Ik snap er dus werkelijk helemaal niets van waarom ze zo'n josti geen levenslang rijverbod opleggenquote:Een man uit Berlicum heeft vijf jaar cel gekregen voor het doodrijden van een 18-jarige bromfietser. Ook mag hij zeven jaar niet meer autorijden en moet hij 11.000 euro aan de nabestaanden betalen. De man van 46 schepte de jongen op een oversteekplaats. Hij reed 150 kilometer per uur, terwijl hij er maar 80 mocht. Hij was al eens veroordeeld voor te hard rijden en dronken rijden.
daarom niet te links kiezenquote:
Dit Was Het Nieuwsquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:38 schreef Dartanion het volgende:
Wat is die man zijn naam? Dan zal ik zorgen dat hij voorgoed geen auto meer kan rijden![]()
(hier kan ik zo boos om worden, mensen die drinken en rijden. Die mensen mogen van mij niet meer mee doen!)
http://www.brabantsdagbla(...)al-Beusingsedijk.ecequote:
nou vooruit, omdat jij het zegt marcel-o.quote:
Bromfiets, begrafeniskosten, grafkist etc.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:50 schreef LoggedIn het volgende:
Waar is die 11,000 euro voor?
Ja, hij kon niet weten dat een fles Whiskey te veel was, en dat je naast dubbel zien ook dubbele snelheden ging rijden en je er fervent van ging slingeren? Ook ligt het totaal buiten de verwachting dat je iemand doodrijd als je er over heen rijdt met 150 kmu.quote:
Die hufter, die ongelooflijke hufter. Ik kan hier zo boos om worden. Hopelijk wordt die zak hooi zelf doodgereden door een drankorgel.quote:De raadsman van de Berlicummer heeft al laten weten hoger beroep aan te tekenen, omdat hij de straf buiten alle proporties vindt.
Dat betekent dat de Berlicummer tot dat hoger beroep op vrij voeten blijft en zijn rijbewijs houdt. Justitie had geëist dat de man onmiddellijk zou worden vastgezet bij een veroordeling, maar daar ging de raadkamer deze week al niet in mee.
Neehee! Je doet gewoon niet meer mee!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:38 schreef Dartanion het volgende:
Wat is die man zijn naam? Dan zal ik zorgen dat hij voorgoed geen auto meer kan rijden![]()
(hier kan ik zo boos om worden, mensen die drinken en rijden. Die mensen mogen van mij niet meer mee doen!)
Uitspraak is nog redelijk snel, maar doet natuurlijk totaal geen recht aan wat er gebeurd is... ik begin ook steeds meer te denken dat rechters het niet meer snappen... maar misschien ben ik wel degeen die het niet snapt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:11 schreef volkel het volgende:
In oktober vorig jaar is een maat van mij (hij was voetganger) na een groot feest ook doodgereden door iemand met een zaak hier in het dorp. Deze man was al vaker beschonken achter het stuur aangehouden. Nu had ie ook weer gedronken (kwam van hetzelfde feest af).
Nu was 2 maanden geleden de uitspraak:, eis was 3 jaar, waarvan 1 voorwaardelijk. Uiteindelijke uitspraak: 9 maanden, hij heeft een eigen fietsenzaak hier in Volkel en mag daarom ook zelf nog eens de datum kiezen wanneer hij de cel in gaat, om zo genoeg tijd te hebben om zijn zaakjes op orde te krijgen.
Datum ongeluk: 19 oktober, datum uitspraak: halfjaar later.
De fietsenzaak is bij mij in de straat, fiets er elke dag langs, hij staat vrolijk buiten scooters etc. te verkopen en gaat waarschijnlijk na de zomer ff paar maandjes zitten en daarna weer lekker auto rijden en drinken.
Dit zijn toch geen straffen meer?!?
Klopt. Ik zou dat dan ook niet pikken. Maarja, dat heet dan weer opruiing enzo.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:11 schreef volkel het volgende:
In oktober vorig jaar is een maat van mij (hij was voetganger) na een groot feest ook doodgereden door iemand met een zaak hier in het dorp. Deze man was al vaker beschonken achter het stuur aangehouden. Nu had ie ook weer gedronken (kwam van hetzelfde feest af).
Nu was 2 maanden geleden de uitspraak:, eis was 3 jaar, waarvan 1 voorwaardelijk. Uiteindelijke uitspraak: 9 maanden, hij heeft een eigen fietsenzaak hier in Volkel en mag daarom ook zelf nog eens de datum kiezen wanneer hij de cel in gaat, om zo genoeg tijd te hebben om zijn zaakjes op orde te krijgen.
Datum ongeluk: 19 oktober, datum uitspraak: halfjaar later.
De fietsenzaak is bij mij in de straat, fiets er elke dag langs, hij staat vrolijk buiten scooters etc. te verkopen en gaat waarschijnlijk na de zomer ff paar maandjes zitten en daarna weer lekker auto rijden en drinken.
Dit zijn toch geen straffen meer?!?
Ik denk dat rechters (ofja, de Nederlandse staat) bang is om toch (hoe duidelijk het bewijs ook is) de verkeerde persoon te straffen. Het lijkt wel alsof de rechters zelf getuige hebben moeten zijn bij een misdrijf etc. om tot de juiste straf te komen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Klopt. Ik zou dat dan ook niet pikken. Maarja, dat heet dan weer opruiing enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |