Poekel | vrijdag 12 juni 2009 @ 16:32 |
Hoi ![]() ik heb hier een oranje metallic Opel Tigra staan met 2 motorblokken. En ze doen het beide niet, en de auto en de blokjes moeten weg. Hij staat inmiddels al 5 maanden stil, het nieuwe motorblok krijgen we niet aan de loop, zelfs niet met de hulp van 2 Opel-dealers en een onafhankelijke garage. Dus dit wordt geen Opel-bash topic of topic om hulp om het ding te repareren. Nee, dit is een verkooptopic. Ik heb inmiddels al een andere auto gekocht, en ik moet van dit hok af. Specificaties: 1.4 16v Ecotech motor met 90pk + 1.6 16v Ecotech motor met 106pk -Airco -Elektrische spiegels -CV -Lm velgen 15" -Stuurbekrachtiging -Remus dubbel ovaal einddempertje -Voorbumperlip Het 1400 blok heeft 140k gedraaid, het 1600 blok 85k. Zit nog APK op tm februari 2010. Je moet de auto op een aanhanger laden en afvoeren. Ik weet dat de auto in onderdelen nog wel wat waard is, maar ik hoef dat hok niet meer te zien. ![]() Vraagprijs: 700 euro. Op te halen in: Oude Pekela (Groningen) Mvg, Poeksel ![]() Oh ja; Foto's: ![]() ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 12 juni 2009 @ 17:22 |
Hoe zit het met de spatbordrandjes en andere evt (roest)schade(s)? nee, geen bash.. ![]() | |
Poekel | vrijdag 12 juni 2009 @ 17:26 |
quote:In de achterspatborden zit oppervlakkige roest. Het is absoluut niet verroest, en makkelijk weg te werken. Maar je begrijpt dat ik dat zelf niet meer ga doen, na bovenstaand verhaal. Op PTA zwerft ook ergens een topic rond over deze auto. ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 12 juni 2009 @ 17:29 |
quote:Weet ik, ik heb je destijds ook advies gegeven.. ![]() | |
Poekel | vrijdag 12 juni 2009 @ 17:33 |
quote:Oh ja, daar kende ik je van. ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 12 juni 2009 @ 17:35 |
quote: ![]() zal het in m'n acherhoofd houden, eerst een weekje motorrijden, dan zal ik wel eens kijken of ik daadwerkelijk zin heb om naar het noorden af te reizen! | |
Poekel | vrijdag 12 juni 2009 @ 17:37 |
quote: ![]() | |
Mitchelll | vrijdag 12 juni 2009 @ 18:49 |
er zit nu dus wel een motor in ? | |
Fom | zaterdag 13 juni 2009 @ 00:32 |
Oh wat vind ik hem mooi, jammer dat ie kapot is. Toch een TVP. | |
Mikkie | zaterdag 13 juni 2009 @ 04:34 |
quote:Misschien wel, maar het ding loopt in elk geval niet. Dat lijkt me de kern van de zaak. | |
F04 | zaterdag 13 juni 2009 @ 04:51 |
Leuk speeltje | |
Poekel | zaterdag 13 juni 2009 @ 12:16 |
quote:Absoluut. Er zit nu een 1600 motor in die 85000km gedraaid heeft. Met de ECU van de 1600 loopt hij niet, omdat de startblokkering er dan op vliegt. Met de ECU van de 1400 loopt hij wel. Rijdt ook, maar boven de 3000 toeren gaat het licht uit, zeg maar. | |
Poekel | zondag 14 juni 2009 @ 22:53 |
Bumpschopkick | |
W00fer | zondag 14 juni 2009 @ 23:38 |
Als je hem met 2 Opel dealers (ik neem aan van der Molen) niet aan de praat krijgt, dan moet de koper wel een verrekte goeie monteur zijn wil hij het wel aan de praat krijgen. Of alleen de body kopen en zelf een blok erin hangen... | |
Poekel | maandag 15 juni 2009 @ 10:52 |
quote:Ja zoiets, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Hij staat mij nu in de weg. Over 3 week ga ik op vakantie en als hij dan nog niet verkocht is, gaat hij naar de sloop. | |
S1nn3rz | maandag 15 juni 2009 @ 12:00 |
turquaz52 kom er maar in! | |
Herr.Flick | maandag 15 juni 2009 @ 12:31 |
quote:Wacht maar af.. ![]() eerst morgen ff lekker gummen met de motor | |
Mitchelll | maandag 15 juni 2009 @ 13:24 |
500, aangezien ik de rest kwijt ben aan vervoer | |
Poekel | maandag 15 juni 2009 @ 20:23 |
quote:Staat genoteerd, maar ik heb al een bod binnen van een schadeboer uit de buurt van 700 euro. Alleen moesten ze nog even met de baas overleggen. ![]() | |
Mitchelll | maandag 15 juni 2009 @ 23:00 |
Ok ik hoor het wel of we nog verder onderhandelen | |
Poekel | maandag 15 juni 2009 @ 23:12 |
quote:Ja ik weet morgen waarschijnlijk meer. ![]() | |
danny91184 | maandag 15 juni 2009 @ 23:15 |
Krijgen ding niet aan de gang? Transponder + sleutel wel overeenkomstig? ![]() Op een 1600 kun je een 1400 ECU hangen, met een juiste transponder + sleutel, en dan moet ie gewoon goed werken.. Maargoed, ik bemoei me er verder maar niet mee. Succes met de verkoop.. | |
Herr.Flick | zondag 21 juni 2009 @ 22:25 |
En.. is er nog wat gebeurt? | |
Mitchelll | zondag 21 juni 2009 @ 23:02 |
Ga em dinsdag ophalen ... Alstie niet gaat lopen gewoon een 6 cilinder erin .. | |
#ANONIEM | zondag 21 juni 2009 @ 23:05 |
Ben benieuwd of we je dan nog eens terug zien op de tv bij iets van hoe heet het ook alweer, was vandaag ook erop weet alleen niet hoe het heet, is in iedergeval met een video auto. | |
Herr.Flick | zondag 21 juni 2009 @ 23:07 |
quote:Die heb ik nog 1 te koop! 2.5 v6 ![]() | |
Mitchelll | zondag 21 juni 2009 @ 23:17 |
hahahaha ja.... leuk ..... ![]() | |
Herr.Flick | zondag 21 juni 2009 @ 23:23 |
quote:Serieus.. heb hier nog een goede 2.5 v6 motor staan die uit een calibra komt, alleen het blok (onderblok, koppen, distributie). is over ivm overstap naar een 3.0. ![]() | |
Mitchelll | zondag 21 juni 2009 @ 23:36 |
Haha voorlopig eerst maar is proberen om die 1600 an de praat te krijgen | |
Poekel | dinsdag 23 juni 2009 @ 18:13 |
Topic mag dicht, Mitchell heeft de auto vandaag opgehaald. ![]() Hij heeft eerst wel de bumper aan gort gereden. ![]() | |
Monstarr | dinsdag 23 juni 2009 @ 18:24 |
![]() | |
Poekel | dinsdag 23 juni 2009 @ 18:34 |
![]() | |
Mitchelll | dinsdag 23 juni 2009 @ 23:51 |
Ja hooooooow ff ![]() | |
danny91184 | woensdag 24 juni 2009 @ 09:19 |
Dat is de kunstof lip maar.. Kan wel wat hebben ![]() Op de sloop liggen er genoeg en die zit met 8 of 12 schroefjes vast. Binnen 5 minuten vervangen.. | |
Poekel | woensdag 24 juni 2009 @ 09:32 |
Nee, dit was een aftermarket onderlip. ![]() | |
Mitchelll | woensdag 24 juni 2009 @ 13:01 |
UHhhmm ik weet niet of je dit wil horen maarre hij loopt, en goed ... Ik heb de ecu van de 1600 aangesloten , de sleutel van de 1600 aan het ontvangerkastje getaped ( omdat die niet in het contactslot past, en daarna gewoon de originele sleutel in het contactslot waar ik de chip uit heb gehaald om storingen te voorkomen... ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 24 juni 2009 @ 13:08 |
Kon ook niet heel erg moeilijk zijn..![]() | |
Boschkabouter | woensdag 24 juni 2009 @ 13:08 |
Kun je de chip uit de ene 1600 sleutel niet verplaatsen naar de sleutel die je nu gebruikt? | |
