abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 14:44:05 #1
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_69794293
Hallo allemaal,

Ik kwam er vandaag achter dat mijn buurman allemaal kleine scherpe spijkertjes/ijzerdraad in de schutting tussen hem en mij heeft gestoken/getimmert. Waarschijnlijk vanwege 1 van onze 2 katten die nogal vaak over die schutting loopt. Nu weet ik het volgende niet 100% zeker maar afwachtend op het antwoord ga ik er even vanuit dat deze schutting van mij is. Immers aan de buurmans kant staat een lagere schutting en alle schroef punten waar de schutting aan de palen is bevestigd zitten ook aan mijn kant.

Het spreekt voor zich dat ik het er op meerdere vlakken niet mee eens ben. De buurman kweekt zangvogeltjes, deze zitten voornamelijk in zn schuurtje en een paar hokjes hangen aan de schutting. Deze hokjes zijn dicht en hebben prikkeldraad bovenop. Hij heeft wel eens gezegd dat de kat vaker over de schutting loopt maar dat de hokjes prikkeldraad hebben. Dus ik ging er vanuit dat het ok was.

Nu kan ik best begrijpen dat de buurman het niet prettig vind, maar dat deze dan zonder overleg die kleine spijkertjes erin slaat gaat mij iets te ver. Er hadden ijzeren punten kunnen worden bevestigd die niet zo klein zijn en waar een kat zich niet aan zal bezeren. Deze gaan direct de pootjes in en zijn bijna niet te zien.

Wat kan ik hier nu tegen doen/ aan doen. Ervanuit gaande dat de schutting de mijne is. Zelfs als deze niet de mijne is valt dit niet richting het bewust "boobytrapen" met bedoeling tot verwonding?

How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_69794442
Van je buren moet je het hebben
  zondag 7 juni 2009 @ 14:51:37 #3
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69794506
Als de schutting van jou is kan je de spijkertjes er toch gewoon weer uithalen?
  zondag 7 juni 2009 @ 14:52:33 #4
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_69794535
Ikzelf vind et ook vrij droevig allemaal maja. Ook als er bezoek is en die hebben een hond hoor je hem als de kat langs loopt de hond opfokken. Moet die allemaal zelf weten zal mij weinig uitmaken, maar hier word er iets gedaan dat letsel kan veroorzaken en daar trek ik toch wel de lijn.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:53:58 #5
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69794582
Zoals ik nu uit je verhaal opmaak heb je het dus nog niet echt besproken met je buurman?
Ik zou daar eerst beginnen, misschien is hij bereid de spijkers te verwijderen en dat jullie samen een kat-vriendelijke oplossing zoeken zodat jouw katten niet meer in zijn tuin komen.
Mocht hij dat niet willen, dan zou ik eigenlijk niet weten in hoeverre je juridische stappen kunt ondernemen., daar heb ik niet voldoende kaas van gegeten
Succes in ieder geval!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 7 juni 2009 @ 14:54:21 #6
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_69794599
Nou ik wil eerst een gesprek met de man aangaan. Spijker eruit trekken is altijd de laatste optie, eerst in onderling overleg de situatie bekijken, maar dan wil ik natuurlijk wel weten wat de mogelijkheden zijn.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:54:33 #7
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_69794610
verwijderen van de spijkers, aangifte doen van (poging tot) dierenmishandeling en aangifte doen van vernieling (van je schutting). Dat soort tuig moet goed aangepakt worden.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:55:41 #8
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69794647
Vanuit het oogpunt van je buurman kan ik wel begrijpen dat hij niet zo happig is dat jouw huisdier bij hem in de tuin komt (of over de schutting loopt). Voor dat probleem zijn er wel wat nettere oplossingen in mijn ogen, een ijzerdraad spannen over de schutting dat werkt in de meeste gevallen wel. Deze spijkers zijn een beetje teveel van het goede.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_69794657
Ook al zou die schutting van jullie beiden zijn, dan nog mag hij zonder jouw toestemming niet zomaar spijkertjes erin slaan. Spreek hem er gewoon op aan en vraag hem het er zelf weer uit te halen.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:55:56 #10
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69794660
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef DABAMaster het volgende:
aangifte doen van (poging tot) dierenmishandeling
!
  zondag 7 juni 2009 @ 14:56:12 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_69794666
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
Zoals ik nu uit je verhaal opmaak heb je het dus nog niet echt besproken met je buurman?
Ik zou daar eerst beginnen, misschien is hij bereid de spijkers te verwijderen en dat jullie samen een kat-vriendelijke oplossing zoeken zodat jouw katten niet meer in zijn tuin komen.
Mocht hij dat niet willen, dan zou ik eigenlijk niet weten in hoeverre je juridische stappen kunt ondernemen., daar heb ik niet voldoende kaas van gegeten
Succes in ieder geval!
Ik snap je punt wel maar het is toch van de zotte dat de buurman mee moet gaan denken aan een oplossing?
De katten horen niet in zijn tuin te komen
pi_69794739
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
Succes in ieder geval!
Daar is ook wel een fatsoenlijke oplossing voor. Een normale persoon gebruikt gewoon schrikdraad voor zijn hobby. Het is ook nog eens zo dat zijn hobby muizen en ratten aantrekt door het voer. Een kat is dan wel handig.
pi_69794776
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:56 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel maar het is toch van de zotte dat de buurman mee moet gaan denken aan een oplossing?
Wat een onzin. We leven hier in een dichtbevolkt gebied waar katten gehouden worden. Daar moet je gewoon rekening mee houden.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:59:46 #14
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_69794781
quote:

[..]

Tuurlijk, maar dat is moeilijk te controleren, eveneens als de 10 andere katten in ons blok. Vice versa werkt het ook, ik heb meer dan eens last van de vogelpoep geur en lawaai van die beesten. Leven en laten leven toch.
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Vanuit het oogpunt van je buurman kan ik wel begrijpen dat hij niet zo happig is dat jouw huisdier bij hem in de tuin komt (of over de schutting loopt). Voor dat probleem zijn er wel wat nettere oplossingen in mijn ogen, een ijzerdraad spannen over de schutting dat werkt in de meeste gevallen wel. Deze spijkers zijn een beetje teveel van het goede.
Dat klinkt als een goede tip!
  zondag 7 juni 2009 @ 15:00:50 #15
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_69794805
Ik ga nu even aanbellen . Ill keep you informed.
  PR/Manusje van alles zondag 7 juni 2009 @ 15:00:50 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_69794806
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef DABAMaster het volgende:
verwijderen van de spijkers, aangifte doen van (poging tot) dierenmishandeling en aangifte doen van vernieling (van je schutting). Dat soort tuig moet goed aangepakt worden.
poging tot mishandeling bestaat niet
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Vis een optie? zondag 7 juni 2009 @ 15:01:31 #17
70532 loveli
N
pi_69794836
Heeft de buurman nooit duidelijker aangegeven dat 'ie last heeft van je katten?
crap in = crap out
  zondag 7 juni 2009 @ 15:02:20 #18
92279 N.icka
Windforce 11
pi_69794869
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat een onzin. We leven hier in een dichtbevolkt gebied waar katten gehouden worden. Daar moet je gewoon rekening mee houden.
Pardon??? Daar moet je gewoon rekening mee houden?

Wat een flauwekul , je mag best katten hebben maar hou ze binnen je eigen tuin.
  zondag 7 juni 2009 @ 15:02:50 #19
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69794884
quote:

[..]

Ik ben het met je eens, maar het lijkt mij dat wanneer je samen naar een oplossing zoekt je het beste resultaat krijgt. Buurman blij, TS blij Wat mij betreft zou TS het dan mogen faciliteren, maar dat is aan TS en de buurman.
  zondag 7 juni 2009 @ 15:03:44 #20
92279 N.icka
Windforce 11
pi_69794912
Kan ze niet een soort afrastering maken ?
pi_69794922
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:02 schreef N.icka het volgende:

[..]

Pardon??? Daar moet je gewoon rekening mee houden?

Wat een flauwekul , je mag best katten hebben maar hou ze binnen je eigen tuin.
Er worden al vele honderden jaren katten gehouden die normaal vrij rond kunnen wandelen. Daar houd je dus gewoon rekening mee. Ga je overigens aan een duivenmelker hetzelfde vragen.
pi_69794936
Dit is natuurlijk een nare oplossing, maar aan de andere kant laat jij je katten ook gewoon buiten lopen terwijl andere mensen daar blijkbaar dus niet op zitten te wachten.
pi_69795029
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef Repeat het volgende:
Dit is natuurlijk een nare oplossing, maar aan de andere kant laat jij je katten ook gewoon buiten lopen terwijl andere mensen daar blijkbaar dus niet op zitten te wachten.
TS zal misschien niet zitten te wachten op het geluid en de stank van de hobby van zijn buurman in zijn tuin.
  zondag 7 juni 2009 @ 15:07:38 #24
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69795030
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Er worden al vele honderden jaren katten gehouden die normaal vrij rond kunnen wandelen. Daar houd je dus gewoon rekening mee. Ga je overigens aan een duivenmelker hetzelfde vragen.
In jouw redenatie kan ik me niet vinden, "omdat het jaren lang al gebeurd is het nou eenmaal zo". Nonsens natuurlijk. Het is jouw huisdier, jouw verantwoordelijkheid (ook volgens de wet). En als jouw kat bijvoorbeeld mijn halve tuin sloopt (ja die katten bestaan), dan probeer ik er eerst op een nette manier voor te zorgen dat jouw kat niet meer in mijn tuin kan. Lukt dat niet, dan spreek ik jou erop aan en verwacht ik dat jij maatregelen treft. Zou een mooie boel zijn dat anderen zich maar moeten schikken aan het gegeven dat jij je beesten niet binnen wil houden. Maar ik kan mij niet vinden in de oplossing van de buurman van TS.
Snap je wat ik bedoel?
pi_69795071
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef Repeat het volgende:
gast. diervriendelijke oplossingen bestaan _ook_. je hoeft niet gelijk zo extreem te doen.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')