abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:30:59 #226
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_75513264
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:28 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Op welke manier wil je aanspraak maken op FOS-regelingen? Omstandigheden of bestuursfunctie in vereniging? Het tweede heb ik wel ervaring mee, het eerste weet ik alleen van een paar vrienden dat ze dat hadden, maar niet zelf.
Zat vorig (en dit jaar) in de opleidingscommissie van mn studie. Geeft recht op 1 maand FOS en dat hebben we ergens in september ingediend. Begin november langs gegaan om te vragen hoe het zat, zegt ie dat we eind november bericht krijgen.... Het is nu 11 december en we hebben nog niks gehoord.
pi_75678602
Zijn er ook mensen die een master Engelse Taal en Cultuur volgen op de VU?

Zo ja, hoe is begeleiding met masterscriptie, en hoe zijn de docenten die de vakken geven? Zijn dit beetje goeie mensen? Ik zit te denken namelijk aan een switch van de RUG naar de VU omdat de master vanaf volgend jaar standaard 1,5 jaar duurt.
  woensdag 16 december 2009 @ 11:42:45 #228
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_75681693
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Zat vorig (en dit jaar) in de opleidingscommissie van mn studie. Geeft recht op 1 maand FOS en dat hebben we ergens in september ingediend. Begin november langs gegaan om te vragen hoe het zat, zegt ie dat we eind november bericht krijgen.... Het is nu 11 december en we hebben nog niks gehoord.
Het duurt altijd wel even, maar als je alles goed geregeld hebt met handtekeningen etc. komt het sowieso goed
pi_75684130
Moest even een cijfer laten veranderen in mijn cijferlijst, want dat klopte niet helemaal. Een 7 moest een 8 worden. Enfin, ze zeiden al bij de aanvraag: "Check over 2 weken even of het veranderd is en klop dan maar weer bij ons aan" Oftewel, ze gaan er eigenlijk al vanuit dat het ze verkloten. En ja hoor, niets veranderd
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_75687896
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:48 schreef Pritt het volgende:
Moest even een cijfer laten veranderen in mijn cijferlijst, want dat klopte niet helemaal. Een 7 moest een 8 worden. Enfin, ze zeiden al bij de aanvraag: "Check over 2 weken even of het veranderd is en klop dan maar weer bij ons aan" Oftewel, ze gaan er eigenlijk al vanuit dat het ze verkloten. En ja hoor, niets veranderd
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2009 @ 14:24:16 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_75688016
Hulde voor docent M&T BE. Maandag tentamen gemaakt, dinsdag uitslag binnen . Wel een 6 voor het vak, maar goed binnen is binnen .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_75688565
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:24 schreef borisz het volgende:
Hulde voor docent M&T BE. Maandag tentamen gemaakt, dinsdag uitslag binnen . Wel een 6 voor het vak, maar goed binnen is binnen .
Dat is wel abnormaal snel!
Maar het was volledig MC toch?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2009 @ 14:42:00 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_75688648
, dus ging in de computer .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 16 december 2009 @ 23:20:11 #234
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_75710567
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:42 schreef borisz het volgende:
, dus ging in de computer .
Wat ik mij dan afvraag is hoe ze dat met namen doen. Worden die ook door de computer gelezen? Of verwacht ik nou teveel van de techniek?
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  woensdag 16 december 2009 @ 23:25:52 #235
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_75710783
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:24 schreef borisz het volgende:
Hulde voor docent M&T BE. Maandag tentamen gemaakt, dinsdag uitslag binnen . Wel een 6 voor het vak, maar goed binnen is binnen .
Lol, is 6 is prima man. Boeiend of je een 8 of een 9 haalt.
pi_75711017
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lol, is 6 is prima man. Boeiend of je een 8 of een 9 haalt.
Hangt bij mij van het vak af maar bij het merendeel vind ik een 6 een beetje zonde. Heb m'n eerste cijfer van deze tentamenweek alweer binnen, een 9.8
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  donderdag 17 december 2009 @ 00:34:36 #237
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_75712914
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lol, is 6 is prima man. Boeiend of je een 8 of een 9 haalt.
Als je de ambitie hebt om ooit een Research Master te gaan doen, kun je beter cijfers in de orde van 8-9 halen. (Maar er zullen niet veel mensen geïnteresseerd zijn in zo'n opleiding. )
pi_75713173
Er zijn ook bedrijven die naar je cijferlijst kijken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 08:16:56 #239
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_75716267
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:20 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Wat ik mij dan afvraag is hoe ze dat met namen doen. Worden die ook door de computer gelezen? Of verwacht ik nou teveel van de techniek?
Volgens mij lezen ze alleen maar de studentnummer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_77212221
Nieuw leven in dit topic pompen

Ik heb even een vraagje. Ik heb op 2 maart een tentamen Argumentatieleer. Echter valt dit precies in de week dat ik een groot familiefeest vier in het buitenland. Het is een belangrijk 9 ECT tentamen en de herkansing is pas eind juni, dus ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om een tentamen later te mogen maken, zonder dat je de herkansingspoging gebruikt?

Heeft iemand hier ervaring mee, met het verschuiven van een tentamen? Ik weet best dat het niet erg is om een tentamen te missen, maar deze is erg belangrijk, en aangezien alle hertentamens straks in dezelfde week vallen, maak ik het toch liever eerder. De kans dat ik straks 4 hertentamens of meer in een week heb is aanwezig en dat vermijd ik liever.

Misschien hebben jullie nog tips hoe dit aan te pakken, voordat ik naar het studiesecretariaat stap.

Alvast bedankt!
pi_77212485
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:46 schreef Jappe90 het volgende:
Nieuw leven in dit topic pompen

Ik heb even een vraagje. Ik heb op 2 maart een tentamen Argumentatieleer. Echter valt dit precies in de week dat ik een groot familiefeest vier in het buitenland. Het is een belangrijk 9 ECT tentamen en de herkansing is pas eind juni, dus ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om een tentamen later te mogen maken, zonder dat je de herkansingspoging gebruikt?

Heeft iemand hier ervaring mee, met het verschuiven van een tentamen? Ik weet best dat het niet erg is om een tentamen te missen, maar deze is erg belangrijk, en aangezien alle hertentamens straks in dezelfde week vallen, maak ik het toch liever eerder. De kans dat ik straks 4 hertentamens of meer in een week heb is aanwezig en dat vermijd ik liever.

Misschien hebben jullie nog tips hoe dit aan te pakken, voordat ik naar het studiesecretariaat stap.

Alvast bedankt!
De regel bij ons is simpel. Een feest is geen reden om een tentamen niet te maken, dus verspil je je kans en ben je op de herkansing aangewezen.

Tips heb ik niet voor je, aangezien je niet sterk staat. Men zal niet helemaal speciaal voor jou een tentamen gaan maken, omdat jij een familiefeest hebt.

Maar in ieder geval, succes

ps, kijk even wat jullie OER hierover zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sandertje23 op 24-01-2010 20:48:51 ]
pi_77213086
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:54 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

De regel bij ons (VU) is simpel. Een feest is geen reden om een tentamen niet te maken, dus verspil je je kans en ben je op de herkansing aangewezen.

Tips heb ik niet voor je, aangezien je niet sterk staat. Men zal niet helemaal speciaal voor jou een tentamen gaan maken, omdat jij een familiefeest hebt.

Maar in ieder geval, succes

ps, kijk even wat jullie OER hierover zegt.
Hm, daar was ik inderdaad al bang voor.

Enig idee welke redenen wel gelden voor het verschuiven van een tentamen? Dan moet ik zeker denken aan een begrafenis, ziekte? Een trouwerij ook? Want ik heb uiteraard een trouwerij in de volgende tentamenweek, waar ik bij moet zijn dus die tentamens schuiven ook allemaal door naar eind juni, wordt lekker zo :-/

OER is niet echt specifiek bij dit onderwerp:

lid 2 De examencommissie kan in bijzondere gevallen ten gunste van de student afwijken van hetgeen in deze Onderwijs- en Examenregeling is bepaald, wanneer toepassing leidt tot onevenredige benadeling of onbillijkheid van zwaarwegende aard.
  zondag 24 januari 2010 @ 16:17:20 #243
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_77213166
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:46 schreef Jappe90 het volgende:
Nieuw leven in dit topic pompen

Ik heb even een vraagje. Ik heb op 2 maart een tentamen Argumentatieleer. Echter valt dit precies in de week dat ik een groot familiefeest vier in het buitenland. Het is een belangrijk 9 ECT tentamen en de herkansing is pas eind juni, dus ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om een tentamen later te mogen maken, zonder dat je de herkansingspoging gebruikt?

Heeft iemand hier ervaring mee, met het verschuiven van een tentamen? Ik weet best dat het niet erg is om een tentamen te missen, maar deze is erg belangrijk, en aangezien alle hertentamens straks in dezelfde week vallen, maak ik het toch liever eerder. De kans dat ik straks 4 hertentamens of meer in een week heb is aanwezig en dat vermijd ik liever.

Misschien hebben jullie nog tips hoe dit aan te pakken, voordat ik naar het studiesecretariaat stap.

Alvast bedankt!
Als p dan q
P
Dus Q

Als jij je tentamen niet kan maken om wat voor reden dan ook, dan moet je naar de herkansing.
Jij kan je tentamen niet maken
Dus: moet je naar de herkansing.

Argumentatieleer!

Zo moeilijk is het tentamen niet (2 jaar geleden ook gemaakt), dus maak je niet teveel zorgen hierover.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  zondag 24 januari 2010 @ 16:39:45 #244
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77213985
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:14 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Hm, daar was ik inderdaad al bang voor.

Enig idee welke redenen wel gelden voor het verschuiven van een tentamen? Dan moet ik zeker denken aan een begrafenis, ziekte? Een trouwerij ook? Want ik heb uiteraard een trouwerij in de volgende tentamenweek, waar ik bij moet zijn dus die tentamens schuiven ook allemaal door naar eind juni, wordt lekker zo :-/

OER is niet echt specifiek bij dit onderwerp:

lid 2 De examencommissie kan in bijzondere gevallen ten gunste van de student afwijken van hetgeen in deze Onderwijs- en Examenregeling is bepaald, wanneer toepassing leidt tot onevenredige benadeling of onbillijkheid van zwaarwegende aard.
Als het je allerlaatste mogelijkheid is, bij bindend studieadvies bijvoorbeeld. Als je op die allerlaatste mogelijkheid écht ziek bent, dan lijkt het me onbillijk om hier niet van af te wijken.

Maar in principe wordt er nooit een extra tentamenmogelijkheid gegeven voor één persoon.

Welke argumentatieleer gaat het om trouwens? Ik heb vorig jaar wel een soortgelijk vak gedaan voor 3EC, dat was niet al te moeilijk inderdaad.
pi_77215018
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:39 schreef Horloge het volgende:

[..]

Als het je allerlaatste mogelijkheid is, bij bindend studieadvies bijvoorbeeld. Als je op die allerlaatste mogelijkheid écht ziek bent, dan lijkt het me onbillijk om hier niet van af te wijken.

Maar in principe wordt er nooit een extra tentamenmogelijkheid gegeven voor één persoon.

Welke argumentatieleer gaat het om trouwens? Ik heb vorig jaar wel een soortgelijk vak gedaan voor 3EC, dat was niet al te moeilijk inderdaad.
Ja dat dacht ik in eerste instantie al, maar ik weet dat je bijv. op de UvA met wat pijn en moeite wel wat kan regelen. Daarom vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn op dit gebied.

Het gaat om argumentatieleer van eerstejaars rechtsgeleerdheid. Het zal misschien niet moeilijk zijn, maar toch vind ik het *** dat het allemaal pas eind juni/begin juli herkanst kan worden.
pi_77223323
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:14 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Hm, daar was ik inderdaad al bang voor.

Enig idee welke redenen wel gelden voor het verschuiven van een tentamen? Dan moet ik zeker denken aan een begrafenis, ziekte? Een trouwerij ook? Want ik heb uiteraard een trouwerij in de volgende tentamenweek, waar ik bij moet zijn dus die tentamens schuiven ook allemaal door naar eind juni, wordt lekker zo :-/]
Vraag je mij hier nu redenen te verzinnen om onder je tentamen uit te komen?

Ik zou er voor zorgen dat je dat tentamen of maakt, of je heel erg klaar gaat stomen voor de herkansing. Een herkansing is een toets die je kunt maken als je om de een of andere reden het eerste tentamen niet haalt/maakt.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:17 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Als p dan q
P
Dus Q

Als jij je tentamen niet kan maken om wat voor reden dan ook, dan moet je naar de herkansing.
Jij kan je tentamen niet maken
Dus: moet je naar de herkansing.

Argumentatieleer!

Zo moeilijk is het tentamen niet (2 jaar geleden ook gemaakt), dus maak je niet teveel zorgen hierover.
Logica, loved it toen ik het eenmaal snapte

Als A dan B
~B
dus ~A


[ Bericht 21% gewijzigd door Sandertje23 op 24-01-2010 20:49:32 ]
pi_77284426
Er zit toch een eindtijd aan het nakijken van examens? Hoe lang is dit? Want inmiddels ben meer dan 5 weken verder en heb ik nog geen cijfer. (Oke, er zat wel kerstvakantie tussen)
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:15:01 #248
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_77295213
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:47 schreef Zocalo het volgende:
Er zit toch een eindtijd aan het nakijken van examens? Hoe lang is dit? Want inmiddels ben meer dan 5 weken verder en heb ik nog geen cijfer. (Oke, er zat wel kerstvakantie tussen)
Bij 'ons' (rechten) mag het minimaal 15 werkdagen (dus 3 weken) duren.

[ Bericht 0% gewijzigd door di0r1 op 26-01-2010 17:15:17 ]
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 januari 2010 @ 16:31:07 #249
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77296062
Feweb is het 10 werkdagen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_77297084
Bezig met het maken van mijn scriptie en dan eindelijk bachelor af.
Alleen die scriptie maakt nog niet veel vorderingen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')