Ik hoor tot de groep mensen die pas naar de dokter gaan als ze half dood zijn.... en ik heb nu nogsteeds wel een brandende pijn, maar de pijn is niet zo erg dat ik per direct naar de pijnstillers zou grijpen. Maar omdat het al 2,5 maand geleden is, denk ik dat je toch gelijk hebtquote:Op zondag 7 juni 2009 12:15 schreef rene90 het volgende:
Wat denk je zelf als je het verhaal nog eens terugleest.
2,5 maand geleden iets gehad, nu nog last => naar dokter. Lijkt mij vrij duidelijk.
Ik ben zelf ook zo makkelijk inderdaad dat ik wel even afwacht hoe het loopt. Alleen als het mijn rug aangaat vind ik het zelf toch wel wat belangrijker. Mijn zus heeft ook iets aan der rug nou die zit nu bij de fysio wekelijks en kan amper nog normaal zitten.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:26 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik hoor tot de groep mensen die pas naar de dokter gaan als ze half dood zijn.... en ik heb nu nogsteeds wel een brandende pijn, maar de pijn is niet zo erg dat ik per direct naar de pijnstillers zou grijpen. Maar omdat het al 2,5 maand geleden is, denk ik dat je toch gelijk hebt
succes met eisen, gaat je niet lukkenquote:Op zondag 7 juni 2009 12:37 schreef Fatty het volgende:
Klinkt als gevalletje hernia tbh. Been there, done that you can say...
Gewoon naar dokter gaan en vervolgens vragen / eisen om een MRI van de onderrug ofzo.
Gegevens van MRI laten besturen, en voor jouw persoonlijk op een cdtje te fikken, dan kunnen andere doktoreren, giropractoren enzo er ook een blik op werpen.
Tja, eisen is een groot woord natuurlijk, maar je kan toch zeker wel een zeer dringend verzoek doen, zo heb ik het gedaan, als jij niet meld tegen je dokter dat je een mri wil, gaat hij die jouw echt niet zomaar geven. daarom dus, als de dokter moeilijk doet, gewoon aandringen, en anders, zoek je een andere dokter.quote:
En dat is ook een beetje de reden dat ik nog niet naar de huisarts ben gegaan, dingen als hoesten en niezen beinvloeden het niet. En dus had ik voor mezelf hernia al een beetje uitgesloten (vooral ook omdat ik daar absoluut geen behoefte aan heb, beetje wishfull thinking dus)quote:Op zondag 7 juni 2009 12:43 schreef dr.dunno het volgende:
ontopic: herniaklachten (vaak erger bij hoesten, niezen, persen) worden volgens de richtlijn maanden afgewacht
Ja, want jij weet immers beter dan de dokter wanneer een MRI aangewezen is.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef Fatty het volgende:
[..]
Tja, eisen is een groot woord natuurlijk, maar je kan toch zeker wel een zeer dringend verzoek doen, zo heb ik het gedaan, als jij niet meld tegen je dokter dat je een mri wil, gaat hij die jouw echt niet zomaar geven. daarom dus, als de dokter moeilijk doet, gewoon aandringen, en anders, zoek je een andere dokter.
quote:Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef Fatty het volgende:
[..]
Tja, eisen is een groot woord natuurlijk, maar je kan toch zeker wel een zeer dringend verzoek doen, zo heb ik het gedaan, als jij niet meld tegen je dokter dat je een mri wil, gaat hij die jouw echt niet zomaar geven. daarom dus, als de dokter moeilijk doet, gewoon aandringen, en anders, zoek je een andere dokter.
Nou stress is wel een factor maar niet de oorzaakquote:Op zondag 7 juni 2009 17:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat laatste kan ik bevestigen. Veruit de meeste (lage) rugpijn is terug te voeren op een gebrek aan beweging en een teveel aan stress.
Waarom zou je als fysiotherapeut iemand terug moeten sturen naar de HA als diegene een hernia heeft? Als fysio kun je een hernia doorgaans prima behandelen.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:30 schreef JeffreyXL het volgende:
Uitzonderingen bevestigen natuurlijk altijd de regel. Als hoesten, niezen en persen niet provoceren dan wil dat nog niet zeggen dat je geen hernia kunt hebben. De symptonen zijn vrij duidelijk alleen met wat simpele tests zou men zeer zekerheid kunnen verkrijgen. Dit kun je bij de fysiotherapeut doen die gewoon direct toegankelijk zijn mocht je dan een hernia hebben dan zal hij je gelijk doorsturen naar de huisarts. Een fysiotherapeut kan herkennen maar mag geen medische diagnose stellen. De huisarts kan je dan doorverwijzen voor verder onderzoek. Ik zou toch eens langs de huisarts gaan.
Tevens om een mythe de wereld uit te helpen hebben rugklachten vaak geen rust nodig maar juist meer beweging. Dit schrijf ik na aanleiding van je eerste post.
Een hernia voel je JUIST meer in het been dan in de rug, maar dat terzijde. Ga gewoon naar de huisarts, als hij aan een hernia denkt stuurt hij je door naar de neuroloog. Die kan dan eventueel een MRI maken. succesquote:Op zondag 7 juni 2009 12:12 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb echter niet echt meer last van mijn rug, dus ik denk niet dat het een hernia is.
Morgenochtend heb ik een afspraak staan, ik hou jullie op de hoogtequote:Op maandag 8 juni 2009 14:30 schreef starla het volgende:
[..]
Een hernia voel je JUIST meer in het been dan in de rug, maar dat terzijde. Ga gewoon naar de huisarts, als hij aan een hernia denkt stuurt hij je door naar de neuroloog. Die kan dan eventueel een MRI maken. succes
good for youquote:Op maandag 8 juni 2009 17:54 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Morgenochtend heb ik een afspraak staan, ik hou jullie op de hoogte
Ik gok op lumbagoquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:36 schreef ConQuestador het volgende:
Precies zoals ik verwachtte : De huisarts zag geen redenen om aan een hernia te denken (gelukkig) en dus heeft ie me doorverwezen naar de fysio. Ik heb nog een verwijsbriefje mee gekregen maar vanzelfsprekend kan ik die niet lezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |