FOK!forum / Klaagbaak / Geen wonder dat treinreizen duur is.
robodorKzaterdag 6 juni 2009 @ 15:06
http://www.prorail.nl/Per(...)kkenen100liften.aspx

Prorail gaat nieuwe fietsenstallingen maken bij treinstations met ruimte voor 100.000 fietsen. Deze stallingen gaan 100 miljoen euro kosten. 1000 euro per fiets in de stalling.

1000 euro om een fiets te stallen?

Dan de liften. In hetzelfde persbericht laten ze weten 100 nieuwe liften te bouwen. Ook voor 100 miljoen euro. 1 miljoen per lift.

1 miljoen voor een lift? Terwijl je er ook nog 100 afneemt en ze waarschijnlijk maar 1 verdieping hoeven te doen?

Beetje duur allemaal.
Afgezien van de hoge kosten geeft dit bericht mij de indruk dat ze bij prorail maar wat doen. De getallen zijn wel heel erg mooi afgerond, waarschijnlijk naar goedkoper.


Ik heb het gevoel alsof we worden genaait. Wat kan prorail nog meer doen met 200 miljoen?
Koploperkopperzaterdag 6 juni 2009 @ 15:12
Koop een auto.
Acinonyxzaterdag 6 juni 2009 @ 15:12
Inderdaad, die prijzen zijn gewoon belachelijk. Een fietsenrek is gewoon een simpel stuk gebogen ijzer, evenals een lift gewoon een ijzeren bak is, gemaakt van metaal-platen, aan een haakje en een ketting
remlofzaterdag 6 juni 2009 @ 15:13
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:06 schreef robodorK het volgende:
http://www.prorail.nl/Per(...)kkenen100liften.aspx
Wat kan prorail nog meer doen met 200 miljoen?
Station Arnhem een klein beetje verder afbouwen
influctedzaterdag 6 juni 2009 @ 15:14
200 miljoen keer een euroknaller
Afvoerputzaterdag 6 juni 2009 @ 15:15
Hoi,

Ik wil even melden dat je een cruciale fout maakt. ProRail is de beheerder van de Nederlandse spoorwegen. NS is een personenvervoersbedrijf.

Groetjes,
Je moeder.
bleibleizaterdag 6 juni 2009 @ 15:17
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:15 schreef Afvoerput het volgende:
Hoi,

Ik wil even melden dat je een cruciale fout maakt. ProRail is de beheerder van de Nederlandse spoorwegen. NS is een personenvervoersbedrijf.

Groetjes,
Je moeder.
De kosten die Prorail maakt belasten ze voornamelijk door aan de NS.
Drie maal raden wat NS doet met de rekening van Prorail.

Groetjes,
Je vader.
TJDoornboszaterdag 6 juni 2009 @ 15:18
Kansloos die acties van prorail
koentjuh18zaterdag 6 juni 2009 @ 15:19
De telefoon pakken, vragen waarom ze voor deze prijs niet gewoon al het spoor asvalteren en de rekening lachend in de prullenbak gooien?
ChanelOnezaterdag 6 juni 2009 @ 15:20
Als ProRail dan even op station Ede-Wageningen wat fietsen komt opruimen.
Zijn ze ongeveer net zo rijk als Bill Gates.
marvinlszaterdag 6 juni 2009 @ 15:21
Laten ze maar wat geld in die ouwe verroeste bolderkarren waarin in we moeten reizen stoppen.....
Afvoerputzaterdag 6 juni 2009 @ 15:22
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De kosten die Prorail maakt belasten ze voornamelijk door aan de NS.
Drie maal raden wat NS doet met de rekening van Prorail.

Groetjes,
Je vader.
Bron?
RemcoDelftzaterdag 6 juni 2009 @ 15:24
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Station Arnhem een klein beetje verder afbouwen
Nee, 't geld was op. Nu de voorkant een puinhoop is, zijn ze begonnen de achterkant te slopen...


Geniale geldverspilling, maar hey, dat is het OV sowieso! Terwijl de auto de maatschappij tientallen miljarden per jaar oplevert, kost het OV enorm veel geld. Alles wat niet zonder subsidie kan mag van mij worden afgeschaft.
RemcoDelftzaterdag 6 juni 2009 @ 15:25
Misschien binnenkort eens met die Prorail-ambtenaren bellen, of ze wat liften bij mij willen kopen voor de helft?
Edwinusszaterdag 6 juni 2009 @ 15:25
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:14 schreef influcted het volgende:
200 miljoen keer een euroknaller
koentjuh18zaterdag 6 juni 2009 @ 15:26
Tel daarbij op dat je voor je bijtelling misschien 4 keer per maand een treinritje kan maken en concludeer dat het OV inderdaad oud, roestig en achterhaalt is...
ChanelOnezaterdag 6 juni 2009 @ 15:31
Als je vaak met de trein reist raad ik je aan gewoon een NS-abbo te komen. Een maand kaart dan. Als je een jaarkaart doet kom je nog duurder uit. De tijden die jij niet met de trein gaat omdat de treinen niet kunnen rijden worden dan vergoed door NS. Hmmm?
SpecialKzaterdag 6 juni 2009 @ 15:32
100 miljoen voor een setje fietsenstallingen.

Ik wil die kostenverantwoording wel eens lezen
robodorKzaterdag 6 juni 2009 @ 15:33
het is gestoord.

Dood aan prorail en de regering.

REVOLUTIE!
Sanderrrrzaterdag 6 juni 2009 @ 15:33
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Station Arnhem een klein beetje verder afbouwen
Ooh het is nog niet af, ik dacht dat dat Arnhemse stijl was
Maikuuulzaterdag 6 juni 2009 @ 15:33
Lijkt me heerlijk om zo'n project te moeten uitvoeren

Veelte veel geld vragen en het nog krijgen ook
Sanderrrrzaterdag 6 juni 2009 @ 15:34
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:32 schreef SpecialK het volgende:
100 miljoen voor een setje fietsenstallingen.

Ik wil die kostenverantwoording wel eens lezen
Ik maak ze wel voor de helft van de prijs, incl lascursus.
koentjuh18zaterdag 6 juni 2009 @ 15:36
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:31 schreef ChanelOne het volgende:
Als je vaak met de trein reist raad ik je aan gewoon een NS-abbo te komen. Een maand kaart dan. Als je een jaarkaart doet kom je nog duurder uit. De tijden die jij niet met de trein gaat omdat de treinen niet kunnen rijden worden dan vergoed door NS. Hmmm?
Ik heb een zakelijk NS Card, wat volgens de begeleidende brief de ideale oplossing is voor al het file leed.

Ja in de file sta je idd niet, maar met de reistijd naar vertrekstation en de reistijd van aankomst station naar het kantoor van de klant erbij op geteld ben je al met al langer onderweg. OV is alleen handig voor een dagje shoppen in hartje centrum of je echt hartje centrum ergens moet zijn.

* koentjuh18 heeft de card nog nooit gebruikt, zou ook niet weten wat de pincode ervan is
Rapaillezaterdag 6 juni 2009 @ 15:36
De meeste van die (nieuwe) fietsenstallingen zijn wel ondergronds, dus dat kost behoorlijk. Al lijkt 100 miljoen mij ook overdreven.
robodorKzaterdag 6 juni 2009 @ 15:39
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:33 schreef Maikuuul het volgende:
Lijkt me heerlijk om zo'n project te moeten uitvoeren

Veelte veel geld vragen en het nog krijgen ook
Ja, dr is zo'n wereldje daar bij prorail. Groepje vrienden bestaande uit ondernemers en medewerkers van prorail die het geld uit mogen geven en de beslissingen maken. Die lui gaan samen hoeren neuken, golven, circuitdagen doen, skyboxje ajax, vakantietje, en dan spreken ze samen af waar de prorailmanagers mee weg kunnen komen en waarmee niet.

Ik snap niet zo goed wat die privatisering moest bereiken voor de maatschappij. Ik dacht lagere prijzen door hogere efficientie door concurentie. Wie is de concurent van prorail dan?

edit: golfen ja
ChanelOnezaterdag 6 juni 2009 @ 15:39
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:36 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Ik heb een zakelijk NS Card, wat volgens de begeleidende brief de ideale oplossing is voor al het file leed.

Ja in de file sta je idd niet, maar met de reistijd naar vertrekstation en de reistijd van aankomst station naar het kantoor van de klant erbij op geteld ben je al met al langer onderweg. OV is alleen handig voor een dagje shoppen in hartje centrum of je echt hartje centrum ergens moet zijn.

* koentjuh18 heeft de card nog nooit gebruikt, zou ook niet weten wat de pincode ervan is
je hebt gelijk. Maar dan moet die OV wel een keertje werken.
Maikuuulzaterdag 6 juni 2009 @ 15:47
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:39 schreef robodorK het volgende:

[..]

Ja, dr is zo'n wereldje daar bij prorail. Groepje vrienden bestaande uit ondernemers en medewerkers van prorail die het geld uit mogen geven en de beslissingen maken. Die lui gaan samen hoeren neuken, golven, circuitdagen doen, skyboxje ajax, vakantietje, en dan spreken ze samen af waar de prorailmanagers mee weg kunnen komen en waarmee niet.

Ik snap niet zo goed wat die privatisering moest bereiken voor de maatschappij. Ik dacht lagere prijzen door hogere efficientie door concurentie. Wie is de concurent van prorail dan?

edit: golfen ja
Dat geld moet ergens vandaan komen
Fortitudozaterdag 6 juni 2009 @ 15:48
zeer terechte klacht

+1
xmanzaterdag 6 juni 2009 @ 15:51
Ik vind het een goed project.. *rent weg*
shadowflashzaterdag 6 juni 2009 @ 15:56
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:32 schreef SpecialK het volgende:
100 miljoen voor een setje fietsenstallingen.

Ik wil die kostenverantwoording wel eens lezen
stuur je hem even door naar mij ? ben ook wel erg benieuwd
robodorKzaterdag 6 juni 2009 @ 15:57
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:56 schreef shadowflash het volgende:

[..]

stuur je hem even door naar mij ? ben ook wel erg benieuwd
Ik zal ze even mailen.
Daniel1976zaterdag 6 juni 2009 @ 16:11
1000 euro per fiets? Neem aan dat fietsenrek wel uitgerust is met webcams wifi op een stabiele internet verbinding zodat je gedurende de dag je fiets kan zien staan en er automatisch opgenomen wordt als iemand bij je fiets in de buurt komt.

Man zwaar belachelijk idd.

En een lift voor een miljoen. Je zo denken dat je bij Schindler voor 10% daarvan wel iets hebt.
bleibleizaterdag 6 juni 2009 @ 16:12
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:22 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Bron?
http://www.fd.nl/artikel/(...)ere-tarieven-prorail
icecreamfarmer_NLzaterdag 6 juni 2009 @ 16:14
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:48 schreef Fortitudo het volgende:
zeer terechte klacht

+1
dat van die fietsen kan nog wanneer het ondergronds is meer 1 miljoen euro per lift
eerder een ton en misschien nog 50% extra omdat ze in een bestaand gebouw geplaatst moeten worden.
Afvoerputzaterdag 6 juni 2009 @ 16:23
quote:
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen. Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.

.

Stel huilies hier.
RemcoDelftzaterdag 6 juni 2009 @ 16:29
In Arnhem hebben ze pas aan de achterkant in een paar dagen honderden fietsenstallingen bijgemaakt... Dat zijn oude kapotte rekken, sommige zijn doorgeknipt (!), andere doorgeslepen! Voor 1000 euro per klem, en 20 klemmen per stukje ijzer wat 50 euro bij de Gamma kost, en dan ook nog tweedehands, zie ik een winstmarge van 19950 per ding...
robodorKzaterdag 6 juni 2009 @ 16:37
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:23 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen. Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.

.

Stel huilies hier.
Dat stuk gaat over vaste kosten voor het onderhoud van het spoor. Dat zijn inderdaad andere kosten dan onderhoudskosten voor stations. Waar het om gaat is dat Pro-rail kosten maakt die ze terug moeten verdienen, het zijn investeringen. Aangezien NS Pro-rail betaald mag het duidelijk zijn dat NS en daarmee de reiziger voor deze kudtstallingen en liften moet betalen.


Als pro-rail overal zo makkelijk zo veel voor betaald, zal dat wel ongetwijfeld aan de reiziger worden doorberekend.
robodorKzaterdag 6 juni 2009 @ 16:42
Trouwens,

"Als de stijging van de kosten met zo'n euro 30 mln doorgaat, zullen de prijzen van treinkaartjes in 2010 met 2,5% extra omhoog moeten."

Dat betekend dat 200 miljoen voor liften gelijk staat aan een prijsstijging van treinkaartjes van 16.6%. Als de kosten al waren ingepland maar niet worden gemaakt betekend dat een prijsdaling van 16.6%.

(kort door de bocht wellicht)
RemcoDelftzaterdag 6 juni 2009 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:42 schreef robodorK het volgende:
Dat betekend dat 200 miljoen voor liften gelijk staat aan een prijsstijging van treinkaartjes van 16.6%. Als de kosten al waren ingepland maar niet worden gemaakt betekend dat een prijsdaling van 16.6%.
Ironisch is daarentegen dat grofweg een kwart van de liften niet werkt...
Afvoerputzaterdag 6 juni 2009 @ 17:02
Nonsens. Allemaal suggestieve aannamens wat je nu ventileert.
bleibleizaterdag 6 juni 2009 @ 17:17
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:23 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen. Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.

.

Stel huilies hier.
Naja, of ze het geld van het Rijk krijgen of van de NS, het komt uiteindelijk voornamelijk uit onze portomonnee en dan mogen we best mekkeren als bepaalde zaken belachelijk veel geld kost .

Daarnaast postte ik dat nieuwsbericht ter bewijs dat ProRail wel degelijk kosten doorbelast aan de NS. Voor de rest staat dat nieuwsbericht in zijn geheel buiten de klacht in dit topic . En je kan wel doorzagen op details, maar in grote lijnen heeft de klager gewoon gelijk .
ChanelOnezaterdag 6 juni 2009 @ 18:32
Oftewel dit is volkomen belachelijk !

Heremeteitzaterdag 6 juni 2009 @ 18:42
Liften

Laat die luie vetkleppen lekker met de trap gaan. Doe ik ook altijd, hoewel ik eigenlijk nooit met het OV reis.
Jeebuszaterdag 6 juni 2009 @ 19:40
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:22 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Bron?
Als je er met logisch nadenken niet komt kun je altijd nog om een bron vragen...
McGilleszaterdag 6 juni 2009 @ 19:41
Iets kost veel geld en dan moeten de prijzen weer omhoog..... en wat doen die josti's dan met de miljoenen winst die ze maken....
SpecialKzaterdag 6 juni 2009 @ 19:46
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:42 schreef Heremeteit het volgende:
Liften

Laat die luie vetkleppen lekker met de trap gaan. Doe ik ook altijd, hoewel ik eigenlijk nooit met het OV reis.
Idd. Gehandicapte mensen ook

"Maar ik heb geen gevoel in m'n benen!!"....

traplopen, hoer.
RobertVHzaterdag 6 juni 2009 @ 19:50


Ik hoop dat mijn fiets past in zo'n stelling van 1000 euro....
Heremeteitzaterdag 6 juni 2009 @ 20:14
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Idd. Gehandicapte mensen ook

