abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72609610
quote:
Op donderdag 10 september 2009 04:09 schreef MassApeal het volgende:

[..]

Succes met de reis! Je bent denk ik nog wel even onderweg vanuit Shenzhen. Verder is Shongzhan park ook niet dichtbij vanaf pudong
Vloog naar Hongqiao, en werd opgehaald door een chauffeur. Goed geregeld allemaal dus. Appartement is okay, maar inderdaad verouderd. Wel op 2 minuten lopen van halte Zhongshan park (lijn 2, 3 en 4), dus dat is heel relaxt. Tevens 10 minuten fietsen van kantoor. Later meer..
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  donderdag 10 september 2009 @ 18:26:14 #102
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_72619122
Netjes, veel succes he!

Ik vlieg morgenochtend naar Beijing, ook vanuit Hongqiao airport. Weekendje daar doorbrengen met mijn vrouw.
No bad soldiers under a good leader
pi_72633219
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:43 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Vloog naar Hongqiao, en werd opgehaald door een chauffeur. Goed geregeld allemaal dus. Appartement is okay, maar inderdaad verouderd. Wel op 2 minuten lopen van halte Zhongshan park (lijn 2, 3 en 4), dus dat is heel relaxt. Tevens 10 minuten fietsen van kantoor. Later meer..
Dat is wel chil! Dichtsbijzijnde stations voor mij zijn Railway station en Ying an temple en dat is beide een half uur lopen :s

Mocht er trouwens nog iemand weten waar je goedkoop een fatsoenlijk fietsje aan kan schaffen in shanghai, let me know! Gister wat fietsen uitgetest in de carrefour, maar dat was eigenlijk niks... en je moet nog een kenteken plaat hebben
pi_72633773
Weet iemand of de politie een beetje Engels spreekt en op zaterdag open is in Xiamen? mijn telefoon is vorige week vrijdag verdwenen en ik moet nog aangifte doen maar ik vrees dat het een hele tour gaat worden ofniet?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_72638402
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 03:33 schreef MassApeal het volgende:

[..]

Dat is wel chil! Dichtsbijzijnde stations voor mij zijn Railway station en Ying an temple en dat is beide een half uur lopen :s

Mocht er trouwens nog iemand weten waar je goedkoop een fatsoenlijk fietsje aan kan schaffen in shanghai, let me know! Gister wat fietsen uitgetest in de carrefour, maar dat was eigenlijk niks... en je moet nog een kenteken plaat hebben
Carrefour heb ik ook al gecheckt (ook 2 min. lopen), maar das inderdaad niets. Alhoewel de prijzen op zich niet onaantrekkelijk zijn. Morgen ga ik naar een fietswinkel, met een Chinese collega van mij. Hopelijk heeft zij verstand van zaken. Ben benieuwd.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:59:56 #106
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_72676385
Spreken jullie de taal een beetje of is dat onbegonnen werk?

Ik neem niet eens de moeite om het te leren eerlijk gezegd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_72677012
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:59 schreef static het volgende:
Spreken jullie de taal een beetje of is dat onbegonnen werk?

Ik neem niet eens de moeite om het te leren eerlijk gezegd.
Heb je het dan over Cantonees? Dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet echt zinvol, zeker niet in Hong Kong waar je met Engels natuurlijk ook aardig terecht kunt. Wat basic Mandarin lijkt me echter wel heel nuttig, en daar ben ik wel ook aan begonnen. Persoonlijk ben ik wel enthousiast over ChinesePod.com, maar je moet wel echt gemotiveerd zijn om zelf die podcasts te gaan luisteren en oefenen. Das eigenlijk het enige nadeel. Het helpt overigens wel dat het bedrijf waar ik voor werk verder alleen maar Chinezen in dienst heeft, en het dus gewoon heel zinvol is om wat Mandarijn te spreken. Al spreken ze ook wel aardig Engels gelukkig.
  zaterdag 12 september 2009 @ 17:24:10 #108
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72677071
tvp, ik wil graag weer eens terug.
pi_72677112
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 03:33 schreef MassApeal het volgende:

[..]

Vandaag een fiets aangeschaft bij een zaak aan de Changning Rd, niet al te ver van mijn appartement. Prijzen beginnen bij 400 RMB tot 1000 RMB voor Giant Mountainbikes. Die van mij was 670 RMB voor een herenfiets van Giant. Het belangrijkste was in mijn geval de grootte, waardoor de keuze wat beperkt was. Tweedehands kan het ongetwijfeld een stuk goedkoper, maar dergelijke zaken heb ik niet kunnen vinden.

Overigens, kentekenplaat? Weet je zeker dat dat niet enkel voor scooters, brommers, etc geldt?
pi_72677358
quote:
Op maandag 27 juli 2009 07:16 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Voor 1,000RMB moet je heel erg lokaal leven, dus oud "apartement" (6 verdiepingen) zonder trap en delen met een huisgenoot. Dat soort apartementen worden, afhankelijk van de locatie, voor zo'n 2,000-2,500 RMB per maand verhuurd. Wil je beter wonen dan kun je denken aan 2,000 RMb per maand, zodat je weer met iemand een 4,000 RMB apartement kunt delen. De prijzen verschillen erg veel in Shanghai.
Aardig om dit weer terug te lezen. Het betreft inderdaad een 'appartement' in een 6 verdiepingen hoog complex. Totale grootte schat ik op een kleine 50 m2. Het is allemaal erg eenvoudig ingericht. Alsof je 40 jaar terug gaat in de tijd. Alle standaardzaken zoals airco, toilet, douche, keuken, wasmachine etc zijn wel aanwezig, maar erg minimaal uitgevoerd. Als je een studentenkamer gewend bent, is het op zich zo slecht nog niet maar wennen is het wel. Bovendien, voor 1800 RMB een single apartment is natuurlijk geen geld. Sinds vandaag ook internet, gisteren gebeld en vanochtend geregeld. Echt ideaal.

Verder is de locatie wel ideaal, met halte Zhongshan Park op minder dan 5 minuten lopen (lijn 2, 3 en 4). Evenals een grote shopping mall, een Carrefour, een Tesco en binnen vier stops op People's Square. In mijn geval ook op 10 minuten fietsen van m'n werk, dus ik kan kwart voor negen de deur uit.
pi_72683626
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:34 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Aardig om dit weer terug te lezen. Het betreft inderdaad een 'appartement' in een 6 verdiepingen hoog complex. Totale grootte schat ik op een kleine 50 m2. Het is allemaal erg eenvoudig ingericht. Alsof je 40 jaar terug gaat in de tijd. Alle standaardzaken zoals airco, toilet, douche, keuken, wasmachine etc zijn wel aanwezig, maar erg minimaal uitgevoerd. Als je een studentenkamer gewend bent, is het op zich zo slecht nog niet maar wennen is het wel. Bovendien, voor 1800 RMB een single apartment is natuurlijk geen geld. Sinds vandaag ook internet, gisteren gebeld en vanochtend geregeld. Echt ideaal.

Verder is de locatie wel ideaal, met halte Zhongshan Park op minder dan 5 minuten lopen (lijn 2, 3 en 4). Evenals een grote shopping mall, een Carrefour, een Tesco en binnen vier stops op People's Square. In mijn geval ook op 10 minuten fietsen van m'n werk, dus ik kan kwart voor negen de deur uit.
Ach voor dat bedrag kun je in principe niet klagen toch die trappen zijn goed voor je conditie en qua inrichting heb je dan wat meer reden om de stad zelf in te gaan. En fin, die fietsen op chagning lu, moet ik dan noordelijk of zuidelijk zijn? Ik woon er namelijk niet ver vandaan; op het kruispunt van jiao zhou lu en anyuan lu
pi_72691630
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:15 schreef MassApeal het volgende:

[..]

Ach voor dat bedrag kun je in principe niet klagen toch die trappen zijn goed voor je conditie en qua inrichting heb je dan wat meer reden om de stad zelf in te gaan. En fin, die fietsen op chagning lu, moet ik dan noordelijk of zuidelijk zijn? Ik woon er namelijk niet ver vandaan; op het kruispunt van jiao zhou lu en anyuan lu
Er zitten drie fietsenwinkels vlak naast elkaar, een paar honderd meter ten westen van Zhongshan Park, aan de Changning Rd. Vanuit jouw bezien zitten ze aan de linkerkant van de weg, op nr 1470. In feite dus ten zuiden van jouw verblijfplaats.
  zondag 13 september 2009 @ 09:10:23 #113
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_72691973
Je moet inderdaad naar het zuiden toe.

Het is nog steeds erg warm in Shanghai. Ik was de afgelopen dagen in Beijing en het weer daar was geweldig, blauwe lucht, sterretjes kijken in de nacht, en het mooie aan Beijing is dat het niet zo'n show off place is als Shanghai. Mensen daar zijn zo down to earth. Viel me nu pas op na 4 jaar Shanghai tijdens mijn (pas) 3e bezoek aan Beijing. Ik zou er wel kunnen wonen en werken.

Zag hier nog een vraag mbt politiebureau's, die zijn open in Shanghai tijdens het weekend. Hoe dat in Xiamen zit weet ik niet, maar ik zou het niet melden als mijn telefoon gestolen zou zijn. Boeit de politie niet, ze doen er verder niets mee. Passport kwijt is iets anders uiteraard.
pi_72721538
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:10 schreef Rbhp het volgende:
Je moet inderdaad naar het zuiden toe.

Zag hier nog een vraag mbt politiebureau's, die zijn open in Shanghai tijdens het weekend. Hoe dat in Xiamen zit weet ik niet, maar ik zou het niet melden als mijn telefoon gestolen zou zijn. Boeit de politie niet, ze doen er verder niets mee. Passport kwijt is iets anders uiteraard.
Tja maar het kan zijn dat de verzekeringsmaatschappij wel wat wil. afgelopen zaterdagmiddag was het dichtstbijzijnde station helaas gesloten.
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  zondag 20 september 2009 @ 17:29:34 #115
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_72939370
Iemand nog naar atletiek wezen kijken? Was erg leuk om Isinbayeva en Liu Xiang weer te zien na 1 jaar (OS).
  zondag 20 september 2009 @ 17:47:38 #116
15080 static
pi_72939977
Ne,e maar was hier wel op het nieuws.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_73041048
quote:
Op maandag 14 september 2009 07:49 schreef caffeinjunk het volgende:

[..]

Tja maar het kan zijn dat de verzekeringsmaatschappij wel wat wil. afgelopen zaterdagmiddag was het dichtstbijzijnde station helaas gesloten.
Voor je verzekering moet je idd wel een aangifte doen bij de politie... Niet dat ze er verder werk van gaan maken ofzo maar als je geld terug wil zien zou ik zeker bij de politie zo'n papiertje van aangifte ophalen, ookal kost het wat moeite. Wel moet je naar het politie bureau gaan in het district waar je telefoon gestolen is. Ga er bovendien maar vanuit dat ze niet veel engels spreken.

Verder vind ik persoonlijk Beijing ook leuker dan Shanghai, weet ook niet precies wat het is, maar Beijing voelt echt meer als China aan, ondanks dat het natuurlijk ook een moderne stad is. (Bovendien kan ik het accent uit Shanghai niet uitstaan, alhoewel mensen uit het zuiden van China dat waarschijnlijk ook over de Beijing ''er hua'' zullen zeggen )

还有,just.in.case 你写的你好的声调写得不正确,应该是二声知道了吧~~
pi_73043980
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:12 schreef yunex het volgende:

[..]

还有,just.in.case 你写的你好的声调写得不正确,应该是二声知道了吧~~
Goed punt. Second tone inderdaad, maar dat gaat helaas niet lukken in m'n ondertitel..

Meer mensen met een profiel op RenRen.com trouwens? Het is een één-op-één kopie van Facebook, maar wel populair hier. Een Chinese naam is wel een vereiste om te registeren overigens.
pi_73045161
Meer mensen last van muggen trouwens? Elke avond elektrocuteer ik er een stuk of vijf, maar er lijkt geen einde aan te komen. Dat terwijl ik de ramen eigenlijk altijd dicht heb, en als ze al open staan zit er een hor voor. Wonderlijk. Afgelopen week ook een tijgermug gespot. Wellicht dat ik toch maar eens een klamboe ga overwegen.
pi_73047401
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:22 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Heb je het dan over Cantonees? Dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet echt zinvol, zeker niet in Hong Kong waar je met Engels natuurlijk ook aardig terecht kunt. Wat basic Mandarin lijkt me echter wel heel nuttig, en daar ben ik wel ook aan begonnen. Persoonlijk ben ik wel enthousiast over ChinesePod.com, maar je moet wel echt gemotiveerd zijn om zelf die podcasts te gaan luisteren en oefenen. Das eigenlijk het enige nadeel. Het helpt overigens wel dat het bedrijf waar ik voor werk verder alleen maar Chinezen in dienst heeft, en het dus gewoon heel zinvol is om wat Mandarijn te spreken. Al spreken ze ook wel aardig Engels gelukkig.
Ja maar...Chinesepod is nu een betaalde service geworden. Behalve als je noob, heb je er dus niet bijster veel aan. Radio luisteren is op zich wel leuk, hoewel een groot gedeelte (voor mij dan) nog wel het ene oor ingaat en het andere uit.

http://radiotime.com/region/c_100663/Beijing.aspx

Uiteindelijk wil ik natuurlijk dit niveau kunnen benaderen:

Overigens zou ik niet weten waarom je geen Mandarijn zou willen leren. (Of Cantonees als je in Hong Kong werkt.) Is toch juist een van de leuke dingen van op een andere plek wonen? Andere taal leren, andere gerechten, ander nachtleven, enzovoorts. Taal hoort daar echt bij. Je hoeft niet meteen af te studeren op de desbetreffende taal maar een beetje moeite doen mag toch wel?
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:52 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Goed punt. Second tone inderdaad, maar dat gaat helaas niet lukken in m'n ondertitel..

Meer mensen met een profiel op RenRen.com trouwens? Het is een één-op-één kopie van Facebook, maar wel populair hier. Een Chinese naam is wel een vereiste om te registeren overigens.
Ja, he'k ook...heette eerst xiaonei trouwens. Best vaag die naamsverandering maar goed. Wat mij irriteert aan veel Chinese sites is dat er altijd zoveel bells en whistles mee gepaard gaan, en dan vooral veel flashende reclame enzo.

Overigens nog een grappige site is neocha.com als je van creatieve dingen houdt.

[ Bericht 17% gewijzigd door SuperHarregarre op 23-09-2009 19:47:04 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 26 september 2009 @ 17:48:37 #121
15080 static
pi_73129210
Gaan jullie nog speciale dingen doen op 1 October?
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:52:36 #122
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73132335
ohja, de mooncakes

Oeps, dat is pas 3 oktober.

[ Bericht 16% gewijzigd door Wheelgunner op 27-09-2009 10:12:47 ]
pi_73140437
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:48 schreef static het volgende:
Gaan jullie nog speciale dingen doen op 1 October?
Volkslied zingen, patriottistische leuzen opdreunen, vaderlandslievende gedichten schrijven, enzovoorts... Wat dacht jij dan?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 27 september 2009 @ 03:44:24 #124
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_73140925
Ik ga werken op een zondag.........

Voor de rest weekendje Hong Kong en lekker slapen.
pi_73141218
quote:
Op zondag 27 september 2009 03:44 schreef Rbhp het volgende:
Ik ga werken op een zondag.........

Voor de rest weekendje Hong Kong en lekker slapen.
Geen idee of dat standaard is, maar wij werken het weekend voor de vakantie op zondag (vandaag dus) en het weekend erna op zaterdag. Daardoor wel acht dagen vakantie, maar het voelt toch een beetje als een sigaar uit eigen doos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')