kopen en dan een staatsexamen maken, maar dat lijkt me toch veel
minder. Bovendien lijkt me de motivatie dan nog minder, zeker aangezien ik ook gewoon
aan de uni volgend jaar ga studeren.
pi_70037701
Ik ben zelf via de NHA bezig om Wiskunde A1,2 te halen. Ze hebben de stof erg compact en duidelijk omschreven met veel oefeningen en uitwerkingen. Getal en Ruimte VWO boeken zijn denk ik te tijdrovend en 't wel bekende basisboek wiskunde van Craats is te abstract en slecht uitgelegd en is meer een opfriscursus, niet geschikt voor mensen met weinig kennis van wiskunde.

Op marktplaats kun je vaak volledige cursussen van de NHA overkopen voor nog geen tientje, maar dan heb je geen recht meer op een NHA docent maar die heb ik tot nu toe niet nodig gehad, alles is duidelijk uitgelegd.
pi_73107085
Een cursus wiskunde A bij NHA besteld. Wat heb ik er spijt van. Toen ik hem thuis kreeg bleek dat je helemaal niets aan de cursus hebt zonder een GR (grafisch rekenmachine twv ¤100). Dit stond nergens bij de cursus informatie op hun website vermeld.

Er zat ook geen theorie bij, alleen proef vragen en huiswerk opdrachten.
, alles gebaseerd op een GR. Toen ik bij hun klantenservice vroeg waarom nergens te lezen is dat de cursus gebaseerd is op een GR werd er eens diep gezucht en gezegd dat ze niet alle informatie op internet kunnen zetten. Ik overweeg serieus juridische stappen vanwege de misleidende informatie die ze geven.
Maakt u dus niet bezorgd voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt voor zichzelf.
  Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 19:02:23 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73107167
Mijn hogeschool bood mij een zomerstudie aan. Heb alleen uiteindelijk de opleiding niet gedaan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:07:46 #7
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_73109143
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef chroetjev het volgende:
Een cursus wiskunde A bij NHA besteld. Wat heb ik er spijt van. Toen ik hem thuis kreeg bleek dat je helemaal niets aan de cursus hebt zonder een GR (grafisch rekenmachine twv ¤100). Dit stond nergens bij de cursus informatie op hun website vermeld.

, alles gebaseerd op een GR. Toen ik bij hun klantenservice vroeg waarom nergens te lezen is dat de cursus gebaseerd is op een GR werd er eens diep gezucht en gezegd dat ze niet alle informatie op internet kunnen zetten. Ik overweeg serieus juridische stappen vanwege de misleidende informatie die ze geven.
Koop zo'n ding dan tweedehands voor 25 piek, en zeur niet zo. Ik ben 't eerlijk gezegd wel enigszins van mening dat je dit wel had kunnen weten, vooral als je een beetje onderzoek had gedaan.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:50:46 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73124079
quote:

Is dat niet een beetje naïef? Waarom denk je dat al die scholieren zo'n GR hebben?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:54:10 #9
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73124167
Er staat
quote:

De lessen van de cursus VWO Wiskunde A zijn volledig afgestemd op het staatsexamen. Je wordt dus rechtstreeks opgeleid voor dit examen.
En als jij staatsexamen wilt doen, heb je een GR nodig.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_73125506
quote:

Is het niet algemeen bekend dat je op de middelbare school al vanaf 4 havo ene grafische rekenmachine nodig hebt.. (Als je hiermee te maken hebt dan..)
En daarom dus logisch dat je die bij een wiskunde A cursus ook zult moeten gebruiken?

TS kun je niet bij de instelling waar je wilt gaan studeren informeren naar een wiskunde cursus? Vaak bieden hogescholen/ universiteiten hiertoe de mogelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')