abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juni 2009 @ 23:24:31 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70010509
Mijn oudste dochter is 4 jaar, ik vind haar een lieve meid die veel lol heeft in haar leven en uiteraard ook wel eens het bloed onder mijn nagels vandaan haalt.

Maar hoe dan ook, ik vind haar ook gewoon "normaal" net als iedere andere 4 jarige.

Toch krijg ik de laatste tijd steeds meer opmerkingen van mensen en ik weet niet echt wat ik daar mee aan moet.

Zoals de juf die zegt dat ze wel erg voor loopt in ontwikkeling, lichamelijk maar vooral emotioneel gezien, zo speelt ze alleen maar met 6 jarige, dat zijn ook haar vriendinnetjes, leeftijdsgenootjes vind ze niet zo leuk.
Opzich niet echt heel gek.

Maar ze kan zich ook erg verplaatsen in anderen terwijl de meeste 4 jarige gewoonweg egoistisch zijn hoorde ik dus van de juf, dat hoort bij de leeftijd.

Om een voorbeeld te noemen.

Mijn oom ligt in het ziekenhuis en het gaat niet goed met hem, we zijn op visite geweest in het ziekenhuis bij hem en onderweg naar huis vroeg ze me of ome T. nou dood gaat.
Dus ik reageer eerlijk en zeg dat dat kan gebeuren maar dat niemand het echt zeker weet.

Haar reacties was "Dat is zielig voor tante J., dan blijft ze helemaal alleen achter, dan moeten we maar veel op visite gaan zodat ze niet alleen is."

Ik zelf zag hier dus niks geks in en zie het gewoon als een lieve opmerking, ze is erg zorgzaam naar haar omgeving toe en dat ben ik gewend.
Maar een vriendin van me zei dus dat het eigenlijk niet passend is voor haar leeftijd.

Ook troost ze andere kindjes als ze zich pijn hebben gedaan, troost ze haar babyzusje als ze verdriet heeft en is gewoon lief voor mens en dier.

Moet ik al die opmerkingen aan de kant schuiven en me er niet te veel van aantrekken of moet ik toch hiermee iets doen en zoja wat dan?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_70010654
Ow god, nou, ik zal die deur wel even intrappen.

NEE, je kind is niet speciaal. En nee je hoeft niks te doen en nee wij gaan jou ook niet vertellen dat jouw kind WEL speciaal is, want dat is gewoon NIET zo.

Ik weet dat je het graag wilt horen, anders flikker je dit verhaal niet hier neer, maar helaas is ie niet beter of slimmer dan de rest.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:27:57 #3
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_70010656
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:24 schreef snakelady het volgende:
Moet ik al die opmerkingen aan de kant schuiven en me er niet te veel van aantrekken of moet ik toch hiermee iets doen en zoja wat dan?
Wat zou je ermee willen? Het psychologencircuit in?
Geniet van je dochter, laat anderen lekker lullen.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_70010720
Ow, ik was even vergeten te vertellen dat jouw kind ook niet hoogbegaafd is. Dat je het even weet.

En vissen naar complimentjes (over bv hoe slim ze wel niet is ) siert je niet
vosss is de naam,
pi_70010869
Tjonge wat een reactie zeg! Je hoeft niet te reageren he!

Ik zou me niet teveel zorgen maken snakelady. Alleen zou ik wel in de gaten houden dat ze zich dingen niet teveel gaat aantrekken en er teveel over na gaat denken (dan denk ik aan het verhaal van je oom). Ze is denk ik gewoon lief en zorgzaam voor haar omgeving. Als ze het verder gewoon goed doet is er toch niets aan de hand?
pi_70010918
het klinkt mij nog niet bepaald als problematisch in de oren snakelady. jouzelf wel?
  zondag 14 juni 2009 @ 23:33:01 #7
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_70010922
Ben geen ouder Maar mij lijkt hier niet zoveel mis mee..

Ze loopt nu voor en is emotioneler en meelevender ingesteld in vergelijking met leeftijdsgenootjes.. Prima denk ik dan? Zolang ze er niet mee gepest wordt niks mis mee toch? T kan zijn dat t weer 'rechttrekt' in de zin van, ze heeft nu n groeispurt emotioneel gezien en komt uit op een vergelijkbaar niveau als anderen, alleen die doen er langer over om daar te komen. Er zit misschien een risico in dat ze zich teveel met anderen bezighoudt waardoor ze later zichzelf vergeet of teveel problemen van anderen met zich meedraagt wat weer emotioneel zwaar is. Maar ik zou me er niet te druk om maken...
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zondag 14 juni 2009 @ 23:33:07 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70010925
Snakelady, ik herken het juist wel erg van het gedrag van Maria. Ik zie er niet iets uitzonderlijks in, gewoon bepaald karakter eigenlijk.

Wat zou je er zelf mee 'willen doen' dan eventueel?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_70010966
quote:
Tjonge wat een reactie zeg! Je hoeft niet te reageren he!
Ik moet het niet nee, maar ik deed het wel even.
Komop zeg, hier prikt iedereen toch zo door heen. TS wil gewoon bevestiging dat haar dochtertje harstikke slim is en ver vooruit loopt op andere kinderen van haar leeftijd en hoe goed en geweldig dat allemaal wel niet is.

Iemand die naar complimentjes vist zo duidelijk ben ik zo mee klaar
vosss is de naam,
pi_70011081
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:29 schreef vosss het volgende:
Ow, ik was even vergeten te vertellen dat jouw kind ook niet hoogbegaafd is. Dat je het even weet.

En vissen naar complimentjes (over bv hoe slim ze wel niet is ) siert je niet
Reageer nou maar gewoon normaal, ze vraagt alleen wat ze nu moet doen.

OT: Laat mensen lekker praten, niet alle kinderen zijn gelijk. Toen ik 4 was, was ik ook zo. In plaats van met barbies te gaan spelen, stelde ik vragen als "kunnen vogels ook achteruit vliegen?". Met mij is het ook goed gekomen, hoor.
pi_70011105
quote:
Reageer nou maar gewoon normaal, ze vraagt alleen wat ze nu moet doen.
Wat dacht je van helemaal NIKS!
vosss is de naam,
  zondag 14 juni 2009 @ 23:36:45 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70011110
als eerste, ik hoop juist dat mijn kind(eren) niet speciaal zijn, speciaal zijn lijkt me juist helemaal niet leuk, net als Hoog inteligent of Hoog sensitief enz. ook niet leuk is, alleen maar moeilijk, dateerste weet ik dankzei een dierbare in mijn omgeving die om die reden zelfmoord heeft gepleegd, die voelde zich niet begrepen.

Dus met dit soort achterlijke reacties kan ik niks, ik wil alleen niet dat als er wel iets gaande is en ik er dus niet op reageer mijn dochter naar 10 jaar zegt, "Mam, je had beter op moeten letten en me moeten helpen, nu is het te laat"

Ik sta zelf met beide benen op de grond, mijn man ook en we voeden onze meiden ook op met de gedachtegang, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

Dus ga alsjeblieft niet zitten zeiken dat ik naar complimentjes vis, dat hoef ik namnelijk niet, krijg die al genoeg over mijn dochters.
En al zou heel de wereld ze dom, lelijk en suf vinden zou het me nog niks boeien aangezien ik gek op ze ben zoals ze zijn.

Dus graag alleen serieuze reacties zonder dit gezanik, als dat mogenlijk is....
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 14 juni 2009 @ 23:38:00 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70011161
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:32 schreef bixister het volgende:
het klinkt mij nog niet bepaald als problematisch in de oren snakelady. jouzelf wel?
Nee, helemaal niet, daarom sta ik ook iedere keer van die opmerkingen te kijken, ik zie gewoon ene leuk grietje van 4 die ook flink dwars kan zijn maar niet meer dan een andere 4jarige.
pi_70011244
maar die opmerkingen hoeven toch ook niet problematisch te zijn, of te leiden tot stappen jouwerzijds?
  zondag 14 juni 2009 @ 23:40:43 #15
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_70011286
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:27 schreef vosss het volgende:
Ow god, nou, ik zal die deur wel even intrappen.

NEE, je kind is niet speciaal. En nee je hoeft niks te doen en nee wij gaan jou ook niet vertellen dat jouw kind WEL speciaal is, want dat is gewoon NIET zo.

Ik weet dat je het graag wilt horen, anders flikker je dit verhaal niet hier neer, maar helaas is ie niet beter of slimmer dan de rest.
Dat was ongeveer ook mijn gedachte
  zondag 14 juni 2009 @ 23:41:12 #16
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70011308
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:36 schreef snakelady het volgende:
als eerste, ik hoop juist dat mijn kind(eren) niet speciaal zijn, speciaal zijn lijkt me juist helemaal niet leuk, net als Hoog inteligent of Hoog sensitief enz. ook niet leuk is, alleen maar moeilijk, dateerste weet ik dankzei een dierbare in mijn omgeving die om die reden zelfmoord heeft gepleegd, die voelde zich niet begrepen.
't Is niet alleen maar moeilijk, hoor! 't Kan ook heel leuk zijn .

Maar als er niets aan de hand is, lekker genieten van de complimentjes! Als er wel iets aan de hand is, dan merk je dat snel genoeg...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_70011338
Ik vermoed hooggevoellig !
Zoek maar eens op HSP (onze oudste heeft vergelijkbare symptomen gehad)....
  zondag 14 juni 2009 @ 23:42:21 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70011353
Lenaatje , verders doet ze het prima, ze heeft veel plezier op school.

koepert, Ikzelf heb ook nogal de neiging om het leed van de wereld op mijn rug te dragen dus heb zelf altijd gewoon zoiets van, ze lijkt op mij, zo is ze gewoon, niks mis mee.
Maar door die opmerkingen ben ik toch weer gaan twijfelen.

Sugar, geen idee wat eigenlijk, ikzelf ben er ook nooit mee bezig geweest maar heb de laatste week al van 3 mensen opmerkingen erover gekregen.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:44:17 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70011447
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:41 schreef Grijs het volgende:

[..]

't Is niet alleen maar moeilijk, hoor! 't Kan ook heel leuk zijn .

Maar als er niets aan de hand is, lekker genieten van de complimentjes! Als er wel iets aan de hand is, dan merk je dat snel genoeg...
Dat kan ook inderdaad maar in het geval van mijn neefje was dat helaas niet zo en daarom hoop ik juist ook dat dat niet zo is, en ik heb ook helemaal niet het vermoeden dat ze een hoger IQ heeft dan gemiddeld, daar gaat het ook totaal niet om maar het gaat erom dat ze emotioneel voorloopt.

En ben bang dat dat dus wel voor problemen kan zorgen ivm dat ze het zich teveel gaat aantrekken.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:45:51 #20
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70011518
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:34 schreef vosss het volgende:

Iemand die naar complimentjes vist zo duidelijk ben ik zo mee klaar
Mooi, klik nu maar weer rechtsboven op het kruisje of ga naar een ander subforum van jouw keuze.. OUD is niets voor jouw!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 14 juni 2009 @ 23:46:32 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70011553
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:36 schreef snakelady het volgende:

Dus met dit soort achterlijke reacties kan ik niks, ik wil alleen niet dat als er wel iets gaande is en ik er dus niet op reageer mijn dochter naar 10 jaar zegt, "Mam, je had beter op moeten letten en me moeten helpen, nu is het te laat"

Ik sta zelf met beide benen op de grond, mijn man ook en we voeden onze meiden ook op met de gedachtegang, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

Dus ga alsjeblieft niet zitten zeiken dat ik naar complimentjes vis, dat hoef ik namnelijk niet, krijg die al genoeg over mijn dochters.
En al zou heel de wereld ze dom, lelijk en suf vinden zou het me nog niks boeien aangezien ik gek op ze ben zoals ze zijn.

Dus graag alleen serieuze reacties zonder dit gezanik, als dat mogenlijk is....
Dit wil ik even bestrijden, het is niet alleen maar moeilijk, echt niet.
Voor de rest lijkt het me dus ook geen probleem. Ze is zoals ze is, en zolang ze zelf geen problemen heeft of jij merkt verder niets aan haar zou ik het lekker naast me neer leggen.
En als er wel wat "anders" blijkt te zijn in de toekomst kan je er dan altijd nog op anticiperen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:46:55 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70011579
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:39 schreef bixister het volgende:
maar die opmerkingen hoeven toch ook niet problematisch te zijn, of te leiden tot stappen jouwerzijds?
Nou dat vroeg ik me dus af, de juf van haar zei dat we het in de gaten moesten houden, heb al een gesprek aangevraagd om er wat dieper op in te gaan inplaats van op het schoolplein met allerlei afleidingen..

Maar ik heb dus zoiets, ja, wat moet ik in de gaten houden, waar moet ik dan op letten en hoe moet ik dan reageren?
  zondag 14 juni 2009 @ 23:49:31 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70011698
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit wil ik even bestrijden, het is niet alleen maar moeilijk, echt niet.
Voor de rest lijkt het me dus ook geen probleem. Ze is zoals ze is, en zolang ze zelf geen problemen heeft of jij merkt verder niets aan haar zou ik het lekker naast me neer leggen.
En als er wel wat "anders" blijkt te zijn in de toekomst kan je er dan altijd nog op anticiperen.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er totaal geen ervaring verders mee heb (naast mijn neefje dan), ik ben zelf vrij emotioneel maar functioneer er prima mee dus hoop inderdaad dat dat bij haar gewoon hetzelfde is.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:51:17 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70011780
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:48 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

Meid, het is ongelooflijk.
kunnen dit soort sarcastische opmerkingen achterwege blijven aub? in mijn postgeschiedenis kan je ook zien dat ik geen type ben wat om complimentjes vist of wat dan ook, daar gaat het ook totaal niet over.
Ik wil alleen niet dat ik iets mis wat andere dus misschien wel zien.

Van wat ik van haar juf hoorde is dit dus niet iets wat de meeste 4 jarige doen en daarom melde ze het.
ik heb weinig ervaring met andere 4 jarige dus vandaar dat ik hier dit topid heb geopend in de hoop normale en fatsoenlijke reacties te kunnen krijgen.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:54:50 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70011924
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:42 schreef cool_mod_e het volgende:
Ik vermoed hooggevoellig !
Zoek maar eens op HSP (onze oudste heeft vergelijkbare symptomen gehad)....
daar heb ik inderdaad wel eens iets over gelezen hier, zal eens wat lezen erover, dank je wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')