HowardStern | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:11 |
Bah. Internet deed het een week geleden helemaal niet. Vier dagen geleden heb ik de modem de hele avond uit laten staan (stekker eruit), 's ochtends weer erin gedaan en het internet werkte weer.
Probleem is alleen dat ie nu super traag gaat. Duurt gewoon twee/drie minuten om enkel de frontpage van Fok! te laden. Godver de godver!
Met klantenservice van Ziggo gebeld (ik had voorheen @Home), zeggen ze dat het probleem bij de computer ligt. Of ik misschien last van virussen had?.. Dat wist ik dus niet want heb geen virusscanner. Dus maar meteen op zoek naar een legaal (gratis!) downloadbaar virusscannertje, kom ik bij AVG AntiVirus uit. Dus downloaden maar!
Klacht: Internet traag Subklacht: Die download is maar 60mb, maar toch duurt de download 5 uur!! (download snelheid van 2,5 kb/sec)  |
SwJ | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:12 |
quote:  |
Sideshowbobbie | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:13 |
quote: Virusscanners zijn sowieso overrated  |
TheKC | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:13 |
TS heeft een inbelverbinding? |
wikwakka2 | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:15 |
Kinderen in Afrika hoor je toch ook niet klagen over het feit dat het internet niet altijd even snel is, wat geeft jou het recht om dat wel te doen? |
Treces | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:20 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:15 schreef wikwakka2 het volgende:Kinderen in Afrika hoor je toch ook niet klagen over het feit dat het internet niet altijd even snel is, wat geeft jou het recht om dat wel te doen?  |
rendiertje | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:21 |
TS heeft geen geld voor een betere internet provider. |
Bill_E | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:36 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:11 schreef HowardStern het volgende:Bah. Internet deed het een week geleden helemaal niet. Vier dagen geleden heb ik de modem de hele avond uit laten staan (stekker eruit), 's ochtends weer erin gedaan en het internet werkte weer. Probleem is alleen dat ie nu super traag gaat. Duurt gewoon twee/drie minuten om enkel de frontpage van Fok! te laden. Godver de godver! Met klantenservice van Ziggo gebeld (ik had voorheen @Home), zeggen ze dat het probleem bij de computer ligt. Of ik misschien last van virussen had?.. Dat wist ik dus niet want heb geen virusscanner. Dus maar meteen op zoek naar een legaal (gratis!) downloadbaar virusscannertje, kom ik bij AVG AntiVirus uit. Dus downloaden maar! Klacht: Internet traag Subklacht: Die download is maar 60mb, maar toch duurt de download 5 uur!! (download snelheid van 2,5 kb/sec)  |
Dartanion | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:37 |
CORRECTIE
Klacht: TS heeft geen virus scanner Subklacht: Was TS maar slimmer geweest  |
Teteteterek | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:37 |
zet je pron even op pauze? |
Pieter-utd | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:39 |
quote: ! |
CantFazeMe | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:40 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:11 schreef HowardStern het volgende:Bah. Internet deed het een week geleden helemaal niet. Vier dagen geleden heb ik de modem de hele avond uit laten staan (stekker eruit), 's ochtends weer erin gedaan en het internet werkte weer. Probleem is alleen dat ie nu super traag gaat. Duurt gewoon twee/drie minuten om enkel de frontpage van Fok! te laden. Godver de godver! Met klantenservice van Ziggo gebeld (ik had voorheen @Home), zeggen ze dat het probleem bij de computer ligt. Of ik misschien last van virussen had?.. Dat wist ik dus niet want heb geen virusscanner. Dus maar meteen op zoek naar een legaal (gratis!) downloadbaar virusscannertje, kom ik bij AVG AntiVirus uit. Dus downloaden maar! Klacht: Internet traag Subklacht: Die download is maar 60mb, maar toch duurt de download 5 uur!! (download snelheid van 2,5 kb/sec) Malwarebytes' Anti-Malware http://www.malwarebytes.org/
Scan je computer daar mee, deze is alleen on-demand. Als programma vraagt te rebooten, doe het. Hij verwijdert het met een reboot.
Maar AVG is een goede keuze ja. 
But i smell a Trojan.DNSchg.  |
Heil-Schnitzel | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:41 |
steek je netwerkkabel in de stopcontact lost het probleem op want dat boost de "power" 
 |
HowardStern | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:45 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:40 schreef CantFazeMe het volgende:[..] Malwarebytes' Anti-Malware http://www.malwarebytes.org/Scan je computer daar mee, deze is alleen on-demand. Als programma vraagt te rebooten, doe het. Hij verwijdert het met een reboot. Maar AVG is een goede keuze ja.  But i smell a Trojan.DNSchg. Bedankt. Ik zal het eens proberen, nadat de download van AVG klaar is.
@Heil; ik denk niet dat dat de power gaat boosten .
En over de opmerking dat ik een betere internetprovider moet nemen, in al die jaren dat we @Home (/Ziggo) hebben heb ik pas één keer eerder geen internet gehad, voor twee dagen.  |
CantFazeMe | zaterdag 6 juni 2009 @ 18:36 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:45 schreef HowardStern het volgende:[..] Bedankt. Ik zal het eens proberen, nadat de download van AVG klaar is. @Heil; ik denk niet dat dat de power gaat boosten  . En over de opmerking dat ik een betere internetprovider moet nemen, in al die jaren dat we @Home (/Ziggo) hebben heb ik pas één keer eerder geen internet gehad, voor twee dagen. Update TS?  |
HowardStern | zaterdag 6 juni 2009 @ 19:18 |
De download van AVG is nog niet klaar. Nog 35 van de 60mb te gaan :\
Daarna probeer ik dat wel even, en dan AVG scanner als het nog niet werkt  |
Dynd | zaterdag 6 juni 2009 @ 19:21 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:11 schreef HowardStern het volgende:Bah. Internet deed het een week geleden helemaal niet. Vier dagen geleden heb ik de modem de hele avond uit laten staan (stekker eruit), 's ochtends weer erin gedaan en het internet werkte weer. Probleem is alleen dat ie nu super traag gaat. Duurt gewoon twee/drie minuten om enkel de frontpage van Fok! te laden. Godver de godver! Met klantenservice van Ziggo gebeld (ik had voorheen @Home), zeggen ze dat het probleem bij de computer ligt. Of ik misschien last van virussen had?.. Dat wist ik dus niet want heb geen virusscanner. Dus maar meteen op zoek naar een legaal (gratis!) downloadbaar virusscannertje, kom ik bij AVG AntiVirus uit. Dus downloaden maar! Klacht: Internet traag Subklacht: Die download is maar 60mb, maar toch duurt de download 5 uur!! (download snelheid van 2,5 kb/sec)  Je probleem |
HowardStern | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:04 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:40 schreef CantFazeMe het volgende:[..] Malwarebytes' Anti-Malware http://www.malwarebytes.org/Scan je computer daar mee, deze is alleen on-demand. Als programma vraagt te rebooten, doe het. Hij verwijdert het met een reboot. Maar AVG is een goede keuze ja.  But i smell a Trojan.DNSchg. Helaas. Na het scannen en verwijderen van één infectie werkt het internet nog steeds niet naar behoren.
Nu weer dat AVG aan het downloaden. Internet viel halverwege uit en dat AVG was nog niet klaar en moet nu vanaf 0% weer downloaden. Godver  |
Acinonyx | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:32 |
Ziggo en mensen die er nog steeds intrappen.. !!!!!!!!!!!! |
Bill_E | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:37 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:04 schreef HowardStern het volgende:[..] Helaas. Na het scannen en verwijderen van één infectie werkt het internet nog steeds niet naar behoren. Nu weer dat AVG aan het downloaden. Internet viel halverwege uit en dat AVG was nog niet klaar en moet nu vanaf 0% weer downloaden. Godver Omg je gebruikt ook nog eens internet explorer? |
TimKuik | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:40 |
quote: Waar kan je die kopen dan? |
CantFazeMe | zaterdag 6 juni 2009 @ 21:44 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:04 schreef HowardStern het volgende:[..] Helaas. Na het scannen en verwijderen van één infectie werkt het internet nog steeds niet naar behoren. Nu weer dat AVG aan het downloaden. Internet viel halverwege uit en dat AVG was nog niet klaar en moet nu vanaf 0% weer downloaden. Godver Kun je de log hier neerzetten? Of PM'en? Om wat voor infectie ging het?
Edit: maar na een re-scan zie je dan weer dezelfde infectie, of is het een schone log?
(Wireless of Wired?) |
HowardStern | zaterdag 6 juni 2009 @ 22:17 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:44 schreef CantFazeMe het volgende:[..] Kun je de log hier neerzetten? Of PM'en? Om wat voor infectie ging het? Edit: maar na een re-scan zie je dan weer dezelfde infectie, of is het een schone log? (Wireless of Wired?) Daarna is het een 'schone log'. Heb twee keer gescand, eerste keer één infectie, tweede keer niets meer. Heb geen draadloos internet. Nog gewoon met de draad lol.
Logfile:quote:Malwarebytes' Anti-Malware 1.37 Database versie: 2182 Windows 5.1.2600 Service Pack 3
6-6-2009 20:03:24 mbam-log-2009-06-06 (20-03-24).txt
Scan type: Snelle Scan Objecten gescand: 76102 Verstreken tijd: 3 minute(s), 5 second(s)
Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0 Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0 Registersleutels geïnfecteerd: 0 Registerwaarden geïnfecteerd: 1 Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0 Mappen geïnfecteerd: 0 Bestanden geïnfecteerd: 0
Geheugenprocessen geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden)
Geheugenmodulen geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden)
Registersleutels geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden)
Registerwaarden geïnfecteerd: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\ForceClassicControlPanel (Hijack.ControlPanelStyle) -> Quarantined and deleted successfully.
Registerdata bestanden geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden)
Mappen geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden)
Bestanden geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden) |
gebrokenglas | zaterdag 6 juni 2009 @ 22:57 |
Ik denk eerder dat het aan Ziggo ligt dan aan een eventueel Virus. Altijd een lulsmoes van die lui, 'het zal wel een virus wezen'. Zijn ze er weer even vanaf. Let maar op, de volgende keer dat je belt zal je van hun Windows opnieuw moeten installeren. |
cvboer | zaterdag 6 juni 2009 @ 23:03 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:11 schreef HowardStern het volgende:Bah. Internet deed het een week geleden helemaal niet. Vier dagen geleden heb ik de modem de hele avond uit laten staan (stekker eruit), 's ochtends weer erin gedaan en het internet werkte weer. Probleem is alleen dat ie nu super traag gaat. Duurt gewoon twee/drie minuten om enkel de frontpage van Fok! te laden. Godver de godver! Met klantenservice van Ziggo gebeld (ik had voorheen @Home), zeggen ze dat het probleem bij de computer ligt. Of ik misschien last van virussen had?.. Dat wist ik dus niet want heb geen virusscanner. Dus maar meteen op zoek naar een legaal (gratis!) downloadbaar virusscannertje, kom ik bij AVG AntiVirus uit. Dus downloaden maar! Klacht: Internet traag Subklacht: Die download is maar 60mb, maar toch duurt de download 5 uur!! (download snelheid van 2,5 kb/sec)  De modem  Het is het modem |
CantFazeMe | zaterdag 6 juni 2009 @ 23:13 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:17 schreef HowardStern het volgende:[..] Daarna is het een 'schone log'. Heb twee keer gescand, eerste keer één infectie, tweede keer niets meer. Heb geen draadloos internet. Nog gewoon met de draad lol. Logfile: [..] Ok, thanks dat zit wel snor. 
Ik heb zelf ook Ziggo, het piekt enorm vaak hier. Kan heel goed zijn dat het aan Ziggo ligt hoor. Daarvoor had ik namelijk Home, en toen had ik er geen last van.
Als je AVG erop heb staan, doe maar voor de zekerheid ook maar een scan. Als daar niks gevonden is, dan ligt het aan Ziggo. |
CantFazeMe | zaterdag 6 juni 2009 @ 23:18 |
http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp
Kun je ook eventueel kijken wat je snelheid momenteel is. |
HowardStern | zaterdag 6 juni 2009 @ 23:27 |
@cvboer: Misschien inderdaad de modem. Eerst deed het internet het helemaal niet, na een nacht 'rusten' deed ie het langzaam.
@Cantfazeme: wtf, heb volgens die test een download snelheid van 25kb/sec. :| Heb met het downloaden van AVG wat problemen. Hij kapte ermee op 92%, al twee keer. Misschien even mirror zoeken  |
TimKuik | zaterdag 6 juni 2009 @ 23:48 |

 |
CantFazeMe | zaterdag 6 juni 2009 @ 23:58 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:27 schreef HowardStern het volgende:@cvboer: Misschien inderdaad de modem. Eerst deed het internet het helemaal niet, na een nacht 'rusten' deed ie het langzaam. @Cantfazeme: wtf, heb volgens die test een download snelheid van 25kb/sec. :| Heb met het downloaden van AVG wat problemen. Hij kapte ermee op 92%, al twee keer. Misschien even mirror zoeken Dat is inderdaad wel heel erg slecht. Dat betekent óf het ligt aan Ziggo, of (lijkt mij onwaarschijnlijk) dat je een virus hebt. Ik gok op het eerste.
Vind het alleen raar dat AVG kapt na zoveel XX% procent. |
TimKuik | zaterdag 6 juni 2009 @ 23:59 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:58 schreef CantFazeMe het volgende:[..] Dat is inderdaad wel heel erg slecht. Dat betekent óf het ligt aan Ziggo, of (lijkt mij onwaarschijnlijk) dat je een virus hebt. Ik gok op het eerste. Vind het alleen raar dat AVG kapt na zoveel XX% procent. Als het een (goed gemaakt) virus had had je AVG helemaal niet kunnen downloaden dus ik denk inderdaad dat het aan Ziggo ligt. |
SuperrrTuxxx | zondag 7 juni 2009 @ 00:00 |
Ziggo  |
CantFazeMe | zondag 7 juni 2009 @ 00:00 |
Mirror: http://www.techzine.nl/do(...)Edition-8.5.339.html |
Adidah | zondag 7 juni 2009 @ 00:01 |
Virusscanners _! |
CantFazeMe | zondag 7 juni 2009 @ 00:01 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:59 schreef TimKuik het volgende:[..] Als het een (goed gemaakt) virus had had je AVG helemaal niet kunnen downloaden dus ik denk inderdaad dat het aan Ziggo ligt. Meestal wordt het wel geblokkeerd. Maar dat los je meestal met opstarten/installeren (verander je de .exe extensie). Maar als het een goed virus betrof dan was het inderdaad dat geval.  |
zhe-devilll | zondag 7 juni 2009 @ 00:03 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:11 schreef HowardStern het volgende:Bah. Internet deed het een week geleden helemaal niet. Vier dagen geleden heb ik de modem de hele avond uit laten staan (stekker eruit), 's ochtends weer erin gedaan en het internet werkte weer. Probleem is alleen dat ie nu super traag gaat. Duurt gewoon twee/drie minuten om enkel de frontpage van Fok! te laden. Godver de godver! Met klantenservice van Ziggo gebeld (ik had voorheen @Home), zeggen ze dat het probleem bij de computer ligt. Of ik misschien last van virussen had?.. Dat wist ik dus niet want heb geen virusscanner. Dus maar meteen op zoek naar een legaal (gratis!) downloadbaar virusscannertje, kom ik bij AVG AntiVirus uit. Dus downloaden maar! Klacht: Internet traag Subklacht: Die download is maar 60mb, maar toch duurt de download 5 uur!! (download snelheid van 2,5 kb/sec)  Ik heb ook ziggo en het viel mij ook al op dat het retetraag is af en toe...ook sinds een week! |
HowardStern | zondag 7 juni 2009 @ 00:04 |
quote: Thanks.
Waarschijnlijk zal het wel de modem zijn. Volgens mij hangt dat ding er al meer dan acht jaar, lijkt me niet zo vreemd als dat een keer kapot gaat. |
TimKuik | zondag 7 juni 2009 @ 00:13 |
quote:Op zondag 7 juni 2009 00:04 schreef HowardStern het volgende:[..] Thanks. Waarschijnlijk zal het wel de modem zijn. Volgens mij hangt dat ding er al meer dan acht jaar, lijkt me niet zo vreemd als dat een keer kapot gaat. Log eens in op je modem/router of gooi eens een bestandje over via het netwerk. Als 't traag gaat weet je waar het probleem zit.
Kan trouwens ook zijn dat je kabel rot is. |
F04 | zondag 7 juni 2009 @ 06:01 |
Hier Telfort, nooit geen storingen gehad. |
HowardStern | zondag 7 juni 2009 @ 11:44 |
Heb nu na het scannen met MalwareBytes ook AVG Anti Virus twee keer een volledige scan laten doen. Hij vondt echter niets op wat 'warnings' na. Die zijn verwijderd. PC opnieuw gestart enzo maar internet is nog steeds traag.
Ligt dus (lijkt mij) niet aan de pc. |
miodzio | zondag 7 juni 2009 @ 13:01 |
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:15 schreef wikwakka2 het volgende:Kinderen in Afrika hoor je toch ook niet klagen over het feit dat het internet niet altijd even snel is, wat geeft jou het recht om dat wel te doen? Kinderen in Afrika hebben altijd mooi weer, hoor je mij daarover klagen? |
CantFazeMe | zondag 7 juni 2009 @ 13:13 |
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef HowardStern het volgende:Heb nu na het scannen met MalwareBytes ook AVG Anti Virus twee keer een volledige scan laten doen. Hij vondt echter niets op wat 'warnings' na. Die zijn verwijderd. PC opnieuw gestart enzo maar internet is nog steeds traag. Ligt dus (lijkt mij) niet aan de pc. Dan zijn er inderdaad nog twee keuzes over. 
1) Ziggo 2) Modem
Nu moet je er 1 gaan uitsluiten, gezien dat de modem al 8 jaar(?) oud is, zou ik eerst even een andere proberen. Als die het niet is dan ligt het over duidelijk aan Ziggo. |
TimKuik | maandag 8 juni 2009 @ 14:06 |
TS, lees ook mijn reactie. |
Sapstengel | maandag 8 juni 2009 @ 16:05 |
quote: Als je met een PC om kan gaan heb je geen virusscanner nodig. Zo lang je niet als een half gare elk bestand van een dubieuze torrentsite binnentrekt of in IE op zoek gaat naar een crack voor je programma.
Ik heb er ook geen, geen virusscanner en geen firewall, draai nu alweer anderhalf jaar op deze install en heb nog nergens last van. |
HowardStern | dinsdag 9 juni 2009 @ 14:28 |
Het probleem ligt bij de kabel die van de modem naar de pc loopt (circa 8 meter afstand).
Heb nu een kleinere kabel op de laptop aangesloten (die dus niet naar de pc kan!) en het internet werkt prima. Vandaag of morgen dus maar even een nieuwe kabel halen 
Bedankt voor de hulp in ieder geval! Had ik niet verwacht in KLB  |
CantFazeMe | dinsdag 9 juni 2009 @ 14:49 |
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:28 schreef HowardStern het volgende:Het probleem ligt bij de kabel die van de modem naar de pc loopt (circa 8 meter afstand). Heb nu een kleinere kabel op de laptop aangesloten (die dus niet naar de pc kan!) en het internet werkt prima. Vandaag of morgen dus maar even een nieuwe kabel halen  Bedankt voor de hulp in ieder geval! Had ik niet verwacht in KLB Volgende keer misschien in DIG posten.  |
dikkekaas | dinsdag 9 juni 2009 @ 15:40 |
quote: quote:mo·dem de, het; m en o -s apparaat voor het oversturen van digitale informatie over een telefoonlijn |
Dragorius | dinsdag 9 juni 2009 @ 15:42 |
Die snelheden  Voor minder dan 30 doe ik het niet hoor!  |
F04 | dinsdag 9 juni 2009 @ 15:42 |
Kabelproviders zijn sowieso bagger. |
Dragorius | dinsdag 9 juni 2009 @ 15:43 |
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:28 schreef HowardStern het volgende:Het probleem ligt bij de kabel die van de modem naar de pc loopt (circa 8 meter afstand). Heb nu een kleinere kabel op de laptop aangesloten (die dus niet naar de pc kan!) en het internet werkt prima. Vandaag of morgen dus maar even een nieuwe kabel halen  Bedankt voor de hulp in ieder geval! Had ik niet verwacht in KLB De afstand is niet het problem, maar dan heb je gewoon een probleem met een van de aders in die kabel. UTP kan je tot 100 meter hebben zonder problemen. |
Dragorius | dinsdag 9 juni 2009 @ 15:43 |
quote: Bullshit, meelullertje  |
IkBenOzan | dinsdag 9 juni 2009 @ 15:45 |
Ziggo  |
Teezie | dinsdag 9 juni 2009 @ 16:15 |
Ik betaal ook voor 20 Mb's en krijg maar 6  |
TimKuik | dinsdag 9 juni 2009 @ 21:39 |
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:28 schreef HowardStern het volgende:Bedankt voor de hulp in ieder geval! Had ik niet verwacht in KLB Dat komt omdat computerproblemen ernstig zijn.. De rest van de klachten (die niet over computers gaan) komen allemaal van aanstellers . |
F04 | dinsdag 9 juni 2009 @ 21:40 |
quote: Dan kan je beter kabel nemen. |
HowardStern | woensdag 10 juni 2009 @ 16:45 |
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:39 schreef TimKuik het volgende:[..] Dat komt omdat computerproblemen ernstig zijn.. De rest van de klachten (die niet over computers gaan) komen allemaal van aanstellers  . Aha, dat is een goed bedachte theorie ja  |