abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95743730
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:08 schreef Dale. het volgende:
En iedereen goeie punten gehaald... Wat saai trouwens hier :P
Ik heb nog niks terug. :+
Jij?
gr gr
pi_95744332
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:43 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik heb nog niks terug. :+
Jij?
Jawel, 7 en 8
pi_95752464
Hier ook nog niks terug :)
Nice Dale
~Si vis amari, ama~
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:45:55 #204
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97895183
Een beetje erg vroeg maar beter te vroeg dan te laat, wanneer je aan de TU/e een extra vak wil volgen hoe werkt dat dan? Volstaat het om je digitaal ervoor in te schrijven of moet je daar eerst toestemming voor aanvragen? Kan je dat direct voor het eerste semester al doen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_97900105
Als het gewoon een vak binnen de faculteit is waar je bent ingeschreven kan je je naar mijn weten gewoon inschrijven voor het tentamen.
gr gr
pi_97900427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Als het gewoon een vak binnen de faculteit is waar je bent ingeschreven kan je je naar mijn weten gewoon inschrijven voor het tentamen.
Niet elk vak is natuurlijk een faculteit-eigen vak. Zeker in de master kan het nuttig zijn om je kennis te verbreden. Misschien dat er wel wat verschuivingen in gaan optreden in het doen van extra vakken, aangezien een tweede studie op termijn ook niet meer gratis is. Navragen op de TU is natuurlijk het beste. De studieadviseur moet het in ieder geval weten.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:01:47 #207
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97905713
Ik wil vakken van een andere faculteit volgen: van de faculteiten Technische Wiskunde en Technische Natuurkunde. Om te beginnen zou ik graag de ´basis`wiskundevakken (basis voor de echt technische richtingen ;)) op een wat beter niveau (hoger en breder) willen volgen: analyse, (partiële) differentiaalvergelijkingen, vectoranalyse, lineare algebra en discrete wiskunde. Van de faculteit technische natuurkunde lijken de vakken mechanica, optica en quantummechanica wel nuttig. In de bachelor is het nog wat gemakkelijker om extra vakken te volgen, in de master is die ruimte al heel wat minder t.g.v. de stages en de kortere studieduur, ik wil dan ook graag profiteren van de ruimte zolang ik die heb.
Ik hoef geen volledige tweede bachelor of tweede master te volgen. Voor zo ver ik het heb begrepen is het plan om te laten betalen voor het volgen van extra vakken in de ijskast gezet. Mochten de politici op die manier studeren nog wat verder willen ontmoedigen en studenten nog verder willen afpersen dan hoop ik dat deze TU niet gebruik maakt van de optie om studenten extra te laten betalen maar voorlopig mag het nog niet zolang je je eerste masterdiploma nog niet binnen hebt.

Ik ben overigens een beetje teleurgesteld in het programma: 10% van de eerste twee jaar bestaat uit zevervakjes: rapporteren, presenteren en dergelijke.
Ik heb liever wat wetenschap in plaats daarvan, dit soort competenties leer je op de werkvloer ook wel en dan krijg je daar tenminste voor betaald.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-06-2011 21:12:52 ]
#NoDAPL
pi_97907335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik wil vakken van een andere faculteit volgen: van de faculteiten Technische Wiskunde en Technische Natuurkunde. Om te beginnen zou ik graag de ´basis`wiskundevakken (basis voor de echt technische richtingen ;)) op een wat beter niveau (hoger en breder) willen volgen: analyse, (partiële) differentiaalvergelijkingen, vectoranalyse, lineare algebra en discrete wiskunde. Van de faculteit technische natuurkunde lijken de vakken mechanica, optica en quantummechanica wel nuttig. In de bachelor is het nog wat gemakkelijker om extra vakken te volgen, in de master is die ruimte al heel wat minder t.g.v. de stages en de kortere studieduur, ik wil dan ook graag profiteren van de ruimte zolang ik die heb.
Ik hoef geen volledige tweede bachelor of tweede master te volgen. Voor zo ver ik het heb begrepen is het plan om te laten betalen voor het volgen van extra vakken in de ijskast gezet. Mochten de politici op die manier studeren nog wat verder willen ontmoedigen en studenten nog verder willen afpersen dan hoop ik dat deze TU niet gebruik maakt van de optie om studenten extra te laten betalen maar voorlopig mag het nog niet zolang je je eerste masterdiploma nog niet binnen hebt.
Welke opleiding ga je doen? Heel veel studies kennen namelijk ook wiskundevakken in het eerste jaar. Ik denk wel dat de basiswiskunde bij TW van een hoger niveau is.
quote:
Ik ben overigens een beetje teleurgesteld in het programma: 10% van de eerste twee jaar bestaat uit zevervakjes: rapporteren, presenteren en dergelijke.
Ik heb liever wat wetenschap in plaats daarvan, dit soort competenties leer je op de werkvloer ook wel en dan krijg je daar tenminste voor betaald.
Daar heb je in de rest van de opleiding ook nog genoeg last van. Ik heb met mijn afstudeerproject meer mogen zeveren dan in de rest van de opleiding. :P
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:46:38 #209
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97918150
Ik ga waarschijnlijk elektrotechniek studeren.

quote:
Ik denk wel dat de basiswiskunde bij TW van een hoger niveau is.
Dat speelt een rol (meer abstract, meer deductie), daarnaast zijn die vakken completer. Ik kan bijv. al zien welke hoofdstukken wel en niet worden behandeld voor calculus en lineaire algebra en dan zie je direct dat ze wel het een en ander overslaan wat ook logisch is wanneer je bedenkt dat er maar 6 EC-credits voor calculus en 3 voor lineaire algebra zijn gereserveerd.
Nog een motivatie: ik geloof dat het redeneervermogen wat voor dergelijke vakken is vereist een goede training is om ook beter te redeneren voor andere vakken.

quote:
Daar heb je in de rest van de opleiding ook nog genoeg last van. Ik heb met mijn afstudeerproject meer mogen zeveren dan in de rest van de opleiding. :P
Ik wil elk zevervak/zeveronderdeel compenseren met een serieus vak. ;)
Ze kunnen me misschien dwingen om zulke zeveronderdelen te volgen, ik kan gelukkig vooralsnog voor kiezen om dat niet ten koste van mijn academische vorming te laten gaan. Ik weet niet wat er wel en niet in zit voor mij maar ik wil in ieder geval eruit halen wat er in zit.
#NoDAPL
pi_97929803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ga waarschijnlijk elektrotechniek studeren.

[..]

Dat speelt een rol (meer abstract, meer deductie), daarnaast zijn die vakken completer. Ik kan bijv. al zien welke hoofdstukken wel en niet worden behandeld voor calculus en lineaire algebra en dan zie je direct dat ze wel het een en ander overslaan wat ook logisch is wanneer je bedenkt dat er maar 6 EC-credits voor calculus en 3 voor lineaire algebra zijn gereserveerd.
Nog een motivatie: ik geloof dat het redeneervermogen wat voor dergelijke vakken is vereist een goede training is om ook beter te redeneren voor andere vakken.

[..]

Ik wil elk zevervak/zeveronderdeel compenseren met een serieus vak. ;)
Ze kunnen me misschien dwingen om zulke zeveronderdelen te volgen, ik kan gelukkig vooralsnog voor kiezen om dat niet ten koste van mijn academische vorming te laten gaan. Ik weet niet wat er wel en niet in zit voor mij maar ik wil in ieder geval eruit halen wat er in zit.
Ik denk dat je het allemaal wat te rooskleurig ziet. Probeer 't eerst maar 't eerste jaar te halen en als het je er te makkelijk doorheen loopt meld je je gewoon aan voor het honors programma.
pi_97930641
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:16 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ik denk dat je het allemaal wat te rooskleurig ziet. Probeer 't eerst maar 't eerste jaar te halen en als het je er te makkelijk doorheen loopt meld je je gewoon aan voor het honors programma.
Met de ambitie is op zich niets mis, maar het zou natuurlijk niet slim zijn om bijvoorbeeld studievertraging op te lopen, omdat hij extra vakken wil volgen. Het is al heel wat als je nominaal een ingenieursstudie afrondt.
pi_97931408
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:40 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Met de ambitie is op zich niets mis, maar het zou natuurlijk niet slim zijn om bijvoorbeeld studievertraging op te lopen, omdat hij extra vakken wil volgen. Het is al heel wat als je nominaal een ingenieursstudie afrondt.
Tuurlijk daarom zeg ik ook dat ie eerst maar eens moet proberen om zijn P in 1 jaar te halen ;)
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:30:35 #213
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97942329
quote:
Er is toch geen ereprogramma voor elektrotechniek?
Ik wil niet te veel hooi op mijn vork nemen maar ik zie geen kwaad in het starten met de vakken analyse (twee vakken voor het eerste semester), lineaire algebra en differentiaalvergelijkingen. Deze vakken zullen sowieso alleen maar helpen om te slagen voor de vakken die ik bij elektrotechniek ga krijgen.
Ik kan zodoende conservatief starten en na de eerste examens verder zien. Ik zal altijd de prioriteit geven aan de vakken van mijn studierichting.
#NoDAPL
pi_100192924
Begin volgend jaar aan een master in Eindhoven na het schakelsemester Architecture, Building & Planning. Is er iemand hier die mij wat kan vertellen over de afstudeerrichting 'Structural Design' ? Op de site van de TUE staat een nogal oppervlakkig stukje text.
pi_100574419
Hoi,

Komend studiejaar zal ik ook student zijn aan de TU/e.

Ik heb nagebeld om te vragen hoe het met mijn inschrijving zit en mij werd verteld dat mijn inschrijving al verwerkt is. Ik heb echter nog geen brief/email of wat dan ook ontvangen met mijn studentennummer, hoe/waar boeken te bestellen, etc. etc. Ik heb ook al meerdere keren gebeld en keer op keer werd mij verteld dat ik een brief zou ontvangen, maar tot op heden heb ik nog niets binnen gekregen of gehoord (de laatste keer dat ik naar de TU/e belde was ergens vorige week. Omdat ik nu op vakantie ben kan ik niet bellen naar de TU/e. Wel heb ik gisteren naar huis gebeld om te vragen of er een brief binnen was van de TU/e, maar helaas nog niets).

Duur het altijd heel lang om nadere informatie te krijgen van de TU/e? Ik heb hiervoor een jaartje aan de Uni van Amsterdam gestudeerd en daar ging alles heel erg snel en soepel.

De introweek is 22 augustus en dan kunnen we gelijk boeken kopen, maar ik weet dus niet welke boeken en op de site van de studentenvereniging GEWIS staat de boekenlijst van dit studiejaar er (nog) niet bij. Daarnaast weet ik niet of we na de introweek nog een facultaire intro zullen krijgen, of dat we eerst een weekje vakantie hebben alvorens het studiejaar 'officieel' van start gaat.

Kan iemand me vertellen hoe de gang van zaken zijn bij de TU/e ivm inschrijving e.d.? Ik vind het nu namelijk een beetje onduidelijk en lang duren.

Alvast bedankt!

PS: Ik ga technische informatica studeren, voor het geval dat relevant is met mijn 'probleem'
pi_100574808
Al die brieven krijg je hardstikke laat enzo, dus don't worry.

Je kan gewoon bij Gewis een standaard boekenpakket kopen, en ze weten daar echt wel welke boeken je nodig hebt :). Je kan ze ook zelf kopen maar dat is duurder!
pi_100574875
Die brieven zullen inderdaad nog wel komen. Inschrijving verloopt sowieso centraal en verschilt daarom niet per studie.

Toen ik begon, vielen de introweek en de facultaire intro samen. De introgroep bestond uit allemaal studiegenoten en je begeleiders zijn ook studenten van die opleiding. Ik neem aan dat daarin niets veranderd is.
pi_100574931
Wij hadden geloof ik voor of na de introweek een speciale boeken-koop-middag bij Gewis.
pi_100578416
In de eerste week dat je rondloopt op de universiteit kan je boeken halen bij je studievereniging. (GEWIS dus) Eerstejaars hoeven hun boeken over het algemeen niet te bestellen.

Verder klopt het verhaal van lyolyrc over de intro helemaal. (ik ben dit jaar begeleider :D (niet bij GEWIS overigens (gelukkig! :P )))

Misschien organiseert GEWIS nog een los introweekend, maar daarvoor zullen zij jou contacten. (Je zou ze eventueel kunnen bellen om te vragen of ze iets organiseren, of in hun kalender/agenda kijken.)
gr gr
pi_101470739
Heeft iemand problemen met zijn laptop die hij via de TU/e kocht?
Ik heb zojuist een externe monitor aangesloten op mijn laptop, op die externe monitor wordt het beeld met een rare groene kleur weergegeven. Op het laptopscherm zelf is het beeld in orde en met die monitor of de kabel is ook niets mis aangezien ik met diezelfde monitor en kabel een prima beeld heb wanneer ik die op mijn desktopcomputer aansluit.
#NoDAPL
pi_101472664
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heeft iemand problemen met zijn laptop die hij via de TU/e kocht?
Ik heb zojuist een externe monitor aangesloten op mijn laptop, op die externe monitor wordt het beeld met een rare groene kleur weergegeven. Op het laptopscherm zelf is het beeld in orde en met die monitor of de kabel is ook niets mis aangezien ik met diezelfde monitor en kabel een prima beeld heb wanneer ik die op mijn desktopcomputer aansluit.
Als je er aan twijfelt, gewoon langs het NSC gaan. Daar zijn ze voor.
pi_101925982
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:46 schreef Quyxz_ het volgende:
In de eerste week dat je rondloopt op de universiteit kan je boeken halen bij je studievereniging. (GEWIS dus) Eerstejaars hoeven hun boeken over het algemeen niet te bestellen.

Verder klopt het verhaal van lyolyrc over de intro helemaal. (ik ben dit jaar begeleider :D (niet bij GEWIS overigens (gelukkig! :P )))

Misschien organiseert GEWIS nog een los introweekend, maar daarvoor zullen zij jou contacten. (Je zou ze eventueel kunnen bellen om te vragen of ze iets organiseren, of in hun kalender/agenda kijken.)
Zo erg is GEWIS niet hoor ;) tuurlijk je hebt altijd aparte figuren erbij zitten en ja vrouwen zijn ver in de minderheid. Maar gelukkig zijn er genoeg toffe gasten in de meute en zijn er gelukkig nog altijd meer vrouwen dan bij Thor of Van der Waals, en ách je hebt nog altijd bouwkunde en de fontys. Plus bij GEWIS worden wel de meeste liters getapt :P

Maar ontopic; GEWIS heeft inderdaad nog iets apart naast de intro, FLUP weekend, dat is net toevallig aankomend weekend.
  vrijdag 23 september 2011 @ 17:12:07 #223
345079 xCore
Tijd voor me dutje, kutje
pi_102303598
Iemand die nog bij de FLUP is geweest trouwens?
Mandy & Lisa
pi_109007400
Kick!
pi_109008861
Dit is ook zo'n levendig topic! :P

Vorige week kreeg ik bericht dat ik geslaagd ben voor mijn ingenieursexamen!

:W :W TU/e :W :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')