abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:23:43 #51
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_69778042

Het zal wel aan mij liggen maar ik rij elke week met de trein en ik heb werkelijk nergens last van. Mensen die hier lopen te bitchen over de kosten hebben zeker zelf wel bedrijfs- en organisatiewetenschappen gestudeerd en kunnen dit bugdetteren op ongeveer een kwart van het bedrag? Je koopt niet alleen een lift van dat geld, er moet wel wat meer meegebeuren, dat ding installeert zichzelf niet'.

Maarja, klaagbaak:
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_69778076
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:50 schreef RobertVH het volgende:
[ afbeelding ]

Ik hoop dat mijn fiets past in zo'n stelling van 1000 euro....
volgens mij is die fiets 10 x meer waard voor zo'n stalling.
Mja als zo'n stalling wel 1000 euro kost kan je hem gerust inzetten!
Wantja, een stalling van 1000 euro zou toch geen stalling zijn zonder een paar staafjes ijzer wat mooi gebogen is. Nouja mooi. 'T zit waardoor je fiets er nog in kan zonder dat je band lek gaat hoop je.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:42:10 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69778511
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:23 schreef PhifeDawg het volgende:

Het zal wel aan mij liggen maar ik rij elke week met de trein en ik heb werkelijk nergens last van. Mensen die hier lopen te bitchen over de kosten hebben zeker zelf wel bedrijfs- en organisatiewetenschappen gestudeerd en kunnen dit bugdetteren op ongeveer een kwart van het bedrag? Je koopt niet alleen een lift van dat geld, er moet wel wat meer meegebeuren, dat ding installeert zichzelf niet'.
Je gelooft toch niet serieus dat er een miljoen nodig is voor een lift he?!
http://www.axessliften.nl/site/producten/personenliften/index.php ... Offerte helaas niet online, maar ik gok incl. installatie op hooguit 10% van die kosten... Zo'n ding zetten ze in een week of zo neer.
censuur :O
  zaterdag 6 juni 2009 @ 23:29:51 #54
257687 mathematicus
Dus niet fysicus
pi_69783363
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:20 schreef ChanelOne het volgende:
Als ProRail dan even op station Ede-Wageningen wat fietsen komt opruimen.
Zijn ze ongeveer net zo rijk als Bill Gates.
Al die rotzooi daar bij elkaar is max. 10cent waard.
Alsof men zo gek is om een enigszins fatsoenlijke fiets op et station te parkeren
En er is niks mis mee bij de centrum zijde .. Die zuidzijde is toch allemaal een stelletje tokkies
FOK!king meesterlijk
pi_69784931
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:29 schreef mathematicus het volgende:

[..]

Al die rotzooi daar bij elkaar is max. 10cent waard.
Alsof men zo gek is om een enigszins fatsoenlijke fiets op et station te parkeren
En er is niks mis mee bij de centrum zijde .. Die zuidzijde is toch allemaal een stelletje tokkies
Ja daar heb je dan ook weer gelijk in. Haha.
gelukkig parkeer ik hem in de overdekte fietsenstalling.
Prima fietsenstalling!
pi_69785133
Ik had ergens opgepikt dat station Arnhem pas ergens in 2012 klaar was, omdat het geld op was ?! Geen idee of het waar is, maar het duurt nu al kei lang!
Baby darling doll face honey
pi_69786078
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gehandicapten moeten sowieso niet met het OV gaan! Eens per paar weken staat er een rolstoel in elke trein. De rest van de weken hebben die treinen wel lomp grote WC's, wat ten koste gaat van meerdere stoelen. Daar hadden meerdere mensen kunnen zitten, en zo kost 1 rolstoeler duizenden euro's per rit! Nog afgezien van de 2 man personeel die die rolstoeler de trein in moeten duwen, en de lift-van-1-miljoen-euro (een liftje van anderhalf bij 1 meter met een pislucht) die er bij komt...
M.a.w.: enig idee HOEVEEL taxi's er voor die prijs die rolstoeler door heel Nederland kunnen rijden?
Gewoon iedere vijf gehandicapten een paard toewijzen, zo'n paard kan best vijf rolstoelen van RVS slepen mits ze goed vastgemaakt zijn, me dunkt.
Het is toch belachelijk dat een gehandicapte meer dan 20km van zijn woonplaats ergens zou moeten zijn?
Loop je over de HCC dagen met je armen vol 5.25 inch flops en shareware 3.5 inch diskettes en dan gaat er weer zo'n WAO trekker voor je rijden zodat je 2 minuten later op het station aankomt en dus dat verdwaalde Zweedse model misloopt en dus niet lang en gelukkig met haar die avond geile neuqseks kan bedrijven in de caravan van je oom en tante

Hierbij spreek ik hierover mijn afschuw uit.
pi_69791245
http://www.nu.nl/economie(...)an-op-keuzes-ns.html

lees onderaan het stuk bij het kopje 'kosten' :
"De kosten van ProRail worden voor 80 procent gedragen door het ministerie van Verkeer en voor 20 procent door de vervoerders."

Kortom, zonder subsidie van de staat zou treinreizen duurder zijn. Ik vraag me af hoe duur. Terwijl de overheid op reizen per fiets, brommer, auto en motor niks hoeft bij te leggen, sterker nog, dat wordt op 100 verschillende manieren belast.

Weet iemand in hoeverre bussen kostenefficiënt zijn?
  zondag 7 juni 2009 @ 13:35:16 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69792258
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:00 schreef robodorK het volgende:
Weet iemand in hoeverre bussen kostenefficiënt zijn?
Zoals ik hier boven al zei: zo'n 80% wordt door de staat betaald, m.a.w. strippenkaarten zouden eigenlijk 5 keer zo duur moeten zijn. Dat is ook niet verwonderlijk, als je ziet dat zware dieselbussen het grootste deel van de dag vrijwel leeg rondrijden.
Ik snap dan ook werkelijk niet waarom de overheid zo graag OV wil promoten! Officieel tegen files en voor het milieu, terwijl de milieu-winst van die 1-op-de-7 reizigerskilometers minimaal is, als het niet zelfs negatief is. Files oplossen kan veel goedkoper door meer asfalt dan door OV... M.a.w. de ENIGE reden die overblijft, is dat OV bestaat als excuus om auto's uit te kunnen zuigen.

Voor wat betreft subsidies in het algemeen: als degene die er gebruik van maakt het er al niet voor over heeft, waarom zou de belastingbetaler er dan voor op moeten draaien?
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')