Dat zullen ze nooit doen. Dat is nagenoeg onmogelijk helaas. ( prijs technisch dan )quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:08 schreef switchboy het volgende:
Jup ik hoop dat ze bij windows 8 eens echt de hele oude zooi scrappen en echt from scratch beginnen
Ze hebben we een projectje lopenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:09 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat zullen ze nooit doen. Dat is nagenoeg onmogelijk helaas. ( prijs technisch dan )
Dat is wel te doen maar omdat heel de kk wereld niet weet hoe ze er mee om moeten gaan krijg je dus massaal klachten. Bij Vista lukte het ze al niet laat staan bij iets heel nieuwsquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:09 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat zullen ze nooit doen. Dat is nagenoeg onmogelijk helaas. ( prijs technisch dan )
Als je een systeem opnieuw schrijft hoeft de UI niet te veranderen...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat is wel te doen maar omdat heel de kk wereld niet weet hoe ze er mee om moeten gaan krijg je dus massaal klachten. Bij Vista lukte het ze al niet laat staan bij iets heel nieuws
Daar heb ik het toch ook niet over. Het gaat om de hardware en drivers..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:17 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Als je een systeem opnieuw schrijft hoeft de UI niet te veranderen...
Vista was niet anders te bedienen als XP gewoon met een muisAlleen zaten de knopjes anders.
De kernel moet opnieuw opgebouwd worden met alles eromheen.
Die fout ligt ook bij microsoft. Fabrikanten kregen te laat de juiste info en moesten ( dacht ik ) 500 dollar per driver aan microsoft betalen om heb "vista gekeurd" te krijgen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch ook niet over. Het gaat om de hardware en drivers..
Ja 500 dollar zal echt wel een big deal zijn geweest voor al die bedrijvenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:22 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Die fout ligt ook bij microsoft. Fabrikanten kregen te laat de juiste info en moesten ( dacht ik ) 500 dollar per driver aan microsoft betalen om heb "vista gekeurd" te krijgen.
wat een gelulquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:22 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Die fout ligt ook bij microsoft. Fabrikanten kregen te laat de juiste info en moesten ( dacht ik ) 500 dollar per driver aan microsoft betalen om heb "vista gekeurd" te krijgen.
Hoezo gelul? Fabrikanten moeten hun drivers schrijven voor hun hardware. Als ze pas laat horen hoe ze ze moeten schrijven dan kunnen ze niet op tijd klaar zijn.. Dit is gewoon een feit. Windows Vista geeft waarschuwingen als de drivers niet door windows zijn goedgekeurd. Fabrikanten moeten hun drivers door Windows laten keuren om geen waarschuwingen te genereren. Dit kost ook tijd. Dit zijn geen fabeltjes, maar realiteit.quote:
Maar daar kwamen die problemen niet doorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:29 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Hoezo gelul? Fabrikanten moeten hun drivers schrijven voor hun hardware. Als ze pas laat horen hoe ze ze moeten schrijven dan kunnen ze niet op tijd klaar zijn.. Dit is gewoon een feit. Windows Vista geeft waarschuwingen als de drivers niet door windows zijn goedgekeurd. Fabrikanten moeten hun drivers door Windows laten keuren om geen waarschuwingen te genereren. Dit kost ook tijd. Dit zijn geen fabeltjes, maar realiteit.
Jij komt met een of ander raar argument dat als je een nieuwe OS schrijft mensen er niet mee om kunnen gaan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar daar kwamen die problemen niet doorAl die domme mensen kunnen oude hardware gewoon niet goed installeren. Die melding stelt sowieso niks voor want je kan daarna gewoon verder met installeren.
Ja, hey het is anders. Huh die knop zit er niet meer. Mijn printer uit 1995 werkt niet meer!! Je hebt wel een heel grote plaat voor je hoofd als je denkt dat iedereen zomaar even zonder problemen overstapt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:32 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Jij komt met een of ander raar argument dat als je een nieuwe OS schrijft mensen er niet mee om kunnen gaan?
Ben je het wel met me eens dat je een compleet nieuwe OS kan schrijven en de UI van xp daarvoor kan gebruiken?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:34 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, hey het is anders. Huh die knop zit er niet meer. Mijn printer uit 1995 werkt niet meer!! Je hebt wel een heel grote plaat voor je hoofd als je denkt dat iedereen zomaar even zonder problemen overstapt.
Problemen die Vista onterecht een slechte naam gaven.
Herschrijven is eigenlijk nooit een goed plan, je gooit er meteen een hele zooi vergaarde kennis mee weg en de kans dat je net zoveel (maar dan andere) fouten in de nieuwe versie gaat maken is bijna 100%. Daarnaast kost het tien jaar voordat je weer een stabiel product kunt verkopen, hoeveel ontwikkelaars je er ook aan laat werken. Genoeg tijd voor Linux en Apple om hun slag te slaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:09 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat zijn geen complete besturingssystemen maar alleen kernels, waarvan de laatste een uitprobeerprojectje is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat was
Er zijn zelfs 2 projecten
Midori en Singularity.
Nog erger, dat werkt alleen voor klanten in het bedrijfsleven die de bijbehorende (lees: duurdere) Windowsvarianten kopenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:53 schreef MonoSynth het volgende:
Voor zover ik weet gaan ze in Win7 wel zo'n virtualisatielaag inbouwen, maar die werkt dan alleen maar op high-end pc's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |