Als je het over mij hebt, dan geloof je het niet. Ik krijg ze trouwens ook nog vergoed.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:20 schreef DynastyL het volgende:
Lijkt me sterk, geloof ook niet alles wat op internet staat.
Wie heeft dat voorgeschreven eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:47 schreef labradoor het volgende:
Ik heb al jaren oxazepam met promethazine en ik neem al jaren dezelfde dosis in.
Al die slaaptabletten verliezen na een tijd hun werking.ik had bv dormicum maar na een tijdje ging ik snachts de ijskast leeg eten en de volgende morgen wist ik er niets meer van.nozinan is ook een goede slaap pil en het fijne is dat je er geen ontwenningsverschijnselen van krijg als je na een tijdje stopt.
neequote:Op zaterdag 16 februari 2013 01:19 schreef Martin1234 het volgende:
Maar werkt het eigenlijk ook tegen depressie?
Zoals bijvoorbeeld Xanax? Die is toch tegen depressie Xanax?
Maar het risico is wel dat je dan toch vaker gaat gebruiken? Zeker als je wel vaker slaapproblemen hebt dan een keer per week.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:40 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Tenzij je 1x per week gebruikt wellicht?
De tolerantie komt dan maar heel langzaam, zelfs met een goede doorslaper
Je huisarts heeft ook wel gelijk, als je tolerantie/enz krijgt van de pammetjes, gaan je paniek aanvallen alleen maar toenemenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:48 schreef Clavis het volgende:
Heb een jaar geleden iets van 30 pilletjes van 10 mg gekregen. Heb die toen een paar dagen geslikt (hyperventilatie/paniekaanval) maar dat ging eigenlijk heel snel alweer goed. Omdat ik een dramatische slaper ben heb ik de rest als slaappil gebruikt (1 keer in de paar weken een pilletje). Nu zijn ze bijna op maar mijn huisarts is niet zo happig om nieuwe voor te schrijven. Krijgen jullie dat wel allemaal zo makkelijk mee?
Het wordt ook gegeven in combinatie met antidepressiva. Omdat die je de eerste weken van gebruik juist onrustiger en angstiger kunnen maken, kan je een oxazepam nemen om rustig te worden (dus alleen voor de ergste momenten). Dus het is geen antidepressivum, maar kan wel in combi met.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 01:19 schreef Martin1234 het volgende:
Oxazepam kan dus zijn voor slapeloosheid.
Maar ook tegen angst of onrust.
Nee, eigenlijk voor inpatient-opgenomen mensen dus, met paniek aanvallen, of sociale fobie-of hoe ze dat ook noemen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 01:19 schreef Martin1234 het volgende:
Oxazepam kan dus zijn voor slapeloosheid.
Maar ook tegen angst of onrust.
Mwa dan zou ik echt geen Xanax vragen/nemen bij voorkeur aangezien die vooral angstwerkend werkt en niet sederend, wat de AD wat onderdrukt als je dat zoekt.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:05 schreef Milchat het volgende:
Het
[..]
Het wordt ook gegeven in combinatie met antidepressiva. Omdat die je de eerste weken van gebruik juist onrustiger en angstiger kunnen maken, kan je een oxazepam nemen om rustig te worden (dus alleen voor de ergste momenten). Dus het is geen antidepressivum, maar kan wel in combi met.
Oohw nee, sorry mijn reactie was op de topic opener. Dat de medicijnen K verwekkend kunnen zijn. En dit op internet te lezen was.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als je het over mij hebt, dan geloof je het niet. Ik krijg ze trouwens ook nog vergoed.
Nozinan ik heb er eigenlijk echt nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:47 schreef labradoor het volgende:
Ik heb al jaren oxazepam met promethazine en ik neem al jaren dezelfde dosis in.
Al die slaaptabletten verliezen na een tijd hun werking.ik had bv dormicum maar na een tijdje ging ik snachts de ijskast leeg eten en de volgende morgen wist ik er niets meer van.Nozinan is ook een goede slaap pil en het fijne is dat je er geen ontwenningsverschijnselen van krijg als je na een tijdje stopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |