heb ik allang gedaan. Dan is het flauw en kinderachtig waar ik over val.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:25 schreef Luxuria het volgende:
Ga jij dan iedere keer tegen zijn moeder in als ze weer eens kritiek heeft, neem het voor hem op.
Leert hij misschien wel van zodat hij het zelf ook beter durft en haar wordt het misschien ook eens duidelijk dat ze dat niet zo veel moet doen. Of ze wordt alleen maar bozer en jullie verbeken het contact, probleem opgelost.
En zorg dat je vriend naar een assertiviteitscursus gaat.
nee dat zou mij niet gelukkig maken.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:07 schreef As_33 het volgende:
IK heb het je vorige keer ook al gevraagd in het andere topic: als je vriend nu de omgang met zijn moeder ineens drastisch zou veranderen op een manier die jouw goedkeuring kan hebben en hij vervolgens daar zelf minder gelukkig van wordt, zou dat jou dan wél gelukkig maken?
Mijn vriend is toch het product van zijn eigen (lees haar) opvoeding? Waarom dan iemand veranderen?quote:Op maandag 8 juni 2009 11:01 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Dus als jij niet om kan gaan met de kritiek van die moeder, die hem waarschijnlijk al jaren een schop onder zijn hol probeert te geven en probeert te veranderen (omdat het per slot van rekening een vrouw is en hem natuurlijk probeert te veranderen), dan moet je of de contacturen minimaliseren, of erin berusten dat het zo is (accepteren), of de situatie verlaten.
jij vind dat hij jouw bevelen moet opvolgen? je bent een zeikwijf, want zelf doe je er niks aan behalve hier klagen!quote:Op maandag 8 juni 2009 18:29 schreef cat2 het volgende:
[..]
heb ik allang gedaan. Dan is het flauw en kinderachtig waar ik over val.
Ik vind trouwens dat hij dit zelf moet doen en niet ik.
En dadelijk wordt vriendlief eens assertief naar haar toe, dan is het ook weer niet goed, want het was de bedoeling dat hij assertief naar zijn moeder toe werd!quote:Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef Empje het volgende:
Zij geeft meningen, geen feiten. Als zij een beeldje daar en daar mooier vindt, kan je vriend toch zeggen: "mag je vinden, maar ik vind het zo mooi". Hij hoeft d'r niet af te bekken, gewoon weerleggen wat ze zegt. Dat kan je vriend goed oefenen door een assertiviteit-training te volgen. Het heeft echt geen zin dit soort mensen de bek te snoeren. Rustig blijven, mening accepteren en daarna weerleggen met dat van jou en dan erover ophouden. Probeer je vriend eens aan zo'n training te krijgen. Dat is ook gewoon goed om te trainen voor andere situaties
JIJ vindt, hij blijbkaar niet. Waarom is wat jij vindt belangrijker dan wat hij vindt? Want hij vindt het wel goed zo, hij wordt waarschijnlijk helemaal niet gelukkiger van in opstand komen tegen zijn moeder aangezien hij wat zij doet helemaal niet opvat als kleinerend, maar gewoon als een normaal onderdeel van hun relatie. En de relatie tussen die twee is er eentje die ze zelf mogen bepalen, niet jij.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:57 schreef cat2 het volgende:
ik heb de laatste jaren al zat actie ondernomen. Ik begin het nu gewoon zat te worden want ik vind dit geen normale manier van omgang. De man is midden 30!
Ik wil helemaal niet dat mijn vriend mijn bevelen uitvoert zoals iemand dat hier zei. Ik wil graag dat mijn vriend zelfrespect krijgt en inziet dat hij beter verdient. Niet voor mij, maar voor zichzelf. En waar nodig zijn moeder dus corrigeert als ze te ver gaat en hem aan het kleineren is. Dat is alles.
Dus je wil niet dat hij je bevelen uitvoert, maar dat ie wel doet wat jij beter voor hem vindt. hmm...quote:Op maandag 8 juni 2009 23:57 schreef cat2 het volgende:
ik heb de laatste jaren al zat actie ondernomen. Ik begin het nu gewoon zat te worden want ik vind dit geen normale manier van omgang. De man is midden 30!
Ik wil helemaal niet dat mijn vriend mijn bevelen uitvoert zoals iemand dat hier zei. Ik wil graag dat mijn vriend zelfrespect krijgt en inziet dat hij beter verdient. Niet voor mij, maar voor zichzelf. En waar nodig zijn moeder dus corrigeert als ze te ver gaat en hem aan het kleineren is. Dat is alles.
Laat hem een assertiviteitscursus volgen, dat helpt echt heel veel weet ik uit ervaring.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:57 schreef cat2 het volgende:
Dat is toch ook gewoon zo dat hij geen zelfrespect heeft door haar. Kom jij dan maar met opties met dingen die ik kan ondernemen slimmerik. Ik heb van jou geen opties gehoord.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:58 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Dus je wil niet dat hij je bevelen uitvoert, maar dat ie wel doet wat jij beter voor hem vindt. hmm...
Wat ik uit het voorgaande opmaak is dat je vriend het allemaal wel best vindt eigenlijk.
Je kan wel weer bij iedere reactie lopen klagen buuh buuh buuh mijn vriend heeft geen zelfrespect door zijn moeder, maar zoals ik teruglees stamt dit topic eigenlijk al uit 2008 en is er niks verandert. Misschien moet je eens wat ONDERNEMEN ipv klagen.
Dat hebben we in je vorige topic toch allang ontkracht, je hebt net zo lang doorgezeurd totdat ie zei dat ie het niet leuk vond. Zelf zit ie er niet mee, JIJ zit er mee, het is JOUW probleem niet het zijne.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:37 schreef cat2 het volgende:
Wie zegt dat mijn vriend niet ook gewoon niet tegen haar in te durft te gaan en het eigenlijk helemaal niet zo best vindt?
Dat ja. Hij zal er weinig problemen mee hebben gezien het gedrag van je vriend. En jij mag dus besluiten dat ze neit meer welkom is. Toevallig ken ik zelf ook zo'n iemand, en af en toe denk je echt van "Men groei eens op!quote:Op zondag 7 juni 2009 21:29 schreef RPG het volgende:
zo moeilijk is het toch niet? moeder is dan gewoon niet meer welkom in jullie husi en jij gaat niet mee naar haar huis. Als je vriend dan slim is steunt hij je erin en anders weet je sowieso al wat je aan hem hebt en zal er sowieso nooit iets veranderen.
Ik blijf erbij dat hij alles accepteert omdat ie er niet tegenin durft te gaan, niet omdat ie het prima vindt. En wie weet dat nou beter? Wie ziet alle reactie over en weer gaan? Jij of ik?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat hebben we in je vorige topic toch allang ontkracht, je hebt net zo lang doorgezeurd totdat ie zei dat ie het niet leuk vond. Zelf zit ie er niet mee, JIJ zit er mee, het is JOUW probleem niet het zijne.
En in het vorig topic heb ik volgens mij al geadviseerd om te kiezen voor hem met z'n moeder of voor jezelf en dus bij hem weg te gaan. Er zijn geen andere smaken meid!!!
En er zijn ook mannen genoeg die geestelijk mishandeld worden door hun vrouw of gemanipuleerd om tegen hun moeder in opstand te komen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:37 schreef cat2 het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon zo dat hij geen zelfrespect heeft door haar. Kom jij dan maar met opties met dingen die ik kan ondernemen slimmerik. Ik heb van jou geen opties gehoord.
Er zijn trouwens zat vrouwen die thuis door hun partner geslagen en mishandeld worden. Zij vinden dit ook best want zij ondernemen niets ertegen. Dat ze er niets tegen doen komt vooral omdat ze bang zijn voor hun partner en er niets tegenin durven te brengen.
Wie zegt dat mijn vriend niet ook gewoon niet tegen haar in te durft te gaan en het eigenlijk helemaal niet zo best vindt?
Niet zomaar aannemen dat iemand iets prima vindt.
In mijn reactie op bladzijde 1 heb ik je toch echt 3 opties gegeven, namelijk:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:37 schreef cat2 het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon zo dat hij geen zelfrespect heeft door haar. Kom jij dan maar met opties met dingen die ik kan ondernemen slimmerik. Ik heb van jou geen opties gehoord.
Er zijn trouwens zat vrouwen die thuis door hun partner geslagen en mishandeld worden. Zij vinden dit ook best want zij ondernemen niets ertegen. Dat ze er niets tegen doen komt vooral omdat ze bang zijn voor hun partner en er niets tegenin durven te brengen.
Niet zomaar aannemen dat iemand iets prima vindt.
Heeft HIJ er last van in het dagelijks leven, wat doet hij voor werk, is hij daar ook iemand die maar van iedereen alles pikt en zijn mannetje niet staat. Is hij passief in bed, gaat hij wel eens met iemand in discussie over een onstreden onderwerp en delft hij dan altijd het onderspit?quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:58 schreef cat2 het volgende:
Ik ga niet om met mensen die mij kleineren of mij niet netjes behandelen. Mensen die dit wel proberen te doen kap ik af. Ik heb er dan geen last meer van. Dus de laatste vraag hierboven is eigenlijk niet van toepassing.
Als iemand mij wel zou kleineren en iemand anders zou mij daarop wijzen dan zou ik daar zeker op letten en proberen er iets aan te doen als het idd klopt wat die persoon zegt.
Het jarenlang kleineren van iemand (kritiek op alles, vrienden belachelijk maken, bij speciale gelegenheden iemand buitensluiten, schreeuwen, afbekken, nooit positief ergens op reageren) staat voor mij gelijk aan psychische mishandeling. Daarom vind ik het slecht als ouders zich zo tegen hun kinderen gedragen want je geeft ze zo wel een boodschap mee. Het is niet voor niets dat mijn vriend niet assertief is.
Al met al dus oplossingen waar ik niets mee kan. De enige bruikbare optie die je geeft is die cursus maar dat had je op blz 1 nog niet gedaan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:32 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
In mijn reactie op bladzijde 1 heb ik je toch echt 3 opties gegeven, namelijk:
1 Contact uren minimaliseren Dat is al gebeurd
2 Berusten in de situatie (accepteren) Dat gaat niet gebeuren
3 Situatie verlaten (op zoek naar een relatie waarin jij alleen het dominante vrouwtje bent) Doe je ook niet zomaar na 8 jaar
Er zijn geen wonderbaarlijke viva-oplossingen waardoor vriendlief ineens veranderd en zijn moeder op haar plaats gaat zetten. Misschien kunnen realtie-deskundigen daar meer over zeggen iets met systemen waarin je zit geloof ik.
Hoogstens kun je hem zoals reeds genoemd een assertiviteits cursus laten volgen, waardoor hij langzaam aan meer voor zichzelf opkomt.
Hij is vooral niet assertief bij zijn moeder.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:06 schreef Re het volgende:
[..]
Heeft HIJ er last van in het dagelijks leven, wat doet hij voor werk, is hij daar ook iemand die maar van iedereen alles pikt en zijn mannetje niet staat. Is hij passief in bed, gaat hij wel eens met iemand in discussie over een onstreden onderwerp en delft hij dan altijd het onderspit?
Of is hij alleen wat minder assertief naar zijn moeder toe?
Wat voor soort oplossing heb je zelf ingedachten??quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:06 schreef cat2 het volgende:
[..]
Al met al dus oplossingen waar ik niets mee kan.
Dat hij niet alles over zijn kant hoeft laten gaan en best eens van zich af mag bijten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:07 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Wat voor soort oplossing heb je zelf ingedachten??
dus die psychische mishandeling valt eigenlijk wel mee in het dagelijks leven...quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:07 schreef cat2 het volgende:
[..]
Hij is vooral niet assertief bij zijn moeder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |