abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:14:46 #1
225308 Row-1
'sup money?
pi_69859213
Hallooo,

Heb afgelopen April mijn eerste "opdrachtje" gehad, er werd mij gevraagd of ik een bruidsreportage wou doen, met mijn net nieuwe Panasonic Lumix FZ28
Dit zijn een paar foto's er van, ze waren zelf heeel erg tevreden over het resultaat, ook de familie en vrienden vonden het erg mooi.

Gemaakt in Eindhoven, Karpendonkse plassen en De Berenkuil.

1.
De trouwauto.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Allemaal klikbaar.
pi_69859365
Ziet er goed uit!
Volgens mij heb je er alleen geen kleurcorrectie overheen gegooid? Waarschijnlijk zou je de witte "waas" die je bij sommige foto's hebt er makkelijk vanaf krijgen.

En heb je ook een aantal portret-foto's? In plaats van alleen maar "poses", zeg maar?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:21:00 #3
225308 Row-1
'sup money?
pi_69859454
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:18 schreef MediaMichiel het volgende:
Ziet er goed uit!
Volgens mij heb je er alleen geen kleurcorrectie overheen gegooid? Waarschijnlijk zou je de witte "waas" die je bij sommige foto's hebt er makkelijk vanaf krijgen.

En heb je ook een aantal portret-foto's? In plaats van alleen maar "poses", zeg maar?
Dankje!

Jawel, heb met de kleuren gespeeld, alleen vond die waas bij sommige foto's wel iets hebben.
En heb ook wel portret foto's, maar worden het dan niet teveel foto's?
pi_69859561
Zou je er 1 willen posten? Ben benieuwd hoe die eruit zien! Ik ga binnenkort ook aan de slag voor 2 stelletjes, en ben dus erg benieuwd hoe anderen dit aanpakken..
pi_69859949
ik had toch wat meer met de scherptediepte gespeeld (als je daar de lenzen voor hebt)... er zijn een paar fotoos (3, 4, 5, 9) waar je met een krappere scheprtediepte een veel rustigere foto krijgt...

even technisch:

1. had de actie op de achtergrond wel iets spannender gekunt... nu staat iedereen er een beetje verveeld bij
2. de auto hebben we bij de eerste al wel gezien beetje krap onderaan
3. goede foto... maar met een betere scherptediepte had je de onrustige bomen op de achtergrond kunnen verhinderen, vooral de lantaarnpaal stoort mij persoonlijk.
4. oogt scheef (op basis van het huis) en ook beetje krap uitgesneden
5. de bruidegom mag iets lichter (op mijn scherm tenminste) en de bomen storen mij weer
6. leuk moment maar niet helemaal scherp (?) en een waas over de foto (tegenlicht??)
7. stuk beter... dan zou ik 6 weglaten persoonlijk
8. afgezien van de ietwat vreemde houding overbelicht aan de bovenkant en wederom een storend drukke achtergrond
9. had iets lichter gemogen en het zand stoort een beetje... (scherptediepte)
10. vindt ik erg leuke foto... origineel ook... jammer van de reflectie in de verf (flits??)

over het algemeen vindt ik de scherpte iets tegenvallen... bij zulke fotoos wil je meestal een spot-on focus en hier zit ie soms net niet precies goed. Wellicht is dat in photoshop kunstmatig nog iets te verbeteren.

Verder wel gewoon een prima resultaat en een erg leuke serie maar (vooral technisch) niet super bijzonder in mijn ogen.

Verder los daarvan moedig om met een net nieuwe camera een bruidsreportage te doen dat is het achterhoofd zeker een goed resultaat. Ik heb al mensen gezien die geen geld wilden uitgeven aan een profi fotograaf en dus zelf nog snel een dslr kochten bij de mediamarkt zodat de familie de reportage kon maken... met minder succesvol resultaat
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:37:27 #6
225308 Row-1
'sup money?
pi_69860020
Bedoel je zoiets?

pi_69860280
Ik ben het wel eens met Uncle; je had idd wat meer met de scherptediepte kunnen doen. Vooral in portretten geeft dat een mooi en rustig plaatje.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:11:52 #8
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_69861183
edit: lamaar
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_69861521
quote:
Panasonic Lumix FZ28
verklaard een hoop... geen wisselbare lens dus
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:21:57 #10
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69861587
Ik ben niet erg onder de indruk moet ik zeggen. Over het algemeen genomen zijn de foto's niet scherp genoeg, en er is overduidelijk geen gebruik gemaakt van invulflits, dus je personen staan er donker op. Vooral duidelijk te zien bij nummer 7. Je zou je witbalans ook wat aan kunnen passen, aangezien die niet klopt overal.

1. Compositie niet zo spannend, de auto is links te donker en de personen in de verte ook
2. Onscherp en zeer krap gekaderd, de gom staat er niet helemaal op. Fletse kleuren ook
3. Weer erg krap gekaderd. Nu is de auto alleen een storend element in de achtergrond, als je het front van de auto er had bijgepakt, plus het volledige bruidsboeket en wat meer ruimte boven het hoofd van de gom, dan was de compositie in ieder geval een stuk geslaagder in mijn ogen.
4. De foto is scheef, je moet de horizon rechtzetten. Maar als je dat doet valt een stuk bruidegom helaas van de foto af, aangezien ook deze weer veel te krap is gekaderd. Verder zou de helderheid van deze foto wel een stuk omhoog kunnen.
5. Waarom niet onder de gom gaan liggen om deze foto te maken? Nu is het een beetje een knullig geheel. Alweer krap gekaderd. De bruid houdt bijna haar boeket voor haar gezicht, de bomen staan er maar half op en de belichting is niet echt goed te noemen.
6. Witbalans klopt niet, en de lucht is uitgebeten. Onscherp bovendien. Waarom de bruid en het bruidsmeisje niet laten kijken naar de gom? Die staat nu zo doelloos een beetje hun richting uit te kijken, en zij hebben geen aandacht voor hem. Compositair niet erg sterk dus.
7. Leukste foto van het hele stel, maar helaas geen invulflits gebruikt, zodat de bruid en het meisje veel te donker zijn. Ook klopt de witbalans niet.
8. Waarom heb je deze foto van bovenaf genomen? Het enige wat nu enorm opvalt is de uitgebeten lucht. Ik geloof ook dat je tegen de zon in hebt gefotografeerd? Dan altijd een flits gebruken. Je ziet namelijk totaal geen doortekening in de bruidegom . Foto is onscherp
9. Sja..... slecht belicht, en waarom de vignettering? De foto is al zo donker.
10. Bovenste rand eraf halen zodat alleen echt de graffiti overblijft. En hier heb je blijkbaar wel flits gebruikt? Kun je de volgende keer beter indirect doen aangezien de flits nu de graffiti verpest met een lelijke witte vlek.

Ik heb twee van de foto's bewerkt.

De nummer 7, daar heb ik een invulflitsje in geplaatst en wat dodge toegepast op een filllayer met 50% grijs en blendingmethode soft light. Zo komt de foto mijns inziens een stuk helderder over, en je kunt nu tenminste het gezicht van de bruid zien.

En de nummer 10 heb ik meer gecropped zodat je die lelijke rand boven kwijt bent. Verder heb ik daar wat burn toegepast om de witte vlek van de flits wat te verminderen en wat met lagen en licht gespeeld om het bruidspaar wat meer los te krijgen van die vlakke achtergrond, zodat er iets meer diepte onstaat.

Ik vind je poging om te fotograferen erg leuk. Maar echt, als tip zou ik willen meegeven dat je een volgende keer nog meer op je compositie zou kunnen letten. welk effect heeft de omgeving op de foto, en vooral op het licht.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 09-06-2009 15:03:36 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_69861619
Nice pics!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')