"Maar ik heb geen gevoel in m'n benen!!"....

traplopen, hoer.
Die aanstellers hebben toch een uitkering? Dan kunnen ze mooi thuisblijven .
leetzorszaterdag 6 juni 2009 @ 20:16
Gekke gasten daar in de top van dat bedrijf.
RemcoDelftzaterdag 6 juni 2009 @ 20:17
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Idd. Gehandicapte mensen ook

"Maar ik heb geen gevoel in m'n benen!!"....

traplopen, hoer.
Gehandicapten moeten sowieso niet met het OV gaan! Eens per paar weken staat er een rolstoel in elke trein. De rest van de weken hebben die treinen wel lomp grote WC's, wat ten koste gaat van meerdere stoelen. Daar hadden meerdere mensen kunnen zitten, en zo kost 1 rolstoeler duizenden euro's per rit! Nog afgezien van de 2 man personeel die die rolstoeler de trein in moeten duwen, en de lift-van-1-miljoen-euro (een liftje van anderhalf bij 1 meter met een pislucht) die er bij komt...
M.a.w.: enig idee HOEVEEL taxi's er voor die prijs die rolstoeler door heel Nederland kunnen rijden?
PhifeDawgzaterdag 6 juni 2009 @ 20:23


Het zal wel aan mij liggen maar ik rij elke week met de trein en ik heb werkelijk nergens last van. Mensen die hier lopen te bitchen over de kosten hebben zeker zelf wel bedrijfs- en organisatiewetenschappen gestudeerd en kunnen dit bugdetteren op ongeveer een kwart van het bedrag? Je koopt niet alleen een lift van dat geld, er moet wel wat meer meegebeuren, dat ding installeert zichzelf niet'.

Maarja, klaagbaak:
ChanelOnezaterdag 6 juni 2009 @ 20:24
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:50 schreef RobertVH het volgende:
[ afbeelding ]

Ik hoop dat mijn fiets past in zo'n stelling van 1000 euro....
volgens mij is die fiets 10 x meer waard voor zo'n stalling.
Mja als zo'n stalling wel 1000 euro kost kan je hem gerust inzetten!
Wantja, een stalling van 1000 euro zou toch geen stalling zijn zonder een paar staafjes ijzer wat mooi gebogen is. Nouja mooi. 'T zit waardoor je fiets er nog in kan zonder dat je band lek gaat hoop je.
RemcoDelftzaterdag 6 juni 2009 @ 20:42
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:23 schreef PhifeDawg het volgende:


Het zal wel aan mij liggen maar ik rij elke week met de trein en ik heb werkelijk nergens last van. Mensen die hier lopen te bitchen over de kosten hebben zeker zelf wel bedrijfs- en organisatiewetenschappen gestudeerd en kunnen dit bugdetteren op ongeveer een kwart van het bedrag? Je koopt niet alleen een lift van dat geld, er moet wel wat meer meegebeuren, dat ding installeert zichzelf niet'.
Je gelooft toch niet serieus dat er een miljoen nodig is voor een lift he?!
http://www.axessliften.nl/site/producten/personenliften/index.php ... Offerte helaas niet online, maar ik gok incl. installatie op hooguit 10% van die kosten... Zo'n ding zetten ze in een week of zo neer.
mathematicuszaterdag 6 juni 2009 @ 23:29
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:20 schreef ChanelOne het volgende:
Als ProRail dan even op station Ede-Wageningen wat fietsen komt opruimen.
Zijn ze ongeveer net zo rijk als Bill Gates.
Al die rotzooi daar bij elkaar is max. 10cent waard.
Alsof men zo gek is om een enigszins fatsoenlijke fiets op et station te parkeren
En er is niks mis mee bij de centrum zijde .. Die zuidzijde is toch allemaal een stelletje tokkies
ChanelOnezondag 7 juni 2009 @ 00:42
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:29 schreef mathematicus het volgende:

[..]

Al die rotzooi daar bij elkaar is max. 10cent waard.
Alsof men zo gek is om een enigszins fatsoenlijke fiets op et station te parkeren
En er is niks mis mee bij de centrum zijde .. Die zuidzijde is toch allemaal een stelletje tokkies
Ja daar heb je dan ook weer gelijk in. Haha.
gelukkig parkeer ik hem in de overdekte fietsenstalling.
Prima fietsenstalling!
Crack_zondag 7 juni 2009 @ 00:53
Ik had ergens opgepikt dat station Arnhem pas ergens in 2012 klaar was, omdat het geld op was ?! Geen idee of het waar is, maar het duurt nu al kei lang!
WammesWaggelzondag 7 juni 2009 @ 02:16
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gehandicapten moeten sowieso niet met het OV gaan! Eens per paar weken staat er een rolstoel in elke trein. De rest van de weken hebben die treinen wel lomp grote WC's, wat ten koste gaat van meerdere stoelen. Daar hadden meerdere mensen kunnen zitten, en zo kost 1 rolstoeler duizenden euro's per rit! Nog afgezien van de 2 man personeel die die rolstoeler de trein in moeten duwen, en de lift-van-1-miljoen-euro (een liftje van anderhalf bij 1 meter met een pislucht) die er bij komt...
M.a.w.: enig idee HOEVEEL taxi's er voor die prijs die rolstoeler door heel Nederland kunnen rijden?
Gewoon iedere vijf gehandicapten een paard toewijzen, zo'n paard kan best vijf rolstoelen van RVS slepen mits ze goed vastgemaakt zijn, me dunkt.
Het is toch belachelijk dat een gehandicapte meer dan 20km van zijn woonplaats ergens zou moeten zijn?
Loop je over de HCC dagen met je armen vol 5.25 inch flops en shareware 3.5 inch diskettes en dan gaat er weer zo'n WAO trekker voor je rijden zodat je 2 minuten later op het station aankomt en dus dat verdwaalde Zweedse model misloopt en dus niet lang en gelukkig met haar die avond geile neuqseks kan bedrijven in de caravan van je oom en tante

Hierbij spreek ik hierover mijn afschuw uit.
robodorKzondag 7 juni 2009 @ 13:00
http://www.nu.nl/economie(...)an-op-keuzes-ns.html

lees onderaan het stuk bij het kopje 'kosten' :
"De kosten van ProRail worden voor 80 procent gedragen door het ministerie van Verkeer en voor 20 procent door de vervoerders."

Kortom, zonder subsidie van de staat zou treinreizen duurder zijn. Ik vraag me af hoe duur. Terwijl de overheid op reizen per fiets, brommer, auto en motor niks hoeft bij te leggen, sterker nog, dat wordt op 100 verschillende manieren belast.

Weet iemand in hoeverre bussen kostenefficiënt zijn?
RemcoDelftzondag 7 juni 2009 @ 13:35
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:00 schreef robodorK het volgende:
Weet iemand in hoeverre bussen kostenefficiënt zijn?
Zoals ik hier boven al zei: zo'n 80% wordt door de staat betaald, m.a.w. strippenkaarten zouden eigenlijk 5 keer zo duur moeten zijn. Dat is ook niet verwonderlijk, als je ziet dat zware dieselbussen het grootste deel van de dag vrijwel leeg rondrijden.
Ik snap dan ook werkelijk niet waarom de overheid zo graag OV wil promoten! Officieel tegen files en voor het milieu, terwijl de milieu-winst van die 1-op-de-7 reizigerskilometers minimaal is, als het niet zelfs negatief is. Files oplossen kan veel goedkoper door meer asfalt dan door OV... M.a.w. de ENIGE reden die overblijft, is dat OV bestaat als excuus om auto's uit te kunnen zuigen.

Voor wat betreft subsidies in het algemeen: als degene die er gebruik van maakt het er al niet voor over heeft, waarom zou de belastingbetaler er dan voor op moeten draaien?