Singapore heb je in drie dagen echt wel gezien hoor. Beetje vantevoren plannen wat je wilt doen en dan past het makkelijk. Singapore is boring voor een toerist op doorreis. Volgende keer toch maar via Hong Kong vliegen en daar je stopover plannen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:19 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,
eind dit jaar willen wij graag naar Nieuw-Zeeland op vakantie. Daarbij willen we graag een stopover maken in Singapore, maar ik ben nog aan het twijfelen om er 3 of 4 dagen te blijven. Een dag korter dar betekent een dag langer in Nieuw-Zeeland, maar als er in Singapore genoeg te doen is voor 4 dagen dan blijven daar
Iemand advies?
Wat je ook kunt doen is ipv in Singapore te blijven de bus nemen en in 3,5 uur ben je in Malakka. Kost niet veel en is erg leuk om een dag of twee te verblijven. Ik denk dat dat een plezierigere tijdsbesteding is dan in Singapore.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:42 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
We hebben idd aan Hongkong gedacht ... MAar dan moesten we Amsterdam - Londen - Hongkong - Sidney - Auckland en op de terugweg hetzelfde vliegen .. dat vond ik net te veel van het goededus vandaar deze keuze
Er ligt een stadje net over de grens de brug over, maar daar valt niet zoveel te beleven. Tenzij je het leuk vindt om voor een grenspost te wachten, geld te wisselen en zulks.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:15 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb nog een vraagje mbt Singapore: is het de moeite om de grens over te gaan naar Malesië voor 1 dag of kunnen we beter in Singapore blijven? We komen 16 november vroeg aan en gaan de 19e laat weg ...
Johor Bharu is niet veel bijzonders, maar het levert je natuurlijk wel weer een extra stempel in je paspoort op, en op zich kan je niet zo ver van de grens, in de stad zelf, waar je uitkomt als je vanaf de Maleise grens lopend verder gaat en de voetgangerstunnel onderdoor gaat, op vele plekken eten. (Het prijspeil ligt op ongeveer de helft dan in Singapore).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:15 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb nog een vraagje mbt Singapore: is het de moeite om de grens over te gaan naar Malesië voor 1 dag of kunnen we beter in Singapore blijven? We komen 16 november vroeg aan en gaan de 19e laat weg ...
Als aanvullende waarschuwing: Johor Barhu is veel minder welvarend en veilig als Singapore. Wees dus iets meer op je hoede; http://wikitravel.org/en/Johor_Bahru#Stay_safequote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:56 schreef ozzietukker het volgende:
Neem overigens op de terugweg geen illegale DVD's mee, er is een 100% controle bij de Singaporese grens op de terugweg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |