abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 09:55:57 #1
231513 Ochrist
pi_69888764
Hey Allemaal,

Ik weet niet of ik dit in het goede forum plaats. Zo niet, excuses.

Maar hier komt mijn vraag:

Ik ben maandag 2 juni met een stel vrienden naar een meertje gegaan en hebben daar een beetje gevoetbald. Na een tijdje werd het warm en gingen we ff in het water, hier probeerde ik in het water te trappen en daarbij bleef mijn grote teen in het modder hangen waardoor hij dubbel klapte.
Dit deed gelijk een beetje pijn maar ik heb vervolgens nog gewoon door gevoetbald totdat het echt niet meer ging.

Ik heb die avond gelijk ijs erop gelegd om de pijn te verlichten en de zwelling weg te laten nemen. De volgende ochtend was het echter dusdanig dik dat ik geen schoen aankon. Eind van de ochtend voor de zekerheid naar de dokter geweest waar, na foto's, bleek dat hij gewoon zwaar gekneusd was.
Heb daar een ondersteunende kous gekregen en het advies om in een schoen te lopen met stevige zool.

Nu, een kleine anderhalve week later is de zwelling voor 90% weg maar is het echter nog wel heel erg pijnlijk. Het is niet meer blauw/geel.
Nu heb ik dit weekend (zaterdag 13 juni) een voetbal toernooi met mijn werk en hier wil ik heel graag aan meedoen.

Wat kan ik nu doen om de pijn enigszins weg te nemen zodat ik die dag goed kan spelen? Ik wil sowieso de teen intapen. Het is wel me linker voet en ik ben linksbenig.

Het is een lang verhaal geworden, maar als iemand tips heeft zou dat helemaal geweldig zijn!
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:07:24 #2
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69889078
Oei, ik heb na een zware kneuzing (wilde toen de frustratie bij de metale poort van het ziekenhuis afreageren) echt nog lang rondgelopen met de pijn in mijn voet, zag er ook hetzelfde uit en toen ook maar foto's laten maken de volgende dag omdat ik mijn schoen amper meer aan kreeg.
Ik heb zo'n vermoeden dat het echt te vroeg is nog om gelijk alweer te gaan voetballen hoor, zeker wanneer het de voet betreft waar je ook mee schiet.
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 10:09:23 #3
231513 Ochrist
pi_69889148
Bedankt voor de snelle reactie!

Het gaat hier om een vriendschappelijk toernooi van wedstrijden op halve velden met zaalvoetbal regels. Er wordt 7 tegen 7 gespeeld in wedstrijden van 13 minuten.

Iedereen speelt 6 wedstrijden, dus opzich moet dat toch wel gaan?
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:09:25 #4
17729 SP
I hate my interests
pi_69889150
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:13:27 #5
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69889268
Kijk, overleven zul je het wel hoor en je voet hoeft echt niet geamputeerd te worden na afloop.
Máar, verstandig is anders en echt lekker zal het ook niet gaan als je nu al pijn hebt als je gewoon je dagelijkse dingen doet, laat staan als je de bal meerdere malen in zo'n wedstrijd moet raken.
Gewoon goed met je wreef de bal raken en flink intapen moet sowieso helpen, maar ideaal is anders.
Heb destijds ook gewoon gevoetbalt, ging niet lekker en liep echt de pijn te verbijten en heb het zelfs met Midalgan in zitten sprayen.
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:15:22 #6
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69889329
Gewoon niet voetballen, voetballen met een gekneusde grote teen is sowieso bijna niet te doen.
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 10:21:44 #7
231513 Ochrist
pi_69889501
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:15 schreef Kopbal het volgende:
Gewoon niet voetballen, voetballen met een gekneusde grote teen is sowieso bijna niet te doen.
Het probleem is dat ik heel graag mee wil doen aan dit toernooi haha.
Tevens is de pijn nu in rust op me werk heeeel goed te doen, ik heb er eigenlijk geen last van.

Ik loop met een ondersteunende kous en in mijn slippers (erg stevige zool). Ook kan ik hiermee gewoon "hardlopen" en lopen zonder pijn te hebben. Het moment dat ik pijn ga voelen is als ik in een schoen ga, maar als ik erin zit is het eigenlijk ook vrij goed te doen daarna.

Daarom denk ik dat, met behulp van intapen en eventueel Midalgan (weet niet of dit helpt tegen kneuzingen), het vrij goed te doen is
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:23:15 #8
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69889552
En een beetje voetbalschoen zit nogal strak aan de voet, dan kun je zelf wel enigszins van te voren aanvoelen wat het resultaat is hé.
Probeer anders gewoon de avond ervoor op een grasveldje in de buurt een balletje te trappen, weet je toch ook gelijk of je dat zoveel wedstrijden achter elkaar lukt?
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:24:32 #9
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69889597
Ik heb geregeld last van m'n grote teen tijdens het voetballen, schijnt vaker voor te komen bij mensen met een grote schoenmaat (46). In een duel kan het in 1 keer erin schieten, en dan heb ik hem niet eens zwaar gekneusd.
Ik gok dus dat het binnen een paar minuten gedaan is met de pret mocht je het voetbalveld opstappen, ook al heb je er van tevoren geen last van. Maar je kan het altijd proberen natuurlijk.
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 10:31:13 #10
231513 Ochrist
pi_69889804
Het is inderdaad zo dat de voetbalschoen redelijk strak zit.

Oké, ik ga het gewoon proberen, een iets andere vraagstelling:

Wat kan ik het beste doen om mijn voet zo goed mogelijk voor te bereidden op wat komen gaat?
- Voet veel omhoog houden?
- Goede rust geven in de aanloop naar zaterdag
- Veel ijs erop
- Enige zalfjes/sprays die hierbij kunnen helpen? Wellicht sprays die de plek heeel koud maken wat enigszins verdoofd
- De voet goed intapen

Dit zijn dingen die bij mij in me opkomen, iemand andere ideeën?
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:36:14 #11
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69889964
Ik zou juist zo veel mogelijk proberen te bewegen met je grote teen, maar ik ben geen expert.
pi_69890027
Ik heb ook eens een behoorlijk gekneusde teen gehad, en 't duurde erg lang voordat dat voorbij was.
Volgens een vriendin van me die fysio is, kan dat inderdaad lang duren. Gelukkig was het m'n rechtervoet en ben ik een linkspoot dus ging ik gewoon lekker voetballen, maar fijn voelde het niet.
Hoe hoog is je pijngrens?
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 10:40:22 #13
231513 Ochrist
pi_69890097
Aangezien ik met deze teen in dezelfde conditie bijna 3 uur heb doorgevoetbald op blote voeten (vooral tienen dus veel ballen bovenop voet/teen) denk ik veilig te kunnen zeggen dat mijn pijngrens goed genoeg is.

Alleen wat kan ik het beste met me teen nu doen? zoveel mogelijk bewegen of juist rust geven, ijs erop of juist niet etc.
pi_69890164
Gewoon rustig aan doen, voetbal kan denk ik wel. Als 't echt niet meer gaat moet je gewoon stoppen...
En verder geduld hebben tot het weer genezen is. Zo zou ik het doen, maarja ik ben geen dokter he
pi_69890288
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:31 schreef Ochrist het volgende:
Het is inderdaad zo dat de voetbalschoen redelijk strak zit.

Oké, ik ga het gewoon proberen, een iets andere vraagstelling:

Wat kan ik het beste doen om mijn voet zo goed mogelijk voor te bereidden op wat komen gaat?
- Voet veel omhoog houden?
- Goede rust geven in de aanloop naar zaterdag
- Veel ijs erop
- Enige zalfjes/sprays die hierbij kunnen helpen? Wellicht sprays die de plek heeel koud maken wat enigszins verdoofd

- De voet goed intapen

Dit zijn dingen die bij mij in me opkomen, iemand andere ideeën?
Zou ik vooral doen, dan merk je er helemaal niks van als je teen om zeep helpt.
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juni 2009 @ 10:59:47 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69890653
Oefenen in warm water.

En je teen goed intapen als je toch gaat spelen, bij voorkeur aan de teen ernaast als "spalk". Misschien kun je even bij een fysiotherapeut langsgaan voor tips over de goede manier van intapen. Je hebt daar geen verwijzing voor nodig, je kunt zo een afspraak maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 11:05:31 #17
231513 Ochrist
pi_69890820
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:59 schreef Rewimo het volgende:
Oefenen in warm water.

En je teen goed intapen als je toch gaat spelen, bij voorkeur aan de teen ernaast als "spalk". Misschien kun je even bij een fysiotherapeut langsgaan voor tips over de goede manier van intapen. Je hebt daar geen verwijzing voor nodig, je kunt zo een afspraak maken.
Oefenen in warm water? Wat moet ik mij hierbij voorstellen? vanavond het bad vol laten lopen en me teen veel bewegen etc?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juni 2009 @ 11:08:55 #18
13151 crew  Rewimo
pi_69890927
Ja, of een bak warm water neerzetten en daar met je voet in gaan zitten en dan maar veel bewegen. Warm water maakt je spieren soepeler en daardoor kun je makkelijker bewegen, waarschijnlijk ook met minder pijn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 11:16:51 #19
231513 Ochrist
pi_69891208
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:08 schreef Rewimo het volgende:
Ja, of een bak warm water neerzetten en daar met je voet in gaan zitten en dan maar veel bewegen. Warm water maakt je spieren soepeler en daardoor kun je makkelijker bewegen, waarschijnlijk ook met minder pijn
Oké, dat ga ik dan sowieso vanavond even doen! Tevens is het zeg maar niet direct me teen die gekneusd is, maar meer de bal van me voet, waar me grote teen overloopt in me voet. me teen zelf kan ik buigen, maar het op en neer bewegen en van links naar rechts is hetgeen dat gevoelig is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juni 2009 @ 11:46:37 #20
13151 crew  Rewimo
pi_69892237
Succes ermee! Ik hoop voor je dat het lukt om mee te voetballen. Maar ik zou er niet vanuit gaan dat je alle wedstrijden voluit mee kunt doen
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 14:15:42 #21
231513 Ochrist
pi_69897610
Iedereen bedankt voor de tips.

Mensen met nog meer tips / eventuele ervaringen?
pi_69897725
Ik heb nu zes weken terug paar scheurtjes in m'n enkelbanden opgelopen. Ik voetbal wel eens met wat vrienden, maar ik kan nu nog steeds niet echt rennen dus ik stond maar af en toe op doel. Maar zelfs dat kon maar op 70%. Dat is zo frustrerend dat ik je aanraad om er gewoon niet aan te beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')