abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:31:32 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69975129
Er wordt veel geklaagd over de milde straffen in Nederland. Ik wil graag even klagen over een specifieke straf, namelijk die voor dronken achter het stuur zitten. Zojuist las ik dit bericht op Teletekst:
quote:
Een man uit Berlicum heeft vijf jaar cel gekregen voor het doodrijden van een 18-jarige bromfietser. Ook mag hij zeven jaar niet meer autorijden en moet hij 11.000 euro aan de nabestaanden betalen. De man van 46 schepte de jongen op een oversteekplaats. Hij reed 150 kilometer per uur, terwijl hij er maar 80 mocht. Hij was al eens veroordeeld voor te hard rijden en dronken rijden.
Ik snap er dus werkelijk helemaal niets van waarom ze zo'n josti geen levenslang rijverbod opleggen Zeven jaar rijontzegging nadat hij al eerder is gepakt toen hij dronken te hard reed en onze vriend mag het voor de derde keer proberen. Van mij mogen ze zulke mongolen echt levenslang hun rijbewijs afnemen. Dan ga je maar dronken in de bus zitten

Klacht: laffe straffen voor recidiverende kutbestuurders.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:33:18 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_69975189
straffen in Nederland zijn sowieso te mild.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:34:15 #3
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_69975222
Alle verhalen hebben 2 kanten.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_69975251
Mee eens.

Ze moeten dat soort vergrijpen berechten als moord met voorbedachte rade
pi_69975260
Het is jammer dat je iemand niet kan tegenhouden om auto te rijden, een rijbewijs heb je niet nodig om de auto te starten.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:35:30 #6
85962 ioko
I Appear Missing
pi_69975276
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:34 schreef B.E.D het volgende:
Ja, hij zal wel een slechte jeugd gehad hebben.....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_69975291
Dus eigenlijk mag de man na gezeten te hebben maar twee jaar niet meer rijden?
Cool story, Hansel.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:36:59 #8
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69975330
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:33 schreef wise het volgende:
straffen in Nederland zijn sowieso te mild.
daarom niet te links kiezen
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_69975346
Helemaal mee eens! Rijbewijs helemaal afpakken zou terecht zijn, maar de vraag is alleen of hij zich hierdoor laat tegenhouden. Rijden zonder rijbewijs kan natuurlijk ook.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:38:34 #10
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_69975395
Wat is die man zijn naam? Dan zal ik zorgen dat hij voorgoed geen auto meer kan rijden

(hier kan ik zo boos om worden, mensen die drinken en rijden. Die mensen mogen van mij niet meer mee doen!)
:-)
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:39:54 #11
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_69975463
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:38 schreef Dartanion het volgende:
Wat is die man zijn naam? Dan zal ik zorgen dat hij voorgoed geen auto meer kan rijden

(hier kan ik zo boos om worden, mensen die drinken en rijden. Die mensen mogen van mij niet meer mee doen!)
Dit Was Het Nieuws
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_69975989
quote:
http://www.brabantsdagbla(...)al-Beusingsedijk.ece

Voila. Eens met TS, is hier in de buurt gebeurd. Die gast moeten ze levenslang opsluiten.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:52:45 #14
136780 Nosh
hurpdurp
pi_69975990
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:36 schreef marcel-o het volgende:

[..]

nou vooruit, omdat jij het zegt marcel-o. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:53:41 #15
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_69976023
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:50 schreef LoggedIn het volgende:
Waar is die 11,000 euro voor?
Bromfiets, begrafeniskosten, grafkist etc.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 15:55:23 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_69976071
quote:
Ja, hij kon niet weten dat een fles Whiskey te veel was, en dat je naast dubbel zien ook dubbele snelheden ging rijden en je er fervent van ging slingeren? Ook ligt het totaal buiten de verwachting dat je iemand doodrijd als je er over heen rijdt met 150 kmu.

Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:06:15 #17
181657 LordNemephis
computer says no
pi_69976467
quote:
De raadsman van de Berlicummer heeft al laten weten hoger beroep aan te tekenen, omdat hij de straf buiten alle proporties vindt.

Dat betekent dat de Berlicummer tot dat hoger beroep op vrij voeten blijft en zijn rijbewijs houdt. Justitie had geëist dat de man onmiddellijk zou worden vastgezet bij een veroordeling, maar daar ging de raadkamer deze week al niet in mee.
Die hufter, die ongelooflijke hufter. Ik kan hier zo boos om worden. Hopelijk wordt die zak hooi zelf doodgereden door een drankorgel.

en de leden van die raadskamer zijn ook een stel incompetente klootviolen.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_69976675
In oktober vorig jaar is een maat van mij (hij was voetganger) na een groot feest ook doodgereden door iemand met een zaak hier in het dorp. Deze man was al vaker beschonken achter het stuur aangehouden. Nu had ie ook weer gedronken (kwam van hetzelfde feest af).

Nu was 2 maanden geleden de uitspraak:, eis was 3 jaar, waarvan 1 voorwaardelijk. Uiteindelijke uitspraak: 9 maanden, hij heeft een eigen fietsenzaak hier in Volkel en mag daarom ook zelf nog eens de datum kiezen wanneer hij de cel in gaat, om zo genoeg tijd te hebben om zijn zaakjes op orde te krijgen.

Datum ongeluk: 19 oktober, datum uitspraak: halfjaar later.

De fietsenzaak is bij mij in de straat, fiets er elke dag langs, hij staat vrolijk buiten scooters etc. te verkopen en gaat waarschijnlijk na de zomer ff paar maandjes zitten en daarna weer lekker auto rijden en drinken.

Dit zijn toch geen straffen meer?!?
pi_69976682
aparte uitspraak idd makkelijk 15 jaar rijontzegging en opnieuw op moeten voor zijn rijbebwijs
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:12:05 #20
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_69976683
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:38 schreef Dartanion het volgende:

Neehee! Je doet gewoon niet meer mee!
pi_69976712
Als mij toch 5 jaar cel boven het hoofd hing... dan ging ik wel emigreren hoor...
pi_69976771
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:11 schreef volkel het volgende:
In oktober vorig jaar is een maat van mij (hij was voetganger) na een groot feest ook doodgereden door iemand met een zaak hier in het dorp. Deze man was al vaker beschonken achter het stuur aangehouden. Nu had ie ook weer gedronken (kwam van hetzelfde feest af).

Nu was 2 maanden geleden de uitspraak:, eis was 3 jaar, waarvan 1 voorwaardelijk. Uiteindelijke uitspraak: 9 maanden, hij heeft een eigen fietsenzaak hier in Volkel en mag daarom ook zelf nog eens de datum kiezen wanneer hij de cel in gaat, om zo genoeg tijd te hebben om zijn zaakjes op orde te krijgen.

De fietsenzaak is bij mij in de straat, fiets er elke dag langs, hij staat vrolijk buiten scooters etc. te verkopen en gaat waarschijnlijk na de zomer ff paar maandjes zitten en daarna weer lekker auto rijden en drinken.

Uitspraak is nog redelijk snel, maar doet natuurlijk totaal geen recht aan wat er gebeurd is... ik begin ook steeds meer te denken dat rechters het niet meer snappen... maar misschien ben ik wel degeen die het niet snapt.
pi_69976783
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:11 schreef volkel het volgende:

Klopt. Ik zou dat dan ook niet pikken. Maarja, dat heet dan weer opruiing enzo.
pi_69976853
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:36 schreef marcel-o het volgende:

[..]

Nee inderdaad, voorrangsregels niet in de wind slaan he.
pi_69977157
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Klopt. Ik zou dat dan ook niet pikken. Maarja, dat heet dan weer opruiing enzo.
Ik denk dat rechters (ofja, de Nederlandse staat) bang is om toch (hoe duidelijk het bewijs ook is) de verkeerde persoon te straffen. Het lijkt wel alsof de rechters zelf getuige hebben moeten zijn bij een misdrijf etc. om tot de juiste straf te komen.

Waarom maken ze niet standaard straffen, en deze ZÓ hoog dat niemand nog iets in zijn of haar domme kop haalt? Bijvoorbeeld standaard:

-Bij herhaaldelijk rijden onder invloed, na 2 keer rijbewijs voorgoed kwijt.
-Iemand doodrijden onder invloed: 15 jaar cel, niks voorwaardelijk, geen vervroegde vrijlating.

Weet dat het niet haalbaar is zoiets, maar goed, waarom niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')