Lurf | vrijdag 5 juni 2009 @ 12:41 |
Ik wil binnenkort een nieuwe 4-takt bromscooter aanschaffen voor woon-werk verkeer. Oorspronkelijk was het plan om een Yamaha Giggle te kopen, maar die valt vanwege het ontbreken van een goede windbescherming en z'n prijs uiteindelijk toch af. Ik twijfel nu nog tussen de Yamaha Neo's 4t en de Piaggio Liberty. De neo's rijdt goed en heeft een super motorblok, maar het uiterlijk spreekt me niet zo aan. De liberty vind ik erg mooi, hij rijdt erg goed door de grote wielen, maar ik heb wat (ongefundeerde) twijfels bij de techniek en duurzaamheid. Ik zoek dus nog wat doorslaggevende argumenten voor de één danwel de ander. Suggesties? | |
Amun-Ra | vrijdag 5 juni 2009 @ 12:53 |
wat dacht je van een yamaha neo'sje. die dingen rijden werkelijk prima. heb er zelf ook 1 voor woon-werkverkeer (6 km heen en 6 terug op een dag) lach mn eigen een breuk met een verbruik van maar 1:23. | |
blup | vrijdag 5 juni 2009 @ 12:56 |
Hij wil 4takt.. en terecht, die 2takt troep maakt veel herrie. | |
Amun-Ra | vrijdag 5 juni 2009 @ 12:57 |
piaggio zip, dan. | |
Keiichi | vrijdag 5 juni 2009 @ 13:18 |
Ik heb deze: http://www.kymco.nl/images_modellen/nexxon_grijs.jpg Rijdt nu ongeveer 1 op 47 a 50 Lach me nog meer een breuk dan iedereen met dat verbruik ![]() ![]() | |
Lurf | vrijdag 5 juni 2009 @ 14:29 |
2-takt wil ik inderdaad niet, dat ben ik inmiddels wel ontgroeid, bovendien zijn moderne 50cc viertaktblokjes (vooral yamaha ![]() | |
lezut | vrijdag 5 juni 2009 @ 14:56 |
quote:Haha, de eerste keer dat ik buiten 'het Kymco forum' iemand met een Nexxon tegenkom ![]() Inderdaad een ideaal apparaat voor woon/werk verkeer, vrij degelijk en die van mij verbruikt ook maximaal 2L / 100km. Topsnelheid ligt (nogal afhankelijk van de wind) op zo'n 60 km/h. Maar bescherming tegen de wind heb je totaal niet ![]() Piaggio Liberty's zie je overigens enorm veel in Frankrijk enzo. Zullen wel redelijk goeie brommers zijn, Piaggio staat zover ik weet wel goed bekent. | |
zwartemarktplaats | vrijdag 5 juni 2009 @ 15:01 |
Aprilia sr 50 factory. 2 takt en rijd dmv injectie zo'n 1: 45 /50 2takt is bij dit soort scootertjes vlotter en makkelijker sleutelen (IMO) En het is gewoon een prachtig ding. ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 5 juni 2009 @ 15:08 |
In de ANWB kampioen test kwam een Yamaha als beste uit de bus, voor de Vespa en anderen | |
zwartemarktplaats | vrijdag 5 juni 2009 @ 15:09 |
quote:Dat is een kut test. Vespa krijgt min punten van hoe handelbaar die is. ![]() En dan testen ze ook nog acceleratie etc. man al die 4taktjes trekken gelijkwaardig kut. | |
Liv3 | vrijdag 5 juni 2009 @ 16:54 |
quote:Gast, hij vond een giggle al duur en die is zo een 2-300 goedkoper als deze ![]() Ik zou voor de Neo's gaan | |
Lurf | vrijdag 5 juni 2009 @ 23:03 |
Ik stam uit de tijd dat scooters absoluut niet cool waren. Schakelbrommers, en dan vooral de crossmodellen, waren het helemaal. Een scooter was een "raceplee" waar je niet op gezien wilde worden. Ik vind die aprilia er best leuk uitzien, maar het blijft een scooter ![]() Tweetakt is geen optie vanwege de revisiegevoeligheid, en ik heb geen zin in geknoei met tweetakt olie. Daarnaast vind ik de vermogensopbouw van tweetaktjes niet prettig. Ik heb jaren op een Yamaha RD350LC gereden (tweetakt tweecilinder 350cc), dus ik weet waar ik over praat. De neo's is inderdaad wel een veilige keus denk ik. Niet spannend, wel betrouwbaar, en te zijner tijd waarschijnlijk ook weer prima te verkopen (met een giggle moet ik dat nog zien). | |
greavy | zaterdag 6 juni 2009 @ 00:37 |
Heb hier een viva city, niet opgevoerd enz. maar die van mij rijd standaard 73 ![]() Peugeot Viva City's rijden lekker, maar zijn volgens mij alleen 4-takts. Voor woon-werk verkeer, en niet al te duur, en goede kwaliteit, kan je bijv. aan een Benzhou denken, niet al te mal, en zeer mooie dingen. Benzhou's (nieuw) rijden 1 op 50 ongeveer ![]() | |
Fortune_Cookie | zaterdag 6 juni 2009 @ 00:39 |
quote:Grappig dat ik op m'n simpele 4 takt Sym (NB!) nagenoeg iedereen eruit rij tot +- 40 KM/H. | |
zwartemarktplaats | zaterdag 6 juni 2009 @ 01:35 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Je dikke moeder op de tomos zeker. ![]() | |
Fortune_Cookie | zaterdag 6 juni 2009 @ 07:15 |
Nee alleen jouw moeder. Maar dat komt misschien wel door al die dikke Turken die er altijd bovenop liggen. |