Er van uit gaan dat iedereen hier studeert. Welkom in Nederland waar het grootste gedeelte van jongeren nog steeds uit paupers bestaat.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Want in jouw studentenhuis maken jullie geen gezamenlijke kosten?
Ernstig dat zo'n lijst nodig is in een studentenhuis. Je moet elkaar vertrouwen, als een huisgenoot een keer eten kookt kook jij de volgende dag. Of volgende week, whatever. Op de lange termijn komt het toch allemaal wel uit. Degene die zich daar niet aan houdt zal zich nooit prettig voelen in huis en ook nooit helemaal geaccepteerd worden. Vooral in de huizen waar de zogenaamde 'elite' zich gevestigd heeft zou zo'n lijst helemaal uit den boze moeten zijn. De, naar eigen zeggen, CEO's, ministers, directeuren en andere hoge piefen van de toekomst zouden als geen ander moeten weten hoe dit soort dingen werken.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:28 schreef Beauregard het volgende:
Prachtsysteem. Gebruikten wij ook altijd.
Alleen is het nogal gevoelig voor sabotage. Maar wie zich daar schuldig aan maakte kreeg met de stok.
Nah, de ene eet vaker mee dan de ander (mensen die een verenigingsbestuur doen eten vrijwel nooit mee), de een betaalt het internet, de ander haalt vaak toiletpapier... Nah, al is het maar om eventuele stress of ongemakkelijke gevoelens te vermijden! Daarbij is het systeem briljant om vanaf de uni via internet/telefoon door te geven of je meëet, ipv 6 mensen af te moeten bellenquote:Op zondag 14 juni 2009 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ernstig dat zo'n lijst nodig is in een studentenhuis. Je moet elkaar vertrouwen, als een huisgenoot een keer eten kookt kook jij de volgende dag. Of volgende week, whatever. Op de lange termijn komt het toch allemaal wel uit. Degene die zich daar niet aan houdt zal zich nooit prettig voelen in huis en ook nooit helemaal geaccepteerd worden. Vooral in de huizen waar de zogenaamde 'elite' zich gevestigd heeft zou zo'n lijst helemaal uit den boze moeten zijn. De, naar eigen zeggen, CEO's, ministers, directeuren en andere hoge piefen van de toekomst zouden als geen ander moeten weten hoe dit soort dingen werken.
Verenigingsbestuur is niet echt een belemmering om mee te eten. Mijn ervaring is dat de borrels vaak pas na het eten beginnen. En dan nog, dan eet je toch niet mee? Eet 1x per week mee en kook zelf 1x in de twee weken ofzo. Zo moeilijk is het allemaal niet. Wij hebben hier in huis nooit moeilijk gedaan over een paar euro (wonen met 3 of 4 personen tegelijkertijd). Daarom hebben we ook zo lang zonder problemen samen door kunnen brengen. Ik ken mensen met lijstjes die daar ook nog eens gezeik over kregenquote:Op zondag 14 juni 2009 23:16 schreef Solomon het volgende:
[..]
Nah, de ene eet vaker mee dan de ander (mensen die een verenigingsbestuur doen eten vrijwel nooit mee), de een betaalt het internet, de ander haalt vaak toiletpapier... Nah, al is het maar om eventuele stress of ongemakkelijke gevoelens te vermijden! Daarbij is het systeem briljant om vanaf de uni via internet/telefoon door te geven of je meëet, ipv 6 mensen af te moeten bellen
Wat een gelul. Ik moet er bijna van huilen zo op de vroege morgen.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ernstig dat zo'n lijst nodig is in een studentenhuis. Je moet elkaar vertrouwen, als een huisgenoot een keer eten kookt kook jij de volgende dag. Of volgende week, whatever. Op de lange termijn komt het toch allemaal wel uit. Degene die zich daar niet aan houdt zal zich nooit prettig voelen in huis en ook nooit helemaal geaccepteerd worden. Vooral in de huizen waar de zogenaamde 'elite' zich gevestigd heeft zou zo'n lijst helemaal uit den boze moeten zijn. De, naar eigen zeggen, CEO's, ministers, directeuren en andere hoge piefen van de toekomst zouden als geen ander moeten weten hoe dit soort dingen werken.
Tsja, het gebeurt gewoon te vaak dat er profiteurs tussen zitten, of mensen met short-term memory loss.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat voor verenigingen jij van deel hebt uitgemaakt makker, maar in mijn tijd was ik toch iedere avond elders aan het eten/borrelen/feestenquote:Op zondag 14 juni 2009 23:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Verenigingsbestuur is niet echt een belemmering om mee te eten. Mijn ervaring is dat de borrels vaak pas na het eten beginnen. En dan nog, dan eet je toch niet mee? Eet 1x per week mee en kook zelf 1x in de twee weken ofzo. Zo moeilijk is het allemaal niet. Wij hebben hier in huis nooit moeilijk gedaan over een paar euro (wonen met 3 of 4 personen tegelijkertijd). Daarom hebben we ook zo lang zonder problemen samen door kunnen brengen. Ik ken mensen met lijstjes die daar ook nog eens gezeik over kregenBij ons zeg je gewoon wat je dwars zit. Als iemand zegt dat hij de laatste 2x een krat bier heeft gehaald, dan begrijp ik dat en haal ik de dag daarna wel een krat bier. Zo blijft alles enigzins in evenwicht. Wat ik al zei, kijk niet naar een week maar de langere termijn, dan komt het bijna altijd wel uit.
Wat betreft dat dat meëten, daar heb je opzich wel een punt. Wij bellen gewoon even of sturen een smsje. Die smsjes zijn vaak weltrouwens. Als er nog niks is afgesproken over wie er kookt en dan ontvang je: "Hoe laat ben je van plan om het eten klaar te hebben?"
![]()
Dat is echt onzin. Makkerquote:Op zondag 21 juni 2009 15:14 schreef Solomon het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat voor verenigingen jij van deel hebt uitgemaakt makker, maar in mijn tijd was ik toch iedere avond elders aan het eten/borrelen/feestenJe bent werkelijk van 9.00/10.00 tot 02.00/04.00 met je vereniging bezig wil je het een beetje goed doen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |