Maakt Trek nog stalen frames?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:54 schreef dop het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat er een prijskaartje aan de kwaliteit hangt (soms) maar trek is het enige merk fiets waar bij ik meerdere frames in stukken heb gereden puur op kracht en niet door rare valpartijen.
en dat moet gewoon niet kunnen, normaal trap je hooguit je wielen krom , maar een frame breken ?
[ afbeelding ]
deze ging het om, en vervolgens kreeg ik een 8000 xc als vervanger en ook die in stukken
en dat waren toen beide bepaalt niet de budget fietsen van trek
Onderhoud van de fiets kost het meest. Even nieuwe ketting en tandwielen en je bent met gemak 100 euro armer. Bij tweedehands fietsen moet je weten hoe het onderhoud was. Hoeveel kilometers erop zijn gemaakt. Hoe zijn de lagers van de wielen, de trapas. Want als je die moet vervangen en je laat het door een fietsenmaker doen betaal je je blauw.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:27 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het is niet veel geld maar buiten het feit dat de kwaliteit niet zo best is heb je ook weer te maken met de maten.
Hoe is de breedte van het stuur en wat is de lengte van de voorbouw (stuurpen)?
Dan heb je nog het zadel wat waarschijnlijk voor geen ene meter zit en de pedalen waar je geen moer aan hebt.
Als je dat wilt/moet aanpassen kost het alsnog weer een hoop geld.
Dat is ook weer waar.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:04 schreef Superher0 het volgende:
Onderhoud van de fiets kost het meest. Even nieuwe ketting en tandwielen en je bent met gemak 100 euro armer. Bij tweedehands fietsen moet je weten hoe het onderhoud was. Hoeveel kilometers erop zijn gemaakt. Hoe zijn de lagers van de wielen, de trapas. Want als je die moet vervangen en je laat het door een fietsenmaker doen betaal je je blauw.
Ik heb de oude sport 2 gekocht voor ¤260(van ¤330 dus niet ¤600 zoals die nieuwere sport 2's) in februari en heb er al 2000km+ op gereden, prima fiets en zeker voor dat geld.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef jakkop het volgende:
Ik heb een paar topics terug ook al geroepen dat ik een racefiets wil gaan kopen, is er nog steeds niet van gekomen Maargoed, ik was van plan om een 2ehandsje te kopen, met in mijn achterhoofd de prijzen van nieuwe fietsen, en het feit dat ik zo vaak wel bedenk dat ik iets wil doen waar ik een half jaar later weer mee stop. Nu kwam ik op internet dit tegen, hoe kan die fiets zo ontzettend goedkoop zijn? Is hij zo slecht dat ik beter een tweedehands kan kopen?
Ik heb voor dat geld (ietsjes meer) een Rockmachine gekocht.. en dat gaat perfect. Zoek daar eens naar..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:13 schreef jakkop het volgende:
Zo min mogelijk. Zat er aan te denken om op marktplaats een oudje van 50 euro oid te kopen (ben maar een arme student, en wil niet 800 euro uitgeven aan iets wat ik nog nooit (serieus) gedaan heb), maar als dit een aardig fietsje is dan vind ik 200 euro ook een mooi bedrag.
zou het niet weten , ik ben mijn interesse in TREK snel verloren,quote:
klopt! Cannondale gebruikte altijd 6061 alu, en dat is minder gevoelig voor corrosiequote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:55 schreef dop het volgende:
[..]
zou het niet weten , ik ben mijn interesse in TREK snel verloren,
na mijn ervaringen.
ook de service van de nederlandse inmporteur was erg slecht.
weet alleen dat ze nadien KLEIN hebben overgenomen , en ook dat is geen succes
waar KLEIN ooit top fietsen maakte is het nu niets bijzonder meer.
mijn fietsen nu zijn concorde giro race fiets, jawel nog een echte stalen
een Cannondale ATB een oude zonder vering (m800)
een KHS tandem even eens staal
en een Flevobike racer ligfiets ook al staal
maar goed de cannondale is alu en ook redelijk onverwoestbaar
pff niet best zeg, je zal 't maar overkomenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:02 schreef marcodej het volgende:
Een rit met hindernissen vandaag. Wilde met de club meerijden, maar bij het oppompen van mn achterband trok ik het ventiel kapot. Aangezien ik twee linkerhanden heb, duurde dat twintig minuten. Dus toen maar alleen op pad gegaan. Moest ik na een tijdje stoppen voor een afzetting van de politie: hoogspanningskabel door een trein heen. Na een tijdje werd het vrijgegeven en toen maar door de treinreizigers heen laveren/lopen op het fietspad en dat waren er een hoop. Eindelijk de ruimte, maar ik moest voor mn gevoel heel zwaar trappen om een beetje snelheid te maken: bleek er een slag in mn achterwiel te zitten die aanliep tegen mn remblokjes, maar daar kwam ik pas na kilometers achter...
Geen lekkere rit vandaag, mede ook door een triest bericht die ik later op de club te horen kreeg: die wielrenner die slecht lag bij het ongeluk waar ik enkele dagen terug over vertelde, was overleden... Hij was niet van de club, maar ze zaten er vlak achter en een van de leden heeft eerste hulp verleend aan de man...
Ja, ik neem altijd iets te drinken mee en als bescherming draag ik een fietsbroek, en soms mn helm ookquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:24 schreef Mkoolster het volgende:
neme jullie water of ook iets mee als gatorate voor energie enzo? en wat voor bescherming dragen jullie?
Gewoon het tuitje open laten en rustig erin gieten. Dan is het koolzuur zo verdwenen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 06:56 schreef kaasplankje het volgende:
maarre, cola in je drinkbus gaat toch spuiten ivm koolzuur?
Ik draag ze niet meer. Ik kreeg namelijk een mooie stip op mijn hand..quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:01 schreef cyclechick het volgende:
Ik ben pasgeleden twee keer mijn handschoenen vergeten, en dan krijg ik halverwege tintelende handen, die gevoelloos gaan worden, ik draag ze dus standaard wel. ben alleen niet zo gecharmeerd van dat lijntje bij mijn pols
Buitengewoon onverstandig. De meeste mensen zijn na een rit of twee gewend aan een helm. Probeer eens of een andere helm beter zit?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:21 schreef Mkoolster het volgende:
ik draag nooit een helm, vind het niet fijn zitteen voelt zo knellend, en ik heb gelezen dat het stuur 3 cm lager moet zitten dan je zadel is dit altijd zo of eigen voorkeur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |