abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:43:52 #1
139770 Miasan
Roemer has it
pi_69882438
Hallo allen,

ik heb een bakje houmous in huis (van Sabra, AH) en ik vind het erg lekker spul als dip, maar zou het graag eens in een lekkere maaltijd willen verwerken. Ik heb al een tweetal recepten geprobeerd van de Allerhande website (één met couscous en één met naanbrood/kip) maar er zijn vast nog wel meer dingen die je ermee kunt maken! Als ik op internet ga zoeken dan vind ik alleen recepten om zelf houmous te maken, maar ik wil het juist verwerken in een gerecht.

Wie o wie heeft een goed recept?
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:40:34 #2
139770 Miasan
Roemer has it
pi_69908876
Juist. 110 views en niemand heeft een receptje?

Ik zal wel het recept posten dat ik al eens gemaakt heb, erg lekker. Heb er nog wat knoflook bij gepoft.
quote:
Gegrilde groenten met couscous

Anders, Mediterraan, Hoofdgerecht, 2 personen, Voorbereidingstijd 15 minuten Bereidingstijd 40 minuten

Ingrediënten

* 1 rode paprika
* 1 gele paprika
* 1 grote courgette
* 1 kleine aubergine
* 2 grote rode ui
* 4 eetl. extra virgine olijfolie
* 1 handvol basiciliumbladeren
* 125 gr houmous
* 3 eetl. griekse yoghurt
* 1 citroen
* 100 gram couscous
* 125 ml kokend water

Bereiden

1. Rooster de groenten

Verwarm de oven voor op 210graden (hete lucht) en zet de bakplaat erin.

Snij de paprika's, courgette, de aubergine en de uien in blokjes van ongeveer 2,5 cm en doe ze in een schaal met de helf van de olie. Schud de olie goed door de groenten, zodat ze met een laagje olie bedekt zijn. Doe er eventueel wat zout en peper op.

Bekleed de bakplaat met bakpapier en rooster de groenten ongeveer 40 minuten.

Hak de basilicumbladeren 5 minuten voordat de groenten klaar zijn in grove stukken en laat ze de laatste 5 minuten meeroosteren.

2. Breng de houmoes op smaak

Doe de houmoes in een schaal en roer de yoghurt en de helft van het citroensap erdoor. Breng op smaak met peper en zout.

Dek de houmoes af met folie en zet in de koelkast tot gebruik.

3. Maak de couscous

Doe de couscous in een grote schaal en doe de rest van de olie en het citroensap erbij. Roer alles goed door elkaar.

Giet er dan 125 ml. kokend water bij, roer goed, dek af met folie en laat 5 minuten staan. Haal dan de korrels los met een vork.

Kruid naar smaak met peper en zout en doe de couscous in pan en warm zachtjes door, waarbij je constant blijft roeren.

Serveer met de couscous met de geroosterde groenten er boven op en de houmous ernaast.

Materialen

* Oven, bakplaat, bakpapier
Recept komt van Mariska van der Hoek, AH kookschriften.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:43:01 #3
252930 M0nr03
seriously?!
pi_69911722
een lunch gerecht ook goed?

smeer de housmous op een broodje naar keuze
snipper wat pepadews en strooi die naar smaak erover heen (of van te voren door de houmous)
daarover wat verse spinazie
nog een laag houmous en een broodje en je hebt een heerlijke lunch.
pi_69913056
Als je dat lekker vindt zou je het eens zelf moeten maken Dás pas lekker!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_69913082
Gewoon op brood met stukjes komkommer en olijf.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_69915997
Al de verschillende spellingen van houmous geprobeerd? ''Houmous with'' in Google wil misschien ook wel werken.
pi_69916390
Hummus levert doorgaans het meeste op.
Let me see you stripped down to the bone
pi_69916470
Ik gebruik het gewoon als broodbeleg. En maak het trouwens zelf, dat vind ik lekkerder, en je weet precies wat er inzit.
liessaslunch.blogspot.com
pi_69917056
Lekker: een broodje hummus met gegrillde aubergine, courgette en paprika. Ik gooi het ook weleens over een salade met gegrillde groenten. Pitabroodjes erin dippen:
Ook lekker: een beetje za'atar (bijvoorbeeld van de wereldwinkel) mengen met olijfolie en de hummus daarmee garneren
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:53:06 #10
139770 Miasan
Roemer has it
pi_69919877
Oehh die broodjes klinken goed! Dan ga ik denk ik maar lunchen als avondeten morgen!

Ik ben pas eigenlijk sinds een week bekend met houmous, een vrouw van Sabra liep ermee te spammen in de AH, vond het lekker genoeg om meteen te kopen Waarschijnlijk zal ik naar verloop van tijd er ook wel aan geloven, want zelf maken zal vást lekkerder zijn. Echter, als ik zelf houmous maak, wil ik er ook wel meer dingen mee doen dan alleen dippen.

En ja ik heb al verschillende spellingen en toevoegingen geprobeerd in google, zelfs andere ingrediënten erbij in de hoop op een recept te stuiten. Maar ik zal die suggestie ook eens proberen.

Editje:
We hebben een nog kandidaat voor het diner: http://www.ifood.tv/recipe/humus_with_chicken_shawarma
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_69920012
Hummus is toch eigenlijk ook gewoon een dipsaus? Iets dat in de Noord-Afrikaanse keuken als bijgerecht wordt geserveerd?

Denk dat je het ook zo moet zien, als een bijgerecht of saus.
Life is too short not to have fun
pi_69921886
Ik ken het enkel met de spelling hummus van een jood uit Israël die ik online heb leren kennen, hoe hij het precies eet weet ik eigenlijk niet, maar hij is er wel gek op (en ik heb het nog nooit gehad)
Zal wel eens een keer vragen hoe en wat, het kikkererwt gedeelte sprak mij gewoon niet aan, en daar dat het hoofdbestanddeel is heb ik het tot dus ver laten liggen.

[edit]laat wel duidelijk zijn dat ik de kikkererwt ken, en dat ik dus niet denk dat het met kikker te maken heeft na het teruglezen dacht ik daar zelf nl. ff aan [/edit]
pi_69947361
ik heb kilo's van dat spul gegeten op broodjes kebab
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')