abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69978736
Hee allemaal,

eind dit jaar willen wij graag naar Nieuw-Zeeland op vakantie. Daarbij willen we graag een stopover maken in Singapore, maar ik ben nog aan het twijfelen om er 3 of 4 dagen te blijven. Een dag korter dar betekent een dag langer in Nieuw-Zeeland, maar als er in Singapore genoeg te doen is voor 4 dagen dan blijven daar

Iemand advies?
pi_69978985
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:19 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,

eind dit jaar willen wij graag naar Nieuw-Zeeland op vakantie. Daarbij willen we graag een stopover maken in Singapore, maar ik ben nog aan het twijfelen om er 3 of 4 dagen te blijven. Een dag korter dar betekent een dag langer in Nieuw-Zeeland, maar als er in Singapore genoeg te doen is voor 4 dagen dan blijven daar

Iemand advies?
Singapore heb je in drie dagen echt wel gezien hoor. Beetje vantevoren plannen wat je wilt doen en dan past het makkelijk. Singapore is boring voor een toerist op doorreis. Volgende keer toch maar via Hong Kong vliegen en daar je stopover plannen.
pi_69979001
Meer dan genoeg. Singapore is klein.
pi_69979393
We hebben idd aan Hongkong gedacht ... MAar dan moesten we Amsterdam - Londen - Hongkong - Sidney - Auckland en op de terugweg hetzelfde vliegen .. dat vond ik net te veel van het goede dus vandaar deze keuze
pi_69987087
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:42 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
We hebben idd aan Hongkong gedacht ... MAar dan moesten we Amsterdam - Londen - Hongkong - Sidney - Auckland en op de terugweg hetzelfde vliegen .. dat vond ik net te veel van het goede dus vandaar deze keuze
Wat je ook kunt doen is ipv in Singapore te blijven de bus nemen en in 3,5 uur ben je in Malakka. Kost niet veel en is erg leuk om een dag of twee te verblijven. Ik denk dat dat een plezierigere tijdsbesteding is dan in Singapore.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:04:37 #6
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69995068
Singapore is een mooie stad, zij het dat alles geregeld is, wat voordelen heeft zoals goede openbaar vervoer mogelijkheden en een nette uitstraling, maar een nadeel is dat het allemaal net te gemaakt is.

3 dagen is genoeg voor Singapore, maar wat Buzz129 aangeeft naar Malacca heeft opzich ook wel wat, zeker cultuur-historisch gezien, maar Malacca is in Maleisie, en Maleisie is geen Singapore, wat opzich zijn charme heeft, maar wel een cultuurschok kan zijn.

In Singapore zelf zal je vooral veel shopping malls tegenkomen, hoewel er ook veel verschillende culturen zijn met bijbehorende wijken, marktjes, is het vooral veel shopping malls.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69999572
Is er een bepaalde reden waarom je Singapore zou willen bezoeken ?

Ik was onlangs voor het eerst in Singapore om er vrienden te bezoeken. Het is er veilig, rustig, schoon en er is genoeg gelegenheid om wat te shoppen of uit te gaan. Dat gezegd hebbende: er is niet zoveel bijzonders om te doen of te zien. Als je echt het maximum uit Nieuw Zeeland wilt halen, dan zou ik geen dagen plannen in Singapore, maar zo snel mogelijk doorvliegen. Als je toch een interessante tussenstop wilt inplannen, dan zou ik kiezen voor Hong Kong.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:49:52 #8
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_70000745
als je een leuk verblijf wilt hebben in Singapore, zet wat geld opzei en laat je verwennen! neem een fatsoenlijk hotel, de servicegraad ligt hoog en het eten is erg goed. ik vind het wel de moeite voor een paar dagen, de stad heeft een erg fijne sfeer, en ja het is allemaal gemaakt maar dat hoeft niet slecht te zijn, dat is Singapore. laat het openbaar vervoer wat het is en vervoer jezelf per taxi, comfortabel, airco en goedkoop. hotels die mij goed bevielen waren het furama hotel en het galery hotel, reken op 100 euro per nacht per kamer.
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_71095959
Ik heb nog een vraagje mbt Singapore: is het de moeite om de grens over te gaan naar Malesië voor 1 dag of kunnen we beter in Singapore blijven? We komen 16 november vroeg aan en gaan de 19e laat weg ...
pi_71100329
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:15 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb nog een vraagje mbt Singapore: is het de moeite om de grens over te gaan naar Malesië voor 1 dag of kunnen we beter in Singapore blijven? We komen 16 november vroeg aan en gaan de 19e laat weg ...
Er ligt een stadje net over de grens de brug over, maar daar valt niet zoveel te beleven. Tenzij je het leuk vindt om voor een grenspost te wachten, geld te wisselen en zulks.

Als je van winkelen en eten houdt of van winkelcentra in het algemeen, dan kun je de tijd zonder probleem vullen. Het vogelpark is ook een aanrader.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:56:17 #11
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71106852
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:15 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Johor Bharu is niet veel bijzonders, maar het levert je natuurlijk wel weer een extra stempel in je paspoort op, en op zich kan je niet zo ver van de grens, in de stad zelf, waar je uitkomt als je vanaf de Maleise grens lopend verder gaat en de voetgangerstunnel onderdoor gaat, op vele plekken eten. (Het prijspeil ligt op ongeveer de helft dan in Singapore).

Neem overigens op de terugweg geen illegale DVD's mee, er is een 100% controle bij de Singaporese grens op de terugweg.

Vanaf centrum Singapore naar Johor Bharu stad, dus inclusief MRT, douane, en lopen, is ongeveer 2 uur, voor de terugweg ook zoiets. Dus het is wel een prima halve dag besteding.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_71114584
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:56 schreef ozzietukker het volgende:
Neem overigens op de terugweg geen illegale DVD's mee, er is een 100% controle bij de Singaporese grens op de terugweg.
Als aanvullende waarschuwing: Johor Barhu is veel minder welvarend en veilig als Singapore. Wees dus iets meer op je hoede; http://wikitravel.org/en/Johor_Bahru#Stay_safe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')