en dan zeker ook op het raam tikken naar de voorbijlopende mensen en sjorrenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:07 schreef Afvoerput het volgende:
Terecht wel, met gordijnen open doe je het er gewoon om.
Het gaat in dit geval voor het blikveld. Je mag best naakt door je huis lopen, maar het is niet de bedoeling dat jij het anderen zonder meer toont. Het is immers niet de bedoeling dat iemand die langs je huis loopt en een blik werpt door je huiskamerraam, jou in vol ornaat ervoor ziet staan. En nee, het argument dat je dan zelf door het raam kijkt en het dus je eigen probleem is is in dit geval niet relevant. Je kunt zonder moeite vanaf de straat door het raam kijken, dus dien je je te gedragen in die ruimte.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:54 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik vind de 'openbare' eerbaarheid binnenshuis wat vreemd, maar wel leuk om dat aan een rechter voor te leggen!
Sinds wanneer is naakt zijn misdragen? Dat men het aanstootgevend vindt dat je naakt door de stad loopt kan ik mij iets bij voorstellen, eveneens in je voortuin. Maar zolang je niet met je piemel voor het raam staat te slingeren is er weinig aan de hand denk ik zo.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:13 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval voor het blikveld. Je mag best naakt door je huis lopen, maar het is niet de bedoeling dat jij het anderen zonder meer toont. Het is immers niet de bedoeling dat iemand die langs je huis loopt en een blik werpt door je huiskamerraam, jou in vol ornaat ervoor ziet staan. En nee, het argument dat je dan zelf door het raam kijkt en het dus je eigen probleem is is in dit geval niet relevant. Je kunt zonder moeite vanaf de straat door het raam kijken, dus dien je je te gedragen in die ruimte.
Vergelijk het maar met naakt in de voortuin zitten. Je tuin is niet openbaar, maar (meestal) wel te zien van een openbare plek, waar het ook nog niet binnen de verwachting valt dat er naakte mensen te zien zijn.
Wat is dan het verschil tussen naakt in de voortuin zitten en naakt voor het raam op de begaande grond staan? Het is beiden even zichtbaar vanaf de straat...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:21 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Sinds wanneer is naakt zijn misdragen? Dat men het aanstootgevend vindt dat je naakt door de stad loopt kan ik mij iets bij voorstellen, eveneens in je voortuin. Maar zolang je niet met je piemel voor het raam staat te slingeren is er weinig aan de hand denk ik zo.
je snapt het verschil tussen misdragen en aanstoot geven niet helemaal blijkbaar. Mensen kunnen er aanstoot aan nemen dat ze jouw blote broekslang tussen de begonia's zien. En dat is dan dus strafbaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:21 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Sinds wanneer is naakt zijn misdragen?
quote:Iedere ochtend trekken we al onze kleren aan, maar des avonds trekken we al die klederen weer uit. Das toch niet normaal? Dan kunnen we toch net zo goed de hele dag de kleren uittrekken? Dan kan je toch net zo goed de hele dag nakend rondlopen? Vooral de vrouwen. En dat dat niet gebeurt, is toch niet normaal? Of wel? Nee! Dat is niet normaal! Dat is abnormaal!
Ik lees anders nergens dat dat bewuste man de planten water aan het geven was, maar goed ik was er dan ook niet bij.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
je snapt het verschil tussen misdragen en aanstoot geven niet helemaal blijkbaar. Mensen kunnen er aanstoot aan nemen dat ze jouw blote broekslang tussen de begonia's zien. En dat is dan dus strafbaar.
Niemand geeft je een boete voor je misdragen in dit geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |