abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69864978
Ik heb een vraag. Voor school heb ik het middeleeuwse boek Beatrijs gelezen. Ik heb het boek helemaal gelezen, maar snap het toch niet helemaal. Nu krijg ik ook nog vragen over het boek, voor punt!!!! HELP!!!
Ik heb deze drie vragen gekregen:

1. Wat is het einddoel voor de middeleeuwse mens? Hoe dacht hij dat te kunnen bereiken?
2. Wat is de functie van het verhaal over Beatrijs als je naar je antwoord op opdracht 1 kijkt?
3. Beatrijs is een Marialegende. Geef aan op welke manier en waarom Maria aan Beatrijs bescherming biedt. Zeg ook iets over de symboliek in het verhaal. Gebruik minimaal 250 woorden.

Kan iemand mij a.u.b. helpen????? Het is niet dat ik het zelf niet wil doen, maar ik snap dat middeleeuwse Nederlands niet!

b.v.d.
  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 15:51:19 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_69865058
!!! Maar dit is gewoon puur een huiswerk vraag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_69866620
Als je alles vanuit een godsdienstig oogpunt bekijkt kom je er wel uit. En verder gewoon het boek (nog een keer) lezen!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:27:09 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69866687
Ik zou je wel kunnen helpen (heb Nederlands gestudeerd), maar ik doe het lekker niet .
Niet meer actief op Fok!
pi_69868338
Had je niet al eerder 'n topic over dat boek geopend?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_69868533
Als je het Middelnederlands niet snapt ga je maar de editie van Willem Wilmink lezen en het daarna nog eens proberen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:24:50 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69870819
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als je het Middelnederlands niet snapt ga je maar de editie van Willem Wilmink lezen en het daarna nog eens proberen.
Goeie tip!
Bij die editie met de vertaling van Willem Wilmink zit ook nog een inleiding waar TS veel aan kan hebben.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')