Ik heb nog niks terug.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:08 schreef Dale. het volgende:
En iedereen goeie punten gehaald... Wat saai trouwens hier
Niet elk vak is natuurlijk een faculteit-eigen vak. Zeker in de master kan het nuttig zijn om je kennis te verbreden. Misschien dat er wel wat verschuivingen in gaan optreden in het doen van extra vakken, aangezien een tweede studie op termijn ook niet meer gratis is. Navragen op de TU is natuurlijk het beste. De studieadviseur moet het in ieder geval weten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Als het gewoon een vak binnen de faculteit is waar je bent ingeschreven kan je je naar mijn weten gewoon inschrijven voor het tentamen.
Welke opleiding ga je doen? Heel veel studies kennen namelijk ook wiskundevakken in het eerste jaar. Ik denk wel dat de basiswiskunde bij TW van een hoger niveau is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik wil vakken van een andere faculteit volgen: van de faculteiten Technische Wiskunde en Technische Natuurkunde. Om te beginnen zou ik graag de ´basis`wiskundevakken (basis voor de echt technische richtingen) op een wat beter niveau (hoger en breder) willen volgen: analyse, (partiële) differentiaalvergelijkingen, vectoranalyse, lineare algebra en discrete wiskunde. Van de faculteit technische natuurkunde lijken de vakken mechanica, optica en quantummechanica wel nuttig. In de bachelor is het nog wat gemakkelijker om extra vakken te volgen, in de master is die ruimte al heel wat minder t.g.v. de stages en de kortere studieduur, ik wil dan ook graag profiteren van de ruimte zolang ik die heb.
Ik hoef geen volledige tweede bachelor of tweede master te volgen. Voor zo ver ik het heb begrepen is het plan om te laten betalen voor het volgen van extra vakken in de ijskast gezet. Mochten de politici op die manier studeren nog wat verder willen ontmoedigen en studenten nog verder willen afpersen dan hoop ik dat deze TU niet gebruik maakt van de optie om studenten extra te laten betalen maar voorlopig mag het nog niet zolang je je eerste masterdiploma nog niet binnen hebt.
Daar heb je in de rest van de opleiding ook nog genoeg last van. Ik heb met mijn afstudeerproject meer mogen zeveren dan in de rest van de opleiding.quote:Ik ben overigens een beetje teleurgesteld in het programma: 10% van de eerste twee jaar bestaat uit zevervakjes: rapporteren, presenteren en dergelijke.
Ik heb liever wat wetenschap in plaats daarvan, dit soort competenties leer je op de werkvloer ook wel en dan krijg je daar tenminste voor betaald.
Dat speelt een rol (meer abstract, meer deductie), daarnaast zijn die vakken completer. Ik kan bijv. al zien welke hoofdstukken wel en niet worden behandeld voor calculus en lineaire algebra en dan zie je direct dat ze wel het een en ander overslaan wat ook logisch is wanneer je bedenkt dat er maar 6 EC-credits voor calculus en 3 voor lineaire algebra zijn gereserveerd.quote:Ik denk wel dat de basiswiskunde bij TW van een hoger niveau is.
Ik wil elk zevervak/zeveronderdeel compenseren met een serieus vak.quote:Daar heb je in de rest van de opleiding ook nog genoeg last van. Ik heb met mijn afstudeerproject meer mogen zeveren dan in de rest van de opleiding.
Ik denk dat je het allemaal wat te rooskleurig ziet. Probeer 't eerst maar 't eerste jaar te halen en als het je er te makkelijk doorheen loopt meld je je gewoon aan voor het honors programma.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ga waarschijnlijk elektrotechniek studeren.
[..]
Dat speelt een rol (meer abstract, meer deductie), daarnaast zijn die vakken completer. Ik kan bijv. al zien welke hoofdstukken wel en niet worden behandeld voor calculus en lineaire algebra en dan zie je direct dat ze wel het een en ander overslaan wat ook logisch is wanneer je bedenkt dat er maar 6 EC-credits voor calculus en 3 voor lineaire algebra zijn gereserveerd.
Nog een motivatie: ik geloof dat het redeneervermogen wat voor dergelijke vakken is vereist een goede training is om ook beter te redeneren voor andere vakken.
[..]
Ik wil elk zevervak/zeveronderdeel compenseren met een serieus vak.
Ze kunnen me misschien dwingen om zulke zeveronderdelen te volgen, ik kan gelukkig vooralsnog voor kiezen om dat niet ten koste van mijn academische vorming te laten gaan. Ik weet niet wat er wel en niet in zit voor mij maar ik wil in ieder geval eruit halen wat er in zit.
Met de ambitie is op zich niets mis, maar het zou natuurlijk niet slim zijn om bijvoorbeeld studievertraging op te lopen, omdat hij extra vakken wil volgen. Het is al heel wat als je nominaal een ingenieursstudie afrondt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:16 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik denk dat je het allemaal wat te rooskleurig ziet. Probeer 't eerst maar 't eerste jaar te halen en als het je er te makkelijk doorheen loopt meld je je gewoon aan voor het honors programma.
Tuurlijk daarom zeg ik ook dat ie eerst maar eens moet proberen om zijn P in 1 jaar te halenquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Met de ambitie is op zich niets mis, maar het zou natuurlijk niet slim zijn om bijvoorbeeld studievertraging op te lopen, omdat hij extra vakken wil volgen. Het is al heel wat als je nominaal een ingenieursstudie afrondt.
Er is toch geen ereprogramma voor elektrotechniek?quote:Ik denk dat je het allemaal wat te rooskleurig ziet. Probeer 't eerst maar 't eerste jaar te halen en als het je er te makkelijk doorheen loopt meld je je gewoon aan voor het honors programma.
Als je er aan twijfelt, gewoon langs het NSC gaan. Daar zijn ze voor.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heeft iemand problemen met zijn laptop die hij via de TU/e kocht?
Ik heb zojuist een externe monitor aangesloten op mijn laptop, op die externe monitor wordt het beeld met een rare groene kleur weergegeven. Op het laptopscherm zelf is het beeld in orde en met die monitor of de kabel is ook niets mis aangezien ik met diezelfde monitor en kabel een prima beeld heb wanneer ik die op mijn desktopcomputer aansluit.
Zo erg is GEWIS niet hoorquote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:46 schreef Quyxz_ het volgende:
In de eerste week dat je rondloopt op de universiteit kan je boeken halen bij je studievereniging. (GEWIS dus) Eerstejaars hoeven hun boeken over het algemeen niet te bestellen.
Verder klopt het verhaal van lyolyrc over de intro helemaal. (ik ben dit jaar begeleider(niet bij GEWIS overigens (gelukkig!
)))
Misschien organiseert GEWIS nog een los introweekend, maar daarvoor zullen zij jou contacten. (Je zou ze eventueel kunnen bellen om te vragen of ze iets organiseren, of in hun kalender/agenda kijken.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |