FOK!forum / Vraag & Aanbod / [TK]Opel Tigra 1.4 16v met motorschade
Poekelvrijdag 12 juni 2009 @ 16:32
Hoi
ik heb hier een oranje metallic Opel Tigra staan met 2 motorblokken. En ze doen het beide niet, en de auto en de blokjes moeten weg. Hij staat inmiddels al 5 maanden stil, het nieuwe motorblok krijgen we niet aan de loop, zelfs niet met de hulp van 2 Opel-dealers en een onafhankelijke garage. Dus dit wordt geen Opel-bash topic of topic om hulp om het ding te repareren. Nee, dit is een verkooptopic.

Ik heb inmiddels al een andere auto gekocht, en ik moet van dit hok af.

Specificaties:
1.4 16v Ecotech motor met 90pk
+
1.6 16v Ecotech motor met 106pk

-Airco
-Elektrische spiegels
-CV
-Lm velgen 15"
-Stuurbekrachtiging
-Remus dubbel ovaal einddempertje
-Voorbumperlip

Het 1400 blok heeft 140k gedraaid, het 1600 blok 85k.

Zit nog APK op tm februari 2010.

Je moet de auto op een aanhanger laden en afvoeren.
Ik weet dat de auto in onderdelen nog wel wat waard is, maar ik hoef dat hok niet meer te zien.

Vraagprijs: 700 euro.
Op te halen in: Oude Pekela (Groningen)

Mvg,
Poeksel

Oh ja; Foto's:




Herr.Flickvrijdag 12 juni 2009 @ 17:22
Hoe zit het met de spatbordrandjes en andere evt (roest)schade(s)?

nee, geen bash..
Poekelvrijdag 12 juni 2009 @ 17:26
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:22 schreef Herr.Flick het volgende:
Hoe zit het met de spatbordrandjes en andere evt (roest)schade(s)?

nee, geen bash..
In de achterspatborden zit oppervlakkige roest. Het is absoluut niet verroest, en makkelijk weg te werken.

Maar je begrijpt dat ik dat zelf niet meer ga doen, na bovenstaand verhaal. Op PTA zwerft ook ergens een topic rond over deze auto.
Herr.Flickvrijdag 12 juni 2009 @ 17:29
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:26 schreef Poekel het volgende:

[..]

In de achterspatborden zit oppervlakkige roest. Het is absoluut niet verroest, en makkelijk weg te werken.

Maar je begrijpt dat ik dat zelf niet meer ga doen, na bovenstaand verhaal. Op PTA zwerft ook ergens een topic rond over deze auto.
Weet ik, ik heb je destijds ook advies gegeven..
Poekelvrijdag 12 juni 2009 @ 17:33
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:29 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Weet ik, ik heb je destijds ook advies gegeven..
Oh ja, daar kende ik je van.
Herr.Flickvrijdag 12 juni 2009 @ 17:35
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:33 schreef Poekel het volgende:

[..]

Oh ja, daar kende ik je van.


zal het in m'n acherhoofd houden, eerst een weekje motorrijden, dan zal ik wel eens kijken of ik daadwerkelijk zin heb om naar het noorden af te reizen!
Poekelvrijdag 12 juni 2009 @ 17:37
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:35 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]



zal het in m'n acherhoofd houden, eerst een weekje motorrijden, dan zal ik wel eens kijken of ik daadwerkelijk zin heb om naar het noorden af te reizen!
Mitchelllvrijdag 12 juni 2009 @ 18:49
er zit nu dus wel een motor in ?
Fomzaterdag 13 juni 2009 @ 00:32
Oh wat vind ik hem mooi, jammer dat ie kapot is.

Toch een TVP.
Mikkiezaterdag 13 juni 2009 @ 04:34
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:49 schreef Mitchelll het volgende:
er zit nu dus wel een motor in ?
Misschien wel, maar het ding loopt in elk geval niet. Dat lijkt me de kern van de zaak.
F04zaterdag 13 juni 2009 @ 04:51
Leuk speeltje
Poekelzaterdag 13 juni 2009 @ 12:16
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:49 schreef Mitchelll het volgende:
er zit nu dus wel een motor in ?
Absoluut. Er zit nu een 1600 motor in die 85000km gedraaid heeft. Met de ECU van de 1600 loopt hij niet, omdat de startblokkering er dan op vliegt. Met de ECU van de 1400 loopt hij wel. Rijdt ook, maar boven de 3000 toeren gaat het licht uit, zeg maar.
Poekelzondag 14 juni 2009 @ 22:53
Bumpschopkick
W00ferzondag 14 juni 2009 @ 23:38
Als je hem met 2 Opel dealers (ik neem aan van der Molen) niet aan de praat krijgt, dan moet de koper wel een verrekte goeie monteur zijn wil hij het wel aan de praat krijgen. Of alleen de body kopen en zelf een blok erin hangen...
Poekelmaandag 15 juni 2009 @ 10:52
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:38 schreef W00fer het volgende:
Als je hem met 2 Opel dealers (ik neem aan van der Molen) niet aan de praat krijgt, dan moet de koper wel een verrekte goeie monteur zijn wil hij het wel aan de praat krijgen. Of alleen de body kopen en zelf een blok erin hangen...
Ja zoiets, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Hij staat mij nu in de weg. Over 3 week ga ik op vakantie en als hij dan nog niet verkocht is, gaat hij naar de sloop.
S1nn3rzmaandag 15 juni 2009 @ 12:00
turquaz52 kom er maar in!
Herr.Flickmaandag 15 juni 2009 @ 12:31
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:38 schreef W00fer het volgende:
Als je hem met 2 Opel dealers (ik neem aan van der Molen) niet aan de praat krijgt, dan moet de koper wel een verrekte goeie monteur zijn wil hij het wel aan de praat krijgen. Of alleen de body kopen en zelf een blok erin hangen...
Wacht maar af..

eerst morgen ff lekker gummen met de motor
Mitchelllmaandag 15 juni 2009 @ 13:24
500, aangezien ik de rest kwijt ben aan vervoer
Poekelmaandag 15 juni 2009 @ 20:23
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:24 schreef Mitchelll het volgende:
500, aangezien ik de rest kwijt ben aan vervoer
Staat genoteerd, maar ik heb al een bod binnen van een schadeboer uit de buurt van 700 euro. Alleen moesten ze nog even met de baas overleggen.
Mitchelllmaandag 15 juni 2009 @ 23:00
Ok ik hoor het wel of we nog verder onderhandelen
Poekelmaandag 15 juni 2009 @ 23:12
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:00 schreef Mitchelll het volgende:
Ok ik hoor het wel of we nog verder onderhandelen
Ja ik weet morgen waarschijnlijk meer.
danny91184maandag 15 juni 2009 @ 23:15
Krijgen ding niet aan de gang?
Transponder + sleutel wel overeenkomstig?

Op een 1600 kun je een 1400 ECU hangen, met een juiste transponder + sleutel, en dan moet ie gewoon goed werken..

Maargoed, ik bemoei me er verder maar niet mee. Succes met de verkoop..
Herr.Flickzondag 21 juni 2009 @ 22:25
En.. is er nog wat gebeurt?
Mitchelllzondag 21 juni 2009 @ 23:02
Ga em dinsdag ophalen ... Alstie niet gaat lopen gewoon een 6 cilinder erin ..
#ANONIEMzondag 21 juni 2009 @ 23:05
Ben benieuwd of we je dan nog eens terug zien op de tv bij iets van hoe heet het ook alweer, was vandaag ook erop weet alleen niet hoe het heet, is in iedergeval met een video auto.
Herr.Flickzondag 21 juni 2009 @ 23:07
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:02 schreef Mitchelll het volgende:
Ga em dinsdag ophalen ... Alstie niet gaat lopen gewoon een 6 cilinder erin ..
Die heb ik nog 1 te koop!

2.5 v6

Mitchelllzondag 21 juni 2009 @ 23:17
hahahaha ja.... leuk .....
Herr.Flickzondag 21 juni 2009 @ 23:23
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:17 schreef Mitchelll het volgende:
hahahaha ja.... leuk .....
Serieus.. heb hier nog een goede 2.5 v6 motor staan die uit een calibra komt, alleen het blok (onderblok, koppen, distributie).

is over ivm overstap naar een 3.0.

Mitchelllzondag 21 juni 2009 @ 23:36
Haha voorlopig eerst maar is proberen om die 1600 an de praat te krijgen
Poekeldinsdag 23 juni 2009 @ 18:13
Topic mag dicht, Mitchell heeft de auto vandaag opgehaald.

Hij heeft eerst wel de bumper aan gort gereden.
Monstarrdinsdag 23 juni 2009 @ 18:24
Poekeldinsdag 23 juni 2009 @ 18:34
Mitchellldinsdag 23 juni 2009 @ 23:51
Ja hooooooow ff Gebeurde met optakelen op de autoambulance... Helemaal niet op de bumper letten tot hij tegen de oprijplaten aanloopt.. Maaaargoed verder is hij perfect aangekomen
danny91184woensdag 24 juni 2009 @ 09:19
Dat is de kunstof lip maar.. Kan wel wat hebben
Op de sloop liggen er genoeg en die zit met 8 of 12 schroefjes vast. Binnen 5 minuten vervangen..
Poekelwoensdag 24 juni 2009 @ 09:32
Nee, dit was een aftermarket onderlip.
Mitchelllwoensdag 24 juni 2009 @ 13:01
UHhhmm ik weet niet of je dit wil horen maarre hij loopt, en goed ...

Ik heb de ecu van de 1600 aangesloten , de sleutel van de 1600 aan het ontvangerkastje getaped ( omdat die niet in het contactslot past, en daarna gewoon de originele sleutel in het contactslot waar ik de chip uit heb gehaald om storingen te voorkomen...
Herr.Flickwoensdag 24 juni 2009 @ 13:08
Kon ook niet heel erg moeilijk zijn..

Boschkabouterwoensdag 24 juni 2009 @ 13:08
Kun je de chip uit de ene 1600 sleutel niet verplaatsen naar de sleutel die je nu gebruikt?
Mitchelllwoensdag 24 juni 2009 @ 13:10
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:08 schreef Boschkabouter het volgende:
Kun je de chip uit de ene 1600 sleutel niet verplaatsen naar de sleutel die je nu gebruikt?
Jazeker maar dit was ff om te tesen, wou niet gelijk 2 sleutels slopen als het mis zou gaan
Herr.Flickwoensdag 24 juni 2009 @ 13:35
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:10 schreef Mitchelll het volgende:

[..]

Jazeker maar dit was ff om te tesen, wou niet gelijk 2 sleutels slopen als het mis zou gaan
Sleutel hoef je niet te slopen, deze kun je gewoon netjes uit elkaar 'wippen', chippie zit er gewoon los in.

Mitchelllwoensdag 24 juni 2009 @ 13:41
Ja ik zag het net, wel bizar zo klein ... werkt op inductie ofzo ? wel beetje jammer heb hem voor 70 euro geschorst gister ...
W00ferwoensdag 24 juni 2009 @ 18:12
Wat bedoel je met sleutel aan ontvangerskastje getaped. Sorry, ben een autoleek maar wil dit toch wel ff volgen.

Foto's ?
Mitchelllwoensdag 24 juni 2009 @ 18:40


Het probleem was dat er een 1400 ecu in zat blijkbaar werkt dit toch niet goed met een 1600 ( velen beweren van wel )

Nou kreeg ik er wel een 1600 ecu bij maar de sleutel paste niet in het contactslot ( van een andere auto afkomstig )

Je moet aan 3 voorwaarden voldoen om de startonderbreker uit te schakelen en dat is dat de ecu, sleutel en sleutel lezer bij elkaar moetten horen, dus de ecu was geen probleem 2 stekkers erin klaar, dan de sleutel lezer ook geen probleem 1 stekker erin klaar, maar dan het probleem de sleutel past niet in het contactslot dus ja ik denk probeer gewoon om hem aan de lezer vast te tapen zodat hij hem "ziet", vervolgens haal je uit de originele ( wel passende sleutel ) de chip eruit zodat ze elkaar niet gaan storen en dan kan je gewoon het contact aanzetten en starten, omdat hij alleen de 1600 sleutel ziet



En dat is het resultaat .... vloeiend naar de rpm limiter zonder storingen ...
Herr.Flickwoensdag 24 juni 2009 @ 22:53
Maar je kan die 1600 chip toch in de 1400 sleutel zetten..

Dan hoef je niets te tapen, plakken, knippen of wat dan ook!
Poekeldonderdag 25 juni 2009 @ 00:32
Ah, well. Dat was het dus. Nou, ik zou zeggen veel plezier d'r van...
W00ferdonderdag 25 juni 2009 @ 00:55
Lol het klinkt allemaal zo simpel, dat ik denk van: hebben de 2 Opel garages er zo niet aan gedacht ?

Maargoed Poekel had het erover dat hij met de 1600 ecu niet liep. En daar heb jij hem nu wel meer werkend. 85000 gelopen is niet veel.

En het blok van de 1400 kan je ook nog verpatsen + sleutel. Dus dan heb je voor 500 - verkoop blok een werkende Tigra met APK tot 2010.
Mitchellldonderdag 25 juni 2009 @ 11:49
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:32 schreef Poekel het volgende:
Ah, well. Dat was het dus. Nou, ik zou zeggen veel plezier d'r van...
Ja thnx man ... beetje lullig maargoed, ik zou maar is gaan praten met die garage want het zal je best wel wat gekost hebben dattie daar zo lang heeft gestaan..
S1nn3rzdonderdag 25 juni 2009 @ 12:00
ts is flink pwnd.
Poekeldonderdag 25 juni 2009 @ 12:09
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:49 schreef Mitchelll het volgende:

[..]

Ja thnx man ... beetje lullig maargoed, ik zou maar is gaan praten met die garage want het zal je best wel wat gekost hebben dattie daar zo lang heeft gestaan..
Nee het viel mee. Ik treed niet in details, maar het was een erg vriendelijk prijsje.
S1nn3rzdonderdag 25 juni 2009 @ 12:20
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:09 schreef Poekel het volgende:

[..]

Nee het viel mee. Ik treed niet in details, maar het was een erg vriendelijk prijsje.
Komop zeg, je moet toch wel een enorm kut gevoel hebben dat die gozer hem zo aan de praat krijgt.
Die auto had je voor een stuk meer kunnen verkopen.
Mitchellldonderdag 25 juni 2009 @ 12:54
Sluit deze maar, komt niet veel goeds meer van zie k
NanKingdonderdag 25 juni 2009 @ 16:48
Wat een wending .

Succes ermee Mitchell, en je voor TS