Onmogelijkquote:Op maandag 15 juni 2009 13:47 schreef Kralicek het volgende:
Omdat ik in vorige relaties niet zo goed behandeld ben, en er achter kwam dat mijn ex al tijdens de relatie met mij een ander had, ben ik in mijn huidige relatie steeds enorm bang om bedrogen te worden. Mijn vriend is een eerlijke jongen en ik wil hem dolgraag vertrouwen, maar ergens blijft die angst vreselijk knagen. Helemaal nu hij nog een paar weken in het buitenland zit en ik hem dus maar blindelings moet vertrouwen, is dit gevoel enorm sterk aanwezig. Bij elke foto van hem met een vriendin word ik al paniekerig. En dat terwijl ik weet dat hij gewoon met meisjes bevriend kan zijn zoals ik met jongens, zonder dat er meer gevoelens in het spel zijn. Die wantrouwigheid leidt vaak tot ruzies, waarin hij zich onterecht aangevallen voelt. Ik heb dit al geprobeert te bespreken met een psycholoog, maar het lost niks op. Hoeveel ik ook tegen mezelf vertel dat hij niks zal doen, als ik zie dat hij contact heeft met een meisje word ik soms al een beetje angstig van binnen. het enige wat ik kan doen is geen gehoor aan het gevoel geven...
Wie heeft dit nog meer (meegemaakt)?
probeer is niet constant jou angsten op hem te projecteren en laat hem zijn gang gaan en als hij niet vreemd is gegaan bewijst hij zichzelf genoeg tegen over jou en moet het voor jou toch ook iets betekenen?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:47 schreef Kralicek het volgende:
Omdat ik in vorige relaties niet zo goed behandeld ben, en er achter kwam dat mijn ex al tijdens de relatie met mij een ander had, ben ik in mijn huidige relatie steeds enorm bang om bedrogen te worden. Mijn vriend is een eerlijke jongen en ik wil hem dolgraag vertrouwen, maar ergens blijft die angst vreselijk knagen. Helemaal nu hij nog een paar weken in het buitenland zit en ik hem dus maar blindelings moet vertrouwen, is dit gevoel enorm sterk aanwezig. Bij elke foto van hem met een vriendin word ik al paniekerig. En dat terwijl ik weet dat hij gewoon met meisjes bevriend kan zijn zoals ik met jongens, zonder dat er meer gevoelens in het spel zijn. Die wantrouwigheid leidt vaak tot ruzies, waarin hij zich onterecht aangevallen voelt. Ik heb dit al geprobeert te bespreken met een psycholoog, maar het lost niks op. Hoeveel ik ook tegen mezelf vertel dat hij niks zal doen, als ik zie dat hij contact heeft met een meisje word ik soms al een beetje angstig van binnen. het enige wat ik kan doen is geen gehoor aan het gevoel geven...
Wie heeft dit nog meer (meegemaakt)?
Dat is wat ik ook denk, maar bij mij zijn de gevoelens altijd van éen kant geweest en heb ik ze gefriendzoned.quote:
Ja natuurlijk, maar ik weet het gewoon nooit zeker en dat beangsitgd me.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:04 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
probeer is niet constant jou angsten op hem te projecteren en laat hem zijn gang gaan en als hij niet vreemd is gegaan bewijst hij zichzelf genoeg tegen over jou en moet het voor jou toch ook iets betekenen?
Ik denk dat het enige wat je er aan kan doen is er veel over te praten en niet meteen als een "dolle stier" tekeer gaan als je vriend met een ander meisje staat te praten. je moet er namelijk vanuit gaan dat hij voor jou kiest en niet voor een ander want wanneer jij constant in deze angst leeft zal dat zeker zijn weerslag hebben op je relatie en mogelijk zelfs kapot maken.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:08 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar ik weet het gewoon nooit zeker en dat beangsitgd me.
quote:Op maandag 15 juni 2009 14:12 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
Ik denk dat het enige wat je er aan kan doen is er veel over te praten en niet meteen als een "dolle stier" tekeer gaan als je vriend met een ander meisje staat te praten. je moet er namelijk vanuit gaan dat hij voor jou kiest en niet voor een ander want wanneer jij constant in deze angst leeft zal dat zeker zijn weerslag hebben op je relatie en mogelijk zelfs kapot maken.
ik ben er echt van overtuigd dat je je angst alleen onder controle begint te krijgen als je het vaker toe laat en hem zijn gang laten gaan
ja ik kan soms een beetje paranoia worden van dit soort verhalen. ik heb zelf een ex die constant overal op zat te letten en als ik met een klasgenote in de trein zat werd ik constant door haar gebeld om te controleren of ik niets met haar deed terwijl ik nog nooit van mijn leven ben vreemd gegaan.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:26 schreef Huggs het volgende:
[..]
Moest hardop lachen.
Tevens een leuke woordspeling met jouw naam.
Iemand die anderen blindelings vertrouwd is in mijn ogen een dwaas.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:43 schreef Re het volgende:
goeie manier om een goede relatie om zeep te helpen, hij zal niet eeuwig dit excuus accepteren over je vroegere leven...
arme jongen om de verkeerde te vinden
in een relatie hoor je de ander te vertrouwen dat moet je kunnen zeggen zonder blikken of blozen. op het moment dat je hem niet vertrouwt is het gedoemd om te mislukken omdat je altijd met het knagende gevoel blijft zitten of hij je wel echt leuk vind en of hij niet op een andere vrouw(of man) valt.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:45 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Iemand die anderen blindelings vertrouwd is in mijn ogen een dwaas.