Mitchelll | woensdag 24 juni 2009 @ 13:10 |
quote:Jazeker maar dit was ff om te tesen, wou niet gelijk 2 sleutels slopen als het mis zou gaan | |
Herr.Flick | woensdag 24 juni 2009 @ 13:35 |
quote:Sleutel hoef je niet te slopen, deze kun je gewoon netjes uit elkaar 'wippen', chippie zit er gewoon los in. ![]() | |
Mitchelll | woensdag 24 juni 2009 @ 13:41 |
Ja ik zag het net, wel bizar zo klein ... werkt op inductie ofzo ? wel beetje jammer heb hem voor 70 euro geschorst gister ... ![]() | |
W00fer | woensdag 24 juni 2009 @ 18:12 |
Wat bedoel je met sleutel aan ontvangerskastje getaped. Sorry, ben een autoleek maar wil dit toch wel ff volgen. Foto's ? | |
Mitchelll | woensdag 24 juni 2009 @ 18:40 |
![]() Het probleem was dat er een 1400 ecu in zat blijkbaar werkt dit toch niet goed met een 1600 ( velen beweren van wel ) Nou kreeg ik er wel een 1600 ecu bij maar de sleutel paste niet in het contactslot ( van een andere auto afkomstig ) Je moet aan 3 voorwaarden voldoen om de startonderbreker uit te schakelen en dat is dat de ecu, sleutel en sleutel lezer bij elkaar moetten horen, dus de ecu was geen probleem 2 stekkers erin klaar, dan de sleutel lezer ook geen probleem 1 stekker erin klaar, maar dan het probleem de sleutel past niet in het contactslot dus ja ik denk probeer gewoon om hem aan de lezer vast te tapen zodat hij hem "ziet", vervolgens haal je uit de originele ( wel passende sleutel ) de chip eruit zodat ze elkaar niet gaan storen en dan kan je gewoon het contact aanzetten en starten, omdat hij alleen de 1600 sleutel ziet ![]() En dat is het resultaat .... vloeiend naar de rpm limiter zonder storingen ... | |
Herr.Flick | woensdag 24 juni 2009 @ 22:53 |
Maar je kan die 1600 chip toch in de 1400 sleutel zetten.. Dan hoef je niets te tapen, plakken, knippen of wat dan ook! | |
Poekel | donderdag 25 juni 2009 @ 00:32 |
Ah, well. Dat was het dus. Nou, ik zou zeggen veel plezier d'r van... ![]() | |
W00fer | donderdag 25 juni 2009 @ 00:55 |
Lol het klinkt allemaal zo simpel, dat ik denk van: hebben de 2 Opel garages er zo niet aan gedacht ? Maargoed Poekel had het erover dat hij met de 1600 ecu niet liep. En daar heb jij hem nu wel meer werkend. 85000 gelopen is niet veel. En het blok van de 1400 kan je ook nog verpatsen + sleutel. Dus dan heb je voor 500 - verkoop blok een werkende Tigra met APK tot 2010. | |
Mitchelll | donderdag 25 juni 2009 @ 11:49 |
quote:Ja thnx man ... beetje lullig maargoed, ik zou maar is gaan praten met die garage want het zal je best wel wat gekost hebben dattie daar zo lang heeft gestaan.. | |
S1nn3rz | donderdag 25 juni 2009 @ 12:00 |
ts is flink pwnd. | |
Poekel | donderdag 25 juni 2009 @ 12:09 |
quote:Nee het viel mee. Ik treed niet in details, maar het was een erg vriendelijk prijsje. ![]() | |
S1nn3rz | donderdag 25 juni 2009 @ 12:20 |
quote:Komop zeg, je moet toch wel een enorm kut gevoel hebben dat die gozer hem zo aan de praat krijgt. Die auto had je voor een stuk meer kunnen verkopen. ![]() | |
Mitchelll | donderdag 25 juni 2009 @ 12:54 |
Sluit deze maar, komt niet veel goeds meer van zie k ![]() | |
NanKing | donderdag 25 juni 2009 @ 16:48 |
Wat een wending ![]() Succes ermee Mitchell, en ![]() ![]() |