Wat zou je ermee willen? Het psychologencircuit in?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:24 schreef snakelady het volgende:
Moet ik al die opmerkingen aan de kant schuiven en me er niet te veel van aantrekken of moet ik toch hiermee iets doen en zoja wat dan?
Ik moet het niet nee, maar ik deed het wel even.quote:Tjonge wat een reactie zeg! Je hoeft niet te reageren he!
Reageer nou maar gewoon normaal, ze vraagt alleen wat ze nu moet doen.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:29 schreef vosss het volgende:
Ow, ik was even vergeten te vertellen dat jouw kind ook niet hoogbegaafd is. Dat je het even weet.
En vissen naar complimentjes (over bv hoe slim ze wel niet is) siert je niet
Wat dacht je van helemaal NIKS!quote:Reageer nou maar gewoon normaal, ze vraagt alleen wat ze nu moet doen.
Nee, helemaal niet, daarom sta ik ook iedere keer van die opmerkingen te kijken, ik zie gewoon ene leuk grietje van 4 die ook flink dwars kan zijn maar niet meer dan een andere 4jarige.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:32 schreef bixister het volgende:
het klinkt mij nog niet bepaald als problematisch in de oren snakelady. jouzelf wel?
Dat was ongeveer ook mijn gedachtequote:Op zondag 14 juni 2009 23:27 schreef vosss het volgende:
Ow god, nou, ik zal die deur wel even intrappen.
NEE, je kind is niet speciaal. En nee je hoeft niks te doen en nee wij gaan jou ook niet vertellen dat jouw kind WEL speciaal is, want dat is gewoon NIET zo.
Ik weet dat je het graag wilt horen, anders flikker je dit verhaal niet hier neer, maar helaas is ie niet beter of slimmer dan de rest.
't Is niet alleen maar moeilijk, hoor! 't Kan ook heel leuk zijnquote:Op zondag 14 juni 2009 23:36 schreef snakelady het volgende:
als eerste, ik hoop juist dat mijn kind(eren) niet speciaal zijn, speciaal zijn lijkt me juist helemaal niet leuk, net als Hoog inteligent of Hoog sensitief enz. ook niet leuk is, alleen maar moeilijk, dateerste weet ik dankzei een dierbare in mijn omgeving die om die reden zelfmoord heeft gepleegd, die voelde zich niet begrepen.
Dat kan ook inderdaad maar in het geval van mijn neefje was dat helaas niet zo en daarom hoop ik juist ook dat dat niet zo is, en ik heb ook helemaal niet het vermoeden dat ze een hoger IQ heeft dan gemiddeld, daar gaat het ook totaal niet om maar het gaat erom dat ze emotioneel voorloopt.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:41 schreef Grijs het volgende:
[..]
't Is niet alleen maar moeilijk, hoor! 't Kan ook heel leuk zijn.
Maar als er niets aan de hand is, lekker genieten van de complimentjes! Als er wel iets aan de hand is, dan merk je dat snel genoeg...
Mooi, klik nu maar weer rechtsboven op het kruisje of ga naar een ander subforum van jouw keuze.. OUD is niets voor jouw!quote:Op zondag 14 juni 2009 23:34 schreef vosss het volgende:
Iemand die naar complimentjes vist zo duidelijk ben ik zo mee klaar
Dit wil ik even bestrijden, het is niet alleen maar moeilijk, echt niet.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:36 schreef snakelady het volgende:
als eerste, ik hoop juist dat mijn kind(eren) niet speciaal zijn, speciaal zijn lijkt me juist helemaal niet leuk, net als Hoog inteligent of Hoog sensitief enz. ook niet leuk is, alleen maar moeilijk, dateerste weet ik dankzei een dierbare in mijn omgeving die om die reden zelfmoord heeft gepleegd, die voelde zich niet begrepen.
Dus met dit soort achterlijke reacties kan ik niks, ik wil alleen niet dat als er wel iets gaande is en ik er dus niet op reageer mijn dochter naar 10 jaar zegt, "Mam, je had beter op moeten letten en me moeten helpen, nu is het te laat"
Ik sta zelf met beide benen op de grond, mijn man ook en we voeden onze meiden ook op met de gedachtegang, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
Dus ga alsjeblieft niet zitten zeiken dat ik naar complimentjes vis, dat hoef ik namnelijk niet, krijg die al genoeg over mijn dochters.
En al zou heel de wereld ze dom, lelijk en suf vinden zou het me nog niks boeien aangezien ik gek op ze ben zoals ze zijn.
Dus graag alleen serieuze reacties zonder dit gezanik, als dat mogenlijk is....
Nou dat vroeg ik me dus af, de juf van haar zei dat we het in de gaten moesten houden, heb al een gesprek aangevraagd om er wat dieper op in te gaan inplaats van op het schoolplein met allerlei afleidingen..quote:Op zondag 14 juni 2009 23:39 schreef bixister het volgende:
maar die opmerkingen hoeven toch ook niet problematisch te zijn, of te leiden tot stappen jouwerzijds?
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er totaal geen ervaring verders mee heb (naast mijn neefje dan), ik ben zelf vrij emotioneel maar functioneer er prima mee dus hoop inderdaad dat dat bij haar gewoon hetzelfde is.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dit wil ik even bestrijden, het is niet alleen maar moeilijk, echt niet.![]()
Voor de rest lijkt het me dus ook geen probleem. Ze is zoals ze is, en zolang ze zelf geen problemen heeft of jij merkt verder niets aan haar zou ik het lekker naast me neer leggen.
En als er wel wat "anders" blijkt te zijn in de toekomst kan je er dan altijd nog op anticiperen.
kunnen dit soort sarcastische opmerkingen achterwege blijven aub? in mijn postgeschiedenis kan je ook zien dat ik geen type ben wat om complimentjes vist of wat dan ook, daar gaat het ook totaal niet over.quote:
daar heb ik inderdaad wel eens iets over gelezen hier, zal eens wat lezen erover, dank je wel!quote:Op zondag 14 juni 2009 23:42 schreef cool_mod_e het volgende:
Ik vermoed hooggevoellig !
Zoek maar eens op HSP (onze oudste heeft vergelijkbare symptomen gehad)....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |