abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69965228
Heb een hele mooie vacature gevonden. Deze is geplaatst op 3 juni, en nu zag ik op internet staan dat de sluitingsdatum om te solliciteren 30 juni is. Dit is dus vrij lang, meestal is het maar zo'n 10-14 dagen geloof ik. Nu vroeg ik me af of ik dan rustig kan wachten met solliciteren tot woensdag (tis dan 17 juni). Heb namelijk twee examens voor de boeg ma&di waar ik nog flink voor moet leren, en het schrijven van een goede sollicitatiebrief neemt bij mij altijd enige tijd in beslag. Tijd, die ik nu dus eigenlijk niet kan missen.

Vraag me af of wanneer er staat dat je tot een bepaalde datum kan solliciteren, ze dan ook echt wel wachten tot die aangegeven datum, of dat ze dat alleen doen als ze na een dag of 14 nog niet genoeg geschikte kandidaten hebben (misschien is het wel een functie waarop over het algemeen weinig mensen solliciteren en hebben ze daarom zo'n ruime termijn aangenomen -?- hoeven ze ook niet opnieuw een advertentie te plaatsen als ze na 14 dagen nog geen geschikte kandidaat hebben).
En als ze idd wachten tot 30 juni, telt de volgorde van binnenkomst van de sollicitaties dan ook (erg) mee? Dat ik dus minder kans heb als ik later solliciteer dan wanneer ik het nu doe?

Nouja hoop dat hier iemand zit van een personeelsafdeling die me dit haarfijn kan uitleggen
pi_69965296
Nou ik mag er toch vanuit gaan dat de volgorde van binnenkomst niet meetelt (bij ons in ieder geval niet)

Het gaat lijkt me om de kwaliteit van de persoon
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:32:04 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69965413
Die sluitingsdatum wordt bewust ingegeven. Althans bij ons wel. Bij ons vallen alleen sollicitaties na sluitingsdatum af. Wel worden er gedurende de "looptijd" al gesprekken gevoerd. De echte beslissing wordt altijd pas na sluitingsdatum genomen (en nadat alle interessante sollicitanten een gesprek hebben gehad).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69965684
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:32 schreef sanger het volgende:
Die sluitingsdatum wordt bewust ingegeven. Althans bij ons wel. Bij ons vallen alleen sollicitaties na sluitingsdatum af. Wel worden er gedurende de "looptijd" al gesprekken gevoerd. De echte beslissing wordt altijd pas na sluitingsdatum genomen (en nadat alle interessante sollicitanten een gesprek hebben gehad).
Ah ok. Ja dat van die gesprekken vroeg ik me ook al af. Maar je hebt natuurlijk wel kans dat iemand die eerder op gesprek is geweest, beter beklijfd. Sowieso dat je dan een positievere indruk van iemand hebt omdat diegene er zo snel bij was
pi_69965751
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:40 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ah ok. Ja dat van die gesprekken vroeg ik me ook al af. Maar je hebt natuurlijk wel kans dat iemand die eerder op gesprek is geweest, beter beklijfd. Sowieso dat je dan een positievere indruk van iemand hebt omdat diegene er zo snel bij was
Maar niet iedereen ziet de vacature evensnel hè, zeker niet rond vakantietijd
pi_69966010
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar niet iedereen ziet de vacature evensnel hè, zeker niet rond vakantietijd
Nee ok das ook wel weer waar. Jammer genoeg moet je via een soort programma solliciteren en dan vragen ze waar je de vacature vandaan hebt. Zal dan maar niet 'krant' opgeven maar gewoon 'internet' denk ik, anders maakt het ook weer zo'n rare indruk ?
pi_69966106
Het is geen spelletje natuurlijk. Ze willen gewoon de beste aannemen. Of die nou vandaag of volgende week een brief stuurt, lijkt me daarbij minder van belang dan cv/brief/indruk tijdens een eventueel gesprek.
Maar goed, er zullen allicht mensen tussen zitten die erg onder de indruk zijn wanneer je snel een brief stuurt.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_69966518
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:54 schreef tuxepux het volgende:

Maar goed, er zullen allicht mensen tussen zitten die erg onder de indruk zijn wanneer je snel een brief stuurt.
Dan moet je imo afvragen of je wel voor zo'n bedrijf wilt werken
pi_69966526
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:51 schreef bulbjes het volgende:

[..]
...... Zal dan maar niet 'krant' opgeven maar gewoon 'internet' denk ik, anders maakt het ook weer zo'n rare indruk ?
waarom denk je dat? het is een relatief onschuldige vraag hoor? Vaak meer bedoeld om inzicht te krijgen of krantenadvertenties nog wel zin hebben en zo
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_69966694
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:05 schreef Rekkie het volgende:
Dan moet je imo afvragen of je wel voor zo'n bedrijf wilt werken
Ach, dat is altijd lekker makkelijk om te zeggen. Misschien is het wel een geweldige baan bij een geweldig bedrijf, en werkt er toevallig iemand die een beetje kickt op snelle reacties. Om daar nou het hele bedrijf op af te keuren..
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_69966803
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:10 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ach, dat is altijd lekker makkelijk om te zeggen. Misschien is het wel een geweldige baan bij een geweldig bedrijf, en werkt er toevallig iemand die een beetje kickt op snelle reacties. Om daar nou het hele bedrijf op af te keuren..
Geen probleem hoor....
Er is echt wel meer dan 1 fantastische werkgever/baan of whatever.
pi_69966931
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:25 schreef bulbjes het volgende:
Heb een hele mooie vacature gevonden. Deze is geplaatst op 3 juni, en nu zag ik op internet staan dat de sluitingsdatum om te solliciteren 30 juni is. Dit is dus vrij lang, meestal is het maar zo'n 10-14 dagen geloof ik. Nu vroeg ik me af of ik dan rustig kan wachten met solliciteren tot woensdag (tis dan 17 juni). Heb namelijk twee examens voor de boeg ma&di waar ik nog flink voor moet leren, en het schrijven van een goede sollicitatiebrief neemt bij mij altijd enige tijd in beslag. Tijd, die ik nu dus eigenlijk niet kan missen.

Vraag me af of wanneer er staat dat je tot een bepaalde datum kan solliciteren, ze dan ook echt wel wachten tot die aangegeven datum, of dat ze dat alleen doen als ze na een dag of 14 nog niet genoeg geschikte kandidaten hebben (misschien is het wel een functie waarop over het algemeen weinig mensen solliciteren en hebben ze daarom zo'n ruime termijn aangenomen -?- hoeven ze ook niet opnieuw een advertentie te plaatsen als ze na 14 dagen nog geen geschikte kandidaat hebben).
En als ze idd wachten tot 30 juni, telt de volgorde van binnenkomst van de sollicitaties dan ook (erg) mee? Dat ik dus minder kans heb als ik later solliciteer dan wanneer ik het nu doe?

Nouja hoop dat hier iemand zit van een personeelsafdeling die me dit haarfijn kan uitleggen
Te vroeg kan nooit kwaad. Misschien zijn wel heel erg onder de indruk van je en nemen ze je voor de 30e al aan. Of misschien niet. En als er op de 1 juli een nog beter CV langs komt, gooien ze die echt niet weg hoor.

En waarom zou je geen tijd hebben voor een sollicitatiebrief? Hoelang kan je daar mee bezig zijn? Een uur of twee lijkt mij al veel.... tis toch altijd standaard geneuzel in de brief, gaat om wat er in je CV staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')