abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69770819
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:36 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Ik heb een zakelijk NS Card, wat volgens de begeleidende brief de ideale oplossing is voor al het file leed.

Ja in de file sta je idd niet, maar met de reistijd naar vertrekstation en de reistijd van aankomst station naar het kantoor van de klant erbij op geteld ben je al met al langer onderweg. OV is alleen handig voor een dagje shoppen in hartje centrum of je echt hartje centrum ergens moet zijn.

* koentjuh18 heeft de card nog nooit gebruikt, zou ook niet weten wat de pincode ervan is
je hebt gelijk. Maar dan moet die OV wel een keertje werken.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:47:42 #27
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_69771001
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:39 schreef robodorK het volgende:

[..]

Ja, dr is zo'n wereldje daar bij prorail. Groepje vrienden bestaande uit ondernemers en medewerkers van prorail die het geld uit mogen geven en de beslissingen maken. Die lui gaan samen hoeren neuken, golven, circuitdagen doen, skyboxje ajax, vakantietje, en dan spreken ze samen af waar de prorailmanagers mee weg kunnen komen en waarmee niet.

Ik snap niet zo goed wat die privatisering moest bereiken voor de maatschappij. Ik dacht lagere prijzen door hogere efficientie door concurentie. Wie is de concurent van prorail dan?

edit: golfen ja
Dat geld moet ergens vandaan komen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:48:03 #28
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69771009
zeer terechte klacht

+1
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_69771056
Ik vind het een goed project.. *rent weg*
pi_69771173
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:32 schreef SpecialK het volgende:
100 miljoen voor een setje fietsenstallingen.

Ik wil die kostenverantwoording wel eens lezen
stuur je hem even door naar mij ? ben ook wel erg benieuwd
pi_69771183
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:56 schreef shadowflash het volgende:

[..]

stuur je hem even door naar mij ? ben ook wel erg benieuwd
Ik zal ze even mailen.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:11:48 #32
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_69771524
1000 euro per fiets? Neem aan dat fietsenrek wel uitgerust is met webcams wifi op een stabiele internet verbinding zodat je gedurende de dag je fiets kan zien staan en er automatisch opgenomen wordt als iemand bij je fiets in de buurt komt.

Man zwaar belachelijk idd.

En een lift voor een miljoen. Je zo denken dat je bij Schindler voor 10% daarvan wel iets hebt.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:12:45 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69771544
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:22 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Bron?
http://www.fd.nl/artikel/(...)ere-tarieven-prorail
pi_69771593
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:48 schreef Fortitudo het volgende:
zeer terechte klacht

+1
dat van die fietsen kan nog wanneer het ondergronds is meer 1 miljoen euro per lift
eerder een ton en misschien nog 50% extra omdat ze in een bestaand gebouw geplaatst moeten worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_69771794
quote:
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen. Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.

.

Stel huilies hier.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:29:08 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69771935
In Arnhem hebben ze pas aan de achterkant in een paar dagen honderden fietsenstallingen bijgemaakt... Dat zijn oude kapotte rekken, sommige zijn doorgeknipt (!), andere doorgeslepen! Voor 1000 euro per klem, en 20 klemmen per stukje ijzer wat 50 euro bij de Gamma kost, en dan ook nog tweedehands, zie ik een winstmarge van 19950 per ding...
censuur :O
pi_69772134
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:23 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen. Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.

.

Stel huilies hier.
Dat stuk gaat over vaste kosten voor het onderhoud van het spoor. Dat zijn inderdaad andere kosten dan onderhoudskosten voor stations. Waar het om gaat is dat Pro-rail kosten maakt die ze terug moeten verdienen, het zijn investeringen. Aangezien NS Pro-rail betaald mag het duidelijk zijn dat NS en daarmee de reiziger voor deze kudtstallingen en liften moet betalen.


Als pro-rail overal zo makkelijk zo veel voor betaald, zal dat wel ongetwijfeld aan de reiziger worden doorberekend.
pi_69772237
Trouwens,

"Als de stijging van de kosten met zo'n euro 30 mln doorgaat, zullen de prijzen van treinkaartjes in 2010 met 2,5% extra omhoog moeten."

Dat betekend dat 200 miljoen voor liften gelijk staat aan een prijsstijging van treinkaartjes van 16.6%. Als de kosten al waren ingepland maar niet worden gemaakt betekend dat een prijsdaling van 16.6%.

(kort door de bocht wellicht)
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:56:40 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69772566
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:42 schreef robodorK het volgende:
Dat betekend dat 200 miljoen voor liften gelijk staat aan een prijsstijging van treinkaartjes van 16.6%. Als de kosten al waren ingepland maar niet worden gemaakt betekend dat een prijsdaling van 16.6%.
Ironisch is daarentegen dat grofweg een kwart van de liften niet werkt...
censuur :O
pi_69772717
Nonsens. Allemaal suggestieve aannamens wat je nu ventileert.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:17:25 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69773143
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:23 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen. Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.

.

Stel huilies hier.
Naja, of ze het geld van het Rijk krijgen of van de NS, het komt uiteindelijk voornamelijk uit onze portomonnee en dan mogen we best mekkeren als bepaalde zaken belachelijk veel geld kost .

Daarnaast postte ik dat nieuwsbericht ter bewijs dat ProRail wel degelijk kosten doorbelast aan de NS. Voor de rest staat dat nieuwsbericht in zijn geheel buiten de klacht in dit topic . En je kan wel doorzagen op details, maar in grote lijnen heeft de klager gewoon gelijk .
pi_69775118
Oftewel dit is volkomen belachelijk !

  zaterdag 6 juni 2009 @ 18:42:20 #43
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_69775402
Liften

Laat die luie vetkleppen lekker met de trap gaan. Doe ik ook altijd, hoewel ik eigenlijk nooit met het OV reis.
pi_69776923
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:22 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Bron?
Als je er met logisch nadenken niet komt kun je altijd nog om een bron vragen...
pi_69776957
Iets kost veel geld en dan moeten de prijzen weer omhoog..... en wat doen die josti's dan met de miljoenen winst die ze maken....
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:46:11 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69777076
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:42 schreef Heremeteit het volgende:
Liften

Laat die luie vetkleppen lekker met de trap gaan. Doe ik ook altijd, hoewel ik eigenlijk nooit met het OV reis.
Idd. Gehandicapte mensen ook

"Maar ik heb geen gevoel in m'n benen!!"....

traplopen, hoer.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:50:38 #47
154052 RobertVH
I am your father
pi_69777205


Ik hoop dat mijn fiets past in zo'n stelling van 1000 euro....
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:14:33 #48
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_69777791
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Idd. Gehandicapte mensen ook

"Maar ik heb geen gevoel in m'n benen!!"....

traplopen, hoer.
Die aanstellers hebben toch een uitkering? Dan kunnen ze mooi thuisblijven .
pi_69777854
Gekke gasten daar in de top van dat bedrijf.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:17:55 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69777879
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Idd. Gehandicapte mensen ook

"Maar ik heb geen gevoel in m'n benen!!"....

traplopen, hoer.
Gehandicapten moeten sowieso niet met het OV gaan! Eens per paar weken staat er een rolstoel in elke trein. De rest van de weken hebben die treinen wel lomp grote WC's, wat ten koste gaat van meerdere stoelen. Daar hadden meerdere mensen kunnen zitten, en zo kost 1 rolstoeler duizenden euro's per rit! Nog afgezien van de 2 man personeel die die rolstoeler de trein in moeten duwen, en de lift-van-1-miljoen-euro (een liftje van anderhalf bij 1 meter met een pislucht) die er bij komt...
M.a.w.: enig idee HOEVEEL taxi's er voor die prijs die rolstoeler door heel Nederland kunnen rijden?
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')