abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69967996

Volledige naam Sekou Cissé
Bijnaam Zuper Zékou
Geboortedatum 23 mei 1985
Geboorteplaats Dabou, Ivoorkust
Lengte 184 cm
Gewicht 78 kg
Been Rechts
Positie Vleugelspeler / Aanvaller

Momenteel een van de meest besproken spelers en transfers in Nederland. Vorig seizoen kon hij al weg bij Roda om naar Frankrijk te gaan, maar hij bleef nog een seizoen.

Hij leek op weg naar Feyenoord, wilde naar Feyenoord, maar zou nu toch rond zijn met Twente. Echter, denkt Nol Hendriks er over om hem zelf te kopen en voor Roda te behouden .
quote:
'FC Twente: geen rechtsgeldig akkoord met Cissé'

Het voorcontract dat FC Twente volgens voorzitter Joop Munsterman met Sekou Cissé heeft gesloten, is mogelijk niet rechtsgeldig. De KNVB is ingeschakeld om de papieren onder de loep te nemen.

Dat bevestigt de voetbalbond in De Telegraaf. De KNVB voegt daaraan toe dat het niet inhoudelijk wenst in te gaan op de zaak.

FC Twente-preses Munsterman claimde afgelopen week dat Cissé volgend seizoen in Enschede speelt, omdat de Ivoriaan een voorcontract bij de club heeft getekend. De voorzitter verbaasde zich dan ook over de andere geruchten rond een transfer van de Roda JC-aanvaller.

Maar de situatie blijkt anders te liggen. Onder het voorcontract ontbreekt de handtekening van de officiële makelaar van Cissé, FIFA-zaakwaarnemer Adama Fofana. Zodoende heeft de verbintenis geen rechtsgeldigheid.

Een vergelijkbare situatie is die Afonso Alves en AZ. Ook de Alkmaarders dachten een voorcontract met de Braziliaan gesloten te hebben, maar misten de handtekening van zijn officiële agent. Zodoende kon Alves alsnog naar Middlesbrough verkassen.

Munsterman maakt zich geen zorgen over de zaak. "Uiteindelijk bepaalt de speler zelf waar hij heen gaat", zegt hij in de ochtendkrant.

Volgens het Algemeen Dagblad hoeft FC Twente niet meer te vrezen voor de concurrentie van Feyenoord. De Rotterdammers dachten met een externe financier de transfer van de Ivoriaan te bekostigen, maar onderschatten de hoogte van de som.

Feyenoord hield rekening met een bedrag van twee á drie miljoen euro, maar Roda JC verlangt minimaal het dubbele. De deal met de externe financier is daardoor van de baan. FC Twente kan dat bedrag wel ophoesten, zeker wanneer Marko Arnautovic en Ejero Elia de Veste verlaten.

Ondertussen liggen ook buitenlandse clubs op de loer voor Cissé. Naast de sluimerende interesse vanuit Engeland, hebben ook enkele Franse clubs hun oog laten vallen op de aanvaller.
quote:
Sekou Cissé (Roda JC) wil carrière bij Twente voortzetten
Datum: 9-jun-2009 23:38

Aan de soap rond Roda JC-aanvaller Sekou Cissé (foto) lijkt eindelijk een einde te komen. De Ivoriaan spreekt dinsdag tegen VI zijn voorkeur voor FC Twente uit. De afgelopen periode werd Cissé aan verschillende clubs gelinkt, waaronder Feyenoord, Everton en Portsmouth. 'Ik heb mijn keuze gemaakt, ik wil naar FC Twente. Dat heb ik ook laten weten aan Mario Been van Feyenoord. Ik vind hem een goede man en hij lijkt me een toptrainer, maar ik geef toch de voorkeur aan Twente. Die club is op dit moment het beste voor mijn ontwikkeling als voetballer, denk ik,' aldus Cissé.

Ook enkele Engelse clubs waren in de spits geïnteresseerd. De stap naar het buitenland wil Cissé alleen nog niet zetten. 'Mijn droom is ooit in Engeland te spelen, maar nu heb ik nog niet genoeg interlands gespeeld voor een werkvergunning. Twente is voor mij nu de juiste stap.'

Toch is het maar de vraag of Cissé daadwerkelijk de overstap maakt naar Enschede. Roda JC en FC Twente bereikten nog geen overeenstemming over een transfersom. De aanvaller: 'Ik wacht nu rustig af en hoop dat de clubs er samen uitkomen. Roda blijft altijd in mijn hart, maar nu moet de club mij deze kans ook gunnen. Langer blijven is voor mij geen optie.' (JvE)
quote:
Roda-suikeroom Hendriks overweegt Cissé te kopen
12 juni 2009

Naast een handvol binnen- en buitenlandse clubs is er nog een koper op de markt voor Sekou Cissé. Arnold Hendriks, de suikeroom van Roda JC, overweegt serieus om de Ivoriaan zelf aan te trekken en hem vervolgens in Kerkrade te houden.

"Genoeg clubs willen hem hebben, maar Roda heeft nog geen bod geaccepteerd. Gelukkig maar. Ik las dat hij 2,5 miljoen euro zou moeten kosten. Geloof mij, voor dat geld gaat hij echt niet weg. Dan koop ik hem eerder zelf en blijft hij gewoon in Kerkrade. Echt waar", zegt de steenrijke Hendriks in Voetbal International.

Volgens Hendriks is Cisse te vergelijken met Arouna Koné, die enkele jaren geleden voor een enorm bedrag naar PSV verhuisde. "Ik vind Cissé veel beter dan Koné, en die ging voor negen miljoen naar PSV. In mijn hoofd heb ik een prijs die ik voor hem wil betalen. Alleen als andere clubs meer bieden, dan vertrekt hij."

De suikeroom hekelt de rol van FC Twente, dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. "Twente denkt hem voor een fooi te kunnen halen zeker. Ze vangen vijftien miljoen euro voor Marko Arnautovic en nóg een enorm bedrag voor Eljero Elia. Terwijl Cissé een veel betere buitenspeler is dan Elia. Cissé is veel sterker aan de bal, haalt de achterlijn vaker, is tweebenig en heeft een fantastisch schot. Ik zeg je dat hij een Europese topper wordt. Roda JC moet zich hard durven opstellen", vindt hij.
pi_69968276
Mafkees.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:03:34 #3
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69968307
Terecht, iig dat de verhoudingen tussen Cisse en Elia qua prijs scheef liggen...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:09:19 #4
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69968453
Ik zou `m nog niet gratis willen hebben.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:49:06 #5
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69975850
* Proud2beDiepfries na de AlveSoap eigenlijk wel toe is aan een 2e deel...

Welkom bij de CisSeoap?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:57:32 #6
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_69976151
Vijf miljoen is zo'n belachelijke vraagprijs.

Cissé is absoluut een diamant, maar moet nog zoveel gepolijst worden en met zijn vierentwintig jaar is daar niet zoveel tijd meer voor. Ik zie Twente echt geen vijf miljoen neerleggen en zie het ook nog wel uitlopen op een arbitragezaak als Roda bij die vijf miljoen blijft.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:10:45 #7
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_69978531
5 miljoen is zeer redelijk zeker als je kijkt naar de andere bedragen in de Nederlandse competitie.
pi_70155407
quote:
Met Roda JC is Munsterman nog in de slag over de afkoopsom van Sekou Cissé. De Ivoriaan tekende al een voorcontract in Enschede, maar Roda vraagt vooralsnog vijf miljoen, waar Twente niet verder wil gaan dan 2,5 miljoen.
Nog steeds niet rond dus.
pi_70265880
quote:
PSV meldt zich in Kerkrade voor Roda-aanvaller Cissé

22/06/2009 19:00

EXCLUSIEF - Na een periode van relatieve rust, is de dans om de diensten van Sekou Cissé opnieuw begonnen. Afgelopen maandag meldde PSV zich officieel bij Roda JC, terwijl ook FC Twente en Feyenoord de 24-jarige aanvaller nog altijd in het vizier hebben.

Op dit moment lijken de Rotterdammers de beste papieren te hebben voor het contracteren van de achtvoudig Ivoriaans international. Vorige week sprak een delegatie van Feyenoord met de Limburgers, die de vraagprijs inmiddels tot een niveau van vijf miljoen euro hebben gesteld.

In eerste instantie bood FC Twente de helft, maar voorzitter Joop Munsterman heeft begin deze week weer contact gezocht met de clubleiding van Roda JC. Mocht Feyenoord de aanvaller overnemen, dan zou daar naast een geldbedrag de komst van een overbodige speler tegenover kunnen staan.
pi_70528735
quote:
Feyenoord versterkt zich met Roda-aanvaller Cissé

Sekou Cissé speelt vanaf komend seizoen voor Feyenoord. De Rotterdammers bereikten een akkoord met Roda JC en de aanvaller over een directe overgang. Feyenoord-trainer Mario Been liet weten dat de transfer dinsdag is afgerond.

'Ik ben heel blij dat we Cissé binnen hebben', aldus Been tegen Voetbal International. 'Sekou is een hele talentvolle speler, die op meerdere posities uit de voeten kan. We moesten ons voorin versterken en dat is gelukt. Ik verwacht hem snel te verwelkomen op de training.'

Cissé speelde sinds 2004 bij Roda JC, in 133 competitieduels scoorde de Ivoriaan 24 keer. De 23-jarige aanvaller wilde graag hogerop en leek dicht bij een transfer naar FC Twente. Bij de club uit Kerkrade stond de zevenvoudig international nog tot medio 2011 onder contract.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:21:11 #11
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70528815
Leuke update.
pi_70528817
Wat jammer, had gehoopt dat Leo leukere dingen kon doen met het geld. Ben totaal niet kapot van Cissé .
pi_70528883
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:21 schreef Blawh het volgende:
Wat jammer, had gehoopt dat Leo leukere dingen kon doen met het geld. Ben totaal niet kapot van Cissé .
Hoeveel heeft Leo opgemaakt dan?
pi_70528953
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hoeveel heeft Leo opgemaakt dan?
Afgaande op de berichtgeving zal Cisse toch minimaal 3 miljoen gekost hebben denk ik.
pi_70528996
Lijkt me ook wel het minimum, ik denk zelfs tegen de 5 aan.
pi_70529023
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:24 schreef Blawh het volgende:

[..]

Afgaande op de berichtgeving zal Cisse toch minimaal 3 miljoen gekost hebben denk ik.
Ik vind dat toch niet veel geld voor zo'n speler.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:28:41 #17
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_70529168
Ik snap niet wat er nou zo goed aan die jongen is dat Twente, Feyenoord en in mindere mate Psv achter hem aan zaten.
Maar ja, in ieder geval leuk voor die jongen.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_70529224
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:28 schreef Mr_DG het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo goed aan die jongen is dat Twente, Feyenoord en in mindere mate Psv achter hem aan zaten.
Maar ja, in ieder geval leuk voor die jongen.
Dan moet je wat vaker naar voetbalwedstrijden kijken.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:31:24 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_70529294
Volgens NOS-TT heeft hij ¤3 miljoen gekost.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_70529311
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_70529316
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dan moet je wat vaker naar voetbalwedstrijden kijken.
Waarin blinkt hij echt uit? Hij is vooral erg snel, maar een koele afmaker met een redelijke voorzet vind ik hem niet. Een betere versie van Slory (op de andere flank), een slechtere versie van Babel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 30-06-2009 22:38:28 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:32:32 #22
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70529347
Net in het sportjournaal. 3 miljoen. Hm ... lijkt me zo op het eerste oog geen verkeerde transfer voor de eendjes.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:33:28 #23
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_70529378
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:31 schreef TC03 het volgende:
Hmmmmmmmmmmm....

Het blijft veel, maar de transfermarkt is éénmaal opgefokt. Had liever 2.25 + Hofs gehad, was best mogelijk geweest denk ik, maargoed.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:33:47 #24
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70529390
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:31 schreef TC03 het volgende:
Volgens mijn bronnen circa 5.000.000. Mogelijk is het 3.000.000 direct en de rest in termijnen. Voor ons lijkt me dat een goede zaak. Het is een aardige voetballer, maa zijn rendement valt tegen en voor deze prijs vind ik het prima dat hij vertrekt.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_70529440
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:33 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Volgens mijn bronnen circa 5.000.000. Mogelijk is het 3.000.000 direct en de rest in termijnen. Voor ons lijkt me dat een goede zaak. Het is een aardige voetballer, maa zijn rendement valt tegen en voor deze prijs vind ik het prima dat hij vertrekt.
Ik hoorde 3 miljoen + een gedeelte van een eventuele doorverkoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')