abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 12:12:02 #1
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_69789954
2,5 maand geleden ben ik door mijn rug gegaan in de sportschool tijdens het squaten. De pijn schoot ineens in mijn rug, helemaal onderin ter hoogte van mijn bekken. Vervolgens heb ik enkele weken behoorlijke rugpijn gehad maar ik had ook direct pijn in mijn linkerbil en linkerbovenbeen.
Ik ben niet naar de dokter gegaan want ik weet dat rugpijn altijd rust nodig heeft, dus een dokterbezoek vond ik vrij onnodig. Vervolgens is de pijn inderdaad weggegaan en leek alles goed.

Echter, nu heb ik nogsteeds dat wanneer ik langere tijd sta, of een dag mijn rug redelijk belast ik nogsteeds een brandende pijn heb in mijn linkerbovenbeen. Verder heb ik niet echt extreem last meer van mijn rug, behalve de standaard lage rugpijn die ik mijn hele leven al heb wanneer ik te lang buk oid.

Nu heb ik dus even rondgelezen en weet ik dat er 2 serieuze opties zijn: ischias en hernia, en beide heb ik eigenlijk niet echt behoefte aan. Ik heb echter niet echt meer last van mijn rug, dus ik denk niet dat het een hernia is. Maar wat ik me nu vooral afvraag is of ik het nog langer aan moet kijken, en het vanzelf over gaat. Of dat ik toch maar eens naar de huisarts moet gaan, om eventueel door verwezen te worden naar een fysio of een chiropractor.
pi_69790053
Wat denk je zelf als je het verhaal nog eens terugleest.

2,5 maand geleden iets gehad, nu nog last => naar dokter. Lijkt mij vrij duidelijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 7 juni 2009 @ 12:26:50 #3
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_69790328
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:15 schreef rene90 het volgende:
Wat denk je zelf als je het verhaal nog eens terugleest.

2,5 maand geleden iets gehad, nu nog last => naar dokter. Lijkt mij vrij duidelijk.
Ik hoor tot de groep mensen die pas naar de dokter gaan als ze half dood zijn.... en ik heb nu nogsteeds wel een brandende pijn, maar de pijn is niet zo erg dat ik per direct naar de pijnstillers zou grijpen. Maar omdat het al 2,5 maand geleden is, denk ik dat je toch gelijk hebt
pi_69790374
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:26 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Ik hoor tot de groep mensen die pas naar de dokter gaan als ze half dood zijn.... en ik heb nu nogsteeds wel een brandende pijn, maar de pijn is niet zo erg dat ik per direct naar de pijnstillers zou grijpen. Maar omdat het al 2,5 maand geleden is, denk ik dat je toch gelijk hebt
Ik ben zelf ook zo makkelijk inderdaad dat ik wel even afwacht hoe het loopt. Alleen als het mijn rug aangaat vind ik het zelf toch wel wat belangrijker. Mijn zus heeft ook iets aan der rug nou die zit nu bij de fysio wekelijks en kan amper nog normaal zitten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_69790464
Als je nog zo'n 2 jaar wacht kun je aanschuiven bij een healing van Jomanda.

On topic
Die trip naar de huisarts lijkt me wel handig. Er kan iets op een zenuw drukken wat die pijn veroorzaakt en een arts weet daar de beste oplossing voor. Als je geluk hebt is dat rust en op een goede manier leren bewegen.

DD
My name is Juan Ernesto; Don Juan Ernesto.
pi_69790578
Klinkt als gevalletje hernia tbh. Been there, done that you can say...

Gewoon naar dokter gaan en vervolgens vragen / eisen om een MRI van de onderrug ofzo.

Gegevens van MRI laten besturen, en voor jouw persoonlijk op een cdtje te fikken, dan kunnen andere doktoreren, giropractoren enzo er ook een blik op werpen.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  zondag 7 juni 2009 @ 12:39:09 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69790624
ik ben momenteel voor een soortgelijk probleem onder behandeling bij een osteopaat
  zondag 7 juni 2009 @ 12:43:32 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_69790727
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:37 schreef Fatty het volgende:
Klinkt als gevalletje hernia tbh. Been there, done that you can say...

Gewoon naar dokter gaan en vervolgens vragen / eisen om een MRI van de onderrug ofzo.

Gegevens van MRI laten besturen, en voor jouw persoonlijk op een cdtje te fikken, dan kunnen andere doktoreren, giropractoren enzo er ook een blik op werpen.
succes met eisen, gaat je niet lukken

ontopic: herniaklachten (vaak erger bij hoesten, niezen, persen) worden volgens de richtlijn maanden afgewacht, tenzij (en dan is er sprake van acute neurologie) je problemen hebt met de ontlasting of urine inhouden; indien je nu ongerust bent, ga je naar de huisarts en kom je niet hier op het forum raad vragen aan een stel leken met een middelbare school opleiding (al dan niet afgemaakt), dat is zo ongeveer wel het domste wat je kunt doen; ga niet eerst nog lekker eigenwijs naar allerlei paramedici toe, maar bezoek eerst iemand die daadwerkelijk arts is, je huisarts dus.

mocht je dit advies negeren, dan ben jij de enige schuldige aan eventuele latere problemen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_69790796
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:43 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

succes met eisen, gaat je niet lukken
Tja, eisen is een groot woord natuurlijk, maar je kan toch zeker wel een zeer dringend verzoek doen, zo heb ik het gedaan, als jij niet meld tegen je dokter dat je een mri wil, gaat hij die jouw echt niet zomaar geven. daarom dus, als de dokter moeilijk doet, gewoon aandringen, en anders, zoek je een andere dokter.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  zondag 7 juni 2009 @ 12:52:29 #10
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_69791015
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:43 schreef dr.dunno het volgende:
ontopic: herniaklachten (vaak erger bij hoesten, niezen, persen) worden volgens de richtlijn maanden afgewacht
En dat is ook een beetje de reden dat ik nog niet naar de huisarts ben gegaan, dingen als hoesten en niezen beinvloeden het niet. En dus had ik voor mezelf hernia al een beetje uitgesloten (vooral ook omdat ik daar absoluut geen behoefte aan heb, beetje wishfull thinking dus)
pi_69791675
Ik ben ook een keer door m'n rug gegaan. Ik ga dan ook bij zoiets direct naar een chiropractor ( bottendokter). Ben dan direct van de pijn af.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:41:00 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69792423
ga naar de dokter en leg je klachten voor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69793628
Je kunt ook naar de fysiotherapeut zonder doorverwijzing van je huisarts
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_69794478
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef Fatty het volgende:

[..]

Tja, eisen is een groot woord natuurlijk, maar je kan toch zeker wel een zeer dringend verzoek doen, zo heb ik het gedaan, als jij niet meld tegen je dokter dat je een mri wil, gaat hij die jouw echt niet zomaar geven. daarom dus, als de dokter moeilijk doet, gewoon aandringen, en anders, zoek je een andere dokter.
Ja, want jij weet immers beter dan de dokter wanneer een MRI aangewezen is.

zondag 7 juni 2009 @ 15:56:52 #15
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_69796672
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef Fatty het volgende:

[..]

en google is jouw huisarts geworden zeker
pi_69799946
Uitzonderingen bevestigen natuurlijk altijd de regel. Als hoesten, niezen en persen niet provoceren dan wil dat nog niet zeggen dat je geen hernia kunt hebben. De symptonen zijn vrij duidelijk alleen met wat simpele tests zou men zeer zekerheid kunnen verkrijgen. Dit kun je bij de fysiotherapeut doen die gewoon direct toegankelijk zijn mocht je dan een hernia hebben dan zal hij je gelijk doorsturen naar de huisarts. Een fysiotherapeut kan herkennen maar mag geen medische diagnose stellen. De huisarts kan je dan doorverwijzen voor verder onderzoek. Ik zou toch eens langs de huisarts gaan.

Tevens om een mythe de wereld uit te helpen hebben rugklachten vaak geen rust nodig maar juist meer beweging. Dit schrijf ik na aanleiding van je eerste post.
  zondag 7 juni 2009 @ 17:33:24 #17
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69800031
Dat laatste kan ik bevestigen. Veruit de meeste (lage) rugpijn is terug te voeren op een gebrek aan beweging en een teveel aan stress.
Intelligent, but fucked up.
  zondag 7 juni 2009 @ 17:36:58 #18
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_69800136
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat laatste kan ik bevestigen. Veruit de meeste (lage) rugpijn is terug te voeren op een gebrek aan beweging en een teveel aan stress.
Nou stress is wel een factor maar niet de oorzaak
pi_69807493
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:30 schreef JeffreyXL het volgende:
Uitzonderingen bevestigen natuurlijk altijd de regel. Als hoesten, niezen en persen niet provoceren dan wil dat nog niet zeggen dat je geen hernia kunt hebben. De symptonen zijn vrij duidelijk alleen met wat simpele tests zou men zeer zekerheid kunnen verkrijgen. Dit kun je bij de fysiotherapeut doen die gewoon direct toegankelijk zijn mocht je dan een hernia hebben dan zal hij je gelijk doorsturen naar de huisarts. Een fysiotherapeut kan herkennen maar mag geen medische diagnose stellen. De huisarts kan je dan doorverwijzen voor verder onderzoek. Ik zou toch eens langs de huisarts gaan.

Tevens om een mythe de wereld uit te helpen hebben rugklachten vaak geen rust nodig maar juist meer beweging. Dit schrijf ik na aanleiding van je eerste post.
Waarom zou je als fysiotherapeut iemand terug moeten sturen naar de HA als diegene een hernia heeft? Als fysio kun je een hernia doorgaans prima behandelen.
*spiekt*
pi_69825733
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:12 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb echter niet echt meer last van mijn rug, dus ik denk niet dat het een hernia is.
Een hernia voel je JUIST meer in het been dan in de rug, maar dat terzijde. Ga gewoon naar de huisarts, als hij aan een hernia denkt stuurt hij je door naar de neuroloog. Die kan dan eventueel een MRI maken. succes
I feel kinda Locrian today
  maandag 8 juni 2009 @ 17:54:18 #21
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_69832306
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:30 schreef starla het volgende:

[..]

Een hernia voel je JUIST meer in het been dan in de rug, maar dat terzijde. Ga gewoon naar de huisarts, als hij aan een hernia denkt stuurt hij je door naar de neuroloog. Die kan dan eventueel een MRI maken. succes
Morgenochtend heb ik een afspraak staan, ik hou jullie op de hoogte
  maandag 8 juni 2009 @ 18:20:13 #22
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69833187
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:54 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Morgenochtend heb ik een afspraak staan, ik hou jullie op de hoogte
good for you
ben benieuwd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:36:20 #23
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_69857978
Precies zoals ik verwachtte : De huisarts zag geen redenen om aan een hernia te denken (gelukkig) en dus heeft ie me doorverwezen naar de fysio. Ik heb nog een verwijsbriefje mee gekregen maar vanzelfsprekend kan ik die niet lezen
pi_69860588
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:36 schreef ConQuestador het volgende:
Precies zoals ik verwachtte : De huisarts zag geen redenen om aan een hernia te denken (gelukkig) en dus heeft ie me doorverwezen naar de fysio. Ik heb nog een verwijsbriefje mee gekregen maar vanzelfsprekend kan ik die niet lezen
Ik gok op lumbago
*spiekt*
pi_69867805
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:53 schreef meami het volgende:

[..]

Ik gok op lumbago

I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')