Gisteren liep ik over te steken bij het brugkruispunt tussen oude en nieuwe ebbingestraat terwijl het net rood was geworden voor het wegverkeer en terwijl ik al half over de weg over was kwam er nog net een brommertbezorger door rood rijden terwijl ie rechts afsloeg daar waar ik over aan het steken was.
Ik keek de vent heel raar aan terwijl ik overstak alsof ie een idioot was omdat ie me wellicht bij lange na niet raakte, maar wel door rood reed terwijl ie dat niet mocht doen en ik hield verder mijn klep dicht.
Kijkt ie me verscheidene keren aan en begint ineens luid naar me te roepen terwijl ie zachtjes verder reed: "Heb je wat?!"
Ik riep terug, "Je hoort niet door rood te rijden, idioot." waarop ie weer wat antwoordde wat ik niet verstond , het leek alsof ie om wou keren, ruzie met me maken en uiteindelijk zich bedacht en volop gas gaf om naar zijn bestemming te rijden.
Situatiepaint:
![]()
Toegegeven, het zal vast irritant zijn dat mensen afkeurend naar je kijken, maar verdraaid, rijd dan ook niet door rood, zelfs al heb je haast.
Dat kan ongelukken veroorzaken.
Jaren geleden is het me namelijk gebeurd dat ik op een andere straat aan het oversteken was met groen licht en zo'n bezorgersukkel links langs een bus door het rode licht reed en bijna tegen me aanbotste, wat ik door goed reactievermogen wist te voorkomen.
Door rood rijden is gevaarlijk voor medemens.
Daarnaast is het uberhaupt pauper om dan langzamer te rijden om goed te checken of ik echt wel afkeurend kijk en en dan te overwegen om ruzie met me te maken.
Vraag me af waar zo'n jochie zijn prioriteiten heeft, bij het werk, of bij het woedend en boos worden over vermeend onrecht jegens hem, dikke idioot dat ie is.
Toen ie overwoog hoopte ik stiekum dat ie wel rechtsomkeert maakte om met me ruzie te zoeken, dan was de pizza of chinees of wat dan ook te laat aangekomen en had ie op zijn flikker gekregen.
Saillant detail: Hij had getinte huid.
Klacht 1: Pauperbezorger die al half naar je flipt omdat je afkeurend naar hem kijkt terwijl hij door rood rijdt.
Klacht 2: Dat ie overwoog om ruzie te zoeken omdat ik hem terecht wees en idioot noemde.
Antiklacht: Paupert koos toch eieren voor zijn geld en ging toch bezorgen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Barachem op 09-06-2009 14:34:51 ]
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens