quote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef DABAMaster het volgende:
aangifte doen van (poging tot) dierenmishandeling
Ik snap je punt wel maar het is toch van de zotte dat de buurman mee moet gaan denken aan een oplossing?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
Zoals ik nu uit je verhaal opmaak heb je het dus nog niet echt besproken met je buurman?
Ik zou daar eerst beginnen, misschien is hij bereid de spijkers te verwijderen en dat jullie samen een kat-vriendelijke oplossing zoeken zodat jouw katten niet meer in zijn tuin komen.
Mocht hij dat niet willen, dan zou ik eigenlijk niet weten in hoeverre je juridische stappen kunt ondernemen., daar heb ik niet voldoende kaas van gegeten
Succes in ieder geval!
Daar is ook wel een fatsoenlijke oplossing voor. Een normale persoon gebruikt gewoon schrikdraad voor zijn hobby. Het is ook nog eens zo dat zijn hobby muizen en ratten aantrekt door het voer. Een kat is dan wel handig.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
Zoals ik nu uit je verhaal opmaak heb je het dus nog niet echt besproken met je buurman?
Ik zou daar eerst beginnen, misschien is hij bereid de spijkers te verwijderen en dat jullie samen een kat-vriendelijke oplossing zoeken zodat jouw katten niet meer in zijn tuin komen.
Mocht hij dat niet willen, dan zou ik eigenlijk niet weten in hoeverre je juridische stappen kunt ondernemen., daar heb ik niet voldoende kaas van gegeten
Succes in ieder geval!
Wat een onzin. We leven hier in een dichtbevolkt gebied waar katten gehouden worden. Daar moet je gewoon rekening mee houden.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:56 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel maar het is toch van de zotte dat de buurman mee moet gaan denken aan een oplossing?
De katten horen niet in zijn tuin te komen
Tuurlijk, maar dat is moeilijk te controleren, eveneens als de 10 andere katten in ons blok. Vice versa werkt het ook, ik heb meer dan eens last van de vogelpoep geur en lawaai van die beesten. Leven en laten leven toch.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:56 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel maar het is toch van de zotte dat de buurman mee moet gaan denken aan een oplossing?
Dat klinkt als een goede tip!quote:Op zondag 7 juni 2009 14:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Vanuit het oogpunt van je buurman kan ik wel begrijpen dat hij niet zo happig is dat jouw huisdier bij hem in de tuin komt (of over de schutting loopt). Voor dat probleem zijn er wel wat nettere oplossingen in mijn ogen, een ijzerdraad spannen over de schutting dat werkt in de meeste gevallen wel. Deze spijkers zijn een beetje teveel van het goede.
poging tot mishandeling bestaat nietquote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef DABAMaster het volgende:
verwijderen van de spijkers, aangifte doen van (poging tot) dierenmishandeling en aangifte doen van vernieling (van je schutting). Dat soort tuig moet goed aangepakt worden.
Pardon??? Daar moet je gewoon rekening mee houden?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat een onzin. We leven hier in een dichtbevolkt gebied waar katten gehouden worden. Daar moet je gewoon rekening mee houden.
Ik ben het met je eens, maar het lijkt mij dat wanneer je samen naar een oplossing zoekt je het beste resultaat krijgt. Buurman blij, TS blijquote:Op zondag 7 juni 2009 14:56 schreef N.icka het volgende:
[..]
Er worden al vele honderden jaren katten gehouden die normaal vrij rond kunnen wandelen. Daar houd je dus gewoon rekening mee. Ga je overigens aan een duivenmelker hetzelfde vragen.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:02 schreef N.icka het volgende:
[..]
Pardon??? Daar moet je gewoon rekening mee houden?
Wat een flauwekul , je mag best katten hebben maar hou ze binnen je eigen tuin.
TS zal misschien niet zitten te wachten op het geluid en de stank van de hobby van zijn buurman in zijn tuin.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef Repeat het volgende:
Dit is natuurlijk een nare oplossing, maar aan de andere kant laat jij je katten ook gewoon buiten lopen terwijl andere mensen daar blijkbaar dus niet op zitten te wachten.
In jouw redenatie kan ik me niet vinden, "omdat het jaren lang al gebeurd is het nou eenmaal zo". Nonsens natuurlijk. Het is jouw huisdier, jouw verantwoordelijkheid (ook volgens de wet). En als jouw kat bijvoorbeeld mijn halve tuin sloopt (ja die katten bestaan), dan probeer ik er eerst op een nette manier voor te zorgen dat jouw kat niet meer in mijn tuin kan. Lukt dat niet, dan spreek ik jou erop aan en verwacht ik dat jij maatregelen treft. Zou een mooie boel zijn dat anderen zich maar moeten schikken aan het gegeven dat jij je beesten niet binnen wil houden. Maar ik kan mij niet vinden in de oplossing van de buurman van TS.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er worden al vele honderden jaren katten gehouden die normaal vrij rond kunnen wandelen. Daar houd je dus gewoon rekening mee. Ga je overigens aan een duivenmelker hetzelfde vragen.
gast. diervriendelijke oplossingen bestaan _ook_. je hoeft niet gelijk zo extreem te doen.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef Repeat het volgende:
Dit is natuurlijk een nare oplossing, maar aan de andere kant laat jij je katten ook gewoon buiten lopen terwijl andere mensen daar blijkbaar dus niet op zitten te wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |