Dat zullen ze nooit doen. Dat is nagenoeg onmogelijk helaas. ( prijs technisch dan )quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:08 schreef switchboy het volgende:
Jup ik hoop dat ze bij windows 8 eens echt de hele oude zooi scrappen en echt from scratch beginnen
Ze hebben we een projectje lopenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:09 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat zullen ze nooit doen. Dat is nagenoeg onmogelijk helaas. ( prijs technisch dan )
Dat is wel te doen maar omdat heel de kk wereld niet weet hoe ze er mee om moeten gaan krijg je dus massaal klachten. Bij Vista lukte het ze al niet laat staan bij iets heel nieuwsquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:09 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat zullen ze nooit doen. Dat is nagenoeg onmogelijk helaas. ( prijs technisch dan )
Als je een systeem opnieuw schrijft hoeft de UI niet te veranderen...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat is wel te doen maar omdat heel de kk wereld niet weet hoe ze er mee om moeten gaan krijg je dus massaal klachten. Bij Vista lukte het ze al niet laat staan bij iets heel nieuws
Daar heb ik het toch ook niet over. Het gaat om de hardware en drivers..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:17 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Als je een systeem opnieuw schrijft hoeft de UI niet te veranderen...
Vista was niet anders te bedienen als XP gewoon met een muisAlleen zaten de knopjes anders.
De kernel moet opnieuw opgebouwd worden met alles eromheen.
Die fout ligt ook bij microsoft. Fabrikanten kregen te laat de juiste info en moesten ( dacht ik ) 500 dollar per driver aan microsoft betalen om heb "vista gekeurd" te krijgen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch ook niet over. Het gaat om de hardware en drivers..
Ja 500 dollar zal echt wel een big deal zijn geweest voor al die bedrijvenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:22 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Die fout ligt ook bij microsoft. Fabrikanten kregen te laat de juiste info en moesten ( dacht ik ) 500 dollar per driver aan microsoft betalen om heb "vista gekeurd" te krijgen.
wat een gelulquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:22 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Die fout ligt ook bij microsoft. Fabrikanten kregen te laat de juiste info en moesten ( dacht ik ) 500 dollar per driver aan microsoft betalen om heb "vista gekeurd" te krijgen.
Hoezo gelul? Fabrikanten moeten hun drivers schrijven voor hun hardware. Als ze pas laat horen hoe ze ze moeten schrijven dan kunnen ze niet op tijd klaar zijn.. Dit is gewoon een feit. Windows Vista geeft waarschuwingen als de drivers niet door windows zijn goedgekeurd. Fabrikanten moeten hun drivers door Windows laten keuren om geen waarschuwingen te genereren. Dit kost ook tijd. Dit zijn geen fabeltjes, maar realiteit.quote:
Maar daar kwamen die problemen niet doorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:29 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Hoezo gelul? Fabrikanten moeten hun drivers schrijven voor hun hardware. Als ze pas laat horen hoe ze ze moeten schrijven dan kunnen ze niet op tijd klaar zijn.. Dit is gewoon een feit. Windows Vista geeft waarschuwingen als de drivers niet door windows zijn goedgekeurd. Fabrikanten moeten hun drivers door Windows laten keuren om geen waarschuwingen te genereren. Dit kost ook tijd. Dit zijn geen fabeltjes, maar realiteit.
Jij komt met een of ander raar argument dat als je een nieuwe OS schrijft mensen er niet mee om kunnen gaan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar daar kwamen die problemen niet doorAl die domme mensen kunnen oude hardware gewoon niet goed installeren. Die melding stelt sowieso niks voor want je kan daarna gewoon verder met installeren.
Ja, hey het is anders. Huh die knop zit er niet meer. Mijn printer uit 1995 werkt niet meer!! Je hebt wel een heel grote plaat voor je hoofd als je denkt dat iedereen zomaar even zonder problemen overstapt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:32 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Jij komt met een of ander raar argument dat als je een nieuwe OS schrijft mensen er niet mee om kunnen gaan?
Ben je het wel met me eens dat je een compleet nieuwe OS kan schrijven en de UI van xp daarvoor kan gebruiken?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:34 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, hey het is anders. Huh die knop zit er niet meer. Mijn printer uit 1995 werkt niet meer!! Je hebt wel een heel grote plaat voor je hoofd als je denkt dat iedereen zomaar even zonder problemen overstapt.
Problemen die Vista onterecht een slechte naam gaven.
Herschrijven is eigenlijk nooit een goed plan, je gooit er meteen een hele zooi vergaarde kennis mee weg en de kans dat je net zoveel (maar dan andere) fouten in de nieuwe versie gaat maken is bijna 100%. Daarnaast kost het tien jaar voordat je weer een stabiel product kunt verkopen, hoeveel ontwikkelaars je er ook aan laat werken. Genoeg tijd voor Linux en Apple om hun slag te slaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:09 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat zijn geen complete besturingssystemen maar alleen kernels, waarvan de laatste een uitprobeerprojectje is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat was
Er zijn zelfs 2 projecten
Midori en Singularity.
Nog erger, dat werkt alleen voor klanten in het bedrijfsleven die de bijbehorende (lees: duurdere) Windowsvarianten kopenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:53 schreef MonoSynth het volgende:
Voor zover ik weet gaan ze in Win7 wel zo'n virtualisatielaag inbouwen, maar die werkt dan alleen maar op high-end pc's.
waarom zou je?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:27 schreef classpc het volgende:
Kan ik de ui van XP nu ook al gebruiken in Windows Vista of 7?
Ik dacht dat die ene toch echt langzaam uitgewerkt wordt tot een totaal nieuw OS.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:13 schreef Houdnini het volgende:
Eens met klacht, ik erger me er ook al jaren aan
[..]
Dat zijn geen complete besturingssystemen maar alleen kernels, waarvan de laatste een uitprobeerprojectje is.
Jij kan niet echt logisch nadenken he? Ik vroeg of je het er mee eens was of oneens.. Daar zijn 2 antwoorden op mogelijk..quote:
waarom niet? ik vind die ui veel fijner werken en heb geen zin om om te schakelenquote:
Oh wacht. Dat kan wel maar daar ben ik het niet mee eens. De UI van Vista werkt veel fijner en is grotendeels hetzelfde nog.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:59 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Jij kan niet echt logisch nadenken he? Ik vroeg of je het er mee eens was of oneens.. Daar zijn 2 antwoorden op mogelijk..
Omdat XP al 8 jaar bestaat. Vista en 7 zijn gewoon al veel beter. Ook als je xp fijner vond ben je na een week echt wel zoverquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:01 schreef classpc het volgende:
[..]
waarom niet? ik vind die ui veel fijner werken en heb geen zin om om te schakelen
Dus je kan geen nieuw OS maken en de UI van XP gebruiken? Dat vraag ik!!!!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Oh wacht. Dat kan wel maar daar ben ik het niet mee eens. De UI van Vista werkt veel fijner en is grotendeels hetzelfde nog.
Windows 7 vind ik al helemaal lekker werken.
Dus omdat XP al 8 jaar bestaat moeten ze de XP interface maar niet als optie in 7 stoppen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:03 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Omdat XP al 8 jaar bestaat. Vista en 7 zijn gewoon al veel beter. Ook als je xp fijner vond ben je na een week echt wel zover![]()
Sowieso hoop ik dat ze oude hardware ondersteuning stoppen.
Je praat onzin. Dat je iets nieuws maakt wil niet zeggen dat je persee al je vergaarde kennis weggooit. Als BMW met een compleet nieuw chassis met aandrijflijn komt dat zit daar toch ook gewoon oude tech in een nieuw pakket in?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:53 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Herschrijven is eigenlijk nooit een goed plan, je gooit er meteen een hele zooi vergaarde kennis mee weg en de kans dat je net zoveel (maar dan andere) fouten in de nieuwe versie gaat maken is bijna 100%. Daarnaast kost het tien jaar voordat je weer een stabiel product kunt verkopen, hoeveel ontwikkelaars je er ook aan laat werken. Genoeg tijd voor Linux en Apple om hun slag te slaan.
Wat ze wel een keer moeten doen is het resoluut kappen met die oneindige ondersteuning van oude software en hardware. Bouw desnoods een (zo traag mogelijke) virtualisatielaag (lees: XP) in. Waarom zo traag mogelijk? Omdat ontwikkelaars anders daarvoor gaan blijven programmeren en nooit eens de schop onder de kont krijgen om hun software om te bouwen naar een modernere omgeving. Voor zover ik weet gaan ze in Win7 wel zo'n virtualisatielaag inbouwen, maar die werkt dan alleen maar op high-end pc's.
Over Vista zeiden ze ooit ook dat het compleet herschreven wasquote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik dacht dat die ene toch echt langzaam uitgewerkt wordt tot een totaal nieuw OS.
Vanaf 0 beginnen geeft weer veel fouten zoals iemand al zei maar niet als je er een meerjaren project van maakt.
Precies, maar dan is het dus niet meer helemaal nieuw, niet helemaal 'from scratch', zoals iedereen loopt te beweren dat Microsoft moet doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:18 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Je praat onzin. Dat je iets nieuws maakt wil niet zeggen dat je persee al je vergaarde kennis weggooit. Als BMW met een compleet nieuw chassis met aandrijflijn komt dat zit daar toch ook gewoon oude tech in een nieuw pakket in?
Dat bedoel ik dus. Niet alles overnieuw, maar stukje bij beetje. Dingen als Singularity zijn er ook alleen maar om gedeeltelijk uiteindelijk in Windows gestopt te worden.quote:Kan MS ook gewoon doen. Het punt is, dat in principe iig, het beter is als de hele kernel eens op de schop zou gaan. Oude shit voor BC eruit, ontwerpfouten aan de basis eruit halen die vroegah nog niet duidelijk waren maar door het steeds doorbouwen onderhand wel duidelijk zijn etc. Maar dat hoeft niet te zeggen dat alles wat ze hebben ook meteen helemaal weg moet.
Dat klopt. Maar er zit heel erg veel code in voor die één of twee appjes die toch niemand meer gebruikt, uiteindelijk wordt dat een blok aan het been van Microsoft. Google maar eens naar de blogj van kritische Vista-developers.quote:Die BC is juist een van de dingen die Windows trouwens houd waar het is. Dat je je in de meeste gevallen geen zorgen hoeft te maken of je oude hw/sw nog werkt.
Nee, dat gaat het niet. Ze hebben specifiek ondersteuning voor bepaalde processoren en Windows-versies omdat ze niet willen dat iedereen zijn oude appjes maar kan blijven gebruiken. Ze richten zich overduidelijk op het bedrijfsleven waar het stikt van de maatwerk-appjes die niet meer onderhouden worden. Technisch kunnen ze gemakkelijk elke Windows-versie deze virtualisatie geven, toch doen ze het niet.quote:Die virtualisatielaag in Win7 gaat gewoon overal werken trouwens. Tenminste, lijkt me niet meer dan normaal (al zit ie alleen in de duurde versies dacht ik). sowieso is het dom om zoiets aan specs te gaan hangen want wat je vandaag koopt is over 6 maanden weer oud en niet alleen dat zo'n beetje iedere pc die je tegenwoordig koopt komt minimaal met een dualcore en daar kan je al een half dozijn virtual pc XP's op draaien zonder dat je het merkt dus dat is het punt niet.
Heb ik op mijn laptop.quote:
Ik zeg toch niet dat vista nieuwe is? Vista begon als longhorn als herschreven code maar die werd zo groot en lomp dat microsoft opnieuw begon wat vista dus is nu.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:31 schreef Houdnini het volgende:
[..]
Over Vista zeiden ze ooit ook dat het compleet herschreven was
Niet teveel geloven van wat ze daar bij de marketingafdeling zeggen
Het gaat om het wijzigen er van. Het venster is ontworpen om algehele frustratie te veroorzaken. Beter hadden ze er een multi-line, resizable window van gemaakt, of nog beter: een soort key-value achtig property grid.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:30 schreef Qunix het volgende:
Dat zijn system varables.... Heeft iedere Windows OS.
Linux en Mac Os X ook
Sowhat?
De marketing campagne?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:31 schreef Houdnini het volgende:
[..]
Over Vista zeiden ze ooit ook dat het compleet herschreven was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |