abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69965327
Lieve mede-fokkers,

Graag zou ik jullie om mening + hulp willen vragen over het volgende;

Ik heb twee mogelijkheden om verder te studeren, maar kan eigenlijk niet tot een contrete beslissing komen welke eigenlijk beter is qua opleiding en/of universiteit. Mijn mogelijkheden zijn Bestuurskunde aan de Erasmus in Rotterdam of Politicologie aan de UvA in Amsterdam.

Erasmus is bekend, maar de UvA staat internationaal gezien beter aangeschreven. Daarnaast hebben bestuurskunde en politicologie heel veel raakvlakken met elkaar, maar wat is eigenlijk het verschil?

Ik hoor graag van jullie
pi_69965351
>>> S&S
U MAD?
pi_69965358
Jij denkt, iedereen in KLB is zo superieur, ik post het maar hier?
“Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science.”
pi_69968089
Ik zie wel een groot verschil. Bestuurskunde aan de Erasmus is gewoon bestuurskunde in t algemeen, de studie. Terwijl het bij politicologie een onderdeel van de studie. Je hebt bij politicologie vier richtingen. Internationale politiek, bestuur & beleid, Europa en nog 1. (Weet niet zeker welke 4 maar je kan het wel op de site van de UvA vinden.)

Dus aan de Erasmus kies je er al echt voor en ga je erop in. Terwijl je aan de UvA in het eerste jaar alle richtingen krijgt en vervolgens ervoor moet kiezen. (Of toch besluit om een andere richting te kiezen.. iets meer vrijheid.)

Er is hier ook een politicologentopic.. misschien dat je daar wat meer kan vragen.
pi_69968506
De UvA is wel een administratieve chaos, de EUR schijnt beter te zijn. Ik zou je keuze niet zozeer baseren op ranglijsten, als wel waar jij je het prettigst voelt- je moet er immers wel minimaal 3 of 4 jaar rondlopen. Ik persoonlijk vind de EUR wat sfeerloos, maar ik hou dan ook niet van betonnen blokken en ook niet echt van Rotterdam De UvA is wel erg gezellig en over het onderwijs heb ik niks te klagen (maar ik zit ook niet bij politicologie). Overigens heeft de VU ook Bestuurskunde, mocht je graag naar Amsterdam willen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:01:19 #6
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_69971813
Kies gewoon de stad die je het leukst vind, de Nederlandse universiteiten lopen qua niveau en onderwijs niet veel uit elkaar. Het enige echte verschil zit hem in de sfeer mijns inziens.
ff wachten nog
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:28:45 #7
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69975021
Ik hoor goede verhalen over de EUR. En waarom geen VU?

Overigens vind ik het raar dat je als het ware wilt kiezen tussen twee verschillende steden, én tussen twee verschillende studies. Je moet mijns inziens eerst nadenken welke studie je wilt volgen, en vervolgens welke universiteit daar het meest geschikt voor is.
Primum non nocere
pi_69982616
-

[ Bericht 100% gewijzigd door GlowMouse op 12-06-2009 19:56:57 ]
Lees liever het bovenstaande bericht a.u.b.
pi_70024247
Politicologie in Leiden dan
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_70031167
Ik zweer bij EUR.
pi_70031191
Voor bestuurskunde maakt het geen reet uit. Wel voor bedrijfskunde.
pi_73857561
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:21 schreef Cahir het volgende:
Voor bestuurskunde maakt het geen reet uit. Wel voor bedrijfskunde.
In die algemene ranglijst staat de EUR veel lager dan de VU en de UVA; zijn ze in Amsterdam dan opeens heel slecht in economische studies?
pi_73859507
Erasmus is al jaren hoog aangeschreven qua economische studies, ook wat betreft naam. Amsterdam heeft dat meer met alfa studies.
pi_73860359
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:05 schreef MoneyTalks het volgende:
Politicologie in Leiden dan
Dit dus
En wat een bump
Beneath the gold, bitter steel
pi_73861311
Het gaat een beetje om de sfeer.

Erasmus heeft lelijke gebouwen en is zo a-schools als maar kan. Leerfabriek en je bent een nummertje.

Ga je alleen maar de uni om te leren dan doe je dat.

UvA ken ik niet heel goed.
pi_73862671
- voor racistische opmerkingen kun je beter een ander forum zoeken -

[ Bericht 72% gewijzigd door GlowMouse op 19-10-2009 22:53:28 ]
pi_73863068
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:00 schreef IHVK het volgende:
Het gaat een beetje om de sfeer.

Erasmus heeft lelijke gebouwen en is zo a-schools als maar kan. Leerfabriek en je bent een nummertje.

Ga je alleen maar de uni om te leren dan doe je dat.

UvA ken ik niet heel goed.
Ik vind het er eigenlijk wel tof uitzien. Dat plein naast het C- en H-gebouw is toch wel tof. En vanbinnen is het al helemaal mooi.

Alleen vind ik het qua colleges nu nog wel tegenvallen, hopelijk wordt dat volgend trimester beter. Dat komt waarschijnlijk deels omdat professoren in het Engels les moeten geven, en bij sommige is dat blijkbaar moeilijk, maar vooral omdat er heel weinig structuur in de lesstof zit. Mischien ben ik te schools ingesteld, of had ik te hoge verwachtigingen - hopelijk wordt het beter als al die vervelende luilakken die blijkbaar voor nop naar de uni komen aan het eind van het jaar eruit gefilterd zijn . Geen idee hoe het bij bestuurskunde is.
Cool story, Hansel.
pi_73863881
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:31 schreef taxhaven het volgende:
- voor racistische opmerkingen kun je beter een ander forum zoeken -
Wat is er racistisch aan? Er lopen zeer veel allochtonen rond die zeer slecht Nederlands spreken, dit is slechts een bescheiden constatering. Ik ben zelf geen rasechte ariër hoor
pi_73866819
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:41 schreef Fingon het volgende:

[..]

Dit dus
En wat een bump
Heh.. Als het goed is haal ik in een jaar mn Bachelor degree binnen, dus zit een beetje te kijken waar ik m'n master wil gaan doen Een aantal medestudenten gaan naar Amsterdam, maar Rotterdam als stad trekt mij een stuk meer.. Maarja, kwaliteit van de uni is natuurlijk ook erg belangrijk
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:35:26 #20
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73873881
Persoonlijk zou ik politicologie boven bestuurskunde prefereren. En die studie is jammer genoeg niet aan de EUR, dus zou ik lekker naar Amsterdam gaan.
Oh really?
pi_73873951
Of Leiden.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:39:11 #22
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73873988
Maar dan woon je in Leiden. Geef ik toch echt de voorkeur aan een plaats als Amsterdam.
Oh really?
pi_73969547
Dan nog....Leiden
당신을 사랑합니다
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')