Ik ook. Als hij keer op keer terug naar jou blijft komen nadat hij met een andere meid heeft gepraat zul je na een tijdje het idee krijgen dat hij je heus niet zal verlaten.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:12 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
ik ben er echt van overtuigd dat je je angst alleen onder controle begint te krijgen als je het vaker toe laat en hem zijn gang laten gaan
Tsja, het is zo dubbel, aan de ene kant vertrouw ik hem als persoon wel, aan de andere kant is er een dieper gevoel dat zegt dat niemand echt te vertrouwen is.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:49 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
in een relatie hoor je de ander te vertrouwen dat moet je kunnen zeggen zonder blikken of blozen. op het moment dat je hem niet vertrouwt is het gedoemd om te mislukken omdat je altijd met het knagende gevoel blijft zitten of hij je wel echt leuk vind en of hij niet op een andere vrouw(of man) valt.
jij bent degene die er aan moet werken en als jij al niet op je eigen partner durft te vertrouwen dan zit er iets goed mis.
ik probeer je geen schuld gevoel aan te praten maar vaak is het zoals ik het stel wel de harde realiteit
of gewoon ziekelijk jaloers. Prima dat je jouw verleden op hem wil projecteren maar je zegt zelf dat je het geen gezond gedrag vindt, dus waarom zou hij dat na de 500ste verwijt naar zijn kop wel accepteren?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:45 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Iemand die anderen blindelings vertrouwd is in mijn ogen een dwaas.
Zoals Disorder ook al zei ga eens na waarom je dat hebt, waar komt deze onzekerheid vandaan? waarom maakt mij het onzeker? is het iets lichamelijks of psychisch? probeer voor jezelf op een rijtje te krijgen wat je belangrijk vind in je relatie en besef je goed dat vertrouwen de basis is van een relatiequote:Op maandag 15 juni 2009 14:51 schreef Kralicek het volgende:
Tsja, het is zo dubbel, aan de ene kant vertrouw ik hem als persoon wel, aan de andere kant is er een dieper gevoel dat zegt dat niemand echt te vertrouwen is.
Ik denk niet dat ze het wil hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 14:57 schreef Re het volgende:
[..]
of gewoon ziekelijk jaloers. Prima dat je jouw verleden op hem wil projecteren maar je zegt zelf dat je het geen gezond gedrag vindt, dus waarom zou hij dat na de 500ste verwijt naar zijn kop wel accepteren?
och ik ik vind het hypocriet gezever. TS weet de oorzaak en projecteert het op iemand anders, duidelijk nog niet klaar voor een nieuwe relatiequote:Op maandag 15 juni 2009 15:05 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het wil hoorHet lullige is dat gevoel en ratio niet samen gaan in dezen. Erg herkenbaar (in andere situaties heb ik dat). Lastig hoor en ik vind het wel goed dat ze het in de gaten heeft en er wat aan wil doen. Kop in het zand steken en slechts 'ziekelijk jaloers' zijn en je verleden projecteren zonder er rationeel over te kunnen praten zou reden geven om zo te reageren tegen TS maar vind dit niet helemaal terecht..
Dit klopt ook. Hij is nooit jaloers op mij, ik ga nog steeds om met mensen waar ik ooit iets mee gehad heb en hij vindt het prima. Daarom vind ik het zo naar dat ik steeds die angst heb terwijl hij mij volledig vertrouwt, en daarom vraag ik om advies.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:54 schreef As_33 het volgende:
Wat bij mij helpt als ik weer eens een gekke bui heb en wat jaloers ben: bedenken hoe ik het zelf zou vinden om niet vertrouwd te worden door mijn eigen partner. En van dat idee word ik dan zo eng van binnen dat ik prompt weer weet waarom ik dat gevoel bij mezelf moet houden en vooral niet mijn vriend er door moet beperken.
Zoek je het niet te veel in dat jij aanleiding hebt gegeven? Misschien waren die andere gasten wel gewoon eikels en gingen ze daarom vreemd en zo. En is dit een leuke en doet ie dat nietquote:Op maandag 15 juni 2009 18:24 schreef Kralicek het volgende:
Mijn onzekerheid is zeker niet lichamelijk. Ik vind mezelf geen lelijk meisje, integendeel. Ik heb ook het idee dat ik wel de moeite waard ben, ik ben intelligent en heb veel voor iemand over.
En toch ging mijn eerste vriendje vreemd met een meisje dat niet eens kan spellen. en hebben andere jongens mij ook respectloos behandeld.
Juist omdat zij vreemdgingen met iemand die 'minder leuk' was dan ik, maakte het me onzeker. Blijkbaar kan je knap en slim zijn en ben je voor sommige jongens alsnog niet genoeg. Dan kan iedereen dus concurrentie zijn. En die gedachte maakt me bang.
Ik denk dat het makkelijker was geweest als het fysiek was. Als ik mezelf te dik had gevonden, dan ging ik op dieet en zat beter in mijn vel, bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |