abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69877481
Ik woon tijdelijk in mijn huidige woning. Oorspronkelijk tot 14 februari dit jaar, maar dat is uitgesteld tot max. januari 2010.

Mijn vorige huurcontract van maximaal 1 jaar, is in het nieuwe enkel verlengd onder de "oude" voorwaarde tot 1 januari 2010. Nu ga ik in september mijn koopwoning in, op de eerste. Ik wil dus, als het heel even kan, t/m de achtste in mijn huidige woning kunnen. Maakt het verhuizen wat relaxter

Kreeg ik, bij mijn vraag of het mogelijk was de huur stop te zetten per halverwege september, het volgende antwoord:
quote:
Geachte heer Van Wisse,

Naar aanleiding van uw verzoek, berichten wij u dat de huurperiode verlengd
is tot 1 januari 2010 en volgens het huurcontract is deze niet tussentijds
te beëindigen.

De eigenaar wil u echter van uw verplichtingen ontslaan indien u de huur
vóór de eerste van de maand opzegt en het afgesproken huurbedrag van E 400,-
per maand voldoet.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Van der Laan Makelaardij
Waarop ik gemailed heb:
quote:
Goedemiddag,

Dat is kort gezegd niet waar. Het contract is verlengd onder dezelfde
voorwaarden, dwz. met een maximum looptijd tót, in dit geval, 1 januari
2010. Volgens het oorspronkelijke contract was dit zeker wél mogelijk. Ik
wil de eigenaar verzoeken nog eens goed het contract in te kijken.

Uit uw reactie begrijp ik dus dat het enkel mogelijk is per 01-09-2009 en
niet per, bijvoorbeeld, 08-09-2009 de huur stop te zetten?

Mvg,

Jeroen van Wisse
Wat kan ik doen tegen dergelijk wangedrag van mijn verhuurder? Moet ik alvast met dingen rekening gaan houden?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69877502
Kan iemand "ver" in de TT zetten? Ik doe niet vervelend, de verhuurder doet vervelend
pi_69877540
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kan iemand "ver" in de TT zetten? Ik doe niet vervelend, de verhuurder doet vervelend
Ik was al aan het lezen en begreep het even niet
pi_69877716
Dat je niet tussentijds kunt opzeggen is blijkbaar een argument wat niet opgaat, gezien je vorige contract. Vasthouden daaraan dus!

Dat je alleen tegen de eerste v.d. maand kunt opzeggen en niet tegen de 8ste van een maand is echter heel gangbaar in 'verhuurland' en ik verwacht dan ook dat je daarmee bakzeil zult moeten halen. Vaak wordt het alleen toegestaan als je iemand anders regelt die dan vanaf de 9e de huur overneemt, zo niet, dan wordt het vaak niet toegestaan.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_69877756
Koop een breekijzer.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:43:54 #6
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_69877828
Op zich klopt de topictitel wel: jij bent de huurder, en je doet vervelend (want wil iets dat de verhuurder niet wil).
Never explain, never apologize.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:44:42 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69877859
Vrij normaal dat je alleen per de 1e op kan zeggen hoor . Ik heb op 4 studentenkamers en 2 appartementen gewoond en daar kon ik ook nooit zo middenin een maand de overeenkomst stoppen. Denk dat je je erbij neer moet leggen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69877997
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vrij normaal dat je alleen per de 1e op kan zeggen hoor . Ik heb op 4 studentenkamers en 2 appartementen gewoond en daar kon ik ook nooit zo middenin een maand de overeenkomst stoppen. Denk dat je je erbij neer moet leggen .
Wbt de eerste van de maand, ben ik dat wel bereid te doen. Maar dat de verhuurder even doet alsof we perse tot 01-12-2010 hier moeten blijven, is een beetje erg niet-waar
pi_69878032
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:40 schreef Essebes het volgende:
Dat je niet tussentijds kunt opzeggen is blijkbaar een argument wat niet opgaat, gezien je vorige contract. Vasthouden daaraan dus!

Dat je alleen tegen de eerste v.d. maand kunt opzeggen en niet tegen de 8ste van een maand is echter heel gangbaar in 'verhuurland' en ik verwacht dan ook dat je daarmee bakzeil zult moeten halen. Vaak wordt het alleen toegestaan als je iemand anders regelt die dan vanaf de 9e de huur overneemt, zo niet, dan wordt het vaak niet toegestaan.
Mja, ik kon er ook per 14-02 in, en ook in dit geval is het een weekje extra voor ze..
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:49:34 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69878048
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wbt de eerste van de maand, ben ik dat wel bereid te doen. Maar dat de verhuurder even doet alsof we perse tot 01-12-2010 hier moeten blijven, is een beetje erg niet-waar
Als dat niet uitdrukkelijk in het contract staat vermeld, dan lijkt me dat ook niet nee. Het is geen arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd die je niet tussentijds kan opzeggen ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:50:27 #11
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_69878092
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:43 schreef Lurf het volgende:
Op zich klopt de topictitel wel: jij bent de huurder, en je doet vervelend (want wil iets dat de verhuurder niet wil).
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_69878284
Misschien moet jij de overeenkomst nog ns goed doorlezen. Wie zal het zeggen? Zonder inzage kunnen wij sowieso niks zinnigs melden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:17:57 #13
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_69879264
Is het wettelijk niet zo geregeld dat je per betaalperiode op kan zeggen ofzo? Dus als je per maand betaald, je ook per maand kan opzeggen?
pi_69879532
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:17 schreef DolleMina het volgende:
Is het wettelijk niet zo geregeld dat je per betaalperiode op kan zeggen ofzo? Dus als je per maand betaald, je ook per maand kan opzeggen?
Als nick dollemina en dan een baby als avatar

Maar idd, het lijkt mij ook, zeker met een tijdelijk huurcontract, dat je per maand op kan zeggen. Ik was ook ietwat verbaasd van deze mail.
pi_69880393
quote:
de verhuurder:
De eigenaar wil u echter van uw verplichtingen ontslaan indien u de huur
vóór de eerste van de maand opzegt en het afgesproken huurbedrag van E 400,-
per maand voldoet.
Ze hebben er dus geen bezwaar tegen als je eerder opzegt.
Ze willen alleen dat je voor 1 september opzegt en de maand september nog huur betaalt.

Of willen ze dat je het contract afkoopt door te betalen wat je normaal zou betalen tussen september en december?

Verder: Wat zegt je contract?
quote:
Je hoeft niet te blijven, hoogstens betalen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_69883103
quote:

[..]

ik zie dat niet staan in het mailtje?
pi_69888439
Volgens mij staat in dat mailtje van verhuurder juist wel dat je wel tussentijds kunt opzeggen. Maar dan niet op de achtste van de maand maar op de eerste. Ze geven toch aan 'je te ontslaan van je verplichtingen' ? En je verplichting was om er tot 1-12-2010 te bivakkeren (of in ieder geval huur te betalen).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69889359
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:43 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij staat in dat mailtje van verhuurder juist wel dat je wel tussentijds kunt opzeggen. Maar dan niet op de achtste van de maand maar op de eerste. Ze geven toch aan 'je te ontslaan van je verplichtingen' ? En je verplichting was om er tot 1-12-2010 te bivakkeren (of in ieder geval huur te betalen).
Zo begreep ik het ook...
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:32:35 #19
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_69889844
Dat dus. Die zin is niet heel duidelijk (omdat ze zegt "400 euro per maand"), maar het lijkt er gewoon op dat, als je die maand nog betaalt, je gewoon eerder op kan zeggen.

Ik had toch had met die onzekerheid dan ook je mailtje terug niet gestart met "het is niet waar"..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:38:56 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_69890047
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:43 schreef Cat22 het volgende:
Ja, ze zeggen alleen dat TS eigenlijk verplicht is tot 01-01-2010 te huren, maar dat ze best coulant willen zijn en dat hij er uit mag per 01-09-2009. TS is het er niet mee eens dat hij verplicht is tot 2010 te huren en tevens eisen ze ook - als ik het goed begrijp - dat hij dan de huur voor de maand september nog moeten betalen. Daar zou ik ook niet erg blij mee zijn..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_69890057
Gewoon doodschiet die hap
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:55:14 #22
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_69890530
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:38 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja, ze zeggen alleen dat TS eigenlijk verplicht is tot 01-01-2010 te huren, maar dat ze best coulant willen zijn en dat hij er uit mag per 01-09-2009. TS is het er niet mee eens dat hij verplicht is tot 2010 te huren en tevens eisen ze ook - als ik het goed begrijp - dat hij dan de huur voor de maand september nog moeten betalen. Daar zou ik ook niet erg blij mee zijn..
Dat is toch gewoon hartstikke standaard, dat je niet ergens midden in de maand je huur op kan zeggen? Dat je daar niet happy mee bent is een tweede; dan moet je zorgen dat je 8 dagen eerder je huis uit bent. Moeten ze anders berekenen dat hij 8/31e van zijn huur over september moet gaan betalen?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_69890640
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon hartstikke standaard, dat je niet ergens midden in de maand je huur op kan zeggen? Dat je daar niet happy mee bent is een tweede; dan moet je zorgen dat je 8 dagen eerder je huis uit bent. Moeten ze anders berekenen dat hij 8/31e van zijn huur over september moet gaan betalen?
Eigenlijk zou dat wel moeten kunnen, maar de verhuurders doen dat nou eenmaal niet.
pi_69890726
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:38 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Precies.
pi_69890782
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Toen ik er in kon waren ze anders blij dat ik per 14-02 er in ging en ging betalen, ipv per 01-03

Toen wisten ze ook prima 1/2 huur in rekening te brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')