Hij verbergt hem ook in zijn strips, platgestampt onder de poot van een olifant bijvoorbeeldquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:22 schreef Remzz het volgende:
[..]
Don Rosa heeft ook een verschrikkelijke hekel aan Mickey Mouse
Dubbel D in de tentquote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:10 schreef SiemPie666 het volgende:
[..]
Hij verbergt hem ook in zijn strips, platgestampt onder de poot van een olifant bijvoorbeeld
quote:When he was once asked if he puts a hidden Mickey in every story the way he hide the D.U.C.K. in every splash panel Don Rosa said: "No, it pops into my head while I'm drawing. It's just some little irreverence to sneak in Mickey Mouses. It's not like an actual Mickey. It's something that looks like him; something shaped like the famous Mickey Mouse icon symbol. I just poke fun at Mickey Mouse. I think people think I hate Mickey Mouse. I don't hate him! Well, I'm indifferent to him; there's nothing there really to hate or not to hate, but I think I resent him because in America he's more popular than Donald Duck because he's cuter.
Donald Duck was always more popular than Mickey Mouse years ago when people were more interested in reading, and more interested in the character of the personality of the character. Nowadays, Mickey Mouse and Donald Duck are just t-shirt symbols that you buy in Disney World or in the Disney Store. And Mickey Mouse has got a cuter face than Donald Duck, so he's more popular. And I resent that, but I don't have to worry about it because in Europe Donald Duck is still immensely, immensely, more popular than Mickey Mouse is, the same way it was here in America years ago. But, I still, I think that's why I like to poke fun at Mickey Mouse by putting little irreverent things in the back grounds of some of the panels."
Nooit geweten. Reden om alle strips nog een keer te lezen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:10 schreef SiemPie666 het volgende:
[..]
Hij verbergt hem ook in zijn strips, platgestampt onder de poot van een olifant bijvoorbeeld
Spoilerquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:06 schreef reetveter het volgende:
Wat een fucking anti-climax![]()
. Binnen 12 pagina's hadden die snotjochies het alweer opgelost
Ik zat ze vroeger als klein jochie zelfs te zoekenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:09 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Nooit geweten. Reden om alle strips nog een keer te lezen.
Ze moeten Snuif er ook niet bijhalen, die lost het altijd zo opquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:06 schreef reetveter het volgende:
D.U.C.K. wist ik wel, maar die Mickeys?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:15 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ik zat ze vroeger als klein jochie zelfs te zoeken, ze stonden altijd in het eerste plaatje
![]()
[..]
Ze moeten Snuif er ook niet bijhalen, die lost het altijd zo op
Echt hèquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:06 schreef reetveter het volgende:
Oh, nee ik bedoel de D.U.C.K. Bovenstaande berichten iets té snel gelezenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:16 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
D.U.C.K. wist ik wel, maar die Mickeys?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:06 schreef reetveter het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Kan het er niet nog meer mee eens zijn, Don Rosa is een absolute held. En het klopt helemaal wat je zegt over die plaatjes, er zit zo ontzettend veel in verstopt, je blijft nieuwe dingen zien.quote:Op woensdag 10 juni 2009 01:42 schreef Adolecens het volgende:
Donald Duck!![]()
Keno Don Hugo Rosa! De beste DD tekenaar ooit!![]()
[ afbeelding ]
Keno Don Rosa is op 29 juni 1951 geboren in Louisville, Kentucky. Hij maakte al vroeg kennis met de Donald Duck-verhalen van "The Duckman" Carl Barks. Hij droomde er van om ooit zelf die verhalen te maken.
In 1987 kreeg hij de kans waar hij al die jaren op gewacht had. Hij mocht voor uitgeverij Gladstone zijn eerste Duck-strip maken. Zijn eerste verhaal was “The Son of the Sun”, een verhaal over Dagobert Duck. In dit verhaal en de verhalen die daarop volgden, bleek dat hij een schrijfstijl had die erg veel leek op die van Carl Barks zelf, hoewel moet worden aangetekend dat enkele verhalen, vooral in de laatste jaren, het aan logica of een goede plotstructuur ontbreekt. En ondanks dat zijn geniale en gedetailleerde tekenstijl afwijkt van die van Barks noemen velen hem “The New D.U.C.K.man”.
Hij verstopt in zijn meeste verhalen ook in de eerste of laatste tekening de letters D.U.C.K. (in zijn vroegste verhalen is dit weggehaald). Dit staat voor “Dedicated to Uncle Carl from Keno”. Maar behalve D.U.C.K. verstopt hij ook vaak een tekening van Mickey Mouse. Dat laatste is meer een lichte vorm van spot, aangezien hij een hekel heeft aan het karakterloze figuur Mickey Mouse.
Don Rosa is vooral bekend geworden doordat hij de aanwijzingen die Carl Barks gaf over de jeugd van oom Dagobert heeft uitgewerkt tot een serie verhalen: De jonge jaren van Oom Dagobert. Oorspronkelijk zouden dit 12 verhalen worden, maar uiteindelijk zijn het er steeds meer geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geweldige serie over Dagobert Duck, heb ze allemaal en ik kan ze blijven lezen, steeds weer opnieuw en je ziet steeds weer nieuwe dingen in de plaatjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja preciesquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:06 schreef reetveter het volgende:
Ja dat heb ik ook, ook met veel oudere die ik al eens heb gelezen (vanaf 1992). Zou ze niet kunnen opnoemen maar de eerste pagina zien is genoeg om weer te weten hoe het ging. Denk wel als ik nu de nummers van 1998 zou gaan lezen het wat minder is, maar mijn eerste jaargangen heb ik heel veel gelezen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:16 schreef Noshiba het volgende:
Ik ken trouwens echt van de laatste 4 jaar bijna alle donald ducks uit m'n hoofd.
Of laten we het zo zeggen al zie ik het begin weet ik hoe het verder gaat
Herkenbaarquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:16 schreef Noshiba het volgende:
Ik ken trouwens echt van de laatste 4 jaar bijna alle donald ducks uit m'n hoofd.
Of laten we het zo zeggen al zie ik het begin weet ik hoe het verder gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |