Nja, ik vraag me gewoon af hoe je als overheid 25 % van het spaargeld bij de banken kan los krijgen. Wat er zo erg is aan extra rente snap ik ook niet zo eigenlijk, maar soit.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:09 schreef BreakSpear het volgende:
Ik heb geen idee, maar het is iig wel origineel!
zoals hij al zei: de banken moeten de gok wagen en tevens ook de burgers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:14 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Nja, ik vraag me gewoon af hoe je als overheid 25 % van het spaargeld kan bij de banken kan los krijgen. Wat er zo erg is aan extra rente snap ik ook niet zo eigenlijk, maar soit.
Voor de rest best wel een ingenieus idee, als het er echt niets staat te doen, kun je het maar beter gebruiken.
Da's 't probleem dus.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:17 schreef Bonzai. het volgende:
Alsof de banken daar veel zin in hebben![]()
Verder heeft-ie wel gelijk natuurlijk hé.
Dat was hem! Bedankt!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:29 schreef Bonzai. het volgende:
'Het Grote Complot' (als ik youtube mag geloven)...
Het hele probleem van het verhaal is dat hij het over een 25% heeft van een geldhoeveelheid die een bank niet gebruikt. D'r is no waaay dat er ook maar een bank is daar mee akkoord gaat. Nog beter, er zijn nauwelijks banken die meer dan 10% reserves hebben liggen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:17 schreef Bonzai. het volgende:
Alsof de banken daar veel zin in hebben![]()
Verder heeft-ie wel gelijk natuurlijk hé.
Juistemquote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:37 schreef beeer het volgende:
"We nemen een kwart van al het spaargeld dat mensen hebben"
- "Meneer van Rossem zou ú 25% van uw spaargeld aan de overheid geven?"
"Dat heb ik niet"
Wat een koekenbakker
Tja, 10 %quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het hele probleem van het verhaal is dat hij het over een 25% heeft van een geldhoeveelheid die een bank niet gebruikt. D'r is no waaay dat er ook maar een bank is daar mee akkoord gaat. Nog beter, er zijn nauwelijks banken die meer dan 10% reserves hebben liggen.
Ach ja, in zijn ogen is-ie vast arm. Best wel te begrijpen als je ooit een klein miljard dollar had.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:37 schreef beeer het volgende:
"We nemen een kwart van al het spaargeld dat mensen hebben"
- "Meneer van Rossem zou ú 25% van uw spaargeld aan de overheid geven?"
"Dat heb ik niet"
Wat een koekenbakker
Je hebt hem niet begrepen. Het zouden geen overheidsuitgaven zijn (want privaat geld), en het zou geen beroven zijn want je betaalt de mensen na 5 jaar hun geld -dat bij de banken toch maar ligt te slapen zolang die het niet uitlenen en de bezitters niet willen consumeren- met rente terug. Van Rossem had zich alleen moeten realiseren dat die dorknopers aan tafel te bekrompen en onbenullig zouden zijn om de mogelijkheden van zijn plan te bekijken in plaats van meteen naar problemen te zoeken die er helemaal niet hoeven te zijn. Hij had bijvoorbeeld kunnen voorstellen om een nationale investeringsbank op te richten die de gelden zou beheren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:00 schreef beeer het volgende:
Verder heeft ie het natuurlijk precies bij het verkeerde eind. Als er iets gedaan moet worden om de crisis te bezweren is het juist minder overheidsuitgaven, dus niks geen openbare werken; juist minder belastingen, dus al helemaal niet de mensen beroven van een deel van hun spaargeld dat ze dus echt niet meer terugzien (en al helemaal niet met rente); en juist niets doen met betrekking tot het redden van de banken.
Nja, arm, ik weet het. Hij zal wellicht hier en daar nog wat schulden hebben.quote:
Ach ja, je moet het systeem naar je hand zetten he.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:49 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Nja, arm, ik weet het. Hij zal wellicht hier en daar nog wat schulden hebben.
Voor de kost schrijft hij momenteel thesissen (wellicht voor rijkeluisstudentjes; hij mag dan misschien wel linkse gedachten hebben, z'n portefeuille zit nog steeds rechts zo te zien).
Dat zegt-ie ook zelf altijd.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Ach ja, je moet het systeem naar je hand zetten he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |