abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69890725
Of 6 gevoelige snaren.

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!, Elke gitarist is welkom!! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal , snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!

De vaste klanten?

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Maverick | Music Man Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Harmony Central | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar All Guitar Tabs | Tabster | Taborama | My Songbook Powertabs | Guitar Tab Universe

Winkels?
Feedback | Groove Factory | Music Partner | Dirk Witte | Haar Guitars | Music Store | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Het afstellen van je gitaar 2 Gear Acquisition Syndrome (gas)

De OP vindt men hier.
PS4 online: micro_nl
pi_69891827
Ach, je kunt ook beter je tijd besteden aan bas spelen dan op forums lullen...
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:48:12 #3
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_69892300
Dat sowieso .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_69892553
Ik moet m'n (gevoelige) snaren nodig vervangen.

Voor de mensen die ook akoestisch spelen: Welke snaren gebruiken jullie? Ik speelde eerst op Elixers - die zaten er op en ik kreeg een pakje mee. Toen raadde ze me in de winkel aan de snaren van Martin & Co. eens te proberen. Dat scheelt aanzienlijk in de prijs.
Ik vond de Elixers wel iets mooier klinken en ze gaan wat langer mee (in theorie), maar 14 euro per pakje extra betalen, vind ik wat veel..
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_69892704
d'addario
pi_69892830
En op welke gitaar speel je dan?

Ik heb deze.

Garrison G 41
pi_69893813
Op een Morgan van de lokale muziekwinkel, een W1CE N geloof ik
semi staalsnarige met cutaway
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:34:55 #8
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_69893980
tvp vanaf de telefoon
Don't let my username fool you...
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:50:30 #9
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_69894541
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:29 schreef Daantke het volgende:
Op een Morgan van de lokale muziekwinkel, een W1CE N geloof ik
semi staalsnarige met cutaway
Is het van een legering gemaakt? .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:05:25 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_69895078
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:34 schreef Daantke het volgende:
Ach, je kunt ook beter je tijd besteden aan bas gitaar spelen dan op forums lullen...

Leve de Podxt trouwens, heb'm met baby in huis weer helemaal hervonden, qua koptelefoon.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_69895177
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:50 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Is het van een legering gemaakt? .
Het feit dat het woord semi losstaat van het zelfstandig naamwoord, geeft aan dat het slaat op het zelfstandig naamwoord zelf en niet op het staal.
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:26:36 #12
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_69895814
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:08 schreef Daantke het volgende:

[..]

Het feit dat het woord semi losstaat van het zelfstandig naamwoord, geeft aan dat het slaat op het zelfstandig naamwoord zelf en niet op het staal.
Dus is het net niet staalsnarig, ja. Dat zei je al. .
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:58:30 #13
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_69896979
Zoals beloofd:

Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
pi_69897813
Scherpe foto's worden overschat.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_69897952
Hai.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:53:43 #16
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_69898910
Bleh,saai hier. Zit in een document te werken waarvan de koptekst naar de klote is. Nadat de nummering naar de klote was. En de inhoudsopgave. Aarrgghhh.

Tsk en de Pro Music Store zou mij begin deze week bellen voor de definitieve prijs van mijn amp, maar hebben ze nog niet gedaan. .
pi_69901225
Ik ben nu toch enorm aan het twijfelen tussen akoestisch of elektrisch. Ik vind beide stijlen eigenlijk leuk, maar vanwege mijn budget kan ik niet allebei aanschaffen
Ik heb wel op feedback eventuele gitaren gevonden. Kan iemand misschien vertellen of deze goed genoeg zijn om mee te beginnen?
http://www.feedback.nl/?b=GRX70JUCA&a=
http://www.feedback.nl/?b=V70CENT&a=50
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_69902436
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:53 schreef Witchfynder het volgende:
Bleh,saai hier. Zit in een document te werken waarvan de koptekst naar de klote is. Nadat de nummering naar de klote was. En de inhoudsopgave. Aarrgghhh.

Tsk en de Pro Music Store zou mij begin deze week bellen voor de definitieve prijs van mijn amp, maar hebben ze nog niet gedaan. .
ach, onsnet eindhoven zou mij ook al 2 keer teruggebeld hebben inzake mijn tv signaal... hebben ze ook nog altijd niet gedaan... zijn ze goed in, niet terug bellen/op tijd bellen.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:39:07 #19
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_69902589
Ach, ik weet wel hoe het komt. Ik zou door een specifieke medewerker terug gebeld worden, maar die is nogal wazig dus ja... .
pi_69902920
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:05 schreef Seam het volgende:
Ik ben nu toch enorm aan het twijfelen tussen akoestisch of elektrisch. Ik vind beide stijlen eigenlijk leuk, maar vanwege mijn budget kan ik niet allebei aanschaffen
Ik heb wel op feedback eventuele gitaren gevonden. Kan iemand misschien vertellen of deze goed genoeg zijn om mee te beginnen?
Met die akoestische zit je wel safe volgens mij! Die elektrische is echt een no-go. Starterssetjes missen veel kwaliteit en je betaalt er veel te veel voor.

Ik zou zeggen: kijk ook eens tweedehands rond, dan kun je voor hetzelfde geld een veel beter setje aanschaffen. Merken waar je op moet letten qua elektrische gitaren: Squier, Vintage, Richwood, London City. En waar je voor uit moet kijken: Stagg, Behringer etc.
pi_69903037
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:47 schreef Daantke het volgende:

[..]

Met die akoestische zit je wel safe volgens mij! Die elektrische is echt een no-go. Starterssetjes missen veel kwaliteit en je betaalt er veel te veel voor.

Ik zou zeggen: kijk ook eens tweedehands rond, dan kun je voor hetzelfde geld een veel beter setje aanschaffen. Merken waar je op moet letten qua elektrische gitaren: Squier, Vintage, Richwood, London City. En waar je voor uit moet kijken: Stagg, Behringer etc.
Dus dan kan ik nu misschien beter die akoestische kopen en daarna wachten op een goede aanbieding tweedehands of langzamerhand alle spullen bij elkaar sprokkelen ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_69903124
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:56 schreef Meursault het volgende:
Ik moet m'n (gevoelige) snaren nodig vervangen.

Voor de mensen die ook akoestisch spelen: Welke snaren gebruiken jullie? Ik speelde eerst op Elixers - die zaten er op en ik kreeg een pakje mee. Toen raadde ze me in de winkel aan de snaren van Martin & Co. eens te proberen. Dat scheelt aanzienlijk in de prijs.
Ik vond de Elixers wel iets mooier klinken en ze gaan wat langer mee (in theorie), maar 14 euro per pakje extra betalen, vind ik wat veel..
Ik speel D'addario EJ16 Light .012 - .053, net een week oud. Zitten op een Richwood RD-16-CE
All your cookies are belong to us!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:55:34 #23
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_69903239
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 08:37 schreef Witchfynder het volgende:
Ik denk dat je dan beter je energie kan steken in het leren bespelen van je instrument in plaats van er tig te willen verzamelen...
Mijn wereldbeeld, wat doe je!
pi_69903258
Tvp
pi_69903384
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:05 schreef Seam het volgende:
Dat is toch wel een belangrijke beslissing.

Als je voor een akoestische gaat, moet je even overwegen of je elektronica er in wil hebben of niet. Als je dat niet gebruikt, is het goedkoper om een model zonder te kiezen. (Of voor hetzelfde geld een beter modelletje). Maar ik weet eigenlijk niet hoeveel dat scheelt in die prijsklasse..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')