![]()
Volledige naam Sekou Cissé
Bijnaam Zuper Zékou
Geboortedatum 23 mei 1985
Geboorteplaats Dabou, Ivoorkust
Lengte 184 cm
Gewicht 78 kg
Been Rechts
Positie Vleugelspeler / Aanvaller
Momenteel een van de meest besproken spelers en transfers in Nederland. Vorig seizoen kon hij al weg bij Roda om naar Frankrijk te gaan, maar hij bleef nog een seizoen.
Hij leek op weg naar Feyenoord, wilde naar Feyenoord, maar zou nu toch rond zijn met Twente. Echter, denkt Nol Hendriks er over om hem zelf te kopen en voor Roda te behouden

.
quote:
'FC Twente: geen rechtsgeldig akkoord met Cissé'
Het voorcontract dat FC Twente volgens voorzitter Joop Munsterman met Sekou Cissé heeft gesloten, is mogelijk niet rechtsgeldig. De KNVB is ingeschakeld om de papieren onder de loep te nemen.
Dat bevestigt de voetbalbond in De Telegraaf. De KNVB voegt daaraan toe dat het niet inhoudelijk wenst in te gaan op de zaak.
FC Twente-preses Munsterman claimde afgelopen week dat Cissé volgend seizoen in Enschede speelt, omdat de Ivoriaan een voorcontract bij de club heeft getekend. De voorzitter verbaasde zich dan ook over de andere geruchten rond een transfer van de Roda JC-aanvaller.
Maar de situatie blijkt anders te liggen. Onder het voorcontract ontbreekt de handtekening van de officiële makelaar van Cissé, FIFA-zaakwaarnemer Adama Fofana. Zodoende heeft de verbintenis geen rechtsgeldigheid.
Een vergelijkbare situatie is die Afonso Alves en AZ. Ook de Alkmaarders dachten een voorcontract met de Braziliaan gesloten te hebben, maar misten de handtekening van zijn officiële agent. Zodoende kon Alves alsnog naar Middlesbrough verkassen.
Munsterman maakt zich geen zorgen over de zaak. "Uiteindelijk bepaalt de speler zelf waar hij heen gaat", zegt hij in de ochtendkrant.
Volgens het Algemeen Dagblad hoeft FC Twente niet meer te vrezen voor de concurrentie van Feyenoord. De Rotterdammers dachten met een externe financier de transfer van de Ivoriaan te bekostigen, maar onderschatten de hoogte van de som.
Feyenoord hield rekening met een bedrag van twee á drie miljoen euro, maar Roda JC verlangt minimaal het dubbele. De deal met de externe financier is daardoor van de baan. FC Twente kan dat bedrag wel ophoesten, zeker wanneer Marko Arnautovic en Ejero Elia de Veste verlaten.
Ondertussen liggen ook buitenlandse clubs op de loer voor Cissé. Naast de sluimerende interesse vanuit Engeland, hebben ook enkele Franse clubs hun oog laten vallen op de aanvaller.
quote:
Sekou Cissé (Roda JC) wil carrière bij Twente voortzetten
Datum: 9-jun-2009 23:38
Aan de soap rond Roda JC-aanvaller Sekou Cissé (foto) lijkt eindelijk een einde te komen. De Ivoriaan spreekt dinsdag tegen VI zijn voorkeur voor FC Twente uit. De afgelopen periode werd Cissé aan verschillende clubs gelinkt, waaronder Feyenoord, Everton en Portsmouth. 'Ik heb mijn keuze gemaakt, ik wil naar FC Twente. Dat heb ik ook laten weten aan Mario Been van Feyenoord. Ik vind hem een goede man en hij lijkt me een toptrainer, maar ik geef toch de voorkeur aan Twente. Die club is op dit moment het beste voor mijn ontwikkeling als voetballer, denk ik,' aldus Cissé.
Ook enkele Engelse clubs waren in de spits geïnteresseerd. De stap naar het buitenland wil Cissé alleen nog niet zetten. 'Mijn droom is ooit in Engeland te spelen, maar nu heb ik nog niet genoeg interlands gespeeld voor een werkvergunning. Twente is voor mij nu de juiste stap.'
Toch is het maar de vraag of Cissé daadwerkelijk de overstap maakt naar Enschede. Roda JC en FC Twente bereikten nog geen overeenstemming over een transfersom. De aanvaller: 'Ik wacht nu rustig af en hoop dat de clubs er samen uitkomen. Roda blijft altijd in mijn hart, maar nu moet de club mij deze kans ook gunnen. Langer blijven is voor mij geen optie.' (JvE)
quote:
Roda-suikeroom Hendriks overweegt Cissé te kopen
12 juni 2009
Naast een handvol binnen- en buitenlandse clubs is er nog een koper op de markt voor Sekou Cissé. Arnold Hendriks, de suikeroom van Roda JC, overweegt serieus om de Ivoriaan zelf aan te trekken en hem vervolgens in Kerkrade te houden.
"Genoeg clubs willen hem hebben, maar Roda heeft nog geen bod geaccepteerd. Gelukkig maar. Ik las dat hij 2,5 miljoen euro zou moeten kosten. Geloof mij, voor dat geld gaat hij echt niet weg. Dan koop ik hem eerder zelf en blijft hij gewoon in Kerkrade. Echt waar", zegt de steenrijke Hendriks in Voetbal International.
Volgens Hendriks is Cisse te vergelijken met Arouna Koné, die enkele jaren geleden voor een enorm bedrag naar PSV verhuisde. "Ik vind Cissé veel beter dan Koné, en die ging voor negen miljoen naar PSV. In mijn hoofd heb ik een prijs die ik voor hem wil betalen. Alleen als andere clubs meer bieden, dan vertrekt hij."
De suikeroom hekelt de rol van FC Twente, dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. "Twente denkt hem voor een fooi te kunnen halen zeker. Ze vangen vijftien miljoen euro voor Marko Arnautovic en nóg een enorm bedrag voor Eljero Elia. Terwijl Cissé een veel betere buitenspeler is dan Elia. Cissé is veel sterker aan de bal, haalt de achterlijn vaker, is tweebenig en heeft een fantastisch schot. Ik zeg je dat hij een Europese topper wordt. Roda JC moet zich hard durven opstellen", vindt hij.